پیشرانه ۱۲ سیلندر بنتلی در روزگار کنونی که همه روی به پیشرانه‌های کم‌حجم آورده‌اند به مانند یک دایناسور می‌ماند و به زودی نیز بازنشسته خواهد شد زیرا این خودروساز می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود. نیروگاه ۶ لیتری این شرکت اما همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به راحتی می‌تواند خودرویی با وزن حدود ۲۳۰۰ کیلوگرم را به سرعت‌های بالا برساند. در ویدئوی جدید منتشر شده می‌توانیم تست سرعت و شتاب بنتلی کانتیننتال GT اسپید را در اتوبان ببینیم.

با قدرت ۶۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری، این کوپه توئین توربو بدون هرگونه تعلل به سرعت‌های قابل‌توجه می‌رسد و درعین‌حال آرامش و پایداری مثال‌زدنی‌ای دارد. در واقع این خودرو به سرعت ۳۴۷ کیلومتر در ساعت می‌رسد که اندکی بالاتر از سرعت اعلامی ۳۳۵ کیلومتر در ساعت بنتلی برای کانتیننتال GT اسپید است. قطعاً برخی خودروهای الکتریکی سطح بالا در بحث شتاب بهتر از بنتلی عمل خواهند کرد و در آینده نزدیک از نظر حداکثر سرعت نیز با کانتیننتال GT اسپید برابری خواهند کرد اما چیزی که هرگز تکرار نخواهد شد پیشرانه ۱۲ سیلندر  W شکل است. خودروی موردبحث ما همچنین از سیستم اگزوز تیتانیومی ساخت آکراپوویچ سود می‌برد تا صدای گیراتری تولید کند. این سیستم اگزوز ۷ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه استاندارد بوده و باعث افزایش ۴ درصدی قدرت پیشرانه نیز می‌شود.

پیشرانه به‌روز شده بنتلی اخیراً برای نسخه پرچم‌دار کانتیننتال GT مولینر معرفی شده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه ای می‌شود. در آینده‌ای نه چندان دور ثروتمندان خواهند توانست کانتیننتال را نصف این تعداد سیلندرها خریداری کنند زیرا انتظار می‌رود نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی فلایینگ اسپر استفاده کند. در سال ۲۰۲۵ محصول بدون آلایندگی بنتلی به عنوان اولین محصول الکتریکی تاریخ این شرکت معرفی خواهد شد و قدرت حدود ۱۴۰۰ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۵ ثانیه ای خواهد داشت.
imperial
ای کاش پیشرانه W12میداشت. شتابش هم بیشتر میبود هم راحت تر به سرعت های بالا میرسید صداش هم بهتر میبود. حیف که این پیشرانه دیگه نیستش.بنتلی فقط W12، البته V8بد نیست فقط توانایی W12 رو نداره.
راستی یه سوال.باتوجه به مشترک بودن بنتلی پلتفرم فلاینگ اسپار و پورشه پانامرا با حدود ۲۲۰هزار دلار پانامرا توربو اس هایبرید اکسُلتیو بهتره یا فلاینگ اسپار هاییرید!؟
جفتشون لوکس هستن جفتشون صندلی عقبشون عالی هست جفتشون پرفورمنس محور هستن جفتشون کم آلایندگی هستن. پلتفرمشون یکی هست حتی فکر کنم سیستم تعلیقشون هم مشترکه.جفتشون سیلندر هم خاموش میکنن در صورت نیاز. جتفشون شخصی سازی زیادی دارن. واقعا انتخاب سختی هست هرکدوم رو انتخاب کنی دلت اون یکی رو میخواد😐😂
BMW
داداش این همون پیشرانه ۱۲ سیلندرش بود پیشرانه ۸ سیلندرش نهایتاً بتونه به سرعت ۳۱۰ کیلومتر اینو برسونه شاهکار کرده صداشم جذاب بود ولی بدیش اینه دور موتورش پایینه دقیقا همون لحظه که صدای موتور داره جذابیتش رو نشون میده دنده عوض میشه.
imperial
BMW
جناب مطمئنی موتور W12هست؟ آخه اول ویدئو نوشته V8biturbo AWD. (ثانیه ۳ فیلم رو ببین) بر اون اساس گفتم V8هست.
یعنی اشتباه نوشته؟
Mohammad.2005
بله اشتباه نوشته شده تو خود چنل auto top nl هم ادمین اصلاحش کرد و اگه فیلم های شتاب گیری بنتلی کانتیننتال رو دیده باشید ، صدای موتور v8 خیلی خشن تر و بلند تره .
Joker
تاپ اسپید ۳۵۰ کیلومتر!!! نداریم رو دستش،لوکس باوقار سریع،یه آدم از یه ماشین دیگه چی میتونه بخواد که بنتلی نداشته باشه،ببینم کدوم الکتریکی میتونه پا به پای w12 بنتلی پیش بره اونم با دو سه برابر قدرت؟ جایی که اسباب بازیها گشتاور رو مثل باد خالی میکنن اون موقع هاست که معنای واقعی سیلندر رو درک میکنی،بنتلی اگه الکتریکی بسازه با شتاب ۰/۵ ثانیه بازم در مقابل این انجین شاهکار بیشتر از یه اسباب بازی بزرگسال به حساب نمیاد…
Reza Waffen SS
جیگرم حال اومد
phonix
زندگی یعنی اینکه یکی از اینا داشته باشی با یه جاده دو طرفه با ترافیک کم و رون که بتونی هی سبقت های زیبا بگیری
گازو تا ته پر کنی انجین اواز بخونه
دکتر
خودرویی برای تمام فصول!حرف نداره،هر چیزی که بخوایید رو داره
behnam1012
همه چی تمام
هیچ ایرادی نمیشه گرفت
پرفرومنس سوپرکارها و حد نهایی لوکس بودن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari