wp-header-logo-746.png

چانگان استار ۹ را می توان یک ون کاربردی یا به عبارتی بهتر، یک میکروباس دانست.
چانگان را باید در کنار برندهایی همچون سایک، فاو و دانگ فنگ جزو چهار خودروساز بزرگ چین دانست که تقریباً در طول هر سال شاید ۵ تا ۱۰ محصول جدید و ۵ تا ۱۰ محصول فیس لیفتی و ریبج شده را در زیرشاخه های متنوع رونمایی می کنند و استار ۹ نیز یکی از همین محصولات است.
در طراحی دماغه خودرو شاهد یک جلوپنجره نسبتاً بزرگ با خط سرتاسری آبی رنگ در قسمت بالای آن (به نشانه پاک بودن خودرو) به همراه چراغ هایی که از دو طرف آن را احاطه کرده اند هستیم. سپر حالتی بسیار ساده دارد و در کل، ظاهر این خودرو با نمونه بنزینی آن، به دلیل پایین نگه داشتن هزینه های تولید و طراحی، تفاوتی نکرده است.
از طراحی ظاهری استار ۹ الکتریکی تقریباً هیچ انتظاری نباید داشته باشید، چراکه این خودرو در اصل بر مبنای ون چانا استار ۴۵۰۰، که مربوط به سال ۲۰۱۳ است، شکل گرفته و در سال ۲۰۲۲ نیز به جز یک فیس لیفت جزئی، چیز بیش تری به خود ندیده است.
درون کابین شاهد سبکی بسیار ساده و فاقد هرگونه جذابیت و زیبایی هستیم و صرفاً با استفاده از قطعات دکوراتیو آبی رنگ سعی شده است کمی چاشنی پویایی به طراحی بی روح و زشت داشبورد افزوده گردد.
در این ون خبری از مانیتور، ترمز پارک برقی و حتا کلیدهای کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان نیز نیست و صرفاً شیشه بالابرهای برقی و سیستم صوتی بسیار ساده و تهویه دستی از معدود آپشن های آن به شمار می‌آیند.
برای چانگان استار ۹ الکتریکی (Changan Star 9)  از یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۷۵ اسب بخار و گشتاور قابل توجه ۲۲۰ نیوتن متر استفاده شده است.
از مزایای این خودرو می توان به نصب موتور الکتریکی آن بر روی محور عقب اشاره کرد، که به این ترتیب، در میان انبوهی از ون های چینی دیفرانسیل جلو، استار ۹ یک ون کار و تجاری و مسافری دیفرانسیل عقب محسوب می شود. چانگان اعلام کرده که ون جدید این کمپانی با هر بار شارژ کامل قادر به پیمایش مسافت ۲۴۵ کیلومتر است.
هم اکنون فروش این خودرو در بازار چین با برچسب قیمتی ۲۱۷۰۰ دلار آغاز شده است.
رضا صفرآبادی فراهانی
پایگاه خبری اسب بخار
برای استار ۹ الکتریکی از یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۷۵ اسب بخار و گشتاور قابل توجه ۲۲۰ نیوتن متر استفاده شده است.
در این ون خبری از مانیتور، ترمز پارک برقی و حتا کلیدهای کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان نیز نیست و صرفاً شیشه بالابرهای برقی و سیستم صوتی بسیار ساده و تهویه دستی از معدود آپشن های آن به شمار می‌آیند.
قیمت این ون الکتریکی در بازار چین ۲۱۷۰۰ دلار است.







قسمت دوم فصل هشتم اسب بخار به تست و بررسی دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور اختصاص دارد و در آیتم «خودروچی» هم به سراغ مقایسه هیوندای وراکروز و تویوتا پرادو دو در اتاق FJ120 رفته ایم که در یک رده قیمتی قرار دارند.
در قسمت اول فصل هشتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی سانگ یانگ تیوولی اسپشیال (توربو) رفته ایم و این کراس اوور کره ای را با پژو ۲۰۰۸ مقایسه کرده ایم.






source

توسط autokhabari