بازار خودرو از ابتدای سال به واسطه افزایش نرخ ارز و همچنین عدم اطمینان از آینده واردات و ادامه سیاست‌های اشتباه گذشته روند صعودی را در پیش گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از اقتصاد آنلاین: عدم تحقق وعده های وزارت صمت در خصوص حذف قرعه کشی و اختلاف در خصوص واردات خودرو شاید مهم ترین عواملی بودند که طی این مدت منجر به افزایش قیمت ها شدند. در این میان توقف برنامه های فروش خودروسازان نیز به عامل دیگری برای افزایش قیمت ها مبدل شد. حالا که به نظر می رسد واردات خودرو در سال آینده آزاد شده باشد و همچنین گفته می شود که برنامه های فروش خودروسازان در قالب جدید از سر گرفته می شود، باید منتظر ماند که آیا این هفته شاهد کاهش قیمت خودروها خواهیم بود؟
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ این هفته هم با افزایش های قابل توجه همراه بود و پس از ورود به کانال ۳۰۰ میلیونی، این هفته هم ۷ میلیون تومان دیگر در این کانال پیشروی کرد و تا پایان چهارشنبه این هفته تا ۳۱۶ میلیون قیمت خورد. این خودرو از ابتدای سال ۳۸ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و به جمع خودروهای ۳۰۰ میلیونی باز شده است.
پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما هم از افزایش بی نصیب نبود و با ثبت ۳۰ میلیون تومان افزایش از ابتدای سال، این هفته هم ۳ میلیون تومان گران شد و به ۴۱۸ میلیون تومان رسیده است. این خودرو هم مانند ۲۰۶ تیپ دو امسال پایش به کانال قیمتی جدیدی باز شد و اوایل اردیبهشت ماه ۴۰۰ میلیونی شد.
پژو پارس ال ایکس، در هفته اخیر نسبت به اوایل سال شیب صعود ملایم‌تری پیدا کرده است به گونه ای که پس از ۲۷ میلیون افزایش تا آخر فروردین ماه از اول اردیبهشت تا کنون تنها ۵ میلیون تومان گران شده است. این خودرو حتی در بازار کاهش را هم تجربه کرد اما این کاهش پایدار نبوده و قیمت این خودرو مجددا به سیر صعود بازگشت.
پژو ۴۰۵، یکی از کندترین روند های افزایش را در بین خودروهای پرتقاضا داشته است. این خودرو از ابتدای سال تنها ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمتی داشته است و ۳ میلیون تومان از این افزایش را هم در هفته اخیر ثبت کرده است و اکنون به قیمت ۲۸۵ میلیون تومانی رسیده است.
سمند هم در این هفته جهش ۸ میلیون تومان به ثبت رسانده است. این خودرو که در ابتدای سال ۲۷۳ میلیون تومان معامله می شد حالا با ۲۴ میلیون تومان افزایش به قیمت ۲۹۷ میلیون تومانی رسیده است و با همین فرمان به زودی این خودرو هم به جمع خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی می پیوندد.
سورن پلاس اما از جنجالی ترین خودروهای بازار است. این خودرو که با جهشی ۵۳ میلیون تومانی از ۳۱۲ به ۳۶۵ میلیون تومان رسیده است به طور میانگین در روزهای فعال بازار ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش به ثبت رسانده است. این خودرو این هفته را با ۱۰ میلیون تومان افزایش به پایان رساند که بیشترین افزایش میان خودروهای مورد بررسی است.
  اما پراید ۱۱۱ که هنوز حتی پس از توقف تولید قیمتش خیال توقف ندارد امسال پس از چند پله افزایش های یک تا دو میلیونی، وارد کانال ۲۰۰ میلیون تومانی شد و با ۶ میلیون افزایش دیگر نهایتا تا پایان چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به قیمت ۲۰۶ میلیون تومانی رسیده است. پراید ۱۱۱ این هفته هم افزایش داشت و با ۳ میلیون افزایش دیگر نشان که خیال توقف ندارد.
پراید ۱۳۱ اما این هفته برخلاف سایر خودروها افزایشی به ثبت نرساند و با همان قیمت ۱۸۳ میلیون تومانی هفته را با پایان رساند.








تست و بررسی لاماری ایما به عنوان جدیدترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران و مقایسه دو اسکوتر یاماها N-MAX و هوندا PCX، آن چیزی است که در آخرین قسمت فصل هفتم اسب بخار به نمایش در آمده است.
در قسمت یازدهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی FMC T5 فردا موتورز رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی این قسمت مقایسه رنو تندر ۹۰ اتوماتیک با دانگ فنگ H30 کراس را انجام داده ایم.
در قسمت دهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی دایون Y5 در کویر مرنجاب رفته ایم. همچنین در این برنامه تجربه سفر یک روزه به کویر و قواعد این دسته از طبیعت گردی ها را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته ایم.
تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari