چند وقتی بود که کرمان موتور قصد داشت خودرو تازه‌ای را با نام جک J7 به بازار ایران بفرستد و سری سدان‌های J را به‌روزرسانی کند. اما با عرضه مدل فیس‌لیفت این خودرو که در بازار چین با نام سهول A5 پلاس عرضه می‌شود، نظر کرمان موتور هم تغییر کرده و به جای جک J7 یا A5 معمولی، نسخه پلاس آن را که اسپرت‌تر و قدرتمندتر است، روی خط تولید خواهد برد. در حال حاضر تعدادی کی ام سی KMC J7 برای تست و آزمایش در ایران دیده شده است. البته با توجه به استراتژی جدید جک موتورز و کرمان موتور، خودرو جدید با برند کی ام سی KMC به دست مشتریان ایرانی می‌رسد.
+ طراحی اسپرت
+ موتور قدرتمند
+ کابین جادار
+ صندوق عقب بزرگ
+ آپشن‌های متعدد
نسخه‌ای از جک J7 که در ابتدا قرار بود توسط کرمان موتور مونتاژ شود، دارای موتور ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گیربکس CVT است. اما پیشرانه‌ای که برای کی ام سی J7 در نظر گرفته شده، ۱۸۴ اسب بخار قدرت دارد و از طریق گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۶ سرعته به چرخ‌های جلو متصل است تا هماهنگی بیشتری با ظاهر اسپرت آن داشته باشد. البته حجم موتور خودرو جدید همان ۱.۵ لیتر است، ولی به دلیل استفاده از سیستم سوخت‌رسانی تزریق مستقیم، می‌تواند قدرت و گشتاور بیشتری تولید کند و در نتیجه سریع‌تر از جک J7 معمولی است.
نوع موتور
خطی بنزینی
حجم موتور
۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ
۴ / ۱۶
تنفس موتور
توربو
قدرت
۱۸۴ اسب بخار
گشتاور
۳۰۰ نیوتن.متر
گیربکس
۶ سرعته اتوماتیک DCT
محور محرک
دیفرانسیل جلو
شتاب
۶.۷ ثانیه
سرعت
۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت
۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۶
فرمان
برقی
بدنه
سدان لیفت‌بک
نوع رینگ
آلومینیومی
طول
۴۷۸۰ میلیمتر
عرض
۱۸۲۰ میلیمتر
ارتفاع
۱۴۹۲ میلیمتر
فاصله محورها
۲۷۷۰ میلیمتر
وزن خالص
۱۴۸۵ کیلوگرم
تعداد سرنشین
۵ نفر
ظرفیت صندوق
۵۴۰ لیتر
حجم مخزن سوخت
۵۵ لیتر
قطر رینگ
۱۸ اینچ
کروز کنترل
دارد
کروز کنترل هوشمند
دارد
کنترل ایستایی در سربالایی
دارد
کنترل سرعت در سرازیری
ندارد
کنترل کشش
دارد
کنترل پایداری
دارد
اتو پارک
دارد
سنسور جلو
دارد
سنسور عقب
دارد
رادار نقطه کور
دارد
رادار تغییر لاین
ندارد
رادار تصادف جلو
دارد
رادار تصادف عقب
دارد
ترمز ضدقفل
دارد
ترمز کمکی
دارد
ترمز اضطراری
ندارد
ترمز پارک برقی
دارد
اتولایت
دارد
چراغ روز
دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان
دارد
گرم‌کن فرمان
ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
دارد
ناوبری
دارد
نمایشگر هدآپ
ندارد
دوربین عقب
دارد
دوربین جانبی
دارد
دوربین ۳۶۰ درجه
دارد
کیسه هوا
دارد
ورود بدون کلید
دارد
استارت بدون کلید
دارد
تهویه اتوماتیک
دارد
صندلی برقی راننده
دارد
صندلی برقی سرنشین جلو
دارد
گرم‌کن صندلی جلو
ندارد
سردکن صندلی جلو
ندارد
آینه بغل برقی
دارد
گرم‌کن آینه بغل
دارد
پانوراما
دارد
سانروف
دارد
طراحی کی ام سی KMC J7
کی ام سی J7 که در بازار چین با نام سهول A5 پلاس عرضه می‌شود، روی همان پلتفرم جک J7 ساخته شده و همان ساختار سدان لیفت‌بک را حفظ کرده است. با این تفاوت که ۸ میلیمتر کشیده‌تر است و در نتیجه فاصله بین محورها نیز ۱۰ میلیمتر افزایش پیدا کرده است.
طراحان خودروساز چینی، برای جذاب‌تر کردن خودرو تغییراتی روی ظاهر جک J7 انجام داده‌اند و بدین ترتیب KMC J7 نمای جلو و عقب کاملا متفاوتی پیدا کرده است.
جلوپنجره کرومی جک با میله‌های عمودی J7 جای خود را به یک جلوپنجره بزرگ و مشکی رنگ داده که به سه قسمت تقسیم شده است. چراغ‌های جلو با قابی مستطیلی، طرحی شبیه عدد ۱ انگلیسی دارند و از دو طرف جلوپنجره امتداد پیدا کرده‌اند. دی‌لایت‌ها نیز با یک نوار نوری که از زیر در کاپوت رد شده، با هم ارتباط دارند.
نمای جانبی KMC J7 تفاوتی با مدل معمولی ندارد و مثل سابق خط سقف که از بالای شیشه جلو شروع شده به در صندوق می‌رسد تا حالی لیفت‌بک به بدنه خودرو بدهد.
در نمای عقب هم مثل جلو، شاهد تغییرات زیادی هستیم. در این قسمت هم خطوط صاف و مستقیم بیشترین نقش را در طراحی داشته است و این مورد را می‌توان در طرح چراغ‌ها، در صندوق و مه‌شکن‌ها دید. اضافه شدن یک باله روی در صندوق و یک دفیوزر جدید، باعث شده تا کی ام سی J7 خودرویی اسپرت دیده شود و چراغ‌های دو تکه عقب که روی از یک سمت به سوی دیگر کشیده شده‌اند، با گرافیکی متفاوت، نمایی جالب به محصول جدید چینی‌ها می‌دهد.
کابین کی ام سی KMC J7
هرچند طراحی داخلی کی ام سی J7 همان طرح مینیمال مدل جک را حفظ کرده، اما با تغییراتی روی آن حس و حال اسپرتی پیدا کرده است.
نمایشگر ۱۰.۴ اینچی در ارتفاع بالاتری قرار گرفته تا در زاویه دید راننده به سطح خیابان باشد و حواس راننده از مسیر پرت نشود. بیشتر تنظیمات خودرو شامل سیستم اطلاعات و سرگرمی و همین طور سیستم تهویه از طریق این نمایشگر لمسی قابل دسترسی است، با این حال پنج دکمه فیزیکی برای دیگر ابزارهای خودرو در زیر نمایشگر دیده می‌شود.
چیدمان کنسول مرکزی هم دستخوش دگرگونی‌هایی شده است. اهرم دنده از سمت راست کنسول به سمت چپ منتقل شده تا استفاده از آن برای راننده در زمان رانندگی اسپرت و تعویض دنده دستی، راحت‌تر باشد و در کنار آن پد شارژ بی‌سیم قرار دارد.
فرمان سه شاخه جک J7 در KMC J7 تبدیل به چهار شاخه شده و پشت آن کیلومترشمار دیجیتال قرار دارد که دارای قاب و گرافیک متفاوتی از مدل معمولی است.
تریم دو رنگ شکل و شمایل جذاب‌تر و زیباتری به کابین سدان لیفت‌بک بخشیده که روی صندلی‌ها، رودری‌ها و همین طور داشبرد دیده می‌شود.
نمای عقب کی ام سی KMC J7
آن طور که از شواهد پیدا است کرمان موتور بالاخره تصمیم گرفته تا مدل اسپرت جک J7 را روی خط مونتاژ خود بیاورد و آن را با نام کی ام سی KMC J7 به بازار ایران عرضه کند. البته هنوز مشخص نیست چه سطحی از آپشن‌ها را برای سدان لیفت‌بک در نظر گرفته، اما مدل فول‌آپشن این خودرو تقریبا بیشتر امکانات و تجهیزات به‌روز و جدید را دارد.
چینی‌ها برای خرید خودرو سهول A5 پلاس ۱۵ هزار تا ۲۱ هزار دلار پرداخت می‌کنند که با دلار ۲۷ هزار تومانی سنا ۴۰۵ میلیون تا ۵۶۷ میلیون تومان می‌شود. اما با توجه به شرایط بازار ایران احتمالا قیمت کارخانه‌ای آن ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان باشد. چری آریزو ۶ فعلا تنها رقیب KMC J7 در بازار است، ولی در آینده ریسپکت بهمن نیز می‌تواند این خودرو را به چالش بکشد.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: میلاد قزللو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


source

source

توسط autokhabari