پس از اعمال تحریم‌های خودروی ایران بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان مانند پژو و رنو مجبور به ترک ایران شدند. گروهی از خودروسازان تراز اول چین نیز بازار ایران را ترک کردند که در میان آنها می‌توان به چانگان اشاره کرد. چانگان پیش از شروع تحریم‌ها با گروه خودروسازی سایپا همکاری می‌کرد و کراس‌اوور CS35 در سایپا تولید می‌شد. چانگان پس از ترک ایران رابطه‌ی خود را در حد صادرات محدود قطعات این کراس‌اوور با سایپا حفظ کرد‌. اخیرا همکاری خودروسازی فردا موتورز با چانگان برای تولید سدان فردا ۵۱۱ یا همان چانگان آلسوین شروع شده که با کندی پیش می‌رود.
با این حال در چند روز اخیر شایعات در فضای مجازی خبر از همکاری مجدد سایپا و چانگان می‌دهد. یک عدد چانگان مدل یونی تی هم در محوطه‌ی شرکت سایپا دیده شده است. البته هنوز سایپا واکنشی به این اخبار نشان نداده است.

چانگان یونی تی از نظر ظاهری قابل مقایسه با چانگان ‌CS35 نیست این خودروساز در بخش طراحی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده است. ترکیب انواع خطوط کوچک و بزرگ با حجم‌ها و زوایای متغیر و تیز جلوه‌ای متفاوت و گرافیکی به این محصول جدید چانگان داده است.
کابین داخلی چانگان یونی تی نیز بسیار مدرن است و کنسول میانی آن به شکل T نامتقارن و غربیلک فرمان به صورت D طراحی شده است. صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی که روی داشبورد قرار گرفته و شامل نمایشگری با هوش مصنوعی و سیستم اطلاعاتی از ویژگی‌های خاص کابین این خودرو است.
داشبورد چانگان یونی تی
چانگان یونی تی ابعادی به طول ۴.۵۱۵ متر و عرض۱.۸۷۰ متر دارد و ارتفاع آن به ۱.۶۵۶ میرسد و از نظر سایز با هیوندا توسان در یک رده قرار می‌گیرد.
عقب چانگان یونی تی
در بخش پیشرانه، در یونی تی یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ تعبیه شده است که ۱۷۷ اسب یخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو به وسیله‌ی یک گیربکس ۷ سرعته DCT، منتقل می‌شود. موتور این خودرو در رده استاندارد یورو ۶ قرار گرفته است. همچنین قابلیت سطح ۳ خودران در این خودرو قابل استفاده است.
موتور چانگان یونی تی
این خودرو دارای امکانات رفاهی یا ایمنی شامل، ترمز پارک برقی، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، تنظیم حالت رانندگی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم، سنسورهای نور و باران، سقف شیشه ای، دوربین ۳۶۰ درجه با حالت نمایش ۳D، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با گرمکن صندلی‌ها، صندلی راننده دارای مموری سه حالته و تنظیم گودی کمر، جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور و رانندگی خودران سطح ۳ است.
قیمت پایه چانگان Uni-T در چین از ۱۱۶ هزار یوان حدود ۱۷ هزار دلار شروع و قیمت مجهزترین مدل آن نیز ۱۴۲ هزار یوان معادل ۲۱ هزار دلار است. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم تا در صورت عرضه‌ی چانگان یونی تی توسط سایپا در بازار ایران، این خودرو با چه قیمت و آپشن‌هایی به فروش خواهد رسید.
NAVID۰۰۹۸
این که میبینید تو محوطه‌ی سایپا و ایرانخودرو این ماشین یا هر مدل ماشین دیگری هست و دیده میشه ، اصلاً دلیلی برآمدنش نیست و بارها قبلاً زیاد ماشین‌های مختلف دیده شده و زیاد خبر زرد کار شده حتی در زمان‌هایی که واردات باز بود و خودروها راحت وارد میشدند !
سیاست و مالکیت خودروسازی چانگان با دانگ‌فنگ و چری ، متفاوت هست و چانگان به دلیل تفکر خودش که این روزها میبینیم و به جهانی شدن فکر میکنه ، به دلیل تحریم‌ها نمیتونه بیاد حتی اگر نام خودش را تغییر بده مثل چیزی که داریم در چینی‌های دیگر میبینیم مثل فونیکس یا KTM !
به احتمال زیاد ، تحریم‌های ایران فشرده‌تر بشه ، یعنی کنترل‌ها هم بالاتر میره !
پس اگر خبرهایی مبنی بر ورود چانگان یا پژو۲۰۰۸ جدید شنیدید ، فقط بشنوید ولی باور نکنید ، جایی خبری نیست فقط میخواهند کمی اُمید در دلتان زنده کنند به حالت کُما !
Amard
چانگان‌فورد با هم همکاری دارن بخاطر همین احتمال مونتاژش کم ولی برای واردات اگه خبر انحصاری بودن درست باش احتمالا گزینه سایپا میتونه باش ایران‌خودرو هم پژو ۲۰۰۸ جدید آورده بود چند وقت قبل البته تا توافق برجام احیا نش همش الکی حتی واردات انحصاری
امیرشایان فرازی
اگ هم بیاد هم قیمت ۷ پرو میشه
فرامرز
قیمت دلاری این ماشین با تیگو ۸ برابره ولی انگار که جنس و متریال این ماشین از تیگو ۸ یک سروگردن بالاتره
البته با مقایسه عکس‌های هردو ماشین چون هیچکدوم رو از نزدیک ندیدم
TML BN
از لکسوس NX کپی کردن
Erfan
هرچی نگاه کردم در چراغ های عقب چراغ های جلو.جلو پنجره.طراحی داخلی و حتی طراحی خارجی شباهتی با لکسوس nxندیدم.
میشه بیشتر راهنمایی بکنید در رابطه با شباهتش با nx
TML BN
هیکل عین NX
مسعود
اتفاقا منم تا دیدمش یاد اولین ماشینی که افتادم لکسوس nx بود
هر چند nx از این زیبا تره
genius
چانگان جزو درجه ۱ های چینه بهمراه ام.جی و جیلی.اومدنش تو این واویلا فارغ از قیمت خودش باز باعث خوشحالیه.حتی مدل قدیمی CS75 اش هم بیارن از تموم این جک و چری های موجود بهتره
مهدی
۱۵ درصد لکسوس
۸ درصد لامبو اوروس
۴ درصد جگوار
۲ درص بی ام و
۱ درصد چری تیگو۷
اگر حدود ۶۰۰ میلیون باشه من حتما میخرم
ماشین دوست
اگه واقعا بیاد، من و رامین حتما اولین مشتریاش هستیم
نیکور
عقد اخوت خودروسازان ایرانی با موتور توربو ۱.۵ لیتری چینی مبارک. خدا این موتور را از ایرانیها نگیره صد مدل اتاق روش سوار کردن.
JDM lover
و باز یه ۱.۵ توربو
کابینش هم که کپی بی ام و است
پیام
در کل طراحیش قشنگه کاملا جوان پسند
pedram7
قشنگه 🙂
هادی
معادل ۲۱ هزار دلار است یعنی میشه پریوس یعنی کرولا یعنی هوندا اخه من چرا باید اینو بگیرم اونم توربو که قراره موتور پاره شه سر یه سال موتورش بره سطل اشغال این نهایت ۱۰ هزار تا میرازه حالا هر چقدر هم خوشگل باشه ملت ماشین سوار میشن راحت باشن نه برای اینکه خوشگل باشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari