فردا موتورز یکی از خودروسازان خصوصی است که در چهارمین نمایشگاه خودروی شهر آفتاب حضور دارد و در غرفه این خودروساز یک محصول جدید در کلاسی متفاوت را می بینیم.
چهارمین نمایشگاه خودروی تهران از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شهر آفتاب تهران برقرار است و فردا موتورز با دست پر به این نمایشگاه آمده است تا علاقه مندان بتوانند نگاهی دقیق و نزدیک را به محصولات این خودروساز خصوصی داشته باشند. این شرکت تمامی محصولاتش را به شهر آفتاب آورده است و در غرفه خودروسازی فردا خودروهایی نظیر FMC SX5 ،FMC T5 و FMC 511 دیده می شوند تا این شرکت در هر دو کلاس کراس اوور و سدان در شهر آفتاب محصول داشته باشد. اما جذاب ترین و جدیدترین خودروی فردا موتورز FMC M4 است که در روز دوم نمایشگا معرفی شد. این خودرو در کلاس مینی ون و یا MPV قرار می گیرد و از نظر آپشن سطح بالایی از امکانات را ارائه می دهد. در ادامه نگاهی به مشخصات فنی محصولات موجود در غرفه فرداموتورز خواهیم داشت.
سدان FMC 511 به یک پیشرانه ۱۴۸۰ سی سی (۱٫۵ لیتری) تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه از نوع ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است. این پیشرانه ۱۰۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر تولید می کند و با نصب بر روی ۵۱۱، می تواند در شرایط بهینه ترکیبی مصرف سوخت ۶٫۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد. سامانه انتقال قدرت در سدان ۵۱۱ از نوع اتوماتیک ۵ سرعته و با فناوری دو کلاچه است. این جعبه دنده توان پیشرانه را به چرخ های جلوی FMC 511 می رساند.
کراس اوور FMC SX5 خودروسازی فردا در جایگاه محصولات کلاس C قرار می گیرد و به پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴A92 میتسوبیشی با فناوری MIVEC مجهز است. این خودرو ۱۲۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۵۱ نیوتن متر به جعبه دنده اتوماتیک CVT منتقل می کند.
این خودرو به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر مجهز است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده T5 از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT کمپانی DAE و با فناوری آیسین است که توان پیشرانه را به چرخ های جلو این خودرو منتقل می کند.
این خودرو از نظر مشخصات فنی دقیقاً همان موتور و گیربکسی را دارد که در لاماری ایما داریم. یعنی همان پیشرانه ۱٫۵ لیتر ۴ سیلندر توربو با فناوری GDi که توان تولید نهایت قدرت ۱۹۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) به چرخ های جلو منتقل می شود.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
تصاویر: علیرضا پاداش
ویدیو: رضا چوکامی
این خودرو به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر مجهز است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده T5 از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT کمپانی DAE و با فناوری آیسین است که توان پیشرانه را به چرخ های جلو این خودرو منتقل می کند.
این خودرو از نظر مشخصات فنی دقیقاً همان موتور و گیربکسی را دارد که در لاماری ایما داریم؛ یعنی همان پیشرانه ۱٫۵ لیتر ۴ سیلندر توربو با فناوری GDi که توان تولید نهایت قدرت ۱۹۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) به چرخ های جلو منتقل می شود.
سدان FMC 511 به یک پیشرانه ۱۴۸۰ سی سی (۱٫۵ لیتری) تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه ۱۰۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر تولید می کند و سامانه انتقال قدرت در سدان ۵۱۱ از نوع اتوماتیک ۵ سرعته و با فناوری دو کلاچه است.







تست و بررسی لاماری ایما به عنوان جدیدترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران و مقایسه دو اسکوتر یاماها N-MAX و هوندا PCX، آن چیزی است که در آخرین قسمت فصل هفتم اسب بخار به نمایش در آمده است.
در قسمت یازدهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی FMC T5 فردا موتورز رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی این قسمت مقایسه رنو تندر ۹۰ اتوماتیک با دانگ فنگ H30 کراس را انجام داده ایم.
در قسمت دهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی دایون Y5 در کویر مرنجاب رفته ایم. همچنین در این برنامه تجربه سفر یک روزه به کویر و قواعد این دسته از طبیعت گردی ها را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته ایم.
تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari