سدانها را معمولاً بهعنوان خودروهایی خانوادگی برای رانندگیهای آرام میشناسیم ولی امروزه این خودروهای چهاردر آنقدر قدرتمند شدهاند که پرفورمنس فوقالعادهای فراهم میکنند. همچنین با الکتریکیسازی خودروها و استفاده از پیشرانههای هیبریدی، این روزها شاهد قدرتهایی ماورایی در سدانها هستیم که چنین ارقامی را تا چند سال پیش فقط در سوپراسپرتها میدیدیم. هرچند هماکنون سدانهای پرفورمنس و قدرتمند زیادی در بازار حضور دارند اما در ادامه قصد داریم با قدرتمندترین آنها آشنا شویم. لازم به ذکر است که در این لیست فقط سدانهای بنزینی و هیبریدی را در نظر گرفتهایم و نمونههای الکتریکی در آن جایی ندارند.
قدرت: ۶۰۰ اسب بخار
قیمت: ۱۱۹,۵۹۵ دلار
طی سالهای اخیر سدانها آنقدر قدرتمند شدهاند که ضعیفترین سدان لیست ۱۰ تایی ما ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو آئودی RS7 است که قویترین سدان حال حاضر ارباب حلقهها محسوب میشود. در سینهٔ این خودرو پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنایی قرار دارد که از آن در بسیاری از محصولات برندهای مختلف گروه فولکسواگن مثل پورشه، آئودی و بنتلی استفاده میشود. این موتور در اینجا ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
قدرت: ۶۱۲ اسب بخار
قیمت: ۱۰۸,۵۵۰ دلار
قویترین عضو خانوادهٔ مرسدس بنز E کلاس مدل E63 S است که زیر کاپوت خود همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای AMG را دارد. هرچند این موتور در اینجا حداکثر قدرت خود را ارائه نمیکند اما با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، هنوز هم توان بسیار بالایی دارد. نسل کنونی E63 اما در دوران پایانی عمر خود قرار دارد و در نسل بعدی بهاحتمالزیاد این پیشرانهٔ V8 جذاب جای خود را به یک شش سیلندر هیبریدی خواهد داد.
قدرت: ۶۱۲ اسب بخار
قیمت: ۱۸۵,۰۰۰ دلار
هرچند در نسخههای معمولی نسل جدید مرسدس بنز S کلاس دیگر خبری از پیشرانهٔ دوازده سیلندر نیست اما خوشبختانه سازندهٔ آلمانی همچنان این پیشرانهٔ دوستداشتنی را در نسخهٔ مایباخ سدان پرچمدار خود ارائه میکند. برخلاف دیگر خودروهای این لیست، مایباخ S680 فقط روی تجمل و راحت تمرکز دارد. این خودرو به نسخهای بروز شده از همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربوی آشنای مرسدس مجهز شده که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و حالا برای اولین بار در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic قرار گرفته است.
قدرت: ۶۲۵ اسب بخار
قیمت: ۱۳۶,۰۹۵ دلار
اولین نمایندهٔ بامو در این لیست بالاتر از رقبای خود از آئودی و مرسدس قرار گرفته است. M8 گرن کوپه که نسخهٔ چهاردر M8 کوپه محسوب میشود، از پیشرانهٔ معروف ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو استفاده میکند که در نسخهٔ کامپتیشن ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. M5 کامپتیشن هم از همین پیشرانه با همین خروجی استفاده میکند اما این سدان باواریایی نسخهٔ قویتری هم دارد و به همین دلیل یک رتبه بالاتر قرار گرفته است.
قدرت: ۶۳۵ اسب بخار
قیمت: ۱۴۳,۹۹۵ دلار
CS نسخهای ویژه از بامو M5 است که با ارتقاءهای مختلفی، نهایت پرفورمنس این نسل از سدان نمادین باواریاییها را ارائه میکند. در این نسخه، قدرت پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری با افزایشی جزئی به ۶۳۵ اسب بخار رسیده و گشتاور هم تغییری نداشته است اما از سوی دیگر، وزن خودرو حدود ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به M5 کامپتیشن کاهش یافته است. هرچند بامو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت M5 CS را ۲.۹ ثانیه اعلام کرده اما این خودرو در آزمایشهای مستقل شتاب ۲.۶ ثانیهای را ثبت کرده که برای یک سدان ۱۸۵۰ کیلوگرمی رقم خیرهکنندهای است.
قدرت: ۶۳۵ اسب بخار
قیمت: ۲۱۹,۴۲۵ دلار
خودروی پنجم این لیست هم مثل M5 CS قدرت ۶۳۵ اسب بخاری دارد اما این نیرو را از یک پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 توئین توربو میگیرد که ۹۰۰ نیوتن متر هم گشتاور دارد. این خودرو بنتلی فلاینگ اسپار است که مثل مایباخ بیشتر روی تجمل تمرکز دارد تا پرفورمنس. بااینحال، مثل همهٔ محصولات بنتلی، این سدان مجلل کمی هم خوی اسپرتی دارد تا بتواند خریداران ثروتمندی که از نشستن در صندلی عقب خسته شدهاند را کمی سرگرم و هیجانزده کند.
قدرت: ۶۶۸ اسب بخار
قیمت: ۹۲,۳۹۰ دلار
اولین آمریکایی این لیست یک سدان وحشی و تحسینشده بنام کادیلاک CT5-V بلکوینگ است. این ماشین که جدیترین رقیب سدانهای پرفورمنس آلمانی بوده و پاسخی قاطع به AMG و M پاور محسوب میشود، زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ دارد که در شورلت کامارو ZL1 و کوروت C7 Z06 هم آن را دیدهایم. این موتور که LT4 نام دارد، در اینجا ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و تمام این نیروی عظیم را فقط به چرخهای عقب تحویل میدهد. همچنین بلکوینگ تنها خودروی این لیست است که با گیربکس دستی هم قابل خریداری خواهد بود.
قدرت: ۷۰۰ اسب بخار
قیمت: ۱۹۱,۱۵۰ دلار
به اولین سدان هیبریدی این لیست یعنی پورشه پانامرا رسیدیم. این خودرو از قدرت عظیم ۷۰۰ اسب بخاری بهره میبرد که ۵۷۰ اسب بخار آن را یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید میکند و وظیفهٔ تولید مابقی آنهم بر عهدهٔ یک موتور الکتریکی است. مجموع گشتاور این سیستم هم ۸۷۰ نیوتن متر است. توربو S هیبریدی نهتنها به لطف این نیروی عظیم در آزمایشهای مستقل توانسته شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۶ ثانیهای را ثبت کند بلکه از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی تا حدود ۵۰ کیلومتر هم برخوردار است.
قدرت: ۸۰۷ اسب بخار
قیمت: ۸۹,۱۹۰ دلار
هرچند صدر این لیست در اختیار سدانهای هیبریدی است اما یک سدان سنتی آمریکایی بین آنها فاصله انداخته است. این خودرو چارجر هلکت ردآی جیلبریک است که نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ آن ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. جیلبریک که بهتازگی معرفی شده است، هرچند ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به ردآی ۷۹۷ اسب بخاری به همراه دارد اما بیشتر روی افزایش آپشنهای شخصیسازی تمرکز دارد. این نسخهٔ جدید هزار دلار از ردآی معمولی گرانتر است.
قدرت: ۸۴۳ اسب بخار
قیمت: ۲۳۱,۲۷۰ یورو
و نهایتاً به قویترین سدان این لیست میرسیم که نامی طولانی و قدرتی عظیم دارد. این مرسدس قدرتمند از قوای محرکهٔ هیبریدی پیچیدهای استفاده میکند که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۴۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری در عقب تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم اعداد فوقالعادهٔ ۸۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور هستند که دیدن آنها در یک سدان واقعاً غیرمعمول است. البته چنین قدرتی هزینه دارد و هرچند هنوز قیمت AMG GT63 S E برای بازار آمریکا هنوز اعلام نشده اما قیمت اروپایی آن نشان میدهد که با اختلاف گرانترین خودروی این لیست بهحساب میآید.
HamiD
همشون خوبن …
اما بنتلی واقعا یه چیز دیگست …
ماشین دوست
پدال جال
لطفا بیشتر اخبار بی وای دی چانگان و اکس پینگ رو پوشش بدید چون اکثر کاربران سایت بسیار مشتاق و طرفدار خودروهای چینی اند
Clean energy (سلام فرمانده)
منظورت خودت و رامینی؟
امیررضا
فقط آلمانی تو لیست دیده میشه
همه چی اصلش خوبه ، اصل و ریشه خودروسازی تو آلمانه
فقط ارباب ستاره ها
phonix
داداش اون ارباب حلقه هاس(ائودی)
بنز بنده خدا یه ستاره بیشتر نداره
دایملر و بنز رو تو گور لرزوندی
مسعود
ائودی rs7 و bmw m8 انتخاب های منن
خیلی طراحی خفن و اسپرتی دارن…
NAVID۰۰۹۸
از بنز GT خقنتر وجود نداره !
فقط رُخُ ، رُخُ !
AMIR / ARMI
همه اینارو به خط بکنید
از پس یدونه سدان الکتریکی تو خیابون و دنیای واقعی بر نمیان
تنها دلیل اینکه سال های سال دست رو دست گذاشتن
و نخواستن موتور درون سوز جایگزینی براش بسازن فقط
جلوگیری از مبحث تخریب خلاق بود
سال های سال جلوگیری کردن از خارج شدن قدرت از دست هاشون و بلاخره فردی ظهور کرد و کاری کرد که باید خیلی وقت پیش اتفاق میوفتاد
چرخه اقتصاد بزرگی که سرمایه های بزرگی رو روانه جیب شرکت ها کرد
ولی واقعا برام جالب هنوز برخی مثل ژاپنی ها میخوام جلوی این تخریب خلاق بگیرن
HamiD
بله ایلان ماسک پیامبره اومده بشریت رو نجات بده …
یاد تتلو فن ها میفتم حقیقتش …
Mercedes Benz
چی میگی ایلان ماسک خداناباوره اون وقت تو میگی پیامبره؟؟؟
phonix
اقا به جناب ماسک بگید یه فکری به حال درز و دورزا ماشیناش کنه
انگار تولید محصولات رو به شعبه المان و آمریکای ایران خودرو داده
کیان
ادم یاد صحبتهای … پورها و اباسی ها میفته !!!
اینکه مردم تو گذشته اتیش میپرستیدن خیلی توجیه پذیرتر از این صحبت و ظهور فرد هست
AMIN (M.A.S)
جدا از همه نقاط قوت و ضعف و تفاوتای اساسی
هرکدوم از سدانای این لیست یه چیزی دارن که توی اون یه سدانی که تو میگی نه اینکه وجود نداره
نخواهدم داشت
بهش میگن شخصیت
همون چیزی که هرکی پشت هلکت میشینه با اینکه میدونه باعث هرزگردیش میشه ولی بهش میگه پدال گازو تخته کن
یا همونی که به راننده ائودی میگه وقتی رفتی روی یخ و بارون و خاک مادامی که با منی نترس
توی دنیای شماها همچین چیزی وجود نداره سعیم نکن تخریبش کنی
فک نکن اینکه با چند خروار گشتاور ماشینای ضعیفترو بزنی هنره
بیشتر از بردن و باختن همین شخصیت لازمه تا وقتی که یکی سریعتر پیدا شد مجبور نشی از درگ استریپ دوباره برگردی تو بازار بورس و سهام خرید و فروش کنی یا احیانا بیت کوین بخری
بالاخره بقیه رو نمیدونم ولی حداقل خودتون به خودتون میگید خودروساز
ظهور…
بازی سیاستو وارددنیای خودرو نمیکردن امروز دنیای خودرو مث همیشه قشنگ بود
همچین کامنتاییم وجود نداشت
deanwinchester
دسخوش
اینایی که گفتی رو خود ماسک هم بخونه میره رو میاره به دستفروشی😂
♧Quark♧
ببین از تسلا چقدر میترسن که نوشته فقط خودروهای بنزینی و هیبرید ،خب مردک اگه میخواستی درونسوز انتخاب کنی چرا هیبرید رو واردش کردی،اینجاست که نشون میده شخصیت طرف چیه
سلطان این کلاس tesla s plaid و تمام
MNM
خفه
meysam
فقط قیمت آمریکاییها رو نگاه کنید
ارین صاحب جمعی
قرار نیست همه چی کمش خوب باشه تجربه ثابت کرده هر کی پول بده همونقدر اش میخوره مثال : با ۱۰ میلیارد میشه خونه خرید با ۴۰ میلیارد هم میشه خونه خرید هر دو خونن اما کی بهتره ؟؟؟ شما هیچ وقت نمیتونی کیفیت interior ماشین های آمریکایی رو با ماشین آلمانی مقایسه کنی
سوشیانت
کی گفته هر چقدر بیشتر پول بدی بیشتر آش میخوری دوج چارجر جیل بریک قوی ترین موتور بنزینی هشت سیلندر رو داره و بیشترین تاپ اسپید رو تو موتور های هشت سیلندر داره و قیمتش هم از بنز و بی ام و کمتره
امین
کادیلاک و داج ،من سنت رو ترجیح میدم
phonix
اقا به نظر شما
بنتلی مایباخ بنز ائودی بی ام وه بی اصل و نسب هستن؟
AMIR / ARMI
کسایی هم که حمله میکنن به خودرو های الکتریکی
دقیقا نمونه همون افرادی هستن که در اوایل انقلاب صنعتی در انگلستان حمله میکردن به کار خونه های نساجی مدرن
با این تفاوت که اون ها برای معیشت خودشون شورش میکردن
ولی کسایی که حمله میکنن به خودرو های الکتریکی
صبحت از ماشین بازی و مردن حس رانندگی و لذت ماشین بازی میکنن
phonix
همون موقع هم روشن فکر نما هایی بودن که خودشون رو با مسخره کردن جبه مخالف از بقیه جدا می کردن و بدون اینکه سر رشته داشته باشن خودشون رو تافته جدا بافته میدونستن
Si
فقط دوج و m8 و میباخ. اونای دیگه هم واقعا خوبن
Si
اگه من خارج زندگی میکردم و پولدار بودم فقط یه دورانگو و ۹۱۱ و چلنجر میخریدم تمام
GMA
نگاه کردن به تک تکشون لذت بخشه
بنظرم بهترین با اختلاف بنتلی هست اما کادیلاک هم فوق العاده هست
javadhy
با اختلاف سدان پرفورمنس مورد علاقم amg gt63s eperformanceهست
هر چندgt63 عادی هم از هر نظر مشخصاتش دیوانه واره و رکورد فعلی سدان ها رو در نوربرگرینگ داره
هرچند توی این لیست همه خودروهای توانایی هستند
ولی m5 cs و amg gt 4door از همشون توی پرفورمنس یه سر و گردن بالاترن
به خصوص m5 cs که با وزن فوق العاده کمش که هم وزن m4xdrive هست حس رانندگی بسیار خاص و چابکی داره
ارین صاحب جمعی
همه یا آلمانی یا ا از آب و اجداد آلمانین
پویا
😐😐دوج و کادیلاک چطوری از آب و اجداد آلمانن
GMA
در تخیل ایشون
M83
انتخابم به رسم طرفداری GT63 S E
ولی خب کادیلاک داره بدجوری برق میزنه
Alan.r
سدان پرفورمنس مورد علاقه ام با اختلاف GT63EPERFORMANCE هستش
زیبا قدرتمند باشکوه
علی
درود به همه
یک چیز جالبی که توجه من رو به خودش جلب کرد قیمت خودروها بود
درسته که بخش زیادی از لیست و همچنین رتبه اول به خودرو های آلمانی تعلق داره ولی دو خودرو که نماینده های دوج و کادیلاک هستند تنها خودرو های این لیست هستند که در کنار پرفورمنس دیوانه کننده با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار دلار به دست مشتری میرسند که ارزش خرید و همچنین نظر خریدار رو حتما جلب میکنه
من به شخصه M5 و بلک وینگ رو انتخاب میکنم اما این نکته برام جالب بود و فکر میکنم (اگر اشتباه میکنم لطفا اصلاح کنید🙏) که قیمت پایین این دو نماینده آمریکایی به درصد داخلی سازیشون برمیگرده
مانی
همه این ماشین ها عالی هستند و با دیدن اونا سرعت ضربان قلب ماشین بازها دو چندان بالا می ره.اما منتخبین من بین همه این سلاطین سرعت و قدرت،پورشه پانامرا توربو s هیبریدی و ب ام و M8 گرن کوپه و آئودی RS7 هستند.به نظرم اگه فقط این ده تا ماشین داخل این لیست هم تو یه خیابون یه شهر کوچیک جمع بشن کلی توریست وارد اون شهر می شه و حتی میشه زمینه اشتغال برای چند ده نفر رو با احداث اقامتگاه و هتل و غذا خوری برای ماشین بازها فراهم کرد.به امید دیدن همه این ماشین های هیجان انگیز تو خیابون های تمام شهرهای ایران عزیزمون.
pedram7
ای جانم
عجب مقاله ای
پدال لطفا مطالب این شکلی بیشتر بزار 🙂
سوشیانت
انتخابم دوج چارجر جیل بریک قوی ترین موتور بنزینی رو تو سدان ها داره بنز بدون اون موتور الکتریکی از جیل بریک خیلی عقب تره و این مهندسی برتر دوج رو نشون میده
سوشیانت
کادیلاک هم بعد دوج موتور بنزینیش از تمامی این خودرو ها قوی تره
Elmiraj
تو خط مستقیم که به گرد و خاک plaid هم نمیرسن….
حرف از پیست هم میشه بزور ترمز کربن سرامیک ، فرمان پذیری چرخ های عقب ، اسپویلر ، لاستیک های مخصوص پیست ، اسپلیتر ، دیفیوزر ها ، ایرودینامیک فعال و …… تازه با plaid برابر میکنن….!!!!
JDM lover
کادیلاک ct5 v بلک وینگ 😈💪🔥
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
آیا حساب کاربری ندارید؟