برند آیتو چین که به‌صورت مشترک توسط کمپانی‌های سِرِس و هواوی اداره می‌شود از دومین خودروی خود رونمایی کرد. این خودرو که M7 نام دارد یک شاسی‌بلند شش‌نفره با قوای محرکه بهبود دهنده شعاع حرکتی خواهد بود. آیتو M7 طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۰۲۰/۱۹۴۵/۱۷۷۵ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن به ۲۸۲۰ میلی‌متر می‌رسد. به این ترتیب M7 کاملاً بزرگ‌تر از اولین محصول این شرکت یعنی M5 خواهد بود، خودرویی که طول/عرض/ارتفاع ۴۷۷۰/۱۹۳۰/۱۶۲۵ میلی‌متری داشته است.
این شاسی‌بلند ظاهری نسبتاً ساده و بی‌تکلف دارد اما به حد کافی از برادر کوچک‌تر خود متمایز می‌شود. در بخش جلوی M7 چراغ‌هایی ساده را می‌بینیم که توسط یک نوار نورانی LED به یکدیگر متصل شده‌اند و وسط چراغ‌ها نیز جلوپنجره مشکی کوچکی وجود دارد. درست زیر این مجموعه جلوپنجره بزرگ‌تر مشکی با میله‌های افقی که طرحی نقره‌ای دارند دیده می‌شود. در کناره‌ها هم ورودی‌های هوا کار شده‌اند. با گذر از جلوی خودرو و رسیدن به کناره‌ها می‌توانیم قوس چرخ های گیرا، دستگیره‌های درب پاپ اوت و رینگ‌های بزرگ نقره‌ای و مشکی را ببینیم. در بخش عقب نیز چراغ‌های LED با نواری نورانی جزو برجسته‌ترین عناصر طراحی M7 هستند.
وقتی وارد کابین شوید شاهد پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی خواهید بود که از سیستم‌عامل هارمونی OS هواوی استفاده می‌کند. آیتو M7 همچنین از دو جایگاه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، شیفتر دنده کریستالی مشابه محصولات ولوو و تریم چوبی در داشبورد و پانل درب‌ها سود می‌برد. شاسی‌بلند موردبحث از سیستم صوتی با ۱۹ بلندگو استفاده می‌کند و صندلی‌های ردیف اول و دوم دارای گرم‌کن و سردکن و ماساژور هستند. گفته می‌شود چرم بکار رفته در کابین را می‌توان با رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و سفید سفارش داد.
M7 به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۲۵ اسب بخار مجهز بوده اما این پیشرانه فقط برای افزایش شعاع حرکتی و شارژ باتری بکار می‌رود. مدل‌های پایه از یک پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب استفاده می‌کنند. این پیشرانه قدرت ۲۷۲ اسبی و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری دارد؛ اما نسخه‌های پرچم‌دار به دو پیشرانه الکتریکی مجهز هستند و قدرت و گشتاور آن‌ها به ۴۴۹ اسب بخار و ۶۶۰ نیوتون متر می‌رسد. آیتو می‌گوید مدل پایه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۸ ثانیه‌ای خواهد داشت درحالی‌که شتاب مدل پرچم‌دار به ۴.۸ ثانیه خواهد رسید. هر دو مدل به باتری ۴۰ کیلووات ساعتی ساخت CATL مجهز هستند. نسخه تک موتوره در حالت تمام الکتریکی شعاع حرکتی ۱۹۵ کیلومتری خواهد داشت اما در صورت استفاده از پیشرانه درون‌سوز این رقم به ۱۱۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت. این ارقام در مدل پرچم‌دار به ترتیب ۱۶۵ و ۱۰۰۰ کیلومتر هستند. قیمت آیتو M7 از ۳۱۹۸۰۰ یوان معادل ۴۷۷۸۰ دلار شروع و به ۳۷۹۸۰۰ یوان معادل ۵۶۷۲۵۰ دلار می‌رسد. M7 قبلاً طرفداران زیادی در چین پیدا کرده و در چهار ساعت اول پیش‌فروش آن شاهد سفارش خرید ۲۰ هزار نفر بوده‌ایم.
 
pedram7
این شاخ بازی ها چیه 😂
ماشین دوست
یه جورایی بهش اعتقاد دارم که میتونه بنز و بی ام و رو شکست بده
امیرشایان فرازی
رقیب x7 و جی ال اس با موتور ۱.۵ توربو؟
آقا عالی
اصلا عالی
Nima
اول متن رو بخون لطفا!
۴۴۹ اسب بخار و شتاب ۴.۸
فکر نمیکنم بنز خیلى بهتر از این باشه!
نمیگم این بهتر از بنزه ولى حرفم اینه لطفا متن رو بخون!
قیمتشم نصف بنزه!
محمد احسان رضایی
برادر من این ماشین هیبرید هست بنز هم رو بعضی از ماشین های هیبریدش موتور ۱/۵ میزاره
imperial
جالبه اپل ۸ ساله میگه میخوام ماشین بسازم هنوز چیزی نساخته فقط ادعا کرده. خودرانه،شیشه هوشمنده و…همش ادعا.شیائومی هم ۱ ساله میگه ماشین بخوام بسازم ماشینی که تازگی عکس جاسوسیش منتشر شده دقیقا عین BYD هست!حال هواوی ۲ سال پیش گفت میخوام ماشین بسازم تاحالا ۳ تا ماشین رونمایی کرده و به بازار عرضه کرده!! seres sf5 و آیتو m5 و آیتو m7.
واقعا آفرین به این تلاش. هرروز که میگذره بیشتر به توانایی های هواوی و هوش ترامپ پی میبرم!!
phonix
هواوی واقعا در زمینه زیر ساخت مخابرات یک غول به تمام معناس
به خصوص در بخش زیر ساخت شبکه اینترنت
دلیل تحریم شدنش هم کمک به ایران در جریان اعتراضات ۸۸ برای سرکوب معترضین هست
بعد هم به قدری در زمینه زیر ساخت پیشرفته بود که شبکه ۵G کانادا و امارات و چین و… رو خودش درست کرد شبکه ۴G .3G رو هم در خیلی از کشور ها پایه گذاری کرد و امریکا از ترس افزایش شیوع این شبکه و اینکه خوب چین می تونست ازش به عنوان ابزار جمع کننده داده شهروندان باقی کشور ها استفاده کنه(امریکا هم میکنه (پیشنهاد میکنم درباره اسنودن تحقیق کنید)) اون رو تحریم کرد .
موبایل هاش هم خیلی خوب بود و رقابتی و از نظر کیفیت دوربین و پردازنده موبایل های اخرش عالی بودن ولی از یک جا به بعد با تحریم گوگل روبه رو شد و نابود شد فروشش.
اینو باید به زرماکاران گفت که یه شرکت گنده مثل هواوی نتونست ماشین درست حسابی بسازه امید واریم شما بسازی
Erfan
دقیقا مثل اینکه هواوی سالیانه ۱۰مدل گوشی میده اما اپل فقط ۳یا۴مدل.اما اپل کجا و هواوی کجا.
اپل اگه کاری رو بکنه کامل و بدون نقص انجام میده.
مهم اینکه کدوم در نهایت کیفیت بهتری رو ارائه می‌کنه.
new reventon
بنظرم خوردو سمی هستش
برا مصارف روزانه الکتریکی جواب میده
مصارف خارج شهری ام نگرانی بابت تموم شدن شارژ نداره
Matin2
هرچی باشه متریال بنز و بی ام و رو نداره
Nima
قیمت اونارو هم نداره
نصفه اوناست.
دکتر
بچه بیا پایین سرمون درد گرفت 😂
کیان
جلوش خیلی شبیه سورنتو نسل دومی هست ک اومد تو ایران، ولی عقبش و پروفایل جانبیش در عین سادگی خوب هستن. اعداد و ارقامش یکم مبهم هست، فکر کنم بهترین هایی رو نوشتن ک خیلی شدنی نباشه، شعاع ۱۱۰۰ کیلومتری خیلی دقیق توضیح داده نشده در موردش.
از همه مهمتر هرچند نصف قیمت هست و … ، کیفیت سواری و … نا معلوم هست، خدمات پس از فروش و … خوش بحث مهمی هست ک تو خیای از برقیها گم خست این مقوله با اینکه خیلی مهم هست
Assassin
سلام من نمیگم خوبه یا بد ولی بهتره که ایرانی ها این ذهنیت بد از ماشین های چینی رو بزارن کنار:)
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari