از آستون‌مارتین ونکوئیش زاگاتو تنها ۹۹ دستگاه ساخته شد و حالا یکی از آن‌ها برای فروش گذاشته شده است. این آستون از آن خودروهایی است که حتی در عجیب‌ترین کلکسیون‌ها هم خودنمایی خواهد کرد. بدنهٔ این سوپرکار بریتانیایی به رنگ سفید خاصی بنام Escaping است و برخی قسمت‌های آن شامل سقف، اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب از فیبر کربن هستند. این آستون زاگاتو روی رینگ‌های ۲۰ اینچی با طراحی جذاب مشکی و طلایی قرار گرفته که با لاستیک‌های پیرلی P Zero پوشیده شده‌اند. همچنین روی گلگیرهای جلو هم تریم طلایی‌رنگی کار شده تا مکمل رینگ‌ها باشد.

در داخل خودرو شاهد تودوزی تمام چرمی مشکی‌رنگ هستیم و روی صندلی‌ها هم لوگوی Z زاگاتو نقش بسته است. در اینجا همچنین تریم‌های فلزی در قسمت‌هایی مثل غربیلک فرمان و قاب دریچه‌های تهویه دیده می‌شود. آستون‌مارتین این ونکوئیش زاگاتو را در چهار نسخهٔ مختلف شامل کوپه، کانورتیبل، اسپیداستر و شوتینگ بریک تولید کرد. از تمام این نسخه‌ها روی‌هم تنها ۹۹ دستگاه ساخته شد اما دراین‌بین نسخهٔ اسپیداستر با ساخت فقط ۲۸ دستگاه از بقیه کمیاب‌تر است.

تمام این نسخه‌ها از همان پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V12 تنفس طبیعی آشنای آستون‌مارتین استفاده می‌کنند که ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌های عقب انتقال دهد. این زاگاتو شوتینگ برای که برای فروش گذاشته شده تنها ۱۰۰۰ کیلومتر کار کرده و تقریباً نو است. بااین‌حال، هرچند این ماشین بسیار کمیاب و جذاب است اما قیمت بسیار گرانی هم دارد. طبق اعلام فروشنده، این ونکوئیش زاگاتو به پکیج ۳۰ هزار دلاری Villa d’Este و تعداد زیادی آپشن دیگر مجهز است که قیمت آن را به ۹۱۹,۷۷۶ دلار می‌رساند.

2646
تو این کامنت مطلب پایین، یک نکته مهم در مورد استهلاک BMW یادم رفت که بگم:
https://www.pedal.ir/tesla/uber-driver-doubles-her-tips-after-switching-to-tesla/
.
به طور کلی رینگ های ماشین های اروپایی بعد از حدود ۸۰.۰۰۰ کیلومتر نیاز به تاب گیری دارند. به زبان ساده تر بر اثر ضربات چاله ها رینگ ها از حالت کاملا دایره، اندکی به صورت بیضی درمی آیند. داستان تاب گیری رینگ تقریبا تو تمام ماشین های اروپایی بازار ایران هست. عمده دلایل این داستان:
۱. سایز بزرگ رینگ ها که باعث وزن بیشتر رینگ می شود.
۲. فاق بسیار کم لاستیک ها که با هدف بهبود هندلینگ استفاده می شود.
۳. وزن بالای ماشین های اروپایی
۴. سیستم تعلیق اسپرت
۵. استفاده از لاستیک های Run Flat با دیواره بسیار سفت برای حرکت در هنگام پنچری.
.
از اون جایی که به واسطه یک سری دلایل احمقانه از جمله کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، افزایش حجم صندوق و … اروپایی خودشون رو از شر هزینه لاستیک زاپاس راحت کردن، مجبور هستند از لاستیک های Run Flat استفاده کنند. این لاستیک ها آن قدر دیواره سفتی دارند که حتی بدون وجود باد نمی خوابن و ماشین توانایی حرکت با سرعت پایین را دارد.
این دیواره سفت لاستیک غیر از بهبود اندک هندلینگ، انتقال ضربات به کابین را بیشتر می کنه، استهلاک جلوبندی را بیشتر می کنه، تاب برداشتن رینگ رو بیشتر می کنه و خلاصه در جاده های افتضاح کشورمون اصلا خوب نیست.
.
BMW X4 هم مثل تمام ماشین های اروپایی هر ۸۰.۰۰۰ کیلومتر نیاز به تاب گیری داره. تاب گیری درست هر رینگ حدود ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومن، بالانس لاستیک ها و تعویض ضربدری (که البته بهتر است هر ۲۰.۰۰۰ کیلومتر انجام شود) حدود ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومن، تصحیح زوایای سیستم تعلیق حدود ۱.۵۰۰.۰۰۰. اگر این مخارج هر ۸۰.۰۰۰ کیلومتر (که با کارکرد نرمال ماشین های لوکس در ایران می شود تقریبا هر ۴ سال) انجام شود، سیستم تعلیق عمر دو برابری خواهد داشت، مشکلی برای سیستم انتقال قدرت پیش نمیاد و اروری هم روی ECU نیست.
************************
برای مقایسه بریم سراغ رقیب ژاپنی، Lexus NX300h F-Sport:
سرآشپز رمزی تو مسابقه Next Level Chef یه جمله باحال داره، به یکی از شرکت کننده ها میگه اینکه همزمان یه همبرگر رو بسوزونی در حالی که توش خامه، حتما از هنر تو سرچشمه می گیره. وضعیت رینگ های Lexus NX300h F-Sport را مشاهده بفرمایید بعد از حدود ۸۰.۰۰۰ کیلومتر:
https://uupload.ir/view/1_9p3.mp4/
https://uupload.ir/view/2_ixj7.mp4/
(به قطر داخلی لاستیک نگاه کنید، محل اتصال رینگ با لاستیک)
.
برای مقایسه Lexus NX300h F-Sport با BMW X4 M-Package موارد زیر را در نظر بگیرید:
۱. رینگ BMW ابعاد سایز ۲۷۵/۳۵R20 داره در حالی رینگ Lexus با سایز ۲۳۵/۵۵R۱۸ عرضه می شود. رینگ بزرگ تر یعنی وزن بیشتر، وزن بیشتر یعنی ضربه قوی تر به رینگ.
۲. فاق لاستیک ها را در نظر بگیرید.
۳. کارکرد BMW با لاستیک های Run Flat بود، در حالی که روی Lexus از لاستیک های کره ای که به نرمی در دنیا معروف هستند، استفاده شده. (در فیلم برند لاستیک Nexen مشخص است)
۴. سیستم تعلیق اسپرت تر و وزن بیشتر BMW را هم در نظر بگیرید.
.
مسیرهای کارکرد روزانه دو ماشین تقریبا یکی بود اما به واسطه ذات اسپرت BMW X4 M-Package خیلی بیشتر از Lexus NX300h F-Sport بهش فشار می آوردم. تو کارکرد حدود ۸۰.۰۰۰ کیلومتر ۲ تا رینگ هر جفت شون نیاز به تاب گیری پیدا کرد.
.
وضعیت سیستم تعلیق Lexus NX300h F-Sport هم در عکس پایین مشاهده می کنید:
https://s6.uupload.ir/files/1_1jwh.jpg
https://s6.uupload.ir/files/2_wkm8.jpg
(عکس ها با کیفیت بالا هستند تا بتونین نمودارهای نرمال دقیقه و ثانیه زوایا ببینید.)
.
در عکس اول به Camber های لاستیک های جلو (بالاترین اعداد) نگاه کنید. کاملا در انتهای رنج سبز هستند و به زودی قرار است لاستیک سابی در ماشین شروع شود! میزان Toe لاستیک سمت راست هم انتهای رنج هست. انتهای رنج ممکن (نه انتهای رنج استاندارد سبز، انتهای زاویه ممکن) ۰.۱ بود، ماشین من ۰.۰۹ :)))
در عکس دوم وضعیت لاستیک های عقب را می بینید. میزان Camber لاستیک سمت راست را ببینید، انتهای رنج نرمال است.
.
Lexus NX300h F-Sport با اینکه اصلا اسپرت نیست و اون مارک F-Sport به درد عمه های محترم خاندان تویودا می خوره اما در حد BMW X4 M-Package استهلاک جلوبندی و لاستیک داشت. واقعا احسنت به تویوتا و اون متالوژی فوق العاده اش :))
نکته جالب تر داستان هوشمندی BMW است، خودش اخطاری با مثلث زرد (اخطارهای BMW به دو دسته مثلث زرد و قرمز تو صفحه کلاستر تقسیم می شود بر اساس اهمیت) داد با عنوان ماشین حداکثر توانایی حفاظت از شما را ندارد! تو همین وضعیت تو اتوبان اضفهان – تهران ماشین ۲۰۰ تا راه می اومد و هیچ اشکالی نداشت. بعدا از طریق دیاگ ECU مشکل را متوجه شدم. عکس های BMW را پیدا نکردم اما حتما در کامنت مقایسه با Lexus خواهم گذاشت، همه شاخص هاش زرد و سبز هستند و قرمز نداشت.
اما Lexus NX300h F-Sport مثل یک دختر آریایی اصیل است! ناراحتی هاش رو می ریزه تو دلش. خودش که نمیگه هیچ، هزار بار هم باید بپرسی و هزار جا رو چک کنی تا ببینی کاهش راندمان اش از کجاست. دوستانی که BMW را به پیچیدگی متهم می کنین، شرکت BMW می تونه مثل باقی کمپانی ها سنسورها رو حذف کنه یا آستانه حساسیت شون رو بیاره پایین اما این کار رو نمی کنه، چون می خواد ماشین همیشه در بهترین پرفورمنس باشه تا راننده از رانندگی با ماشین لذت ببره.
********************
نکته آخر، تنوع قطعات یدکی:
ده ها کمپانی برتر قطعه سازی اروپایی، آسیایی و آمریکایی برای ماشین های اروپایی قطعه تولید می کنند. موقع انتخاب هر قطعه دست تون برای انتخاب برند و رنج قیمتی کاملا باز است اما به ندرت کمپانی های آمریکایی و اروپایی قطعه ساز برای Toyota/Lexus قطعه تولید می کنند. خود کمپانی های قطعه ساز ژاپنی فوق العاده مثل ۵۵۵ که تقریبا تمام قطعات های تِک Mitsubishi و Nissan و … را تولید می کرد و می کنه، صرفا برای مدل های خاصی از Toyota/Lexus قطعه می سازد.
اما سوءتفاهم برای طرفداران Toyota/Lexus پیش نیاد، تقریبا همه برندهای قطعه ساز مشهور جهان و تمام ماشین دوستان برای پرچمدار کمپانی معظم Toyota/Lexus با افتخار قطعه تولید می کنند و هورا می کشند:
Viva Toyota GR Supra
Viva Toyota
2646
ادمین عزیز
کامنتی در پاسخ به آقای GMA در پست تأثیر مثبت تسلا بر درآمد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی! نوشتم که نیاز به تایید دارد.
صرفا لینکی از خود پدال درون کامنت است.
هر وقت فرصت داشتید، لطفا آن را تایید کنید.
مرسی
Beetle
به به
جناب کجا بودین؟ حدود یکساله…
خوبه حالا که هستین و امیدوارم همینطور ادامه بدید🙏
مسعود
قشنگ و خاصه
Reza Waffen SS
به شدت خاص و دوست داشتنیه بخصوص رنگ سیلورش
Alive man
فقط ایتالیایی ها میتونن ی استون مارتینو ی پله قشنگ تر کنن مخصوصا اون dbs جی تی رنگ ابی ش
pedram7
به به!
JDM lover
یکی از جذاب ترین شوتینگ بریک هایی که تا حالا دیدم
TML BN
عالیه واقعا زیباست
رضا باقری
آیا می ‌دانستید موتور V12 استون از ترکیب دو موتور شیش سیلندر فورد تشکیل شده
تا فکتی دیگر درباره وابستگی صنعت عنگلیس🚮 بدرود عرض میکنم
2646
رضا جان
همه دنیا به هم احتیاج دارند.
Aston Martin مدت هاست که موتورهایش را به صورت کامل از AMG می خرد.
Porsche برای خنک نگه داشتن هوای ورودی به موتور، تکنولوژی Ram Air دهه ۷۰ آمریکا ارتقا داده.
و هزاران همکاری تکنولوژیک دیگر …
اما شاید برای شما جالب باشه، تکنولوژی Eco-Boost موتورهای Ford متعلق به یک شرکت آلمانی است و شرکت فورد امتیاز آن را از این موسسه تحقیقاتی خریده است.
******************************
تو ورژن قبلی سایت پدال میشد پست های گذشته یک کاربر را دید اما متاسفانه تو ورژن جدید این قابلیت حذف شده است. قبلا یک کامنت طولانی در مورد تکنولوژی Eco-Boost موتورهای Ford نوشتم، اینکه تو کدوم مطلب است، خاطرم نیست اما دفعه قبلی حضورم تو پدال، بین بهمن ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۹ بود.
رضا باقری
باهاتون موافقم ولی اخه ببنید یه شرکت انگلیسی نیست که مستقل باشه
بنتلی زیر فولکس
رولزرویس و مینی زیر بیمر
استون مارتین از بنز موتور میگیره قبلشم زیر فورد بود
مک لارن از موتور بیمر استفاده کرد کلی قطعه هم از بقیه گرفت مث چراغ عقب اوتوبوس بعد اومد موتور شوی استفاده کرد تا رسید به پول گرفتن از عربا تو فرمول یکم همیشه آویزون بودن
جگوار لندرور زیر تاتا موتور قبلش زیر فورد
لوتوس زیر جیلی و قبلش زیر جنرال موتور
مورگان زیر یه شرکت ایتالیایی
کازورث که موتور میسازه موتورش بر اساس فورد بود
این وابستگی خیلی بده هیچی از خودشون ندارن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari