مدیران خودرو شرایط فروش ام وی ام X55 پرو ویژه‌ی‌ تیرماه ۱۴۰۱ را اعلام کرد‌‌.

چری تیگو ۵x در سال ۲۰۱۷ وارد بازار چین شد و سپس توسط مدیران خودرو در سال ۱۳۹۸ با نام X55 به دست مشتریان ایرانی رسید. مدیران خودرو همیشه تلاش کرده است محصولاتی را عرضه کند که رضایت مشتری را به همراه داشته باشد اگر خلاف این واقع شود در راستای بهبود خودرو قدم برمی‌دارد. کراس‌اوور ام وی ام X55 پرو از این نمونه محصولات است.
ام وی ام X55 پرو در واقع نسخه به‌ روز رسانی شده از مدل ساده قبلی این محصول است که به جز فیس‌ لیفت ظاهری، تغییرات گسترده‌ای در داخل کابین، مشخصات فنی و برخی از آپشن‌ها و امکانات صورت گرفته است.
در راستای بهبود ظاهر این محصول، در X55 پرو مواردی مثل جلوپنجره، سپر جلو و چراغ‌های روز تغییرات مثبتی داشته‌اند و ظاهر زیباتری نسبت به گذشته برای این محصول مدیران خودرو پدید آورده‌اند.
از دیگر تغییرات ظاهری این خودرو می‌توان به نوار قرمز رنگ استفاده شده در بخش‌های مختلف ام وی ام X55 پرو اشاره کرد. همچنین در نمای عقب نیز تحولاتی در قسمت زیر سپر عقب و گرافیک داخلی چراغ‌ها قابل مشاهده است.

اما مطمئنا بیشترین بهبود و تغییرات در بخش داخلی و کابین قرار دارند و باید اعتراف کرد حالا کابین شباهت زیادی به تیگو ۷ دارد. چری برای کابین X55 پرو، از فرمان دی‌کات استفاده کرده و نمایشگر صفحه کیلومتر را هم بزرگتر کرده و به ۷.۵ اینچ رسانده است. رودری‌ها و شکل صندلی‌ها نیز کاملا تغییر کرده است. مانیتور ۱۰.۲ اینچی خودرو نیز که قبلا درون داشبورد بود، حالا از داشبورد جدا شده و همانند خودروهای اروپایی، در بالای داشبورد، قرار گرفته است. تزئینات قرمز ‌رنگ به کار رفته نیز ضمن بهبود ظاهر اتاق، فضای داخل را با بیرون خودرو هماهنگ کرده‌اند.
ام وی ام X55 پرو در بازار چین با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ عرضه می‌شود و با توجه به اینکه مدیران خودرو X55 معمولی را با پیشرانه توربو به مشتریان ایرانی می‌فروشد، محصول جدید نیز با همین پیشرانه روانه بازار داخلی خواهد شد. با این حال سطح توان پشرانه‌ی این محصول جدید بیشتر شده است و حالا حدود ۱۵۶ اسب بخار قدرت به همراه ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تغییر بسیار مهم دیگری که در مشخصات فنی ام وی ام X55 پرو رخ داده، حذف گیربکس ۶ دنده دوکلاچه از روی آن و استفاده از گیربکس CVT جدیدی است که امکان تعویض دنده مصنوعی ۹ حالته را دارد.

بخش امکانات و آپشن‌ها در خودروهای چینی از اهمیت خاصی برخوردار است. ام وی ام X55 پرو در این قسمت با دست پر آمده است. از امکانات رفاهی این محصول‌ جدید مدیران خودرو می‌توان به ساعت هوشمند، صندلی راننده با تنظیمات برقی، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر لمسی به همراه پورت USB و شش عدد بلندگو، دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین داینامیک، نمایشگر دیجیتال صفحه کیلومتر، روکش‌های چرمی، سانروف برقی، سنسور پارک، کروز کنترل، امکان انتخاب حالت رانندگی اقتصادی، فرمان برقی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، آینه‌های جمع شونده برقی، چراغ‌های اتوماتیک به مراه دیلایت و چراغ بدرقه، تهویه مطبوع الکتریکی، کیسه هوای جلو و جانبی، ترمز پارک برقی مجهز به سیستم AutoHold، ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD در کنار سیستم ترمز کمکی، کنترل کشش و پایداری الکترونیکی و کنترل ایستایی در شیب اشاره کرد.

دکتر استاپ
ایران کشور گرم و خشکه و سیستم توربو برای این آب و هوا ساخته نشده
NAVID۰۰۹۸
تا جایی که میدونم یکی از بدترین بازارهای فروش را در جمع چینی‌ها داره و دست‌دومش هم جدا از بحث افت قیمت زیاد ، نخریدنش هست !
فکر میکنم در این رنج قیمت ، چینی‌های جا افتاده‌تری در بازار باشد که ارزش خرید داشته باشند !
والا ما به ماشینمون اینقدر میرسیم ولی باز به سبب بی‌کیفیتی بنزین ناک میزنه با اینکه توربو هم نیست ، حالا دیگه خدا به داد توربو دارها برسه که از اون بدتر چینی باشه تازه 😂🤦‍♂️ !
حالا کاری به اون bmw بنز ولوو لکسوس توربو سوارِ ندارم که با هر باک بنزین سوپر یه مکمل اصلی ۵۰۰ هزارتومنی هم میریزه !!!
آخه اون چینی توربو سوارِ هم مکمل ۵۰۰ هزار تومنی میریزه با هر یکبار بنزین زدن یا نه !!!
عمراً بریزه و اگر نه چینی نمیخرید !
مزدا
تقریبا ۳۰ هزار دلار قیمتش هست!!!
حضرت عباسی با چه منطقی این قیمت گذاری رو کردند!!ناگفته نماند تو ایران اصلا منطق نیست!!
اصلا ارزش خرید نداره و بازار فروش دست دومش هم سخت هست.
فقط از مدیران مدیران خودرو یه تست الکل بگیرید!!
2646
دکتر استاپ عزیز
سوال من اصلا با هدف کل کل یا بحث نیست، صرفا می خوام شما لطف کنین و به من یاد بدین.
* تا اون جایی که من می دونم، بعد از تجهیز توربو به اینترکولر فاکتور گرما تاثیر محسوسی بر راندمان توربو در شرایط رانندگی نرمال ندارد.
* از طرف دیگر در شرایط مرطوب به واسطه تراکم هوا ورودی موتور، بالطبع رطوبت (آب) بیشتری وارد سیلندر می شود که بر فرآیند انفجار بنزین تاثیر منفی دارد.
* تا اون جایی که اطلاعات من قد می دهد، مهم ترین فاکتور راندمان در توربو ارتفاع است. هر چقدر ارتفاع بیشتر شود، غلظت اکسیژن کمتر می شود و در نهایت قدرت انفجار بنزین درون سیلندر کاهش پیدا می کند.
با توجه به این اطلاعاتم، اتفاقا فکر می کردم ایران به واسطه شرایط خشک و ارتفاع بالا در عموم شهرهای پرجمعیت، شرایط آب و هوایی ایده آلی برای توربو دارد.
لطفا اگر اطلاعات بیشتری یا رفرنسی در این زمینه دارید، برای آموزش به من بدهید.
مهراب
دوست عزیز هرچی هوای ورودی به موتور خنک تر باشه راندمان بالا تر میره.
همین الان شرکت ب ام و یه سیستم طراحی کرده که اب رو پودر میکنه و میفرسته توی سیلندر از طریق سوپاپ هوای ورودی.
و اگه اشتباه نکنم مرسدس هم در برخی مدل ها بیشتر توربو ها که الان دیگه همه توربو هستن ماشینا از طریق منیفولد پاشش اب داره داخل هوای ورودی برای بالابردن راندمان و کاهش مصرف سوخت و کنترل دمای موتور.
2646
مهراب جان
.
نکته ای که در مورد هوای سرد فرمودین بسیار درست است اما همون طوری که گفتم یکی از وظایف اینترکولر کاهش دماست. از طرف دیگر هوای ورودی موتور، چه به واسطه نزدیکی سیستم مکش هوا به موتور و چه به واسطه افزایش فشار توربو قطعا افزایش دما را خواهد داشت. چند درجه اختلاف دمای هوا در نهایت هوای ورودی به موتور در یک رانندگی نرمال تفاوت محسوسی ندارد.
در هوای ورودی موتور، طراحی سیستم مکش تاثیرات به مراتب بیشتری از دمای هوا محیط دارد. شاید در تست ها دیده باشید که یک ماشین توربو بعد از چند بار تکرار تست با افت رانندمان شدید مواجه می شود. اصولا این هنر سازنده خودرو است که بتواند هوای ورودی موتور را خنک نگه دارد. در خودروهای بازار ایران طبق تجارب شخصی و تست هایی که داشتیم با دوستان، porsche macan اول است، BMW X3/X4 دوم و Lexus NX200 افتضاح.
***************
اگر منظورتون از جمله (شرکت ب ام و یه سیستم طراحی کرده که اب رو پودر میکنه و میفرسته توی سیلندر از طریق سوپاپ هوای ورودی) خودروی BMW M4 GTS است:
۱. اسم این سیستم Water Methanol injection است.
۲. طراحی BMW نیست.
۳. تا اون جایی که اطلاع دارم هیچ خودروی دیگری به صورت فابریک این سیستم را ندارد.
۴. اساس سیستم های Water Methanol injection که پرچمدار آن شرکت AEM آمریکاست با وجود رطوبت در هوا فرق دارد. از این کیت در ایران به صورت گسترده برای کاهش ناک موتور استفاده می شود.
می تونین حتی در منابع فارسی به راحتی در موردش تحقیق کنید.
AMANTE
در انتخاب رنگ دست مشتری رو خیلی باز گذاشتید.
Black Ferrari
طراحیش عین این ماشین اسباب بازیاس
حمید
طراحی خوبی داره مخصوصا که نسبت سایز چرخ و بدنه خوبه. توربو چه معنایی داره تو ایران؟! اون اوروپایی توربو میکنه که حجم موتور بیاد پایین مالیات کمتری بده و فولاد کمتری استفاده کنه و فدای سرش که استهلاک رفت بالا چون اونجا ماشین یه چیز مصرفیه. ما چی؟ دقیقا شرایطمون برعکسه
محمد
آخه چرا روی ماشین‌های توربو گیربکس CVT می‌گذارید ؟ این گیربکس با این همه پستی و بلندی در کشور و حتی در شهری مثل تهران به درد نمی‌خورد. استفاده همزمان از توربو و گیربکس CVT دقیقا مصداق بارز ریختن قیمه‌ها داخل ماست‌ها است.
حداقل موتورهای داخلی مثل TU5 بهتر از این موتور چینی‌های خسته کننده هستند.
2646
محمد عزیز
سوال من اصلا با هدف کل کل یا بحث نیست، صرفا می خوام شما لطف کنین و به من یاد بدین.
من فکر می کردم ترکیب یک گیربکس CVT با موتور توربو، به واسطه پیک گشتاور فلت موتور از دورهای پایین اتفاقا ترکیب جالبی برای خودروهای اقتصادی باشد. گشتاور فوق العاده موتور در دورهای پایین هم شتاب گیری بهتری ایجاد می کند، هم مصرف را پایین نگه می دارد و هم فشار کمتری به توربو وارد می کند.
لطفا اگر اطلاعات بیشتری یا رفرنسی در این زمینه دارید، برای آموزش به من بدهید.
AMIN (M.A.S)
قصد دفاع کردن از این ماشینو و شرکتشو ندارم ولی استفاده از گیربکس CVT اتفاقا کار خوبی بود
گیربکس قبلی که تبلیغ سازندشم میکردن (گترک المان) یه گیربکس خشک ( کلاچ خشک ) بود
این مدل گیربکسا توی استفاده های شهری خیلی زود داغ میکنن و تو درازمدت مستهلک میشن
این CVT جدیده هم ظاهرا رو اریزو ۶ خوب بوده و از اون قبلیه که میگن خیلی پرسروصدا و کلافه کننده هم بود خیلی بهتر جواب داده هرچند یه کم شتابو میگیره اما تو این رنج و تو این وضع گرونی قطعه کم دردسر تر بودن اولویت بیشتری داره تا سریع رفتن
بعدش توربو دردسر داره درست ولی خودش که چیز یدی نیست تازه ترکیبش باCVT چیز نرم و آرومی میشه
هرچند بازم میگم کیفیت توربوهای چینیا یه کوچولو جای بحث داره
holbay با کاربرات ۴ دهنه
بازم یه جنس بنجل چینی اجنبی بی کیفیت لگن چین پیشرفت می کنه و ما …. پلتفرم داریم با تکنولوژی عهد بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووق البته چین هم پلتفرم که برای ساختش از پلتفرم غربی و شرقی تقلید شده داره
meysam
توانش برای اون هیکل خوبه
توربو تو ایران بدرد نمیخوره
قیمتش خیلی بیخودی بالاست
فیدیلیتی تو این محدوده قیمتی گزینه بهتریه
افشین
دوست عزیز میدونستین فیدلیتی هم به گیربکس دو کلاجه خشک و دردسرهای بالاش مجهزه؟
امین
نزدیک یک میلیارد !!
خودشون راحت کردن سفییییییییید ، مششششششکی یه نوک مدادی مختصر اون زیر هست واسه تنوع
ali+a
ماشین بدی نیست در حد خودش .. مشکل قیمتش هست که سه چهار برابر بازار جهانی انداخته میشه به ملت…
فرهاد
واه واه از اینهمه محبت و از خود گذشتگی مدیران خودرو بخاطر ملت اشگم دراومد. خجالت نمیکشن اشغال رو با ۴ برابر قیمت اونهم بزور ممنوعیت واردات به مردم همیشه در صحنه ….. میکنن میخواستن قرعه کشی هم بکنن بخدا خجالت کشیدن هم خوب چیزیه!!!!!!!
پدرام
می ترسم یه وقت ضرر کنید خیلی پایین گذاشتین قیمت رو 🙁
مهرمهران
اقا نخر من از عید تیگو ۷ ثبت نام کردم ۳ تا قسط دادم چهارمی هم نزدیک هست هنوز تحویل نگرفتم ۴۵ روز کاری میشه ۵ ماه هیف از این خودرو ها که نمایندگی مدیران خودرو هست یک کلاه بردار حرفه ای هست نه میتونی شکایت کنی تمام قرارداد هم جوری تنطیم کردن همش به نفع خودشان من که پشیمان هستم شما گول نخورید
حامد
۹۰۰ میلیون😳😳😳😳😳؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari