تیم تحریریه
 
 
 
نمایشگاه خودروی تهران، امسال پس از یک وقفه ۳ ساله از روز دوشنبه ۲۶ ام اردیبهشت ماه در شهر آفتاب شروع به کار کرد و تا پایان روز جمعه ۳۰ ام اردیبهشت ادامه خواهد داشت. از نکات برجسته نمایشگاه خودروی امسال می توان به عدم حضور تعدادی از خودروسازان بزرگ اشاره کرد. سایپا که هر از گاهی تصاویری از خودروهای جدیدش مثل اطلس و آریا منتشر می شود از غایبان نمایشگاه است. مدیران خودرو که تولیدکننده محصولات چری در ایران بوده است و همیشه حضور پرشوری داشته نیز ترجیح داده در نمایشگاه شرکت نکند. کرمان خودرو نیز دیگر خودروسازی است که عطای نمایشگاه را به لقایش بخشیده است.
با اینکه بیشتر خودروهای معرفی شده، شامل خودروهای سنگین و تجاری در کنار چند مورد خودروی چینی جدید هستند و جای خودروسازان اروپایی خالی است، اما در مجموع  می توان گفت که نمایشگاه امسال نسبت به آخرین نمایشگاهی که برگزار شد، از نظم و برنامه ریزی بهتری برخوردار است.
نمایشگاه خودرو، در سه سالن برگزار شده است که در ادامه به تفکیک سالن ها، شرکت کنندگان را معرفی می کنیم.
سالن اول به عرضه کنندگان خودروهای صنعتی و سنگین اختصاص داده شده است که تقریبا همگی زیرمجموعه های گروه ماموت هستند و در کنار مکث موتور که زیرمجموعه دیگر ماموت است، این سالن را به خود اختصاص داده اند. گروه صنعتی پیلسان از کشنده خود رونمایی کرده است و آتین خودرو نیز یک ون تجاری معرفی کرده است. گروه صنعتی مایان نیز چند مدل کامیون فوسو (زیر مجموعه میتسوبیشی) را به معرض نمایش گذاشته است.
گروه ویرا دیزل از غرفه دارن پرکار نمایشگاه است و از دو کشنده قدرتمند رونمایی کرده است؛ یکی از آنها با ظاهر دماغه دار و جالب خود، با نام شاکمان کانونشنال نظرها را جلب می کند و در کنار آن یک مدل دیگر بدون دماغه هم با نام شاکمان کب اوور حضور دارد. به غیر از این دو، ویرا دو کامیونت و یک اتوبوس شهری رو هم به نمایش گذاشته است.
شاکمان ویرا دیزل.webp
شاکمان کانونشنال
همان طور که گفته شد، مکث موتور تنها تولیدکننده خودروهای سبک است که در این سالن حضور دارد. پیکاپ کلوت که قبل تر توسط این شرکت معرفی شده بود در غرفه این خودروساز حضور دارد و مکث موتور در کنار آن از یک کراس اوور جدید به نام تیارا هم رونمایی کرده است.
مکث موتور تیارا.webp
مکث موتور تیارا
در ورودی سالن دوم، غرفه شرکت شایان دیزل قرار گرفته که انگار از سالن اول جا مانده است. این شرکت یک کشنده جدید را معرفی کرده و جالب اینکه، موتور و گیربکس آن رو هم جداگانه در غرفه به نمایش گذاشته است.
گروه بهمن که با دست پر و معرفی چند خودرو به این نمایشگاه پا گذاشته چندین خودرو را در کلاس های مختلف به نمایش گذاشته است. این شرکت حتی برای اثبات همه فن حریف بودن خود چند موتور سیکلت را هم در گوشه غرفه قرار داده است.
اما خودروهایی که در این غرفه بیشتر مورد توجه قرار گرفته، تیپ جدید دیگنیتی با نام دیگنیتی پرستیژ است که با موتور قوی تر و گیربکس ارتقا یافته نسبت به تیپ پرایم، از امیدهای اصلی بهمن به شمار می رود. در کنار آن یک سدان جدید به نام رسپکت پرایم با موتور ۱/۵ لیتری و گیربکس CVT نه سرعته آشنا رونمایی شده است که بسته به قیمت گذاری آن، می تواند از خودروهای مهم این خودروساز در بازار باشد.
رسپکت پرایم.webp
بهمن رسپکت پرایم
به غیر از خودروهای عمومی، چند خودروی تجاری از جمله یک کامیونت ایسوزو، کامیونت فورس، پیکاپ کاپرا ۲، یک مینی بوس، یک اتوبوس و دو کشنده شامل کشنده امپاور تازه معرفی شده بهمن و یک کشنده فاو هم در غرفه این شرکت دیده می شوند. ون تجاری اینرودز خودروی دیگری است که چندی پیش توسط بهمن رونمایی شد و در نمایشگاه نیز حضور دارد
غرفه ایران خودرو هم چنگی به دل نمی زند و نکته هیجان انگیزی در آن دیده نمی شود. رانا پلاس سقف شیشه ای، تارا اتوماتیک، ۲۰۷ دو رنگ، ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه ای از خودروهایی هستند که این خودروساز قبلا نیز آنها را به نمایش گذاشته بود و خیلی نمی توان اسم خودروی جدید روی آنها گذاشت.
البته ایران خودرو از دو خودروی هایمای جدید رونمایی کرده که یکی هایما ۷ ایکس و دیگری نیز هایما ۸ اس است. پیکاپ فوتون تونلند جدید هم از خودروهای جدید معرفی شده در غرفه این شرکت بود.
هایما ۸ اس.webp
هایما ۸ اس
از نکات جالب این غرفه، حضور ستاره ایران از زیرمجموعه های ایران خودرو در کنار این خودروساز است که یک جفت بنز E کلاس ۲۰۱۷ با اتاق W213 سیاه و سفید را به نمایش گذاشته است. این موضوع وقتی جالب می شود که آن را در کنار زمزمه های چند وقت اخیر مبنی بر مونتاژ دوباره بنز در صورت حصول توافق دوباره بگذاریم.
بنز ستاره ایران.webp
بنزهای به نمایش گذاشته شده در غرفه ستاره ایران
غرفه دیگر متعلق به فردا موتورز است که با دو کراس اوور فردا T5 و فردا SX5 که از قبل آنها را می‌شناختیم و همچنین یک مینی ون جدید با نام M4 آن را آراسته است. به جز آنها سدان فردا 511 نیز در این غرفه دیده می شود.
شرکت آرین موتور نیز در غرفه خود، تک ستاره خود یعنی کراس اوور تازه معرفی شده لاماری ایما را روانه نمایشگاه کرده است.
ارس خودرو دیزل که با پیکاپ آمیکو آسنا شناخته می شد، به غیر از اینکه یک نمونه اتوماتیک آسنا را هم در غرفه خود معرفی کرده، از یک پیکاپ تنومند جدید هم با نام آمیکو آرتیستون (Artystone) رونمایی کرده است. اما نکته ناامید کننده در مورد این خودرو گیربکس CVT آن است که انتخاب عجیبی برای این کلاس از خودرو است. 
car.ir-گزارش تصویری نمایشگاه خودروی تهران7898.webp
آمیکو آرتیستون
آرین دیزل نیز با یک ون تجاری و همچنین یه کامیونت در این سالن حضور دارد که هر دو متعلق به جک هستند. 
در نهایت، در سالن سوم نمایشگاه هم تنها چند برند لوازم یدکی و خدماتی حضور دارند و خبری از خودروساز دیگری نیست. اتوشناس، ردیاب خودروی ایمورتال، ایرانسل همیشه حاضر در صحنه، خودرو ۴۵، شرکت های تولید کننده روغن موتور بهران و آریا شیمی و پارس تایر از جمله غرفه داران حاضر در این سالن هستند.
گروه صنعتی ایران خودرو، با اعلام خبر آغاز طرح های جدید فروش و پیش فروش محصولات خود، فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را با دو طرح عادی و طرح…
طرح جدید فروش و پیش فروش محصولات شرکت سایپا از فردا آغاز به کار خواهد کرد. این طرح از 9 صبح فردا، سه شنبه 27 اردیبهشت 1401، به مدت یک…
گروه صنعتی ایران خودرو، شرکت خودروسازی سایپا، گروه صنعتی بهمن (فیدلیتی، دیگنیتی)، کرمان موتور، آرین پارس موتور (لاماری) و … تاکنون شرایط طرح های فروش خود را برای ارائه در…
شرکت مدیران خودرو جدیدترین طرح فروش اقساطی محصولات خود ویژه اردیبهشت ماه 1401 را آغاز کرد. خودروهای عرضه شده در این طرح با موعد تحویل 45 روزه و اقساط 60…
شیدایی، عضو هیئت‌مدیره سایپا: در ۳ سال گذشته قیمت نهاده‌های تولید خودرو ۷ برابر شده اما قیمت خودرو ۳ برابر شده است. الان تولید هر خودرو به‌طور متوسط ۷۰ میلیون…
ارسلان سلیمانیان در صفحه اینستاگرام خود (@nonlinear) نوشت: « سوزوکی دیزایر مدل ۲۰۲۲» یک سدان کوچک شهری که صرفاً برای بازارهای نوظهورمثل خاورمیانه، آسیای شرقی و آفریقا طراحی شده، برند…
ممنون از توضیحات میگن ک این اواخر سانروف دنا پلاس حذف شده صحیحه؟
واقعا چرا دنبال آشغالهای خارجی برای ملت ایران هستید چرا خودرو های تویوتا و ……
چندین ساعت که سره کارم هر رمزی که میسازم قبول نمیکنه حتی پیچیده ترین پسورد
دیگه توام جو نده داداش چخبره بدن ۵۰۰میلیون بااین حجم موتور و امکانات
خیلی الکی هست سایتو همون سایت قبلی بزارین بهتر هست این هی میزنی تمام مراحلش…
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
تمامی حقوق محتوای منتشر شده در این سایت متعلق به car.ir است.
بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.

source

توسط autokhabari