کارشناسان وب‌سایت تاپ گیر، به تازگی جدیدترین خودروی مفهومی پورشه را تست و بررسی کرده‌اند. میشن R، با هدف رقابت در مسابقات سرعت مخصوص خودروهای الکتریکی تولید شده و فعلا، یک مدل مفهومی است.
با ظهور خودروهای الکتریکی، به زودی دنیای موتوراسپرت هم متحول می‌شود. هم‌اکنون مسابقات فرمول E طرفداران پرتعدادی در سراسر دنیا دارد و احتمالا طی سال‌های آینده، کلاس GT هم پذیرای خودروهای برقی خواهد بود. با این شرایط، پورشه به عنوان یکی از پرافتخارترین برندهای حاضر در رقابت‌های اتومبیل‌رانی، برای موفقیت در رقابت‌های مخصوص مدل‌های الکتریکی، آماده می‌شود.
پورشه میشن آر Porsche
میشن آر، یک مدل مفهومی با ابعاد کوچک و ظاهر عامه‌پسند است. این خودروی برقی، ابعادی کوچک‌تر از ۹۱۱ و نزدیک به کیمن (۷۱۸) دارد. میشن R، با سقف کم‌ارتفاع و فاصله‌ی اندک کف بدنه تا سطح زمین، شرایط آیرودینامیک بسیار خوبی دارد. بنابر اظهارات مدیران پورشه، میشن R قرار نیست نقش کیمن برقی را در سبد شرکت سازنده داشته باشد و فعلا، با هدف رقابت در مسابقات سرعت و شرایط سخت برای رانندگی در پیست، طراحی شده است.
میشن R  از معدود خودروهای ساخت پورشه است که باله‌های متحرک داخل سپر جلو دارد و آیرودنیامک را در سرعت های مختلف، بهبود میدهد. سبک طراحی سپر جلو و بال عقب، نقش مهمی در چسبندگی میشن آر به جاده دارد و به رانندگی در نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت کمک می کند. سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل مشابه تایکان توربو،  ۲/۵ ثانیه است. این عملکرد، چندان حیرت‌انگیز نیست و می‌توان اطمینان داشت در نسخه‌ی نهایی، سریعتر از تایکان توربو S باشد.
پورشه میشن آر Porsche
میشن آر یک مدل مسابقه ای با سیستم دو دیفرانیسل است. مثل تایکان توربو،  دو موتور روی محورهای جلو و عقب دارد؛ اما به جای ولتاژ ۸۰۰ ولت با معماری ۹۰۰ ولت کار می کند. پروتوتایپ هیبریدی پورشه ۹۱۹ در مسابقات لمان اخیر هم، سیستم ۹۰۰ ولت داشت. امور مهندسی و طراحی میشن آر، توسط تیم فنی ۹۱۹ و دپارتمان موتوراسپرت پورشه انجام شده است.
موتورهای برقی پورشه میشن آر، ۴۲۹ اسب بخار روی محور جلو و ۶۴۴ اسب بخار روی محور عقب تولید می‌کنند تا این خودرو مجموعا ۱۰۷۳ اسب بخار قدرت داشته باشد. علاوه‌بر پیشرانه‌های قدرتمند، تایرهای حجیم و ترمزهای تقویت شده نیز، برای میشن R استفاده شده است تا مانور و کنترل سرعت در پیست، بهبود یابد.
پورشه میشن آر Porsche
فولکس واگن در سال ۲۰۱۸، از ID.R  برای شکست رکورد در پایکز پیک استفاده کرد. این مدل هم یک هیولا برای پیست بود اما شارژ باتری های خود را در زمانی حدود ۱۲ دقیقه به اتمام می‌رساند. به همین دلیل، پورشه با میشن آر تلاش می کند، علاوه بر بهبود توانایی فنی، در زمینه‌ی استقامت خودرو و ذخیره‌ی انرژی هم پیشرفت کند تا مدل نهایی از میشن R ، برای رانندگی حرفه ای در پیست به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه، داشته باشد.
میشن آر یک سوپراسپرت برقی است؛ پس طبیعتا از ترمزگیری برای شارژ باتری‌ها استفاده می کند؛ اما این فرایند را بسیار سریعتر از دیگر خودروهای دنیا انجام می‌دهد.
ابتکارات جالب در شاسی و بدنه‌ی میشن R وجود دارد. این مدل از فولاد با سختار سه بعدی برای شاسی استفاده می‌کند تا ساختار سبک‌وزن با استقامت بالا فراهم شود. روی سقف هم، میله های تقویت کابین با مواد فیبرکربن به شکل حرف ایکس نصب شده‌اند. این ترفند برای محافظت از راننده مفید است؛ اما دید راننده به اطراف نیز بهتر می‌شود.
پورشه میشن آر Porsche
باتری‌های میشن R ظرفیت ۸۰ کیلووات ساعت و وزن ۲۵۰ کیلوگرم دارند. میشن آر با سیستم شارژ ۳۵۰ کیلووات ساعت کار می کند و بیش از سه ساعت زمان لازم دارد تا کاملا شارژ  شود. باتری‌های میشن آر، به جای کف بدنه، نزدیک چرخ‌های عقب نصب شده‌اند تا کم‌ترین ارتفاع سقف و فاصله‌ی کف تا سطح جاده فراهم شود.
در عقب، پورشه برای نورپردازی میشن R از طرحی خلاقانه با تکیه بر نشان تجاری خود استفاده کرده است. مدف مفهومی، سپر عقب ندارد، به همین دلیل  موتور و تجهیزات فنی از پشت، دیده می‌شوند.
کارشناس تاپ‌گیر، تعادل  میشن آر در پیچ ها را باورنکردنی توصیف می‌کند. از نظر او، میشن R در سرعت‌های بالا و هنگام مانورهای سریع، چسبیده به پیست حرکت می‌کند و انحراف از مسیر ندارد. کنترل این خودرو با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم و قدرت ۱۰۷۳ اسب بخار، چندان سخت نیست. نسبت قدرت به وزن میشن R، مشابه بوگاتی شیرون است اما فرمان پذیری بهتری ارائه می‌کند و تمام قدرت را در اختیار راننده می‌گذارد.
تا امروز فقط یک دستگاه میشن آر ساخته شده است. هزینه‌ی تولید این محصول، هنوز متناسب با نیاز بازار و فروش تجاری نیست اما برای رقابت در مسابقات سرعت، قابل قبول به نظر می‌رسد.
بی‌ام‌و در حدود ۴۰ سال پیش، سوپراسپرت M1 را به تولید رساند و سبک جدیدی از خودروهای اسپرت و مسابقات سرعت را بنیان نهاد. این شرایط، ممکن است با میشن R تکرار شود و پورشه نوع جدیدی از رقابت‌‌ها در تقویم موتوراسپرت دنیا را آغاز کند.
مردیم از خوشی
واقعا زیباست
مردیم از خوشی
بزرگ ترین نقطه ضعف هم زمان شارژش هست 😑 ۳۰ دقیقه رانندگی کنی بیش از ۳ ساعت بزنی شارژ !!!
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
در مسابقات سرعت برای خودروهای برقی آینده، احتمالا باتری‌های قابل تعویض استفاده خواهد شد
یعنی ماشین به پیت استاپ می‌ره، اونجا باتری ها به سرعت تعویض می‌شن
سامورایی | 武士
اره وگرنه که نمیشه
مردیم از خوشی
🤔
نظریه جالبی هست ولی کار بسیار سختی هست که باتری های با اون وزن و اندازه به شکلی تعبیه بشند که بشه سریع تعویض کرد !!!
البته این نمونه پورشه که اصلا به خاطر جای باتری هاش این کار براش غیر ممکنه
جناب ایکس
کسایی که تونستن در کسری از لحظه چرخ فرمول ۱ رو عوض کنن قطعا براشون این هم قابل اجراس (مهندسا رو میگم)
new RAMIN
۱= اگر قرار باشه پول “برند” بدم ترجیح میدم تو دنیای خودرو ، پول برند پورشه رو بدم. چون حداقل میدونی چرا اینهمه پول دادی. هرچند خیلی واقعا گرونه محصولاتش.
۲= باتوجه اینکه این ماشین پروتایپ و کانسپت هست پس یعنی ممکنه نسخه تولیدی هم سال دیگه بیاد؟ امیدوارم نسخه تولیدیش ۱۰۰۰ اسب قدرت و ۱۵۰۰کیلو وزن رو داشته باشه. هم مخصوص پیست باشه هم مخصوص شتابگیری. اون وقت رقابت خیلی جالب خواهد شد.
۳= به نظرم این ماشین پیش نمایشی از ۹۱۱ الکتریکی هست…
۴= تقریبا اکثر کمپانی ها دوران الکتریکی رو خیلی بد شروع کردن و زدن جاده خاکی! پورشه هم اولش بد شروع کرد اما با افزایش میزان پیمایش تایکان خودشو کشید بالا آمارفروش تایکان هم رفت بالا.
۵= خب شماره ۵ دیگری نیست بگم فقط ممنون از دوبله.
نکته=آقای اشتری لطفا پست دیروز گذاشتید لطفا یه نگاه دیگه به اون بی اندازید.تو قسمت کامنت ها یه انتقادی کردم…لازم نیست جوابو بدید فقط یه تغییری تو دیدگاهتون بدید چون تو زومیت هم اونجوری نوشته بودید قبلا از اونجایی که مطلبی که دیروز نوشتید درخصوص اون خودرو نوشته خودتون بوده و ترجمه نبود،اولش کلا غلط بود و اون چیزی که شما در ۵خط اول نوشتید قطعا برای کسی که از داستان و تاریخچه اون خبر داره از ۱۰۰تا فحش هم بدتره…( پست FMC T5 اون ۵ خط اول)
mehran911
درود
در مورد میشن آر الزاما با یک کانسپت برقی طرف نیستیم تیم مهندسی قدرتمندی پشت توسعه اش بوده و در ابتدا چیزی حدود ۱۰ میلیون دلار برای ساختش هزینه شده که عدد زیادی برای یک کانسپت صرف به حساب میاد به همین دلیل الزاما ی کانسپت معمولی نیست
رقابت های پورشه کاپ و همینطور در آینده ده مرکز تجربه ی پورشه در سراسر دنیا فضای خوبی برای توسعه این پروژه فراهم میکنن
این احتمال وجود داره در آینده نچندان دور رقابت های پورشه کاپ الکتریکی رو در کنار نسخه های درونسوز ببینیم
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
بدون شک میتونیم این خودرو رو مهندسی شده ترین خودروی برقی ساخته شده تلقی کنیم ، خودرویی که دغدغه های بیشتری نسبت به بقیه خودرو ها داشته ، وزن کم و آیرودینامیک فوق العاده و همچنین گنجوندن روح یه ۹۱۹ یا خودروهای اینچنینی پورشه در یک خودروی برقی و کوچک ، آینده روشنی برای این کانسپت میبینم ، خودرویی که واقعا تونسته مشکلات اساسی برقی هارو ( هندلینگ و وزن ) به سبک پورشه حل کنه و اون رو شبیه به یک سوپرکار سطح بالای بنزینی و حتی بهتر کرده
جناب ایکس
صدای داخلش خیلی جدابه و از بقیه الکتریکی ها بهتره (صد البته بهتر از بنزینی ها نیس ولی شاید الکتریکی ها هم با گذر زمان پیشرفت، صدای جذاب خاص خودشونو پیداکنن)
و ممنون بخاطر دوبله، دلمون تنگ میشه واسه دوبله ها.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari