شرکت صنایع خودروسازی پادرا می خواهد تا در بعد از ظهر ۶ تیر ۱۴۰۱، از نسخه های مختلف پیکاپ ایسوزو کینگ لینگ تاگا H در تهران رونمایی کند.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، آن طور که منابع آگاه می گویند، نسخه های مختلف تاگا H در این مراسم رونمایی خواهند شد و احتمالاً در حاشیه این برنامه، محدوده قیمت این پیکاپ جدید هم توسط صنایع خودروسازی پادرا تعیین می شود. در حال حاضر گفته می شود که کینگ لینگ تاگا H در تیپ های بنزینی و دیزلی به بازار عرضه خواهد شد و قرار است تا نسخه اتوماتیک این پیکاپ جدید هم برای مشتریان قابل سفارش باشد. هنوز به صورت رسمی محدوده قیمتی برای تاگا H اعلام نشده است. اما برخی منابع آگاه می گویند که این پیکاپ دو دیفرانسیل در تیپ های مختلف با قیمتی در بازه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بازار می آید.
با آغاز معرفی ایسوزو کینگ لینگ تاگا H در صفحه اینستاگرامی صنایع خودروسازی پادرا دیزل، مشخصات این پیکاپ جدید برای بازار ایران اعلام شد.
پادرا دیزل هنوز به صورت رسمی کاتالوگ و مشخصات تاگا H را منتشر نکرده است. اما بر اساس پست های اینستاگرامی این شرکت می توان گفت که این پیکاپ با دو پیشرانه دیزلی و بنزینی عرضه خواهد شد. با توجه به اطلاعات منتشر شده برای کینگ لینگ تاگا H در وبسایت های چینی، نسخه دیزلی این پیکاپ به پیشرانه سه لیتری و چهار سیلندر توربو دیزل مجهز است که ۱۴۳ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. نسخه بنزینی تاگا H هم یک پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو GDi با توان ۲۳۱ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر دارد. در بازار جهانی جعبه دنده های پنج و شش سرعته دستی در این پیکاپ استفاده می شود و ایسوزو کینگ لینگ اعلام کرده است که بزودی نسخه اتوماتیک تاگا H را انبوه سازی می کند.
در بحث امکانات رفاهی و ایمنی می توان گفت که ایسوزو کینگ لینگ تاگا H مونتاژ شده توسط صنایع خودروسازی پادرا دیزل به دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم مصنوعی، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی با پنل کنترل روی کنسول، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی ۸ حالته برقی راننده، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، زیر آرنجی و شارژر USB ردیف عقب، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، تهویه اتوماتیک، جلو آمپر دیجیتال، دوربین ثبت وقایع، آینه های تاشو برقی با گرمکن، رینگ آلومینیومی، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها، رادار خطی و… مجهز است.
فعلاً در مورد زمان عرضه، مشخصات ابعاد بدنه، قیمت و جزئیات فنی این پیکاپ اطلاع رسانی دقیقی از سوی پادرا دیزل انجام نشده است.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، قرار است تا پیکاپ ایسوزو کینگ لینگ تاگا H توسط شرکت پادرا دیزل به بازار ایران عرضه شود.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، آن طور که گفته می شود، زیر ساخت های مونتاژ این پیکاپ چینی-ژاپنی در پادرا دیزل ایجاد شده و این خودروساز بخش خصوصی می خواهد تا با عرضه کینگ لینگ تاگا H به بازار خودروهای کار و تجاری سبک ورود کند. در حال حاضر چند نسخه از این پیکاپ وارد ایران شده و فرایند اخذ مجوزهای استاندارد و تولید را پشت سر می گذارد. بر اساس شنیده ها، احتمال آن زیاد است که پادرا دیزل نسخه های دیزلی و بنزینی تاگا H را در نمایشگاه خودروی تهران شهر آفتاب رونمایی کند. چهارمین دوره از نمایشگاه خودروی تهران شهر آفتاب، ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
تصاویر ارسالی از سوی مخاطبان اسب بخار نشان می دهد که یک دستگاه ایسوزو کینگ لینگ تاگا H جهت انجام تست های فنی به تهران آمده و پلاک گذر موقت را دریافت کرده است. پیش از این رسانه اسب بخار اعلام کرده بود که احتمال حضور تاگا H در ایران قوی تر شده است.
طی پیگیری های خبرنگار اسب بخار هنوز مشخص نشده است که کینگ لینگ تاگا H توسط کدام خودروساز به ایران آمده و صرفاً می توان احتمال داد که یک خودروساز با توان مالی بالا به سراغ این پیکاپ دو دیفرانسیل رفته است. زیرا در مذاکره های قبلی ایسوزو – کینگ لینگ با برخی خودروسازان خصوصی، اعلام شده بود که برای تولید نسخه H تاگا در ایران نیاز به اخذ مجوزهای استانداردی جدید است و این هزینه از سوی طرف چینی به طرف ایرانی تحمیل می شد. حال یا یک خودروساز با توان مالی بالا به سراغ این پروژه رفته و یا خودروساز مورد نظر از نظر قدرت چانه زنی در شرایطی بوده که زیر بار این هزینه نرفته است.
نشان کینگ لینگ یکی از خودروسازان کار و تجاری در بازار چین شناخته می شود که از سال ها قبل به عنوان شریک تجاری ایسوزو ژاپن به بازارهای جدیدی راه پیدا کرد. یکی از فعالیت های مشترک ایسوزو و کینگ لینگ، تولید یک پیکاپ دو دیفرانسیل بر مبنای ایسوزو D-Max و شورولت کلورادو بوده که با نام تاگا H از سال ۲۰۱۷ به بازارهای هدف عرضه شده است. در برخی بازارها، این پیکاپ چینی با نام ایسوزو تاگا و در برخی بازارهای دیگر با نام ایسوزو کینگ لینگ تاگا شناخته می شود. یکی از ویژگی های قابل توجه در مورد تاگا، معرفی این پیکاپ توسط ایسوزو ژاپن جهت عرضه در برخی بازارهای اروپایی بوده است. به عبارت ساده تر، کمپانی ایسوزو ترجیح داده است تا برای کسب بازارهای بیشتر با کینگ لینگ تاگا در بازارهای مطرح حضور داشته باشد.
در سال های گذشته، به خاطر تجربه ایسوزو در ساخت خودروهای دیزلی، کینگ لینگ تاگا با نسخه دیزلی در بازارها عرضه می شد. اما حالا که تاگا H با فیس لیفت قابل توجهی همراه شده است، می بینیم که عرضه آن با پیشرانه بنزینی ها در دستور کار قرار گرفته و به همین دلیل، برخی خودروسازان خصوصی ایران جهت مونتاژ این پیکاپ دو دیفرانسیل مذاکراتی را آغاز کرده اند.
در نسخه فیس لیفت ایسوزو کینگ لینگ تاگا H مدل ۲۰۲۱ شاهد هستیم که در کنار پیشرانه ۳ لیتری دیزل ۴JJ3-TCX ایسوزو، امکان سفارش گذاری این پیکاپ دو دیفرانسیل با پیشرانه بنزینی هم فراهم است. در حال حاضر کمپانی ایسوزو و کینگ لینگ یک پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو GDi را برای تاگا H مدل ۲۰۲۱ در نظر گرفته اند که ۲۳۱ اسب بخار را با گشتاور ۳۱۰ تا ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه می تواند حداکثر گشتاور تولیدی را در دوری کمتر از ۱۷۵۰rpm در اختیار راننده قرار دهد و جعبه دنده شش سرعته دستی نیز توان را به چرخ های جلو و عقب این پیکاپ ژاپنی-چینی می رساند. همچنین جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته AT نیز برای تاگا H توربو بنزینی قابل سفارش است.
در نسخه فول آپشن کینگ لینگ تاگا H فیس لیفت امکاناتی مانند جلو آمپر دیجیتال، سنسور باد و دمای تایر، سنسور نور، سامانه پیشگیری از تصادف، کروز کنترل هوشمند، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی، رادار نقطه کور، سنسور باران، استارت دکمه ای، قابلیت تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، کنترل شروع حرکت در سربالایی، تریم داخلی چرمی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… دیده می شود.
لازم به ذکر است که تاگا H مانند سایر پیکاپ های چینی دارای دو نسخه ابعادی است و نمونه با فضای بار بزرگتر هم، امکان سفارش گذاری دارد.
در حال حاضر اکثر پیکاپ های چینی و مونتاژی بازار ایران، از شاسی و سازه مشترکی استفاده می کنند که متعلق به نسل قبل تویوتا هایلوکس است و کمپانی تویوتا نیز این سازه را به خودروسازان چینی واگذار کرده است. همچنین در بحث اتاق، محفظه بار و… نیز اصول ثابتی میان بیشتر پیکاپ های چینی بازار ایران وجود دارد و سبب شده تا معایب و مزایای خاص خود را داشته باشد.
اما ایسوزو کینگ لینگ تاگا H فیس لیفت ۲۰۲۱ از نظر ساختار شاسی و اتاق متفاوت نسبت به سایر پیکاپ های موجود در بازار ایران بوده و اصول مهندسی جدیدتری را دنبال می کند. همچنین تاییدیه های ای-مارک از سوی ایسوزو ژاپن برای تاگا H دریافت شده و امروز این محصول به برخی بازارهای رقابتی ورود پیدا کرده است. در بحث ساختار قوای محرکه، تاگا H در نمونه دیزلی ساختار به مراتب قوی تری را نسبت به سایر پیکاپ های موجود در بازار ایران دارد و در نمونه بنزینی هم، قابلیت رقابت با پیکاپ های مونتاژی در آن دیده می شود.
اما نکته قابل توجه این است که کینگ لینگ تاگا H با توجه به ویژگی های فنی، ساختار مهندسی، امکانات رفاهی و ایمنی گاهی قیمتی کمتر از سایر گزینه های چینی دارد و در صورت عقد یک قرارداد خوب با طرف چینی-ژاپنی، این امکان فراهم است تا این خودروی دو دیفرانسیل با قیمتی رقابتی و شاید کمتر از برخی گزینه های مونتاژی پا به بازار ایران بگذارد.
پایگاه خبری اسب بخار
شرکت پادرا دیزل برنامه دارد تا کینگ لینگ تاگا H را در نسخه های توربو بنزینی و دیزلی به بازار ایران عرضه کند.
در نسخه فیس لیفت ایسوزو کینگ لینگ تاگا H مدل ۲۰۲۱ شاهد هستیم که در کنار پیشرانه ۳ لیتری دیزل ۴JJ3-TCX ایسوزو، امکان سفارش گذاری این پیکاپ دو دیفرانسیل با پیشرانه بنزینی هم فراهم است. در حال حاضر کمپانی ایسوزو و کینگ لینگ یک پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو GDi را برای تاگا H مدل ۲۰۲۱ در نظر گرفته اند که ۲۳۱ اسب بخار را با گشتاور ۳۱۰ تا ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه می تواند حداکثر گشتاور تولیدی را در دوری کمتر از ۱۷۵۰rpm در اختیار راننده قرار دهد و جعبه دنده شش سرعته دستی نیز توان را به چرخ های جلو و عقب این پیکاپ ژاپنی-چینی می رساند. همچنین جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته AT نیز برای تاگا H توربو بنزینی قابل سفارش است.
در نسخه فول آپشن کینگ لینگ تاگا H فیس لیفت امکاناتی مانند جلو آمپر دیجیتال، سنسور باد و دمای تایر، سنسور نور، سامانه پیشگیری از تصادف، کروز کنترل هوشمند، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی، رادار نقطه کور، سنسور باران، استارت دکمه ای، قابلیت تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، کنترل شروع حرکت در سربالایی، تریم داخلی چرمی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… دیده می شود.
ابن حجم از واردات پیکاپ بی سابقست
کدوم خودرو ساز وارد کرده؟ 🤔
از لحاظ آپشن آپشن بی رقیبه، موتور حجیم دیزلی هم بیاد عالیه. فقط میمونه قیمت گزاری منطقی. مناسب آفرود بازی
چرا حجم موتور ها اینقدر آب رفتن تو چینیان
باعث عمر کم موتور
صدای زیاد موتور
و۱۰۰۰۰۰۰۰مشکل دیگه میشه







تست و بررسی لاماری ایما به عنوان جدیدترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران و مقایسه دو اسکوتر یاماها N-MAX و هوندا PCX، آن چیزی است که در آخرین قسمت فصل هفتم اسب بخار به نمایش در آمده است.
در قسمت یازدهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی FMC T5 فردا موتورز رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی این قسمت مقایسه رنو تندر ۹۰ اتوماتیک با دانگ فنگ H30 کراس را انجام داده ایم.
در قسمت دهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی دایون Y5 در کویر مرنجاب رفته ایم. همچنین در این برنامه تجربه سفر یک روزه به کویر و قواعد این دسته از طبیعت گردی ها را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته ایم.
تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
ابن حجم از واردات پیکاپ بی سابقست
کدوم خودرو ساز وارد کرده؟ 🤔
از لحاظ آپشن آپشن بی رقیبه، موتور حجیم دیزلی هم بیاد عالیه. فقط میمونه قیمت گزاری منطقی. مناسب آفرود بازی
چرا حجم موتور ها اینقدر آب رفتن تو چینیان
باعث عمر کم موتور
صدای زیاد موتور
و۱۰۰۰۰۰۰۰مشکل دیگه میشه






source

توسط autokhabari