رنو تالیسمان از معدود سدان‌های اروپایی وارد شده به ایران در سال‌های اخیر است. این مدل، سال ۱۳۹۵ به بازار کشورمان رسید و تا امروز همچنان در بازار جهانی عرضه می‌شود.
تاریخچه‌ی حضور رنو در ایران، برابر با کل تاریخ خودروی کشورمان است. اولین وسیله نقلیه شخصی و موتوری، توسط مظفرالدین شاه از بلژیک خریداری شد. این مدل، رنو ۱۹۰۰ با لاستیک‌های توپُر بود. طی دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ خورشیدی، رنو ۵، پس از پیکان، دومین خودروی پرفروش بازار کشور بود و با ممنوعیت واردات مدل‌های خارجی، توسط سایپا عرضه می‌شد. پیش‌از اجرای قانون ممنوعیت واردات خودرو در سال ۱۳۹۷، شرکت رنوپارس نماینده‌ی رسمی رنو در ایران بود که همچنان خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهد.
رنو تالیسمان نمای عقب
تنوع واردات خودروهای خارجی به ایران، از اوایل دهه‌ی ۹۰ خورشیدی افزایش یافت. زمانی که ارزش دلار بازار آزاد در محدوده‌ی ۳ هزار تومان بود، امکان خرید مدل‌های صفر کیلومتر کره‌ای با قیمتی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان وجود داشت. این شرایط، فرصت مناسبی برای برند رنو ایجاد کرد تا ضمن استفاده از سابقه و شهرت خود در ایران، مدل‌های جدید شامل تالیسمان و کولئوس را به ایران وارد کند. این خودروها در ابتدای ورود، حدود ۱۸۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان قیمت داشتند اما پس از استقبال عمومی، افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۰ درصدی تجربه کردند.
علاوه‌بر اصالت برند، سبک طراحی رنو برای تالیسمان و کولئویس منجز به جذب مشتری برای این خودروها در اواسط دهه‌ی ۹۰ خورشیدی شد. این دو مدل در کلاس بدنه‌ی سدان خانوادگی و کراس‌اور، از نظر قیمت مشابه بودند اما تفاوت‌های فنی مهمی داشتند. به همین دلیل، بعد از گذشت سال‌های متمادی، رضایت نسبی از کولئوس وجود دارد؛ درحالی‌که بسیاری از خریداران تالیسمان با مشکلات فنی مواجه شده‌اند.
رنو تالیسمان گرندتور
تالیسمان سال ۲۰۱۵ رونمایی شد. خط مونتاژ این مدل تا سال ۲۰۲۲ در فرانسه فعال بود و هم‌اکنون فقط در کره جنوبی تولید می‌شود. نمونه‌های وارداتی از این خودرو برای بازار ایران نیز، ساخت کره هستند.  تالیسمان با پلتفرم CMF-CD مشابه نیسان سنترا، یکی از معدود سدان‌های خانوادگی تولید شده با قابلیت مصرف گاز مایع LPG است و به همین دلیل، محبوبیت زیادی در کره جنوبی دارد. رنو تالیسمان با دو نوع بدنه‌ی سدان و استیت (گرندتور) در بازار جهانی فروخته شد اما در ایران فقط با نمونه‌ی سدان حضور داشت. همچنین، ۱۳ نوع پیشرانه‌ی بنزینی، دیزلی و LPG برای تالیسمان وجود دارد که ۱/۳ لیتری سه سیلندر توربو با قدرت ۱۱۵ اسب بخار و دو لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۵ اسب بخار را شامل می‌شود. تالیسمان در ایران و بسیاری دیگر کشورهای جهان، مجهز به موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ بوست بالا، با قدرت ۱۹۰ اسب بخار است.
با گذشت ۷ سال از طراحی تالیسمان، هنوز می‌توان ظاهر بیرونی این خودرو را چشم‌نواز و هماهنگ با استاندارد جهانی توصیف کرد. حالت C شکل نوار LED روشنایی روز که زیر کاسه‌ چراغ‌های اصلی نصب شده است، به خوبی زبان طراحی رنو در سال‌های گذشته را نشان می‌دهد. این سبک طراحی برای کولئوس، مگان و کلیو نیز استفاده شد.
رنو تالیسمان نمای پشت
جلوپنجره‌ی بزرگ با خطوط براق کروم، نشان تجاری شرکت سازنده با ابعاد نامتعارف و خودداری شرکت سازنده از نصب سپر پلاستیکی سیاه‌رنگ، نمای اصلی تالیسمان را لوکس و جذاب نشان می‌دهد. کشیدگی کاپوت جلو تا لبه‌ی چراغ‌ها، حجم‌دهی مناسب بدنه با خطوط ملایم و جایگاه مناسب برای مه‌شکن‌ها، دیگر نکات مثبت در طراحی رنو تالیسمان هستند.
از نمای جانبی، شیب چشم‌نواز سقف تا انتهای بدنه، حس یک سدان فست‌بک مشابه سدان‌های آئودی را برای تالیسمان فراهم می‌کند؛ درحالی‌که محصول ساخت رنو، صندوق عقب معمولی با درپوش جدا از شیشه‌ی پشت دارد. تالیسمان برای رکاب و حاشیه‌ی گلگیرها نیز فاقد ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ است. این خودرو با رینگ‌های اسپرت ۱۷ اینچ آلومینیوم، آینه بغل رنگ بدنه‌ی راهنمادار و تزئینات کروم برای قاب پنجره ارائه می‌شود.
رنو تالیسمان نمای جانبی
در پشت تالیسمان نیز، حالت چراغ‌ها مشابه کولئوس است و نوعی پیوستگی دارد. برجستگی شبیه اسپویلر در انتهای درپوش صندوق استفاده شده و جایگاه بسیار خوبی برای اگزوزها نصب شده است. زیر سپر عقب، ادوات پلاستیک سیاه‌رنگ وجود دارد که البته جزئی و قابل تحمل به نظر می‌رسد. در مجموع حجم‌دهی بدنه برای نمای عقب تالیسمان به خوبی انجام شده و دارای خمیدگی‌های چشم‌نواز سپر است.
رنو تالیسمان با طول ۴۸۴۸ میلی‌متر، عرض ۲۰۸۱ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۴۶۳ میلی‌متر با فاصله محورهای ۲۸۰۸ میلی‌متر در ایران فروخته شد. از نظر ابعاد، تالیسمان نسبت به تویوتا کمری نسل XV40 مدل ۲۰۱۳ موجود در ایران، کمی بزرگ‌تر است.
برخلاف ظاهر بیرونی خودرو که نزدیک به کلاس لوکس محسوب می‌شود، سبک طراحی و ادوات استفاده شده برای کابین تالیسمان، ارزان‌قیمت و کسل‌کننده به نظر می‌رسد. این خودرو برای افراد متمول در بازار ایران که بهای ۱/۵ تا ۲ میلیارد تومانی جهت خرید تالیسمان دست دوم پرداخته‌اند، نکته‌ی منفی بسیار مهم محسوب می‌شود.
رنو تالیسمان نمای داخلی
ماده‌ی اصلی داشبورد پلاستیک خشک با رنگ تیره است. البته در بعضی کشورها، داشبورد دو رنگ با چرم قهوه‌ای روشن نیز وجود دارد. نمایشگر تخت ۸/۷ اینچی با ساختار عمودی، بزرگ و کاربردی به نظر می‌رسد اما هماهنگی چندانی با دیگر اجزای کابین فراهم نمی‌کند. حالت خروجی‌های هوا در طرفین نمایشگر، چندان جذاب نیست و کلیدهای گردان مخصوص تهویه مطبوع و کنترل صدای سیستم سرگرمی هم، زیبایی کابین را کاهش می‌دهند.
پشت فرمان، پنل دیجیتال با عقربه‌‌های آنالوگ در طرفین نصب شده است. این شرایط، حس یک خودروی مدرن را به راننده‌ی تالیسمان می‌دهد؛ اما طراحی فرمان با کلیدهای پلاستیکی، ناخوشایند و ارزان‌قیمت به نظر‌ می‌رسد. داخل تودری‌ها و کنسول میانی مواد نرم با چرم منصوعی استفاده شده است تا حس بهتری برای سرنشینان فراهم شود.
رنو تالیسمان نمای پنل فرمان
طراحی صندلی‌های جلو و راحتی برای سرنشینان ردیف اول تالیسمان، بسیار خوب است. چرم سیاه استفاده شده برای این قسمت، همراه با پشت سری‌های بزرگ و خط دوخت روشن، ترکیب جذابی برای تالیسمان ارائه می‌دهد. از سویی دیگر، راحتی سرنشیان عقب خودرو، چندان مناسب نیست و در مقایسه با کمری XV40 مدل ۲۰۱۳ بازار ایران، ناکافی به نظر می‌رسد. در عوض، صندوق تالیسمان با حجم مفید ۶۰۸ لیتر، شرایط بسیار خوبی برای حمل بار در سفرهای بین شهری دارد.
پیش‌تر گفته شد که تالیسمان در ایران فقط با پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتر بوست بالا وارد شد. فناوری رنو برای این موتور کم حجم، قدرت بسیار خوب ۱۹۰ اسب بخار با گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. گیربکس ۷ سرعته‌ی دو کلاچه و تولید نهایت گشتاور از دور موتور ۲۵۰۰ دور بردقیقه، نقش مهمی در سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷/۵ ثانیه برای تالیسمان دارند. همچنین مصرف سوخت بزرگراهی خودرو، ۴/۵ تا ۵ لیتر در صد کیلومتر است که برای سدان خانوادگی با وزن خالص ۱۴۵۰ کیلوگرم، نکته‌ی مثبت محسوب می‌شود. میانگین مصرف بنزین تالیسمان در ایران، ۶ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر گزارش شده است.
نمونه‌های وارد شده به ایران، اکثرا نسخه‌ی E3 محسوب می‌شوند و از نظر امکانات، نزدیک به فول آپشن هستند. در بحث فنی، حالت رانندگی ECO و Sport و Comfort، فرمان برقی و سیستم پایداری ESP با کنترل لغزش TCS وجود دارد.
کابین رنو تالیسمان
تالیسمان دارای ۵ ستاره ایمنی از بنیاد ایمنی اتحادیه اروپا (Euro-NCAP) است. ترمزهای ضدقفل همراه ترمز کمکی، ترمز دستی برقی، کیسه هوا جلو برای راننده و سرنشین کناری با ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، برف‌پاک‌کن هوشمند، چراغهای اتوماتیک، صندوق‌پران خودکار با حسگر، فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه جلو (HUD)، سیستم صوتی قدرتمند Bose با ۱۳ بلندگو همراه  تجهیزات مولتی مدیا R-link2 و نمایشگر ۸.۷ اینچی، کول باکس، چراغ های LED جلو، دوربین دنده عقب، سقف پانوراما، سامانه هشدار نقطه کور و رادار جانبی، سیستم کمکی پارک، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب در تالیسمان E3 موجود است. مدل E2 فاقد سنسورهای جلو، رادار نقطه کور، نمایشگر HUD، حسگر حرکتی صندوق‌پران ، گرمکن داخل صندلی‌، ماساژور و سیستم صوتی BOSE است.
روی کاغذ، قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر برای تالیسمان، راضی کننده به نظر می‌رسد. این توانایی فنی حاصل از یک پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتری، شاهکار مهندسی است اما استهلاک بالا و ناهماهنگی با بنزین موجود در ایران، مشکلات متعددی برای خریداران تالیسمان به وجود آورد. خریداران این خودرو برای جلوگیری از خرابی‌های پرهزینه، همیشه مجبور به خرید بنزین سوپر و مکمل‌های سوخت هستند که البته برای مالک خودروی با قیمت بیش از ۱/۵ میلیارد تومان، اهمیت چندانی ندارد؛ اما استفاده از تالیسمان در سفرهای بین شهری و مناطق دورافتاده ایران را محدود می‌کند. نباید فراموش کنیم، شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، تعهدی مبنی بر تامین بنزین سوپر ندارد و حتی در شهرهای بزرگ، گه‌گاه فقدان بنزین سوپر اتفاق می‌افتد.
رنو تالیسمان E3
مصرف سوخت پایین و شتاب‌گیری بسیار خوب، مهم‌ترین نکات مثبت در تالیسمان هستند. این موارد، بازار دست دوم تالیسمان را با وجود مشکلات فنی، جذاب نگه داشته است. این خودرو فرانسوی ساخت کره در ایران، از نظر سیستم تعلیق و فنربندی نیز، کاستی‌هایی نسبت به تویوتا کمری XV40  یا ایپتیما هم‌مدل دارد. سرنشینان تالیسمان، هنگام گذر از دست‌اندازهای پرتعداد موجود در خیابان‌های ایران، متوجه تعلیق خشک خودرو می‌شوند و راحتی متناسب با یک سدان لوکس را احساس نمی‌کنند.
عمده‌ی تالیسمان‌های وارداتی در ایران، مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هستند. این خودروها از نظر کیفیت فنی، کارکرد و سلامت پیشرانه، تفاوت دارند و بازه‌ی قیمتی ۱/۵ تا ۲ میلیارد تومن را پوشش می‌دهند.

از دیدگاه نگارنده، تویوتا کمری مهم‌ترین رقیب تالیسمان محسوب می‌شود. نسل قدیمی از سری XV40 مدل ۲۰۱۲ با کارکرد ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر، کمیاب است اما با قیمتی حدود یک تا ۱/۲ میلیارد تومان، ارزش خرید بالا دارد. همچنین نسل جدیدتر کمری XV50 ساخت ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ نیز در نمونه‌های کم‌کار، حدود ۱/۳ تا ۱/۵ میلیارد تومان معامله می‌شوند. این خودروها از نظر شتاب‌گیری، مصرف سوخت و امکانات جانبی، برتر از تالیسمان نیستند اما راحتی بسیار خوبی برای سرنشینان فراهم می‌کنند و هزینه نگه‌داری پایین دارند.
کیا اپتیما 2015
کیا اپتیما و هیوندای سوناتا، سدان‌های کره‌ای رقیب برای تالیسمان هستند. هم‌اکنون سوناتا ۲۰۱۵ باکارکرد ۵۰ هزار کیلومتر، ۱/۵ میلیارد تومان و سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۸ با کارکرد کمتر از ۵۰ هزار کیلومتر، حدود ۲/۲ میلیاد تومان قیمت دارد. همین شرایط برای کیا اپتیما نیز برقرار است.
حامد
تو ایران هرچقدر که تالیسمان در مقابل سوناتا جذابتره
کلوئوس در مقابل سانتافه بی جذبست
امین
اتفاقا کلوئوس هم فوق العاده جذاب هست و بنظر من و خیلیا از سانتافه هم جذابتره
آرم@ن
حالا قبل از اینکه الکی خیلیا رو بچسبونی به خودت میرفتی چرخی تو کوچه خیابون میزدی میدیدی کدومش بیشتر تو خیابونا هست اختلاف فروششونم خوبه خیلی فاحشه وگرنه میگفتی نظر من و همه!!!
دکتر استاپ
آرمان دلیل بیشتر بودن سانتافه اینه که
۴ سال زودتر اومد و اصلا کولئوس ۱۰۰ میلیون گرونتر از سانتافه بود اون زمان ۱۰۰ میلیون پول ۵ تا پراید بود که یعنی معادل ۱ میلیارد الانه
ولی در هرصورت کولیوس بهتره من به شخصه کسی رو ندیدم که در طولانی مدت از سانتافه راضی باشه
phonix
ارمان جان اگه انقدر که در دفاع از محصولات کره چه درست و چه غلطه در باقی زندگی تلاش می کردی
الان خودت یکی خوبشو داشتی
آرم@ن
Phonix
مگه تو این همه برای ژاپنی حرص زدی بهت دادن؟ من اینکه دارم یا ندارم رو کاملا جرات اثباتش رو دارم مثل تو نیستم بهم بگن میام سمتت شاهدم میاریم حرفتو ثابت کنی اما تو بزنی کوچه علی چپ و فرار! اون قضیه جنسیس با یکی از بچه ها پدال کامنتاشو خوندم فهمیدم قضیه چیه :))))
دکتر استاپ
رنو بازار کره و آمریکا رو نداشت
Erfan
در ضمن فکر کنم موتور و پلتفرم کولیوس با ایکس تریل نیسان یکی باشه که خوبه.ولی فکر کنم یکی از نقاط ضعف رنو این بود که در سامسونگ موتور کره درست میشن مثل اینکه
گیربکس سانتافه به نظرم بهتره چون کولئوس cvtهستش متاسفانه.
و متاسفانه یکی از نقاط ضعف سانتافه ها اینکه اگه به سرویس های دوره ای و تعویض روغن توجهی نشه و خیلی به ماشین فشار وارد بشه موتور یاتاقان میزنه و یه هزینه سنگین می مونه این وسط.
که اینم به خاطر قانون بد ممنوعیت واردات ماشین های بالای۲.۵سی سی بود.
وگرنه همین الان در اروند نمونه های ۶سیلندر سانتافه هم با این فیس هست هم نمونه گرند که از پشت متفاوته
net
اگزوز مصنوعی کولیوس و تالیسمان بد هست اگر دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد. چراغ باریک جلو تالیسمان و کولیوس خوبه ولی خط نازک کج ال ای دی زیر چراغ جلو تالیسمان و کولیوس خیلیییی بد و زشت هست و نیاز به این خط ال ای دی زشت کج نبود.چراغ عقب تالیسمان یا باید در وسط آرم رنو به هم متصل میشد یا اصلا نوار نازک کنار آرم رنو نداشت .چراغ عقب کولیوس اگر نوار متصل نداشت و جدا از هم بود قشنگتر میشد چراغ عقب متصل برای کراس اور بد هست ولی برای سدان قشنگه.یه مشکلی که در ایران وجود داره بحث خط سفید چراغ عقب هست که چراغ عقب رو زشت کرده در ماشین ایرانی و خارجی اکثرا می روند مغازه های تزئیناتی و خط سفید چراغ عقب رو برچسب قرمز یا مشکی می زنند مثلا چراغ عقب زرشکی همین تالیسمان و کولیوس وسطش سفید هست خیلی بد هست اگر یکپارچه زرشکی بود قشنگتر میشد یا مثلا چراغ عقب زرشکی سمند ال ایکس و زرشکی تیبا هاچ بک اگر کلا زرشکی بود و خط سفید نداشت قشنگتر میشد.رینگ تالیسمان بد هست.اگر خط سفید اطراف شیشه دربها تالیسمان و کولیوس در قسمت شیشه مثلثی بالای درب باک پهن نشده بود قشنگتر میشد.اگر صندوق عقب تالیسمان ده سانتی متر کشیده تر بود قشنگتر میشد.سانتافه ۲۰۱۷ و نیسان ایکس تریل قشنگتر از کولیوس هست البته طراحی چراغ عقب و رنگ سفید چراغ عقب ایکس تریل بد هست و استیل U شکل اطراف آرم نیسان در جلوپنجره خیلی بد هست اگر استیل U شکل جلوپنجره نداشت قشنگتر میشد و در حال حاضر زیباترین کراس اور بازار ایران سانتافه مدل اخرین فیس لیفت ۲۰۱۷ هست و در حال حاضر زیباترین سدان نیمه لوکس بازار ایران هیوندای ازرا گرنجور اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ هست اگر چراغ عقب متصل ازرا گرنجور هم خط سفید وسطش نبود و یکپارچه قرمز بود قشنگتر میشد و اگر خط سفید اطراف شیشه دربها ازرا گرنجور در قسمت شیشه مثلثی بالای درب باک پهن نشده بود و دو اگزوز دایره ای داشت قشنگتر میشد
Hl>i
واقعاً چرا باید رنو اولین خودروی باشه که به ایران امده
گفته شده مظفرالدین شاه در سفری که به فرنگ (فرانسه) داشته به نمایشگاه خودرو پاریس دعوت میشه ودر انجا بیشتر از دو دختر زیبای که به عنوان مدل کنار خودرو رنو بودن خوشش میاد تا خود ماشین و فکر میکرده با خرید رنو اون دوتا دختر مدل زیبا هم را ابتیاع کرده که …..
داستان ورود رنو به عنوان اولین خودرو به ایران از این قرار بوده
+|<i
دکتر استاپ
دانلود سطح برای مظفر
phonix
اینو از کجا شنیدید ؟
فکر نکنم زمان مظفرالدین شاه مدل کنار ماشین ها میزاشتن این رویه از بعدانقلاب اینترنت رواج پیدا کرد
بعد از اون مانکنا تو فیلم و موزیک ودیو و نماشگاه های ماشین و زمین فوتبال و فوتبال امرکایی و بسکتابل و… ( عملا هرچیزی که نیاز به دیده شدن داشته باشه ) اومدن اونم برای قلقلک دادن مردایی که یه نمه روح ضعیفی دارن و بقیشو نمیشه گفت
Carlover
همون چند وقت اول ورودش به بازار ایران همه جوگیر شدن اپتیما و کمری سوناتاشون رو فروختن رفتن اینو خریدن،تهش بعد از ٣/۴ هزار کارکرد فروختن برگشتن سراغ همون کره ای ژاپنی ها.تو بازار جهانی هم توفیقی کسب نکرد
رقبا دست بالاتر رو دارن کاملا
phonix
رنو فقط در بازار اروپا اونم با مدل های خانوادگیش و یا هاچبک هاش خوب کار میکنه در باقی بازار ها تلاش خاصی نداره یا نکرده ( البته بجز ایران سایپا رو رنو اصلا تجهیز کرد حدفش هم تولید محصولات رنو مثل رنو پنج بود)
در باقی شرکت ها فرانسوی هم اینو می بینیم پژو رنو ستروئن و دی اس اصلا در بازار های اصلی( امرکای شمالی ) حضور چندانی ندارن علت هم معلوم نیست
ولی گروه هیوندا با ماشینی که فکر کنم اسمش ایونیک بود و این ماشین برقی جدیدش از رو همون طراحی شده در همون ابتدا افزایش تولیدش سعی در رسیدن به بازار امریکای شمالی رو داشت ژاپنی ها هم که همه جا هستن عملا هر جا بتونن میرن از پیش تروریستا تا ماشین تشریفات رییس جمهور هند
ahmad
آخر مطلب کیا اپتیما درسته لطفا تصحیح کنید
اگه از توربو بودن و دردسرهاش بگذریم ماشین خوبیه نسبت به رقباش
Erfan
متاسفانه انگار این فرانسوی ها یه خساستی داخل وجودشان دارند.
این همه پول میگیرن این وضع متریال ماشین.
برای نمونه پژو ۲۰۰۸که حتی زحمت نکشیده یه سانروف یا حتی صندلی چرمی بزارن.
Si
من نظر خودم رو از سوار شدن ماشین میگم
عمو بنده از سال ۹۸ یک مدل ۲۰۱۷ رو در اختیار داره
وقتی که ماشین رو خرید زیر ۱۰ هزارتا کارکرد بود ولی خودش با یک بسم الله توی ۳ سال به نزدیک ۹۰ هزار رسونده
ولی یک چیز برام جالبه ک بعد از ۹۰ تا اصلا افت کیفیت شدیدی نداشته و کابین خوبی هم داره ولی کابین برای من با قد ۱۹۳ کوچیکه و عقبش واسه زیر ۱۸۰ هست
ولی باید بگم شتاب خوبی داره با اینکه بیشتر وقت ها بنزین معمولی میزنه و سواری که باید بگم در عقب متوسط هست و کوبش رو کاملا احساس میکنی ولی در جلو بهتر هست و کوبش همه ولی رو سرعت گیر ها عقب واقعا بد میشه باید بگم که عموی بنده با اینکه همیشه سر وقت سرویس دوره ای انجام نمیده ولی ماشین خوب مونده سروصدای کابین هم کمه و خیلی صدای بیرون نمیاد و باید بگم این ماشین لوگوی بنز جلوش نیست که بگیم چرا اینجوریه و اونجوریه و نسبت به قیمت خیلی خوبه
و در کل واسه قد بلند نامناسب و تنها ضعف سواری
Erfan
اینکه رعایت نمیکنن در نگهداری میشه قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود.
یهو هزینه یه موتور نو رو دستشون میزارن.
Si
این رو میدونم ولی خب چی بگم اون میگه حوصله ندارم و جزو افراد تنبل به حساب میاد
بهنام
بنظر من رقیب اصلی این ماشین اپتیما و سوناتا ست کسی که تویوتا سوار باشه به گزینه دیگه جز تویوتا فکر نمیکنه
اگه تجربه مسافرت با تالیسمان رو داشته باشید حتما قید شتابگیری بهتر رو میزنید و اپتیما یا سوناتا رو انتخاب میکنید
همون طور که در متن بهش اشاره شده تعلیق به شدت خشکی داره و موتور هم به بنزین به شدت حساسه بخاطر شرایط بنزین ایران و نحوه نگهداری خرید دست دومش ریسک بالایی داره متاسفانه هم روغن موتور و بخصوص مکمل تو ایران اورجینال و خوب به راحتی گیر نمیاد و یا اینقدر قیمت بالاست بیشتر مالکین قید مکمل رو میزنن که این باعث آسیب رسیدن به موتور میشه
من خودم بین این دو تا اپتیما رو انتخاب کردم و نزدیک به سال زیر پام بود مزایای اپتیما نسبت به تالیسمان تعلیق خیلی نرم تر ( اتاق jf ) موتور سازگار با بنزین ایران و فضای کابین زیبا و با کیفیت تر
آرم@ن
:))))
باشه به گزینه دیگه فکر نمیکنه :)) درصد وفاداری برندها که پدال مطلبشو گذاشتو ندیدی فکر کنم :)))
Afg
ظاهرش خوبه
مهدی
بنده در مورد سانتافه اتاق ۲۰۱۵ حرف میزنم. بخوام راحت بگم کسی که از این ماشین خوشش میاد بدون شک چیزی از خودرو سر در نمیاره واقعا ماشین بی خاصیتی هست که فقط تو بازار ایران می‌تونه اینقدر کشته مرده داشته باشه اگر تو بازار جهانی هم فروش خوبی داشته که من اطلاعی ندارم دلیل اولش اینه که نمایندگی ماشین رو به شما میده و پرداخت قسط تازه از یک سال بعد شروع میشه اونم با گارانتی های طولانی مدت وگرنه نه اینکه یه پیدا بشه اینو به مزدا و نیسان و هوندا ترجیح بده! دلیل بعدیش هم اینه که کلا نوع استفاده و شرایط استفاده تو ایران کاملا متفاوت از بقیه جاها هست. تو ایران عمر مفید یه خودرو هزاران ساله و اصلی ترین فاکتور سیستم تعلیقه چیزی که سانتافه ۲۰۱۵ بویی ازش نبرده البته کلئوس و تالیسمن هم از این بابت خیلی شبیه به سانتافه هستن و سیستم تعلیق خیلی ضعیفی دارن مخصوصا تا ناحیه طبق ولی خب از نظر ظاهر به نظرم یک سر و گردن بالاتر هستن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari