در نشست خبری امروز مدیران ایران‌خودرو با اصحاب رسانه، کیانوش پورمجیب قائم‌مقام توسعه و تولید ضمن اشاره به جلسه‌ای در شورای عالی امنیت ملی با حضور مدیران ایران‌خودرو و سایپا و همچنین نمایندگانی از انجمن قطعه‌سازان و انجمن صنایع همگن اشاره کرد و افزود: این جلسه که به‌منظور بررسی  قیمت‌گذاری دستوری خودرو برگزار شده بود، خودروسازان دو پیشنهاد قیمت‌گذاری در حاشیه بازار و عرضه در بورس کالا را برای حذف قیمت‌گذاری دستوری مطرح کردند.
وی با بیان اینکه قرار است تا در جلسه‌ای مشابه در مورد کیفیت خودرو نیز بحث و بررسی شود تأکید کرد:
در جلسه آتی خودروسازان با این شورا در خصوص عملی کردن راهکارهای فوق تصمیم‌گیری خواهد شد.
از سال ۹۶ تا به امروز به جهت تغییرات نرخ ارز و همچنین کمبود خودرو در بازار، اختلاف قیمت جدی میان نرخ کارخانه و بازار به وجود آمده است. شورای رقابت در این مدت با قیمت‌گذاری بر اساس تورم بخشی سعی کرد تا از این طریق زیان خودروسازان را کاهش دهد. اما رشد افسارگسیخته نرخ ارز هر بار سبب شد تا این نرخ‌گذاری‌ها از قیمت واقعی تمام‌شده محصولات عقب‌تر بمانند. خودروسازان با تعریف پروژه‌های متعددی که به «پلاس» معروف است، تلاش کردند تا خودروهای خود را با فرمول‌های جدید سازمان حمایت با قیمت‌های گران‌تری به بازار عرضه کنند. هرچند که تا حدی به هدف خود رسیدند اما بازهم تا امروز این اختلاف قیمت‌های نجومی میان کارخانه و بازار باقی مانده و در هر دوره فروش خودرو، میلیون‌ها نفر با آرزوی خرید خودروی یارانه‌ای و فروش به نرخ آزاد بازار در قرعه‌کشی شرکت می‌کنند.

در طول سه سال برگزاری قرعه‌کشی خودرو بارها سکان‌داران وزارت صمت قول داده‌اند تا به کابوس قرعه‌کشی پایان دهند. حال شورای عالی امنیت ملی نیز به این ماجرا ورود کرده و به دنبال حذف اختلاف قیمت کارخانه و بازار بر آمده است. باید صبر کرد و دید که این بار مسئولین امر تا چه حد در رفع این مشکل مصمم هستند.
hssn
قطعا هیچ نتیجه ای نداره ، باز همون آش و همون کاسه.
NAVID۰۰۹۸
شورای عالی امنیت ملی یه مملکت چرا باید اینقدر بیکار باشه که بخواد به جای اصل کارش به فکر خودرو و حل مسائلش باشه !
خوبه حالا کیفیتی هم ندارند این خودروها که تولیدش را بالاتر نمیبرند با یه مشت قطعات درجه ۱۰ بُنجُل که معلوم نیست تو کدوم زیرپله‌ای ساخته و روی خودروهای صفر گذاشته میشه🤦‍♂️!
holbay با کاربرات ۴ دهنه
در توهم زندگی می کنند
Amard
واردات آزاد کنید بعد هر قیمتی خواستید رو فورقوناتون بزاید ببینید کی میخره این در شرایطی که ارزش پول میلی با پهن برابری میکنه از یه طرف مانع واردات شدید از طرفی خودروی چینی مونتاژی دو سه برابر فرو می‌کنید از طرف دیگه از اختلاف قیمت بازار کارخانه مینماید در صورتی که اگه اون اختلاف قیمت و انحصار نبود کسی از شما نمیخرید پول از پیش بده سه ماه بعد اشغال بدید دستش شما چقد پرو وقیح هستید اگه همون چینی با قیمت جهانی برسه دست مصرف کننده شما باید گل بگیرید در فرقون سازیتون هر چقد مردم سکوت کنن بدونن که هر روز بدتر دیروز میشه حق گرفتنی البته منظور تو کامنت مجازی نیست
یوسف
ما بالاخره نفهمیدیم بحث خودرو و خودروسازی دست کیه؟ نهاد سیاستگذار کدومه؟ وزارت صمت؟ شورای رقابت؟ حمایت از مصرف کننده(میدونم عنوان مسخریه)؟ شورای عالی امنیت ملی؟
Swedish Arrogant Tiger
زمانی میتونید از حذف قیمت دستوری حرف بزنید که واردات دستوری و تولیدات دستوری هم نداشته باشید!
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari