کنسرتی متشکل از دوازده موتور الکتریکی و سه کنترل الکترونیکی هوشمند سوپاپ پنوماتیک که همگی توسط یک ECU کنترل میشوند. نه در مورد قطعات زیر کاپوت یک خودرو صحبت نمیکنیم، اینها ویژگیهای صندلیهای هواپیمایی جدید بنتلی هستند که در بنتایگا EWB (نسخهٔ کشیده) ارائه شدهاند و پیشرفتهترین صندلیها در تاریخ صنعت خودروسازی محسوب میشوند.
این صندلیها مهمترین ویژگی نسخهٔ کشیدهٔ بنتایگا یا همان EWB هستند که در زمان رونمایی بسیار خبرساز شدند. حال سازندهٔ بریتانیایی ویژگیها و نحوهٔ عملکرد این صندلیهای هواپیمایی را اعلام کرده است. این صندلیها که توسط یک ECU اختصاصی کنترل میشوند، از دو تکنولوژی منحصربهفرد برخوردارند که تاکنون در صنعت خودروسازی سابقه نداشتهاند. این تکنولوژیها سیستم کنترل دمای خودکار و تنظیمات وضعیتی هستند.
کنترل دمای خودکار اولین سیستم سنجش سطح صندلی در جهان برای تنظیم دمای مناسب محسوب میشود. بهطور خلاصه، این سیستم مثل کنترل دمای کابین کار میکند با این تفاوت که مخصوص صندلیها است. این سیستم در هفت حالت مختلف قابل تنظیم خواهد بود که در حالت صفر یا خنثی، دما و راحتی مطلوبی را بر اساس شرایط سرنشینان و محیطهای مختلف فراهم میکند. در این صندلیها سنسورهایی تعبیه شده که درجه حرارت و رطوبت قسمت تماس با بدن سرنشین را تشخیص داده و از این طریق در هر ۲۵ میلیثانیه تهویه و دمای صندلیها را با دقتی در حد ۰.۱ درجهٔ سانتیگراد تنظیم میکند.
بنتلی همچنین سیستم تنظیم وضعیتی را هم برای اولین بار در صندلیهای بنتایگا EWB ارائه کرده است. این ویژگی فراتر از تنظیمات معمولی صندلیها و همینطور ماساژورهایی است که در خودروهای لوکس دیده میشود. این سیستم با استفاده از قسمتهای پنوماتیک، از طریق الگوریتمهای پیچیده اقدام به تنظیم فشار تماس بین بدن و صندلی میکند تا خستگی را کاملاً از بین ببرد. همچنین از طریق حسابهای کاربری قابل تنظیم هم میتوان سیستم را برای مطابقت با فرم بدن سرنشینان مختلف تغییر داد.
ویژگیهای پیشرفته و منحصربهفرد صندلیهای بنتایگا EWB اما به همین دو سیستم ختم نمیشود چراکه زیر پایی این صندلیها هم کاملاً قابل تنظیم است و حالت نشستهای را برای سرنشینان فراهم میکند که برای مدت طولانیتری راحت باشند. البته نسخهٔ کشیدهٔ بنتایگا فقط در برخی بازارها عرضه میشود و نسخهٔ اولیهٔ آن تا سهماههٔ پایانی امسال به خریداران تحویل داده خواهد شد.
MAJking2
یعنی از صندلیهای اس کلاس مایباخ راحت تره بنظرتون؟
Nima
شک دارى ؟
RezaRs
مطمئنم راحتر نیست
محمدرضا فاکر
جدی
محمد رستمی نژاد
مطمئنم راحت تر هست
NAVID۰۰۹۸
این قِرتیبازیا چیه آخه !
صندلی یعنی صندلیهای آمریکاییهای قبل از سال ۲۰۰۰ !
هنوز که هنوزِ روی صندلی بیوک یا کادیلاکهای ۴۰ سال پیش میشینید روحتون جَلا پیدا میکنه ، خستگیتون از نوک انگشت پا تا نوک موی سر به در میشه ، خوابتون میگیره !
هرچی اومدیم جلوتر فقط قرتیبازیشو بیشتر کردن تا پول بیشتر بگیرند و اگر نه اصل جنس همونی بود که گفتم ، باقیش سرگرمیه واسه چاپیدن جیب مشتری ، کاری به بنتلی هم نداره ، همه مجبور شدن بر حسب مُد عمل کنند و اگر نه که نمیتوانند رقابت کنند !
MHMUD
دس خووووش , نههههه دسسسس خـــــــــــــــوش …
محمدرضا فاکر
آخرش یه فولوکس واگن توآرگ با چرم اضافیه تهش دو تا موتور برقی اضاف گذاشتن تو صندلی
ارین صاحب جمعی
دلیل پیشرفته بودنشو از فولکس واگن باید پرسید نه بنتلی
JDM lover
خیلی خوبه
دم بنتلی گرم
phonix
دوستان مثل اینکه از بنتلی هم خوششون نمیاد
الان اگه رولزرویس این کارو کرده بود می شد پیشرو و خدای لوکس بودن و خدای فناوری و اشرافیت و…
کسی هم نمیگفت کار بی ام وه هست.
هی روزگار
دم بنتلی گرم در زمینه هایی که باید به خوبی از تکنولوژی استفاده کرده . صندلی عقب برای خریداران این مدل اهمیت زیادی داره .
برعکس باقی شرکت ها که با اضافه کردن خداتا مانیتور دم از تکنولوژی می زنن ولی اون طور که باید استفاده نمیکنن بماند که مانیتور های بنتلی مناسب و به اندازس دو تا جلوی سرنشین های عقب یکی مرکزی روی داشبورد و یکی هم برای تنظیم صندلی ها و سیستم مطبوع عقب که برای راحتی از جاش خارج میشه
( اقا با s مقایسه نکنید که اصلا قیمتی شبیه هم نیستن)
مازیار
نه دوست عزیز
اگه رولزرویس هم اینکارو کرده بود هیترها عین همین حرفها رو می گفتن
چون اینها اساسا به دشمنی زنده هستن
و بجز اون
توجه به جزئیاتی که از رولزرویس و بنتلی سراغ داریم احتمالا راحت ترین صندلی ها متعلق به همین دو باشه
نیشه
باید صندلی هایی بسازن که همه نوع ماساژ بده.
من خودم یه ایده دارم که از کمربند ایمنی برای ماساژ قسمت جلوی بدن استفاده کنند تا روح آدم جلا پیدا کنه.
یعنی یه فیلم باحال میزاری نیگا میکنی و صندلی و کمربند هم با ماساژ مخصوص آدم رو به اوج هیجان و سپس به اوج آرامش میرسونه.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
آیا حساب کاربری ندارید؟