سالها است که شتاب صفرتاصد معیاری برای سنجش پرفورمنس خودروها بوده است اما دومین معیار خوبی که در این زمینه وجود دارد، زمان پیمودن مسافت ۴۰۰ متر یا یکچهارم مایل است. ازآنجاییکه این روزها خودروهای الکتریکی قدرتمندی مثل تسلا مدل S پلاد در حال افزایش هستند و به دلیل گشتاور فوری و فقدان گیربکس سنتی از شتاب فوقالعادهای برخوردار هستند، شتاب صفرتاصد بهعنوان یک معیار مناسب ممکن است منسوخ شده باشد؛ بنابراین، در دوران امروزی تایم ۴۰۰ متر را میتوان معیار بهتری برای سنجش پرفورمنس خودروها دانست. ازاینرو، قصد داریم در ادامه با سریعترین خودروهای تولیدی سال ۲۰۲۲ در یکچهارم مایل آشنا شویم.
تایم ۴۰۰ متر: ۹.۹ ثانیه
توربو S سریعترین خودرو در تاریخ پورشه محسوب میشود. این خودرو در آزمایش مستقل کارانددرایور، ۴۰۰ متر را ظرف تنها ۹.۹ ثانیه طی کرده است. همچنین برخلاف اکثر آزمایشهای این نشریه، این زمان بدون رولاوت ۳۰ سانتیمتری ثبت شده است. البته برای داشتن چنین پرفورمنسی دیوانهواری باید برای توربو S پکیج سبکوزن را هم سفارش داد که در این صورت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خودرو به رقم خیرهکنندهٔ ۲.۱ ثانیه میرسد. موضوع جالبتر اینکه توربو S در طول مسافت ۴۰۰ متر میتواند پابهپای مکلارن سنا پیش برود.
تایم ۴۰۰ متر: ۹.۸ ثانیه
اولین خودروی تمام الکتریکی لیست ما یک کراساوور است و همان سرعت و شتاب فوقالعادهای که در مورد خودروهای الکتریکی گفتیم را بهخوبی نشان میدهد. البته برای اینکه تسلا بتواند چنین تایمی ثبت کند باید تنظیمات مناسب را در منوها پیدا کرد و منتظر ماند تا باطریها آمده شوند. تایم ۴۰۰ متری که در اینجا میبینید توسط درگتایمز با لاستیکهای استاندارد ثبت شده است درحالیکه در صورت استفاده از لاستیکهای چسبنده، این عدد به ۸ ثانیه هم میرسد که برای یک کراساوور بزرگ واقعاً دیوانه کننده است. این در حالی است که تسلا برای مدل X پلاد تایم ۴۰۰ متر را ۹.۹ ثانیه اعلام کرده است.
تایم ۴۰۰ متر: ۹.۵ ثانیه
اگر بخواهیم یک خودروی پلاگینهیبریدی نام ببریم فراری اولین خودروسازی نیست که به ذهن بیاید ولی این شرکت در ساخت اولین محصول پلاگینهیبریدی خود فوقالعاده عمل کرده است. فراری برای دستیابی به قدرت فوقالعادهٔ ۱۰۰۰ اسب بخاری، سه موتور الکتریکی را به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو اضافه کرده است. SF90 به لطف گشتاور فوری موتورهای الکتریکی و پیشرانهٔ V8 قدرتمند خود ظرف ۹.۵ ثانیه ۴۰۰ متر را طی میکند. این یعنی SF90 از لافراری گرانقیمت هم سریعتر است زیرا آن هایپرکار هیبریدی که در زمان معرفی خودروی خارقالعادهای بود، ۴۰۰ متر را در ۱۰.۷ ثانیه طی میکرد.
تایم ۴۰۰ متر: ۹.۴ ثانیه
مکلارن ۷۶۵LT از لحاظ چسبندگی و هندلینگ خودروی خارقالعادهای است اما درعینحال میتواند ۴۰۰ متر را در کمتر از ۱۰ ثانیه طی کند. این عدد در آزمایش درگتایمز با لاستیکهای خیابانی پیرلی P Zero ثبت شده و حتی از عدد اعلامی ۹.۹ ثانیهای مکلارن هم سریعتر بوده است. ۷۶۵LT بر اساس ۷۲۰S ساخته شده اما قدرت پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن به ۷۶۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر وزن آنهم کمتر شده است. این سوپرکار بریتانیایی ظرف تنها ۲.۷ ثانیه خود را از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند.
تایم ۴۰۰ متر: ۹.۴ ثانیه
مهندسی بوگاتی شیرون بشدت روی حداکثر سرعت متمرکز است اما این ماشین به لطف نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربوی خود که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، در شتاب اولیه هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد بهگونهای که ۴۰۰ متر را ظرف تنها ۹.۴ ثانیه طی کرده است. هرچند حداکثر سرعت شیرون سوپراسپرت به دلایل ایمنی روی ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما اندی والاس با نسخهٔ سوپراسپرت ۳۰۰ توانست به سرعت فوقالعادهٔ ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
تایم ۴۰۰ متر: ۹.۲ ثانیه
نیروی الکتریکی باعث شده یک سدان استاندارد کارخانهای بتواند ۴۰۰ متر را ظرف تنها ۹ ثانیه طی کند. مدل S پلاد به سه موتور الکتریکی مجهز است که ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل میدهند و با وجود وزن سنگین ۲.۲ تنی، خودرو را مثل گلوله به جلو شلیک میکنند. به گفتهٔ تسلا، حتی تا سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، همچنان ۱۰۰۰ اسب بخار از این قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری ارائه میشود. متأسفانه اما برای اینکه بتوان با این سدان برقی ۴۰۰ متر را ظرف حدود ۹ ثانیه طی کرد باید با گشتن در منوها، لانچ کنترل را پیدا کرد، خودرو را در حالت درگ قرار داد و سپس هشت تا پانزده دقیق منتظر ماند تا پکیج باطریها به دمای بهینه برسد. تا این کارها انجام شود میتوان ۴۰۰ متر را پیاده طی کرد!
تایم ۴۰۰ متر: ۸.۵ ثانیه
یک هایپرکار الکتریکی ۲.۴ میلیون دلاری سریعترین خودروی حال حاضر دنیا برای پیمودن ۴۰۰ متر است به شرطی که یکی از ۱۵۰ خریدار آن باشید. نورا در پیست فاموسو ریسوی در کالیفرنیا ظرف تنها ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۸.۵ ثانیه ثبت کرد. همچنین هایپرکار ریماک همهٔ این اعداد را با لاستیکهای استاندارد میشلن پایلوت اسپرت ۴S ثبت کرده است. ریماک این رکورد را در حضور مقامات فاموسو ریسوی و تیم درگتایمز ثبت کرده است تا هیچ شک و تردیدی در آن نباشد. هرچند این روزها خودروهای الکتریکی قدرتمند زیادی به بازار آمد یا خواهند آمد ولی بااینحال به نظر میرسد مدتی طول بکشد تا یک خودروی تولیدی بتواند این رکورد را بشکند.
AMIR / ARMI
خیلی دلم میخواد بدونم وقتی سوپر اسپورت تسلا بیاد بیرون سنگر ریماک برای دفاع چی خواهد بود
هیچکس
سنگر برا قایم شدنه
چیزی که ریماک در اون لحظه لازم داره موشکه، نه سنگر
AMIR / ARMI
سنگر برای دفاع کردنه
ریماک باید بتونه پول میلیون دلاری که براش پرداخت میشه رو توجیه کنه
ارین صاحب جمعی
شما نگران ریماک نباش پورشه و هیوندای ریماک خیلی کار درست تر از تسلان
Reza Waffen SS
تسلا میتونه مقابل ترکیب بوگاتی و ریمک بایسته ؟؟؟
viper2
دوستان میدونم سوال بی ربطه (ببخشید)
میخواستم ببینم که نظرتون درباره میتسوبیشی ۳۰۰۰ جی تی چی هست؟ و اینکه به نظر شما میشه موتورش که به صورت ردیفی قرار گرفته رو روی ماشین دف عقب و به صورت رو به عقب نصبش کرد و اینکه میشه ماشینای دف عقب میتسو رو بگید
F22RAPTOR
داداش اون زمان که معرفی شد شتاب و سرعت و بردش چشمگیر بود ولی الان نه، چون نتونست به تولید برسونه و رقیبها کارایی که میخواست تسلا بکنه رو کردن
AMIR / ARMI
کی گفته رودستر تولیدی سال ۲۰۲۳ با رودستری که چند سال پیش ما دیدیم قرار مشابه باشه
قطعا رودستر در جایگاهی که براش در نظر گرفته شده بود قرار میگیره با مشخصات بهتر و عملکرد بهتر
F22RAPTOR
امیدوارم
TML BN
اتفاق خاصی نمیافته یک آرمیچر به بقیه آرمیچر ها اضافه میشه
Taha Malek
میدونی چی داره ((کیفیت))
TML BN
تسلا و کیفیت عجب
مهردادکمال
تسلا اگر تونست سایبرتراک رو به بازار بفرسته شاخ غول شکونده محصولات دیگرش پیش کش
Si
هر وقت اومد به بازار با اون سایبر تراک بیا صحبت کن
Reza Waffen SS
انتخابم ریمک
TML BN
حق مدل X و مدل S اینه که از لیست حذف شن لیست برای اسطوره هاست نه آرمیچر ها
AMIR / ARMI
بعد چرا ریماک آرمیچر صدا نزدی ؟
لابد چون با پورشه و آلمان در ارتباط
جای تبادل نظر اینجا
رفتار های کودکانه خودتون در کامنت ها بروز ندید
TML BN
آره ما کودکانه رفتار میکنیم نه شما که عاشق چهارتا آرمیچر زشتید اسمتون هم تسلا فن ریماک من بهش اسطوره نمیگم ولی حداقل طراحی داره استایل داره و تخم مرغ آبپز نیست
mahdi-es17
حالا چرا ابپز
هلهل
انتخابم ۷۶۵ هست
در کنار فراری زیبا ترین طراحی رو داره
انصافا طراحی های تسلا خیلی بدتر از بیمر هست ولی هیچکس چیزی بهش نمیگه مدل ایکس عین تخم مرغه خدایی . مدل اس هم هیچ تعریفی نداره کاش ماسک یه پول میداد یه طراح درست حسابی میآورد زحمات مهندس های موتورش تو این ظاهر هدر میره
amirmohammad
درگ ۴۰۰ متر رو زیاد طرفدارش نیستم اما اینجا فراری و شیرون و مک لارن
تمام برقی ها رو نمیپسندم شخصا
meysam
اول استراداله و بعد ۹۱۱ واقعا گزینه های معقولی هستند
با قیمتی مناسب و هزینه های قابل توجیه
اس پلاد رو نمیدونستم برای زدن اون رکورد باید قبلش آماده سازی کرد. همون شتاب معمولیش بنظر من کفایت میکنه بدون دنگ و فنگ
AMIR / ARMI
خودرو های درون سوز هم برای اینکه بشه تحت فشار قرارشون داد و از تمام توانایی هاشون استفاده کرد لازمه که مدتی گرم بشن
هیچ کس با موتور سرد تازه استارت خورده نمیره سر پیست
Phonix
فراری برسه به سرویس باید سر کیسه رو حسابی شل کنی
هر چند که پورشه هم همین طوره ولی اندازه فراری پول نمیگیره
imperial
(اول استراداله و بعد ۹۱۱ واقعا گزینه های معقولی هستند.با قیمتی مناسب و هزینه های قابل توجیه)
و البته تایکان توربو اس! سریعترین خودروی الکتریکی حال حاضر جهان،حتی سریعتر از ریماک و اس پلاد! نه دوست عزیز سرم نخورده به سنگ. تایکان فراتر از خودروی برقی هست که شما بهش فکر میکنی کاملا ارزش تک تک پول های پرداختی رو داره سریعتر از تمام خودروهای برقی حاضر و لوکس تر تمام خودروهای برقی موجود
(تایکان توربو اس یه ویژگی داره((البته تمام خانواده تایکان دارن))یه ویژگی دارن که سبب میشه سریعتر از تمام خودروهای برقی موجود باشن حتی سریعتر از ریماک نورا. هرکی گفت جایزه داره)
meysam
ولی در کل این همه هزینه و فشار برای چند دهم ثانیه سریعتر رو درک نمیکنم
تو یه ماشین بخشهای خیلی زیادی هست که روند تکاملشون خیلی کندتر از شتاب و درگ ۴۰۰ متر و این چیزا بوده
بهتره که رو اون بخشها تمرکز بیشتری بشه تا صرفا شتاب و این چیزا
HamiD
مک لارن و فراری …
مطمئن باشید ارزش خریدشون بیشتر از همه هست …
عالیننننننننننن
phonix
پورشه حقیقتا بهتره
خریدش لذت روحی روانی میاره
هم ظاهر خوبی داره هم انقدر کافی هست که بتونی کامل به ماشین فشار بیاری و نترسی
مکلارن محصولاتش روح وحشی دارن خیلی تو سرعت های بالا مهارت میطلبن
فراری هم با احازه دوستان پول خون باباشه
GMA
اگه زینگر ۲۱C هم تست بشه احتمالا جزو سه نفر اوله چون طبق چیزی که سازنده گفته یک چهارم مایل را تو ٨.٨ ثانیه ثبت میکنه
imperial
(اگه زینگر ۲۱C هم تست بشه احتمالا جزو سه نفر اوله چون طبق چیزی که سازنده گفته یک چهارم مایل را تو ٨.٨ ثانیه ثبت میکنه)
سلام دوست عزیز.خیر،این ماشین در۸.۱ثانیه ۴۰۰متر رو طی میکنه.
https://www.czinger.com/dominating-performance
وبسایتش اطلاعات بیشتری گفته دیدنش خالی از لطف نیست☝
GMA
لوسید ایر هم باید باشه،چرا نیست؟!
RezaRs
خیلی دیوانه وارن همون svj کافیست 💔
مهدی
فکر کنم sf90 تو ۴۰۰ متر شیرون و مکلارن رو بزنه
مازیار
۷۶۵LT تنها درونسوز تک دیفرانسیل لیست
مدیریت قدرت روی یک محور و دستیابی به همچین شتابی واقعا خارق العادست
امین
هیچ سوپر اسپورت محرک عقبی در حدش ساخته نشده که اینقدر خوب نیرو رو هدایت کنه لانچش بی نقصه نهایت یک سوپر اسپورت دف عقب بنزینی
Amin
مدل اس پلاد تایم ۹ داشته
اس اف نود هم تایم ۹.۴ داشته اونم روی آسفالت خیابون ، نه چسب با تایر مخصوص…
Phonix
پورشه
برقی نیست
اندازه فراری گرون نیست
مسل مکلارن وحشی نیست و رامه
برخلاف بوگاتی میتونی با خیال راحت پاتو تا ته رو گاز فشار بدی
برخلاف تسلا کیفیت داره و ادم با دیدن داشبوردش کیف میکنه
مخصوصا هم اگه رنگی بخرید
imperial
(برای اینکه بتوان با این سدان برقی ۴۰۰ متر را ظرف حدود ۹ ثانیه طی کرد باید با گشتن در منوها، لانچ کنترل را پیدا کرد، خودرو را در حالت درگ قرار داد و سپس هشت تا پانزده دقیق منتظر ماند تا پکیج باطریها به دمای بهینه برسد. تا این کارها انجام شود میتوان ۴۰۰ متر را پیاده طی کرد!)
😂🤣
یاد اون سری از برنامه گرندتور افتادم رفته یودن دیتروید و آخر برنامه درگ کامارو جن گیر جیمز می با چلنجر هموند برگزار شد…۱ساعت آماده سازی چلنجر طول کشید جرمی گفتش تو این۱ساعت میشد پیاده ۴۰۰متر رو رفت🤣😅
Elmiraj
جالبه Carbuzz به قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری s plaid اشاره کرده اما به ۱۹۱۴ اسب بخار نورا نه….!!!!
میدونن قیمت ۲.۴ میلیون دلاریش زیر سوال میره…..
.
.
با اون شعاع پیمایش ۴۶۲ کیلومتری که جدیدا از EPA گرفته که دیگه گل کاشته…….
GMA
بنظر منم ریماک کار عجیبی نکرده که با حدود ٢٠٠٠ اسب بخار این تایم را زده،وزنش هم به اندازه سدان های بزرگه که اصلا جالب نیست،باید خیلی بیشتر روی کاهش وزن کار میکردن تا هم بردش بیشتر بشه،هم پرفورمنس بهتری ارائه بده
Phonix
اونا هم اگه محصولاتشون رو در چین و آمریکا و المان منتاژ کنن و چند ده هزارتا سفارش بخوره دیگه قیمتش میلیون دلاری نیست.
ولی بعضی شرکت ها در بازار های عمومی سرمایه گذاری نمیکنن و میرن دنبال بازار های گرون تر
تا الان هم براش گرفته
شما یاد بگیر همه چی رو باهم مقایسه نکن
دعوا هم راه ننداز من اصلا ماسک رو میپرستم
احمدرضا
یعنی مکی تونسته یک دهم سریعتر از فراری باشه ؟
دمش گرم
انتخاب من مک لارن بعدش پورشه
JDM lover
مکی و فراری و پورشه انتخابام هستن
AMD
این خبر هم خوبیه هم بد : چون نشون میده بشر تا کجا پیشرفت کرده و بدیش اینکه چطور میخواهد این سطح از پرفورمنس و علم رو مدیریت کنه ؟
تحت پیگرد
شنیده بودم انسان در آینده با چالش هوش مصنوعی و گرمای جهانی روبرو بشه ولی مدیریت پرفورمنس آخه چه تهدیدی برای بشر داره 🤔
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
آیا حساب کاربری ندارید؟