هامرهای بنزینی قدیمی همیشه به خاطر مصرف سوخت بسیار بالا مشهور بودند و حالا مطالعهٔ جدیدی نشان داده است که هامر الکتریکی جدیدی هم می‌تواند مثل پیشینیان خود آلایندگی بالایی داشته باشد. طبق ادعای این مطالعه، در بخش تولید گازهای گلخانه‌ای غیرمستقیم یعنی آلاینده‌هایی که به خاطر تولید برق برای تأمین انرژی خودروهای الکتریکی ایجاد می‌شوند، هامر الکتریکی در هر کیلومتر ۲۱۳ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. این عدد از نزدیک‌ترین رقبا یعنی فورد F150 لایتنینگ و ریویان R1T به ترتیب ۶۶ و ۷۰ گرم در هر کیلومتر بیشتر است.

علاوه بر این، هامر EV حتی از تویوتا کرولای بنزینی با تولید ۱۶۸ گرم و شورلت مالیبو با ۲۰۰ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر هم آلایندگی بیشتری دارد. دلیل اصلی این آلایندگی بالا، وزن ۴۱۰۰ کیلوگرمی و شکل جعبه‌ای و غیر آئرودینامیک هامر جدید است. این یعنی قوای محرکه نه‌تنها باید برای حرکت دادن وزن عظیم خودرو سخت تلاش کند بلکه باید با مقاومت هوا هم مقابله کند. البته لازم به ذکر است که تولید آلایندگی برای خودروهای الکتریکی بر اساس مناطق جغرافیایی مختلف متفاوت خواهد بود زیرا نوع انرژی که برای تولید برق در کشورهای مختلف استفاده می‌شود متفاوت است.

بررسی‌ها رقم ۲۱۳ گرم دی‌اکسید کربن را در هر کیلومتر به‌عنوان میانگین جهانی نشان داده است درحالی‌که برای مقایسه در اروپا یعنی جایی که طی سال‌های اخیر به‌طور فزاینده‌ای از انرژی‌های پاک و پایدار برای تولید برق استفاده شده این رقم تنها ۱۰۳ گرم در هر کیلومتر است. حتی در ایالات‌متحده که تصور می‌شود در استفاده از انرژی‌های پایدار کمی عقب است، این رقم تنها ۱۷۲ گرم در هر کیلومتر است که هنوز هم از دو سدان بنزینی مذکور کمتر است. علاوه بر این، پیکاپ‌های الکتریکی هنوز هم نسبت به همتایان درون‌سوز خود آلایندگی کمتری تولید می‌کنند به‌گونه‌ای که تولید دی‌اکسید کربن هامر بشدت پرمصرف همچنان در هر کیلومتر ۶۴ گرم از فورد F150 بنزینی کمتر است؛ بنابراین، هنوز هم ادامهٔ توسعهٔ پیکاپ‌های الکتریکی منطقی خواهد بود.

اما با توجه به این اعداد و ارقام، به نظر می‌رسد بهترین راه‌حل برای صنعت خودروهای الکتریکی تمرکز بیشتر روی ساخت خودروهای سبک‌تر، با آئرودینامیک بهتر و قوای محرکهٔ کارآمدتر و همین‌طور استفاده از منابع انرژی سازگاربامحیط‌زیست در نیروگاه‌های برق باشد. با ساخت خودروهای الکتریکی کارآمدتر، برق کمتری برای دستیابی به پرفورمنس یکسان مصرف می‌شود که این کاهش آلایندگی غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، یک خودروی الکتریکی کم‌مصرف به باطری‌های بزرگی نیاز ندارد که این هم آلایندگی تولید شده هنگام استخراج فلزات موردنیاز برای ساخت باطری‌ها را کاهش می‌دهد. همهٔ این‌ها وقتی با استفاده از منابع انرژی پاک یا تجدید پذیر در نیروگاه‌های برق ترکیب شود، تولید آلایندگی غیرمستقیم خودروهای الکتریکی را بسیار کمتر خواهد کرد.
Milad
فککر کنم بازم از نسخه بنزینیش کمتر باشه
Erfan
این همه هزینه بشه.این همه وقت صرف بشه.یه ماشین تولید بشه با وزن حدود ۴تن.با یه برد نسبتا خوب که هنوز جای کار داره.
و این همه تلاش که هدف اصلیش برای کاهش آلودگی بوده.اما در نهایت فقط مقدار اندکی آلودگی کاهش یافته.که خیلی بده
AMIR / ARMI
هامر الکتریکی اصلا برای هدفی که میگی ساخته نشده
هامر برقی یه نمایشگاه از توانایی های آینده جنرال موتورز هستش
همه چیز های که برای هامر برقی توسعه دادن بعد ها در خودرو های ارزون تر کاربردی تر کم شتاب تر و کم مصرف تر مورد استفاده قرار میگیره
این راه تسلا استفاده کرد نتیجه گرفت برای مدل اس
لوسید همین راه میره
پورشه و تایکان همین راه استفاده میکنن
JDM lover
هامر هامره
حتی اگه برقی بشه
کیان
پدال جان لطفاً رسوایی جدید دیزل گیت رو هم پوشش بدین
TML BN
همه خودرو های الکتریکی آلودگی دارن
حسن ریکی
مشخص است که خودروهای برقی هم در آلایندگی دست کمی از بنزینی ها ندارند و حرکت برخی کشورها به این سمت بیشتر بخاطر فاصله گرفتن و ترک اعتیاد به نفت و وابستگی شان به کشورهای نفتی است اما واقعیت این این است که اینها در قالب شعارهای زیست محیطی اهداف دیگری را دنبال می کنند.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari