در واردات خودروهای اقتصادی محدودیت هایی اعمال شده است. “خودرو‌های اقتصادی وارد کشور می‌شوند” این را وزیر صمت بعد از تصویب آزادسازی واردات خودرو به کشور اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از طلا، در واردات خودروهای اقتصادی محدودیت هایی اعمال شده است.
“خودرو‌های اقتصادی وارد کشور می‌شوند” این را وزیر صمت بعد از تصویب آزادسازی واردات خودرو به کشور اعلام کرد.
به گفته فاطمی امین تمرکز بر واردات خودرو‌های اقتصادی است که عموم مردم استفاده کنند.
آقای منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت نیز می گوید: اگر عرضه و تقاضا متعادل شود قطعا روی قیمت اثر خواهد داشت و پیش‌بینی ما این است که با شروع واردات و ادامه آن، قیمت‌ها آرام آرام به آن حد عقلانی که مشتری انتظار دارد، نزدیک‌تر شود.
پس از صحبت وزیر، رضا رشیدی کوچی نماینده مجلس در توییتی اعلام کرد که: واردات خودرو با دو شرط آزاد شده است؛ سقف قیمت خودرو ۷ هزار دلار و حجم موتور ۱۰۰۰ سی‌سی باشد.
اما پس از آن وزارت صمت گفت محدودیت واردات خودرو شایعه است؛ معاون پارلمانی وزیر صمت این محدودیت را شایعه خواند و آن را تکذیب می کند.
برای پیگیری بیشتر به سراغ دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو رفتیم؛ آقای دادفر دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو می‌گوید: مسئول واردات خودرو وزارت صمت نیست بلکه بخش خصوصی است. بعد از ۴ سال مسئولان متوجه شدند که کنترل بازار خودرو بدون واردات مشکل است.
هفته گذشته پیش نویسی از طرح واردات خودرو برای دولت آماده و ارسال شده مبنی بر اینکه واردات خودرو نباید آزاد شود،
دادفر می‌گوید: برای خودرو‌هایی که قرار است وارد شود، سقف عددی در نظر گرفته شده، مثلا خودروهای کمتر از ۲۰ هزار دلار وارد شود؛ نکته دیگر این است که واردات باید در قبال صادرات خدمات، قطعات و خودرو انجام شود چرا که این را قانون می گوید.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: خودرویی که وارد می‌شود سقف قیمتی، عوارض و تعرفه دارد؛ احتمال می‌رود محدوده قیمت که از طریق این مصوبه وارد می‌شود بین ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باشد.
آنطور که وزیر صمت اعلام کرده در واردات این خودروها، محدودیت تعدادی اعمال نخواهد شد. این واردات توسط خودروسازان بخش خصوصی صورت خواهد گرفت، اما دادفر معتقد است که واردات این خودرو‌ها منجر به کاهش قیمت‌ها نخواهد شد بلکه تنها منجر به افزایش عرضه خودرو می‌شود.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: قرار است یک بندی در قیمت گذاری خودرو‌های وارداتی اعمال شود، یعنی آیتم‌های دیگر مانند نرخ ارز، کالای داخلی، میزان عوارض در نظر گرفته شود؛ نرخ ارز در سال‌های گذشته ۴۲۰۰ بوده است که امسال با ۲۴ هزار تومان محاسبه خواهد شد و تعرفه‌ها هم هیچ تغییری نسبت به گذشته نکرده و کاهشی نبوده است. بین تمام محدودیت ها، منوط به تصویب شدن این مقرره قانونی در هیئت دولت است.
طبق استاندارهای جهانی تعریف خودروی اقتصادی به این معناست که فرد با ۵ ماه حقوق بتواند یک خودرو خرید، در حالی که هم اکنون پراید را با ۳۰ ماه حقوق می‌توان خرید، یعنی اگر حقوقی ۷ میلیون تومان باشد و پراید ۲۰۰ میلیون تومان، باید ۳۰ ماه حقوق را برای خرید پراید کنار گذاشت!
آقای مرزبان راد عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت می گوید: باید خودرویی وارد شود که کیفیت بیشتری نسبت به تولیدات داخل داشته باشد؛ اگر قرار است خودرویی با همین کیفیت وارد شود که مشکلی را حل نخواهد کرد.

با این تعرفه های ورودی قشری که دنبال خرید سمند و تیبا و … هستن بازم باید بمونن تو صف قرعه کشی چون پولشون نمیرسه.
تنها راه معقول اینه که تعرفه های ورودی کاهش قابل توجه پیدا کنه و از طرفی هر ایرانی اجازه وارد کردن ۱ خودرو کارکرده در سال رو داشته باشه.







تست و بررسی لاماری ایما به عنوان جدیدترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران و مقایسه دو اسکوتر یاماها N-MAX و هوندا PCX، آن چیزی است که در آخرین قسمت فصل هفتم اسب بخار به نمایش در آمده است.
در قسمت یازدهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی FMC T5 فردا موتورز رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی این قسمت مقایسه رنو تندر ۹۰ اتوماتیک با دانگ فنگ H30 کراس را انجام داده ایم.
در قسمت دهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی دایون Y5 در کویر مرنجاب رفته ایم. همچنین در این برنامه تجربه سفر یک روزه به کویر و قواعد این دسته از طبیعت گردی ها را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته ایم.
تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
با این تعرفه های ورودی قشری که دنبال خرید سمند و تیبا و … هستن بازم باید بمونن تو صف قرعه کشی چون پولشون نمیرسه.
تنها راه معقول اینه که تعرفه های ورودی کاهش قابل توجه پیدا کنه و از طرفی هر ایرانی اجازه وارد کردن ۱ خودرو کارکرده در سال رو داشته باشه.






source

توسط autokhabari