مسابقه‌ی فرمول یک اسپانیا با اتفاقات زیادی همراه بود. از خراب شدن ماشین چارلز لکلرک که تا قبل از آن لیدر جدول قهرمانی بود، درخشش مکس ورستپن با ماشینی که مشکل دی آر اس داشت تا دزدی از فتل بعد از مسابقه. در ادامه به بررسی این حواشی می‌پردازیم.
لکلرک که در مسابقه‌ی اسپانیا در مقام اول در حال مسابقه دادن بود به دلیل خرابی و نقص فنی ماشین و در نتیجه از دست دادن قدرت ماشین خود از مسابقه خارج شد. فراری پس از این اتفاق پاوریونیت ماشین لکلرک را برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر به مارانللو فرستاد.
در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که توربو و سیستم بازیابی انرژی گرمایی ماشین چارلز لکلرک آسیب دیده‌اند و قابل تعمیر نخواهند بود، اما انجین احتراق داخلی و سیستم بازیابی انرژی جنبشی ماشین سالم هستند.

در نتیجه با توجه به مجاز بودن استفاده از سه موتور برای این فصل، از دست دادن یک موتور در اوایل فصل می‌تواند در آینده مشکلات زیادی برای فراری به وجود بیاورد و در انتهای فصل شاهد گرید پنالتی برای لکلرک به دلیل استفاده از موتور اضافی خواهیم بود.
فراری اعلام کرده است که آنها مطمئن هستند که مشکلات این دو قطعه و بقیه قطعات به دلیل نقص در طراحی یا مشکل دوام رخ نداده است. ظاهراً دلیل این اتفاق گرمای بیش از اندازه‌ی هوا، در نتیجه گرم شدن زیاد پاوریونیت بوده است.
در ۶ مسابقه‌ی اخیر شاهد بودیم که کارلوس ساینز در ۴ مسابقه اشتباه کرد این راننده‌ی اسپانیای در مورد اتفاقی که در مسابقه‌ی خانگی وی رخ داد، اظهار کرد که پروسه استارت وی اشتباه بوده است و کف ماشین وی به دلیل اسپین در مسابقه آسیب دیده بود و ماشین به دلیل این آسیب، حدود ۱ ثانیه کندتر شده بود.

در طول مسابقه چندین بار شاهد شکایت مکس ورستپن از باز نشدن دی آر اس ماشین وی بودیم. مشکلی که در روز تعیین خط باعث شد این راننده پل پوزیشن را از دست بدهد. هلموت مارکو در مصاحبه با اسکای آلمان درباره‌ی دلیل مشکل دی آر اس ماشین ورستپن و نبود این مشکل در ماشین پرز اعلام کرد که این ایراد مربوط به آپدیت کاهش وزن بوده است و ماشین پرز هنوز آپدیت کاهش وزن را دریافت نکرده است.
از دیگر نکات مسابقه‌ی اسپانیا پیشرفت و بهبود مرسدس نسبت به اول فصل است. آپدیت‌ های این تیم کارساز بوده است و شاهد بهبود ماشین‌های آن‌ها بودیم.
اگرچه همیلتون از دوران اوج خود فاصله گرفته است و شاید در حال حاضر برای قهرمانی مبارزه نمی‌کند ولی در مسابقه‌ی اسپانیا بسیار خوش درخشید. این راننده‌ی انگلیسی که در ابتدای مسابقه به دلیل برخورد با کوین مگنوسن مجبور به انجام پیست استاپ شد ودر رده‌ی آخر قرار گرفت اما با تلاش فراروان توانست در نهایت مسابقه را در جایگاه پنجم تمام کند.

همیلتون بعد از مسابقه بیان داشت که ماشین در مسابقه بسیار خوب عمل کرد سرعت ما به بقیه‌ی راننده‌های پیشتاز در مسابقه نزدیک‌تر شده است. اما من بدشانسی آوردم و پنچر شدم. اگر این برخورد اتفاق نمی‌افتاد چه کسی می‌داند که در چه جایگاهی مسابقه را به پایان می‌رساندم.
همچنین وی اعلام کرد که به نظر انرژی مثبت و راندمان خوبی در داخل کمپ مرسدس پس از به‌روزرسانی فنی شکل‌گرفته است.

با این‌ حال نظر مدیران تیم‌های برتر متفاوت است. متیا بینوتو، مدیر تیم فراری در مورد پیشرفت این تیم آلمانی توضیح داد که گرچه این پیشرفت برای آن‌ها مسئله‌ای خوشحال‌کننده است، اما آن‌ها هنوز در دور تعیین خط هفت‌ دهم ثانیه سرعت کمتری دارند. این در حالی است که بارسلونا پیست کوتاهی است. فاصله‌ی آن‌ها در انتهای مسابقه با ردبول‌ها بیش از ۳۰ ثانیه بود و اگر لکلرک از مسابقه خارج نمی‌شد شاید فاصله‌ای ۴۰ ثانیه‌ای با وی داشتند.
کریستین هورنر، مدیر ردبول نیز در این‌ باره اظهار داشت که پیشرفت مرسدس نشان می‌دهد هنوز هر چیزی قابل‌تغییر است. بعد از مسابقه‌ی استرالیا ردبول ۴۰ امتیاز از فراری عقب بود ولی در حال حاضر همه‌چیز تغییر کرده است. در فرمول یک همه‌چیز سریع تغییرمی‌کند. به همین دلیل اگرچه مرسدس ازنظر امتیازی عقب است، اما شاید بتواند به کورس قهرمانی اضافه شود.
وی در ادامه به سریع بودن ماشین‌های فراری نیز اشاره کرد.
سباستین فتل
پس از پایان مسابقه کیف سباستین فتل مورد سرقت قرار گرفت. او سعی کرد با استفاده از آیفونش و GPS ایرپادزهایش که در کیف وی بود مکان کیف خود را پیدا کند. اما بعداً مشخص شد که ظاهراً سارقان ایزپادزها را دور انداخته‌اند در نتیجه کیف فتل پیدا نشد.
ظاهراً دزدی از رانندگان فرمول یک افزایش‌یافته است در ۱۰ ماه اخیر این سومین دزدی از رانندگان فرمول یک است. پیش‌ از این لندونوریس و چارلز لکلرک نیز مورد سرقت قرارگرفته بودند.
پس از گذشته ۶ مسابقه از فصل ۲۰۲۲ فرمول یک در جدول قهرمانی رانندگان، مکس ورستپن با ۱۱۰ امتیاز و برتری ۶ امتیازی نسبت به لکلرک در جایگاه اول قرار دارد. پس از لکلرک با ۱۰۴ امتیاز در جایگاه دوم نیز پرز با ۸۵ امتیاز رده‌ی سوم جدول قهرمانی را از آن خودکرده است.
در جدول قهرمانی تیمی نیز ردبول با ۱۹۵ امتیاز در جایگاه اول و فراری و مرسدس به ترتیب با ۱۶۹ و ۱۲۰ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.
مسابقه‌ی بعدی فرمول یک هفته‌ی بعد در موناکو برگزار خواهد شد مسابقه‌ای که شاید بتوان گفت تعیین خط برنده را مشخص می‌کند.
امین
مسابقه ای که اساسش پرفورمنس و سرعته باز هم اون جذابیت قبل رو داره براتون وقتی این چند سال فقط پسرفت داشته؟
Clean energy (صیانت!)
افراد این سایت هر روز دارن تپه های هیت و گیر دادنو یک به یک فتح می کنن
TML BN
تپه بگو کوه
akrh78
جذابیت فرمول یک به رقابت چرخ به چرخه نه صرفا لپ تایم
TML BN
این قسمت ماشین ها دو
جنایات و مکافات در پیست😂😂😂
Navid_A.J
دوستان خود تحقیر، نمیخوان این دزدی رو هم گردن ایرانیا بندازن؟
Clean energy (صیانت!)
دوست عزیز در حال تلاش برای برهم زدن جو
سرت تو کار خودت باشه
سعeد
تو چرا سرت تو کار خودت نیست و گیر میدی به همه ؟؟؟
باید لیبل ۱۴+ سال سن بزنن سر در سایت که امثال تو پیداشون نشه
Karen
amir
ما همون اول گفتیم ساینز فراری رو میکشه پایبن و وقتی ماشینها در یک سطح باشن ورشتاپن بهترین راننده دنیاست
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari