در مسابقهٔ فرمول یک اتریش ۲۰۲۲ در پیست ردبول رینگ چارلز لکلرک رانندهٔ تیم فراری با داشتن مشکل فنی در خودروی خود موفق به کسب پیروزی در مسابقهٔ خانگی ردبول شد. مکس ورستپن رانندهٔ تیم ردبول دوم شد و لوئیس همیلتون در جایگاه سوم قرار گرفت.
ورستپن که در مسابقهٔ اسپرینت روز شنبه اول شده بود مسابقه را از ردهٔ اول شروع کرد. در استارت وی توانست جایگاه خود را حفظ کند. لکلرک نیز در ردهٔ دوم قرار میگیرد. پشت سر دو پیشتاز مسابقه راسل و ساینز برای کسب ردهٔ سومی با یکدیگر رقابت میکنند. درنهایت راسل نمیتواند از سد ساینز گذر کند. پرز به راسل میرسد و زمانی که قصد دارد از وی عبور کند با راسل برخورد میکند و از پیست خارج میشود. پرز به دلیل برخورد با راسل مجبور به پیت استاپ زودهنگام میشود و در ردهٔ آخر به پیست باز میگردد. راسل با اینکه در این تصادف خوششانس بود و آسیب زیادی ندید ولی ۵ ثانیه پنالتی دریافت میکند.
سه دور از مسابقه گذشته است و شاهد درگیر شدن دوبارهٔ شوماخر و همیلتون مانند روز گذشته هستیم با این تفاوت که این بار همیلتون در ردهٔ هفتم است و شوماخر از وی سبقت میگیرد.
لکلرک هرلحظه در حال نزدیک شدن و کم کردن فاصلهٔ خود با ورستپن است بهخصوص در پیچها بسیار به رانندهٔ ردبول نزدیک میشود. در پیچ سوم لکلرک تلاش میکند از ورستپن سبقت بگیرد اما نمیتواند سبقت خود را کامل کند. دور ۱۲ لکلرک به زیبایی از ورستپن سبقت میگیرد و پیشتاز مسابقهٔ فرمول یک ۲۰۲۲ اتریش میشود.
ظاهراً استراتژی فراری و ردبول با یکدیگر بسیار متفاوت است. دور بعد ورستپن به پیت میآید و در جایگاه هشتم به پیست باز میگردد و با لاستیک هارد پشت لندو نوریس به پیست باز میگردد.
در ادامه همیلتون از شوماخر سبقت میگیرد و پنجم میشود. همیلتون دور بعدی از دیگر رانندهٔ هاس مگنوسن هم سبقت میگیرد و به جایگاه چهارم میرسد.
در رادیو دائماً به لکلرک به دلیل رعایت نکردن track limit اخطار داده میشود و مهندس وی میگوید استوارتها خیلی حساس هستند و مراقب باش تا از دریافت پنالتی جلوگیری کنیم.
مکس ورستپن از پشت به شوماخر رسید و پیش از پیچ ۲ از او رد شد. ورستپن به پشت همیلتون در ردهٔ چهارم میرسد. همیلتون در رادیو به تیم اعلام میکند که وضعیت تایرهای وی مناسب است. در پیچ چهارم ورستپن که لاستیکهای نو دارد از همیلتون سبقت میگیرد.
آلونسو که از ردهٔ آخر مسابقه را شروع کرده بود، هنوز پیت نرفته است ولی به جایگاه هشتم مسابقه اتریش رسیده است و با گوانیو ژو وارد رقابت میشود. دراینبین اوکون دیگر رانندهٔ تیم آلپین از آلونسو و گوانیو ژو که با یکدیگر در حال رقابت بودند سبقت میگیرد و هفتم میشود.
فراری بالاخره چارلز لکلرک را به پیت فرا میخواند و این راننده با لاستیکهای هارد و در ردهٔ سوم به پیست باز میگردد. ساینز دیگر رانندهٔ فراری نیز به پیت میآید و در جایگاه چهارم و پشت سر لوئیس همیلتون که هنوز به پیت نرفته است به پیست باز میگردد.
دور ۲۹ همیلتون بالاخره برای تعویض لاستیکهای خود اقدام میکند و طی یک پیت استاپ طولانی به مدت ۴/۱ ثانیه پشت سر اکون و در جایگاه ششم به پیست باز میگردد. در این زمان لنس استرول که هنوز پیت نرفته است، در جایگاه چهارم مسابقه قرار دارد.
لکلرک هر دور در حال ثبت سریعترین دور مسابقه و کاهش فاصله با ورستپن است. دور ۳۲ لکلرک به راحتی از مکس سبقت میگیرد و بازهم پیشتاز میشود.
سرجیو پرز نیز به دلیل برخورد در اول مسابقه و آسیب خودروی خود مجبور به ترک مسابقه میشود.
گسلی هم بابت عدم رعایت محدوده پیست (track limit) 5 ثانیه پنالتی دریافت میکند.
ورستپن که ظاهراً با خودروی خود راحت نیست و مشکلی دارد در رادیو اعلام میکند که یک دور در جلوی ماشین چسبندگی دارم و یک دور ندارم. ماشین خیلی غیر قابل پیشبینی شده است و این برای من دیوانه کننده است.
شوماخر که در مسابقهٔ اخیر اولین امتیازهای خود را در فرمول یک کسب کرده بود در این مسابقه نیز بسیار عالی عمل میکند و از همتیمی خود مگنوسن سبقت میگیرد و به ردهٔ ششم میرسد.
لندو نوریس رانندهٔ تیم مکلارن نیز به دلیل رعایت نکردن محدودهٔ پیست ۵ ثانیه پنالتی دریافت میکند.
دور ۳۷ ورستپن برای بار دوم به پیت فراخوانده میشود و با لاستیکهای هارد و در جایگاه سوم به پیست باز میگردد.
دور ۴۰ و در پیچ ۴ سباستین فتل که در حال رقابت با پیر گسلی بود با ولی برخورد میکند و اسپین میشود.
گسلی در این برخورد مقصر شناخته میشود و ۵ ثانیه پنالتی دریافت میکند.
فراریها به پیت میآیند و ورستپن بار دیگر لیدر مسابقه میشود. لکلرک هر دور ۱/۲ ثانیه از ورستپن سریعتر است. دور ۵۳ لکلرک در پیچ ۳ باز هم از ورستپن سبقت میگیرد و پیشتازی مسابقه را به دست میآورد.
دور ۵۷ زمانی که ساینز دیگر رانندهٔ فراری در حال نزدیک شدن و اقدام برای سبقت گرفتن از ورستپن است، ناگهان خودروی وی دچار مشکل میشود. این رانندهٔ اسپانیایی به خارج از پیست میرود. ظاهراً خودروی وی در بخش موتور مشکل دارد و شعلهور میشود. مارشالها به سرعت وارد عمل میشوند و ساینز از خودرو خارج میشود درنتیجه وضعیت سیفتی کار مجازی اعلام میشود.
در حال حاضر لکلرک اول، مکس دوم و همیلتون سوم هستند. جرج راسل نیز پس از رقابتی سخت همراه با دریافت پنالتی خود را به ردهٔ چهارم مسابقه میرساند.
در انتهای مسابقه و فقط چند دور به پایان مسابقه مانده است، لکلرک در رادیو اعلام میکند که با خودروی خود مشکل دارد و پدال گاز وی مشکل دارد. تا پایان مسابقه مشکل وی حل نمیشود و وی با تلاش فراوان در حفظ جایگاه خود درنهایت پیروز گرندپری فرمول یک ۲۰۲۲ اتریش میشود. ورستپن و همیلتون نیز به ترتیب دوم و سوم میشوند.
راسل نیز چهارم میشود اما بیشک رانندهٔ روز این مسابقه شوماخر است که با رانندگی درخشان موفق به کسب ردهٔ ششم میشود. آلونسو نیز که مسابقه را از انتهای گرید شروع کرده بود درنهایت آخرین امتیاز مسابقهٔ اتریش را از آن خود میکند و دهم میشود. یک امتیاز سریعترین دور هم به ورستپن میرسد.
مسابقهٔ بعدی رقابتهای فرمول یک ۲۰۲۲ دو هفتهٔ آینده و در فرانسه برگزار خواهد شد.
phonix
یه پیام دارم برای شانس فراری
بهزاد
خارج از مسابقه ی خوب بنظرم شانس ردبول و مرسدس که با خروج فراری ها رده کسب میکنن.
این ماشین که ستاپ درست را پیدا کرده اگر دچار مشکل فنی نشه بقیه برای سوم به بعد باید تلاش کنند و از مسابقه ی کانادا مشخص بود ردبول با وجود آپدیت های زیاد نمیتونه با فراری رقابت کنه و فقط امیدواریم در فرانسه و مجارستان فراری جریمه ی تعویض قطعات و موتور نداشته باشه که احتمالا ساینز در فرانسه از آخر شروع کنه و مشکلی برای لکرک پیش نیاد تا امتیازات زیادی از دست نره و از بلژیک به بعد نوبت درو کردن هست.
این پیست جایی نبود که فراری ها بتونن با ردبول رقابت کنند اما با این اختلافی که مشاهده شد تیم های دیگه روزهای سختی پیش رو دارن.
مرسدس هم بعد از سیلوراستون که امیدواری زیادی داشت به کل طبق پیش بینی ها از گود خارج شد و فکر کنم ایمان ۹۹ الان داره رو دیوار دستشویی خط میکشه و روزهارو میشماره و دو تا گوساله نظر کرده!
akrh78
از من به تو نصیحت، اینطوری به فراری دل نبند. اخرش حالت گرفته میشه
فراریا تقریبا دو بار دیگه جریمه موتور خواهند گرفت در ادامه فصل و استراتژی های فراری هم که معلوم الحاله
امروز هم بخاطر دمای هوای کمتر ریس پیس فراری بهتر بود. دیروز توی تمرین و اسپرینت که هوا گرمتر بود ردبول سریعتر بود
LH44
ردبولا رو دست کم نگیر. ورستپن حدودن دوری چند دهم ثانیه از لکرک سریع تر بود. اینکه اینجوری عقب افتادن به خاطر لاستیک خوری خیلی زیادشون بود وگرنه دورهای اول ورستپن با لاستیک هاش وحشتناک سریع بود.
Amin
اتفاقا لکلرک از همون چند دور اول اومد توی دی ار اس مکس
Amin
اتفاقا لکلرک از همون چند دور اول اومد توی دی ار اس مکس
حسین
سلام
دوستان پدال
لطف کنید ساعت
شروع مسابقات فرمول یک
و تاریخشو از قبل اعلام کنید تا بقیه
دوستان عقب نمونن
نمیدونم چرا شبکه ورزش پخش زنده
فرمول یک رو نداشت
بیننده های فرمول یک واقعا
به یه تاریخ دقیق پخش نیاز دارن :((
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
آیا حساب کاربری ندارید؟