دوچرخه هیبریدی برقی ب ام و جدید ترین محصول پرشیا خودرو از برند ب ام و است که دیروز در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب معرفی شد.
همیشه عادت داشتیم نام پرشیا خودرو را با خودروهای مینی و ب ام و بشنویم. اما این بار این شرکت یک دوچرخه هیبریدی برقی را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. البته قبلاً هم در بخش سبد اکسسوری و تجهیزات این شرکت دوچرخه وجود داشت، اما این دوچرخه جدید فناوری هیبریدی برقی را دارد و از همه نشر در بازار ایران بی رقیب است. در حال حاضر پرشیا خودرو دوچرخه برقی هیبریدی ب ام و را به صورت نقدی و اقساطی عرضه می کند و یکسال گارانتی و خدمات در محل را برای این محصول لوکس در نظر گرفته است. در ادامه مشخصات این دوچرخه را بررسی می کنیم.
این دوچرخه در سبد محصولات ب ام و اکتیو هیبرید ای بایک (Active Hybrid E-Bike) نام دارد و به عنوان یکی از مدرن ترین دوچرخه های ب ام و شناخته می شود. در حال حاضر در بازار ایران دوچرخه های برقی حضور دارند و بعضی شرکت ها هم دوچرخه ها را برقی سازی می کنند. اما آنچه در دوچرخه هیبریدی برقی ب ام و دیده می شود با دوچرخه های برقی دیگر بازار متفاوت است. در دوچرخه ب ام و نیروی موتور برقی با رکاب زدن شما وارد مدار قدرتی می شود در حالیکه در بیشتر دوچرخه های برقی بازار باید عملی مشابه گاز دادن در موتور سیکلت را برای گرفتن کمک از موتور برقی بکار برد. همین طرز کار تلفیقی دوچرخه باعث شده تا ب ام و واژه هیبرید را در نام این محصول بکار ببرد.
در قسمت وسط فرمان یک صفحه نمایش مخصوص ب ام و را داریم که اطلاعات دوچرخه و پیمایش را به شما نشان می دهد و در قسمت سمت چپ دکمه هایی قرار گرفته تا تنظیمات مربوط به دوچرخه را انجام دهید. دوچرخه هیبریدی برقی ب ام و ۵ حالت برقی بدون برق، اکو، اکو پلاس، اسپرت و بوست را دارد که به ترتیب سهم موتور برقی در این حالت ها افزایش پیدا می کند. در قوی ترین حالت یعنی حالت بوست، شما با رکاب زدن آرام می توانید پیمایش بیشتر و سریع تری را نسبت به دیگر حالت ها داشته باشید. در مجموع در این دوچرخه قرار نیست موتور برقی شما را حرکت دهد بلکه موتور برقی با رکاب زدن به شما کمک می کند و این ویژگی چیزی است که در دیگر دوچرخه های برقی بازار نمی بینیم.
یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۶۰۰ وات در وسط انرژی لازم برای موتور برقی را فراهم می کند. این پک باتری هم می تواند روی باتری شارژ شود و هم قابلیت جداسازی از دوچرخه را دارد. نکته جالب در مورد ابن پک باتری این است که محفظه آن با کلیدی مجزا باز می شود که این کلید برای هر دوچرخه بصورت خاص یا یونیک طراحی شده است. جنس بدنه دوچرخه هیبریدی برقی ب ام و آلمینیومی است و وزن آن به ۲۳٫۵ کیلوگرم می رسد. ترمز جلو ۱۸۰ میلیمتری و ترمز عقب ۱۶۰ میلیمتری شیمانو ژاپن است.
جعبه دنده ۱۰ سرعته شیمانو را در این دوچرخه می بینیم و علاوه بر آن تایر های کانتیننتال دور رینگ های ۲۸ اینچی آن قرار گرفته است. پیشرانه برقی تولید شرکت بروس یا همان برُز (Brose) است که قدرت ۲۵۰ وات اسمی و گشتاور ۹۰ نیوتن متری را دارد. زین مخصوص دوچرخه های برقی ساخت برند Selle Royal را در این دوچرخه داریم که همان فوم مخصوص صندلی های ب ام و در ساخت آن به کار رفته است. تمام این قطعات خاص باعث می شود تا عملکردی عالی و کیفیتی بالا را در این دوچرخه هیبریدی برقی داشته باشیم.
دوچرخه هیبریدی برقی ب ام و روز گذشته با حضور مشتریان ویژه پرشیا خودرو معرفی شد و قیمت ۱۰۸ میلیون تومان برای این دوچرخه در نظر گرفته شده است که البته با مقایسه با قیمت دلاری آن این قیمت گذاری چندان عجیب نیست. از آنجا که با دوچرخه ای با برند ب ام و طرف هستیم که قطعات و سیستم های روز دنیا در آن بکار رفته است، پس جای تعجب نیست که این قیمت برای آن در نظر گرفته شده است. البته بازار هدف این دوچرخه عمدتاً کسانی هستند که احتمالاً خودروی ب ام و دارند و می خواهند در کنار خودروی خود یک وسیله ورزشی تفریحی هم از این نشان داشته باشند. پس در مجموع با در نظر گرفتن ارزش برندی و دلاری این دوچرخه، قیمت بالای صد میلیون توان برای آن آنچنان عجیب نیست.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
پایگاه خبری اسب بخار
محمدرضا پاداش
عکس ها: علیرضا پاداش
نه قشنگه نه کاربردی
اون قسمت بدنه که جوش خورده چقدر تمیز در اوردن 😂 ارزش خرید بشدت پایین مگر اینکه هلاک برند بازی باشی
تست و بررسی لاماری ایما به عنوان جدیدترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران و مقایسه دو اسکوتر یاماها N-MAX و هوندا PCX، آن چیزی است که در آخرین قسمت فصل هفتم اسب بخار به نمایش در آمده است.
در قسمت یازدهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی FMC T5 فردا موتورز رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی این قسمت مقایسه رنو تندر ۹۰ اتوماتیک با دانگ فنگ H30 کراس را انجام داده ایم.
در قسمت دهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی دایون Y5 در کویر مرنجاب رفته ایم. همچنین در این برنامه تجربه سفر یک روزه به کویر و قواعد این دسته از طبیعت گردی ها را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته ایم.
تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
نه قشنگه نه کاربردی
اون قسمت بدنه که جوش خورده چقدر تمیز در اوردن 😂 ارزش خرید بشدت پایین مگر اینکه هلاک برند بازی باشی
