پس از انتشار چند تیزر، سوزوکی نسل جدید کراس‌اوور برزا (Brezza) را معرفی کرده است. این یک کراس‌اوور شهری است که قبلاً با نام ویتارا برزا عرضه می‌شد و بازار اصلی آن هند است. البته هرچند این خودرو به‌عنوان نسل جدید معرفی شده است اما در زیر پوست از همان معماری نسل قبلی استفاده می‌کند. بااین‌حال، برزای جدید از ظاهری مدرن‌تر با روکش‌های پلاستیکی بیشتر در طرفین بدنه و صفحات محافظ آلومینیومی مانند بهره می‌برد.

در جلوی خودرو شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که به جلوپنجره متصل شده‌اند درحالی‌که در عقب هم چراغ‌های افقی باریک LED به چشم می‌خورند. مثل اکثر کراس‌اوورهای کوچک امروزی، برزا هم به‌صورت دورنگ با سقف مشکی‌رنگ ارائه می‌شود. این کراس‌اوور ژاپنی اما با ۳,۹۹۵ میلی‌متر طول، ۱,۷۹۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۸۵ میلی‌متر ارتفاع به همراه فاصلهٔ محوری ۲,۵۰۰ میلی‌متری، همچنان خودروی بسیار کوچکی است و تنها ارتفاع آن کمی نسبت به قبل بیشتر شده است.

در داخل خودرو شاهد داشبوردی کاملاً بازطراحی شده هستیم که با طرح دورنگ برای قسمت‌های پلاستیکی و تریم فلزی مانند، شبیه دیگر محصولات مدرن سوزوکی به نظر می‌رسد. ویژگی داخلی مهم برزا تجهیز به یک نمایشگر لمسی جدید با قطر حداکثر ۹ اینچی است که در بالای داشبورد قرار گرفته و از ویژگی‌های ارتباطی بیشتری بهره می‌برد. در اینجا همچنین غربیلک فرمان مشابه هاچ‌بک بالنو به نظر می‌رسد درحالی‌که کنترل‌های سیستم تهویه مدرن‌تر شده‌اند.

تیپ‌های بالاتر برزا از تجهیزات زیادی برای این کلاس مثل سانروف برقی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه، هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی پریمیوم، پورت‌های USB و دریچه‌های تهویه عقب برخوردار هستند ولی بااین‌حال نباید انتظار صفحه آمپر دیجیتالی یا سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته را از این ماشین داشت زیرا برزا یک کراس‌اوور پایه برای بازار هند است.

نسل جدید برزا صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی خفیف به بازار عرضه می‌شود که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. قیمت این خودرو در هند از ۷۹۹ هزار روپیه معادل ۱۰,۱۰۰ دلار برای تیپ پایه دستی آغاز شده و در بالاترین نسخه با گیربکس اتوماتیک به یک میلیون و ۳۹۶ هزار روپیه معادل ۱۷,۶۰۰ دلار می‌رسد.

با این قیمت‌ها، برزا نسبت به نسل قبلی خود و همین‌طور بسیاری از رقبا در بازار هند گران‌تر شده است اما این افزایش قیمت با توجه به استفاده از تکنولوژی هیبریدی خفیف تا حدودی قابل توجیه است. البته این کلاس خودرویی در هند بسیار شلوغ و رقابتی است و مدل‌های زیادی مثل سیتروئن C3 جدید، تاتا نکسون، ماهیندرا XUV300، رنو کیگر و نیسان مگنیت در آن حضور دارند. بااین‌حال، نسل قبلی سوزوکی برزا از سال ۲۰۱۶ تاکنون حدود ۷۵۰ هزار دستگاه در هند فروخته است و سازندهٔ ژاپنی امیدوار است با عرضهٔ نسل جدید این خودرو سهم خود از بازار این کشور را افزایش دهد.

Reza Waffen SS
خیلی وقت بود سروصدایی از این برند دوست داشتنی نبود
قاطر فروش
سوزوکی از لحاظ کیفیت و لذت رانندگی چطوره
عاشق پدال
سوزوکی برا جاده های کوهستانی عالیه. با توجه به سیستم چهارچرخش و قیمت کمش.
یکی از چیزایی که سوزوکی رو نزاشت ورشکست بشه بازارهای نوظهور و کم درامد مثل هند و افریقا بود.
مثلا همین سوزوکی جمنی حدود ۶۵۰ میلیون تومنه تو المان.
یا اس کراس هیبریدی حدود ۸۰۰ میلیون تومنه. خب شما باشی ایا ایکس ۳۳ میخری یا سوزوکی اس کراس چهارچرخ ؟
چهارچرخ سوزوکی اونقدر عالیه که مثل سوبارو خوشنامه.
تو دنیا به ترتیب بهترین سیستمهای چهارچرخ رو رتبه بندی میکنم. منظورم فابریک کارخونه هست نه افترمارکت.
۱. سوبارو
۲. میتسوبیشی
۳. سوزوکی
۴. ولوو
۵. تویوتا
قاطر فروش
سپاس بابت توضیحاتتون
یوسف
عکس ها که رندر هستن ولی میشه گفت نسبت به قیمتش خوبه گرچه جا داشت روی نمای جلو بیشتر کار میشد. اگر مشکل تحریم ها نبود مدیران ایران خودرو با دیدن این، دستاشونو به هم می مالیدن، سپس یک اعلامیه پیش فروش تو روزنامه ها میزدن و پس از مونتاژ در سایت خراسان و زدن از آپشن ها یک میلیارد به ملت مینداختنش. البته تا چینی ها هستن مدیران گرامی غمی ندارن.
Mohammad
این رو وارد کنن خوبه حداکثر با قیمت سیصد و پنجاه
Erfan
همین الان قیمت نسخه دستی با قیمت دلار امروز میشه ۳۲۰میلیون.
گمرک و هزار تا چیز دیگه میمونه که زیر ۷۰۰غیر ممکنه باشه.
چجوری شما میگید حداکثر۳۵۰😐
عاشق پدال
۱۰ هزار قیمت فروش به مشتریه.
یعنی حدود هفت هشت هزار قیمت کارخونشه.
بعدم ایکس ۲۲ که تو بازار ریخته الان حدود ۶۰۰ قیمتشه.
شما یه ژاپنی رو با ایکس ۲۲ چینی مقایسه کن.
حالا سوار ایکس۲۲ نشدم. اما سوار ایکس۳۳ شدم.
و بعد به این فکر کن برند ژاپنی مثل سوزوکی این مدل رو نصف ایکس۲۲ میده به بازار.
حالا ما بازار رو رقابتی کنیم مثل هند میشیم. فیلمای قدیمی هندی رو یادمه. تو فیلماشون یا اون جیپ تاتا موتورز بود یا یه سدان هیوندایی.
و یادمه ما با پی کی (رنو) عشق و حال میکردیم. انگار به خر تیتاپ دادن. ما خریم. تیتاپ هم پی کی هستش.
بعدش پراید اومد. ما بیشتر خر شدیم
دکتر استاپ
خودرو ها تا سقف ۱۰ هزار دلار ۵ تا ۱۰ درصد گمرکی میخورن
sorena330
گواهی اوراق فرسوده هم نمیدن؟
اونوقت شاهین و تارا که هیچی، منافع مدیران خودرو و کرمان موتور که متعلق به مالک مملکت هست چی میشه؟!
خیلی ملت ساده‌ای هستیم
JDM lover
قیمتش خیلی خوبه بنظرم
امین
ده هزارتا خوبه .ولی ۱۷ هزارتا اصلا نمیرزه
meysam
با این قیمت واقعا برای چینیها حرفی برای گفتن نمیزاره
حسین
چینی ها که تو دنیا به قیمت ایران نیستن که همین تیگو ۸ پرو ۱۶ هزار قیمت خورده ملاک داخل قیمت ایران هست خودرو ۱۶ هزار دلاری یک میلیارد و هشتصد شده اینم حداقل یک میلیارد میخوره
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari