رقیب اصلی فولکس‌واگن گلف در سبد محصولات هیوندای مدل i30 است که در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود اما همتای سدان i30 یعنی الانترا در این بازار حضور دارد و می‌خواهد با نسخهٔ اسپرت N خود مدل‌های افسانه‌ای گلف GTI و گلف R را به چالش بکشد؛ اما آیا الانترا N می‌تواند در این راه موفق باشد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، این سدان اسپرت کره‌ای در برابر گلف R قرار گرفته است تا مسابقۀ درگی بین آن‌ها برگزار شود.

هردوی این خودروهای کامپکت اسپرت از پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کنند اما درحالی‌که هیوندای ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور دارد، گلف با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور کاملاً قوی‌تر است. برتری دیگر فولکس‌واگن نیز برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است درحالی‌که در الانترا نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود (در ویدئو اشتباهاً گلف هم محرک جلو ذکر شده است). بااین‌حال، هیوندای با ۱۴۹۷ کیلوگرم وزن، کمی از گلف ۱۵۲۴ کیلوگرمی سبک‌تر است اما آیا این برای غلبه بر هاچ‌بک داغ آلمانی کافی است؟

پاسخ منفی است زیرا در هر سه درگی از حالت سکون برگزار شد گلف کاملاً هیوندای را نابود کرد و با اختلاف زیادی پیروز شد. در مسابقات رولینگ اما شرایط تغییر کرد و در اولین مسابقه که از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت آغاز شد سدان کره‌ای توانست هاچ‌بک آلمانی را مغلوب کند هرچند کن در پایان مسیر گلف کاملاً به رقیب نزدیک شده بود. در رولینگ از سرعت صد کیلومتر بر ساعت اما دوباره گلف R پیروز شد ولی این بار اختلاف با الانترا N خیلی زیاد نبود.

البته اگر منصفانه نگاه کنیم نباید از هیوندای انتظار برد داشته باشیم زیرا این سدان کره‌ای به میزان قابل‌توجهی از رقیب آلمانی ضعیف‌تر است. بزرگ‌ترین مزیت گلف اما همان‌طور که در ابتدا گفته شد برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است. به لطف این سیستم، هاچ‌بک فولکس‌واگن لانچ‌های تقریباً بی‌نقصی داشت درحالی‌که سدان هیوندای برای دستیابی به کشش مناسب تلاش می‌کرد.
فولکس‌واگن گلف R
هیوندای النترا N
Reza Waffen SS
گلف R انتخابمه
رامتین
گلف واقعا در این کلاس حرف اول را میزنه، مگه اینکه آئودی RS3 بیاد که چون قیمتش بسیار بیشتره عملا کسی برای یک هاچبک این مقدار هزینه نمیکنه. ضمن اینکه آن هم برادر گلف به نوعی حساب میشه.
کیان
باید منتظر کرولا gr بود، به شدت جذاب میشه، از لحاظ قیمت و … همخوانی خوبی دارند، تازه کرولا ۱۶۰۰ هست
Carlover
گزینه اول این کلاس گلف هست،نسل به نسل زیباتر! نمیدونم چرا یه نفر نیومد تو اروند وارد کنه ازش!
النترا هم که عالیه
کیان
“البته اگر منصفانه نگاه کنیم نباید از هیوندای انتظار برد داشته باشیم زیرا این سدان کره‌ای به میزان قابل‌توجهی از رقیب آلمانی ضعیف‌تر است”
این یعنی چی اخه !!! هر دو موتور ۲ لیتری داشتن، رقابت منصفانه بوده و هست، حجم موتور گلف ک بالاتر نبوده ک …
Carlover
یعنی اینکه اذیت نکن خودتو! اگر مثل سیویک تایپ آر اونم ٣٢٠ اسب بود و ۴٠٠ نیوتن داشت ٢۴٠ کیلو سبک تر بود ( بازم با اختلاف زیاد تو درگ و رولینگ باخت سیویک) حرفت درست بود!
فقط یه موتور اشاره کردی روت نده از باقی مشخصات بگی! موتور یکی از مشخصاتشه
seyedjavad.mercedesbenz
نسبت تراکم رو احتمالا دربارش شنیدی ، مثل اینه که بگی رقابت تالیسمان و amg 1 منصفانست چون دوتاشون ۱.۶ لیترن ، همینقدر غیر منطقی
کیان
دوست عزیز هردو در یک کلاس هستن، اکونومی و نه با بالاترین تکنولوژی!!!
مثال شما در مورد این دو صدق نمیکنه، اینجا گلف راحت رنده کرد رفت، حالا هر دلیل میخوای بگی بگو، یک کلاس خودرویی هست
JDM lover
گلف r خیلی خوبه
meysam
واقعا کسی هست از نمای جلوی الانترا خوشش بیاد و بگه خیلی زیباست ؟؟؟
samurai
گلف رو با چی مقایسه میکنی گلف حرمت داره
اون بیریخت کرره باید با چینیا مقایسه بشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari