رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با اعتقاد بر اینکه سیاست قرعهکشی خودرو برای مهار قیمتهاست، گفت: هنوز تکلیف واردات خودرو نامشخص است و مشتریان در انتظار واردات خودرو هستند و معاملات خودروهای خارجی در رکود است.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایسنا، علیرضا جلوانی با اشاره به رکود شدید بازار خودرو، اظهار کرد: اصلا نمیتوان میانگین دقیقی برای تغییر قیمت خودرو مشخص کنیم و با تغییرات و نوسانات نرخ ارز، قیمت خودرو بالا و پایین میرود، سپس سیاست قرعه کشی اعلام میشود و دوباره بازار به رکود میرود.
وی ادامه داد: طی چند هفته گذشته قیمت خودرو تقریباً ثابت و نوسانات آن در حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان بوده و در این مدت خرید و فروشی انجام نمیشود.
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با بیان اینکه قطعاً نتیجه مذاکرات بر بازار خودرو و نوسانات آن اثرگذار است، اضافه کرد: از سوی دیگر هنوز تکلیف واردات خودرو نامشخص است و مشتریان در انتظار واردات خودرو هستند و معاملات خودروهای خارجی در رکود است.
وی همچنین گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو، تولید پایین شرکتهای خودروساز است و اکنون با عرضه پایین و افزایش تقاضا مواجه هستیم.
جلوانی درباره سیاست قرعهکشی خودرو و تأثیر آن در بازار نیز، توضیح داد: این گونه سیاستها برای مهار قیمتی بازار خودرو است و یک روز اعلام میشود قرعه کشی خودرو داریم، بنابراین مصرف کننده نیز تا زمان مشخص شدن نتایج قرعه کشی خودرو منتظر میماند تا در صورت داشتن شانس برنده شدن حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان سود کند، اما متأسفانه بعد از اعلام نتایج مشخص میشوند برندگان رزرو شدهاند و به نوعی امروز بازار خودرو تا تایید نهایی آنها در رکود رفته است.
وی تاکید کرد: سیاست قرعهکشی خودرو برای جلوگیری از افزایش قیمتهاست، چراکه این بازار دیگر گنجایش بیشتر این افزایش قیمت را ندارد.
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان البته گفت: دقیقاً زمانی که بازار خودرو اندکی افزایشی میشود، همه خریدار میشوند و از زمانی که رکود جزئی در بازار حاکم شد، همه فروشنده میشوند و حتی مصرف کنندگان واقعی نیز جرات خرید ندارند.
وی گفت: البته امروز همانند سالهای گذشته دیگر افراد به قصد سرمایهگذاری خرید خودرو ندارند و خریداران بیشتر مصرف کننده واقعی هستند که به دنبال معاوضه خودرو خود هستند و از راههای مختلفی همچون قرعه کشی خودرو اقدام میکنند.
جلوانی به قیمت انواع خودرو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در بازار اصفهان قیمت خودرو کوییک معمولی ۲۱۱ میلیون تومان، کوییک آر ۲۲۰ میلیون تومان، تیبا دو ۲۰۷ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ دو ۳۰۶ میلیون تومان، پارس تیوفایو ۳۷۵ میلیون تومان، پارس سال ۳۲۰ میلیون تومان، پارس سال سفارسی ۳۳۳ میلیون تومان، پارس ای ال ایکس ۴۳۵ میلیون تومان، ۲۰۷ دندهای ۴۰۰ میلیون تومان، ۲۰۷ سقف شیشهای ۴۱۰ میلیون تومان، رانا پلاس ۳۰۰ میلیون تومان، سمند ۳۱۰ میلیون تومان، پراید مدل ۹۸ حدود ۱۹۰ میلیون تومان و پراید وانت ۱۸۰ میلیون تومان است.
وی همچنین درباره بازار خرید و فروش خودروهای خارجی، اظهار کرد: به دلیل عوارض سنگین واردات خودروهای خارجی، ماشینهای بالای یک میلیارد در بازار بد معامله میشود و خرید و فروش آن توسط افراد خاص است.
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان توضیح داد: بیشتر معاملات خودروهای خارجی، مربوط به خودروهای دست دوم است، همچنین معاملات خودروهای دست دوم ایرانی تا زیر ۲۰۰ میلیون تومان است و اگرچه مشتری خودروهای صفر ایرانی در بازار است، اما به دلیل اینکه تولیدات کم شرکتهای خودروساز، این محصول زیاد در بازار نیست تا بتوان به سرعت معامله کنیم.
قسمت دوم فصل هشتم اسب بخار به تست و بررسی دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور اختصاص دارد و در آیتم «خودروچی» هم به سراغ مقایسه هیوندای وراکروز و تویوتا پرادو دو در اتاق FJ120 رفته ایم که در یک رده قیمتی قرار دارند.
در قسمت اول فصل هشتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی سانگ یانگ تیوولی اسپشیال (توربو) رفته ایم و این کراس اوور کره ای را با پژو ۲۰۰۸ مقایسه کرده ایم.
