دادگاهی در مونیخ آلمان تسلا را ملزم به بازپرداخت هزینههای مالک یک دستگاه تسلا مدل X کرد. دلیل این حکم به مشکلات سیستم اتوپایلوت مربوط میشود. به این ترتیب تسلا باید ۱۱۲ هزار یورو معادل ۱۱۳۰۳۳ دلار مربوط به قیمت خرید این خودرو را به مالکش پس بدهد. این دادگاه پس از دریافت گزارش فنیای که گفته بود اتوپایلوت نمیتواند موانعی همچون خطوط نازکتر کنار جاده به خاطر ساختوساز را تشخیص دهد چنین حکمی را صادر کرده است. همچنین گفته میشود خودروهای مجهز به این سیستم بهصورت ناگهانی و غیرضروری از ترمز استفاده میکنند. همین مشکل در محصولات تسلا در بازار آمریکا نیز به وفور گزارش شده است.
دادگاه مونیخ آلمان اظهار میدارد این مشکلات میتوانند خطرات بزرگی در جادهها داشته باشند و منجر به تصادف از پشت به ویژه در داخل شهر شوند. البته وکلای تسلا میگویند سیستم اتوپایلوت برای ترافیک شهری در نظر گرفته نشده است. ولی دادگاه توضیحات تسلا را قانع کننده نمیداند و میگوید اگر از رانندگان خواسته شود اتوپایلوت را بهصورت دستی در بزرگراه، شهر و جاده روشن یا خاموش کنند این امر منجر به حواسپرتی آنها خواهد شد.
وکیل مالک این خودرو میگوید:
یکبار دیگر به نظر میرسد تسلا درباره اتوپایلوت به قولهای خود وفادار نبوده است
حکم این دادگاه جدیدترین دردسر برای تسلا درباره تکنولوژیهای کمکرانندهاش مربوط میشود. موسسه NHTSA آمریکا پس از دریافت برخی گزارشها درباره تصادفات محصولات تسلا اقدام به بررسی اتوپایلوت این خودروساز میکند. همچنین صدها شکایت درباره ترمز فانتوم به دست NHTSA رسیده است. در این شکایات به درگیر شدن ناگهانی ترمزها بدون هیچگونه دلیل خاصی اشاره میشود. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا میگوید این برند احتمالاً نسخه جدید از خودران کامل را عرضه خواهد کرد که حتی پیشرفتهتر از سیستم ADAS خواهد بود. البته ماسک اذعان داشته قوانین و شرایط متفاوت جادههای اروپا میتواند راهاندازی این سیستم در قاره همیشهسبز را با چالشهایی روبرو کند.
کیان
منتظر معجزه از پیامبر ماسک هستیم ک ماست مالی بفرمایند
AMIR / ARMI
عزیز ماست مالی لازم نیست
داستان اینه نویسنده دوس داره جنجال باشه
پس توپ پاس میده به شماها تا از هر ۱۰ خبر تسلا در پدال ۸ تاش منفیه
مطالب مثبت بازخورد مناسبی ندارن مردم ما مردمی نیستن که علم دوس داشته باشن حاشیه و خرافات دوس دارن
وگرنه یه خودرو مشکل داشته شکایت شده محکوم هم شده در مورد مشکل اون خودرو
دقت کنید بحث در مورد یه خودرو هستش نه همه خودرو ها
ما که عادت کردیم
NAVID۰۰۹۸
هروز بیشتر از دیروز پی میبرید به شعار من که میگویم ( ایلان ماسکِ شیادِ دوستداشتنی ) !
پشت ایلان ماسک چه افرادِ قدرتمندی هستند ، خدا میداند !
مثل محمود خاوری خودمان که اختلاس کرد اما همه فقط خاوری را میشناسند و نه کسانی که پشت پرده با او هم دست بودند و سرمایهگذاریهای خارج از ایران سودش در جیب عدهای میرود که نامی از آنها نیست چون صلاح بر این هست نامی نباشد جز عرویک خیمه شب بازیای چون نامِ خاوری و پسرانش !
امیر
بله الان برای نجات دنیا ظهور میکنند
Elmiraj
((ولی دادگاه توضیحات تسلا را قانع کننده نمیداند و میگوید اگر از رانندگان خواسته شود اتوپایلوت را بهصورت دستی در بزرگراه، شهر و جاده روشن یا خاموش کنند این امر منجر به حواسپرتی آنها خواهد شد ))
یعنی ماشین ذهن راننده رو بخونه که کجا میخواد فعال کنه ، کجا غیر فعال…..
.
.
.
قبلنا اپل و مایکروسافت و گوگل بود ، الانم تسلا….
(( بی لیاقت های باج گیر ))
بهزاد
این سیستم فالگیر نیست اما میتونه با GPS و موقعیتی که در اون قرار داره عمل کنه و اگر برای بزرگراه ها کاربرد داره در وضعیت شهری اتوماتیک غیرفعال بشه.
خیلی وقته گفتیم تسلا نمیتونه یا نمیخواد هزینه های توسعه و تحقیق خودران خودشو بوسیله ی تست های کنترل شده که شامل صدها خودرو و راننده هست پرداخت کنه و مردم عادی شدن موش آزمایشگاهی.
در فروش میگه خودران اما در دادگاه میگه این سیستم فقط برای بزرگراهه.
meysam
نه طرفدارشم و نه می خوام بکوبمش
ولی این حرف بهزاد رو بارها دیدم و ثابت شده ست:
“” در فروش میگه خودران اما در دادگاه میگه این سیستم فقط برای بزرگراهه. “”
Elmiraj
اول این که راننده کی میخواد از سیستم استفاده کنه هیچ ربطی به ماشین نداره ….
( اونی که همه جا کار میکنه FSD هست نه Autopilot )
دوم اینکه سیستم خودران تسلا مبتنی بر هوش مصنوعی هست و باید داده های دنیای واقعی را دریافت کنه ….
سوم این که بر خلاف میل و تصور تو و دوستات در گذارش ماه پیش NHTSA ثابت شد که خودران تسلا با اختلاف سنگین ایمن ترین سیستم خودران دنیاست و کم ترین تعداد تصادفات را نسبت به بزرگی ناوگانش ثبت کرده :
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/teslas-using-driver-assist-systems-are-less-likely-to-crash-than-waymo-transdev-and-gms-cruise-according-to-nhtsa?_pos=2&_sid=8b77af7cd&_ss=r
Alan.r
بله نشانه های ایمن بودنشو ملاحظه کردیم
بهزاد
تست و ارزیابی و بهبود و هر مورد دیگری که موجب ارتقا این سیستم میشه توسط همان شرکت با ناوگانی از خودروها و راننده ها میتونه در شرایط واقعی انجام بگیره.
مگر تسترها قراره در فرودگاه و بیابان و مراتع داده جمع آوری کنند؟!
هیچ شرکتی تا به حال اسم خودران رو سیستم های کمک راننده یا پیشگیری از تصادف نزاشته که بگیم ایمن ترین سیستم خودران جهان برای کدومشون هست.
برای همینه مشتری نمیاد از سایرین شکایتی کنه و فعلا این مشکلات که بار حقوقی ایجاد کرده برای تسلاست.
Elmiraj
وقتی حرفی برا گفتن نداری همون بهتر که ریپلی نزنی….
و بهتر از اینه که با این بهونه های بچه گانه و جواب های بی ربط خودتو مایه خنده دیگران کنی .
فرهاد
ایلان ماسک هم یک کارافرین و تاجر مثل بقیه است و اولویت اول بزرگ کردن سازمان و تشکیلات خودش و ارضا خود خواهی هاش هست. پس از اون یک اسطوره در ذهن نسازیم اصلا اینکه چند نفر با سیستم خودران بمیرند یا اسیب ببینند برای ایشون مهم نیست. دروغ های تجاری در غرب هم فراوان بوده و خواهد بود این هم مثل دروغ های دیگرشون. فکر نکنیم چون ما از این مملکت ناراحتیم خارج از اینجا بهشته یا مدینه فاضله. واقعیت زندگی در غرب هم با انچه که از دور دیده میشه خیلی فرق داره.
مازیار
بهرحال تسلا هم یه محصوله و مثل همه محصولات دیگه ویژگی هایی داره
البته هنوز اونقدر کامل و بی عیب و نقص نیست تا به اصطلاح حرف نداشته باشه و حالا اینکه نقاط منفی اون بیشتر بولد میشه طبیعی هست چون سرعت رشدش خیلی زیاد بوده و به طبع اون حاشیه سازان هم بیکار نمی مونن
آینده خودروسازی که بزرگترین صنعت جهان باشه به برقی سازی گره خورده و فعلا تسلا جلوتر از همه حرکت میکنه
اما انصافا تا به اینجای کار موارد مثبتش بیشتر بوده
میشه از این زاویه نگاه کرد
اگه کمپانی تسلا در یه کشور دیگه و با مدیریتی غیر از این مدیر نسبتا جنجالی _ از همه لحاظ _ معرفی شده بود بنظرم حاشیه کمتری داشت
میخوام بگم رفتارهای ایلان ماسک در ایجاد دافعه بی تاثیر نیست و البته بهمراه اون جاذبه
Swedish Arrogant Tiger
زود باشین ماله هاتون رو در بیارید.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
آیا حساب کاربری ندارید؟