جیلی پرفس ۲۰۲۳ (Preface) که در چین با نام جیلی ژینگروی شناخته می شود، سدانی پرطرفدار در این کشور است که به تازگی پیش فروش مدل جدید آن آغاز شده است.
این سدان در واقع نسخه ای جدید و بهروزشده از پرچمدار سدان های جیلی است که براساس پلتفرم CMA توسعه داده شده است و یکی از بهترین محصولات جیلی محسوب می شود. پلتفرم CMA با همکاری ولوو توسعه داده شده و یک پلتفرم منعطف و البته مدرن است. جیلی پرفس ۲۰۲۳ با قیمت پایه ۱۸,۸۰۰ دلار در بازار چین به فروش می رسد و از حالا سفارش گذاری ها برای پیش خرید آن آغاز شده است. این سدان از سال ۲۰۲۰ به بازار آمد و حالا مدل ۲۰۲۳ آن با تغییرات اندک ظاهری و ارائه یک نسخه خاص با نام Only This Green عرضه می شود.
طراحی کلی همان چیزی است که در نسخه ۲۰۲۰ این سدان دیده می شد و تغییراتی جزئی را در برخی قطعات می بینیم. اگرچه با یک سدان متوسط طرف هستیم، اما خطوط نمای کناری بدنه که از گلگیر جلو تا چراغ های عقب امتداد پیدا می کند باعث شده اند این خودرو کشیده تر به نظر برسد. جیلی پرفس ۲۰۲۳ با ۴,۷۸۵ میلی متر طول، ۱,۸۶۹ میلی متر عرض، ۱,۴۶۹ میلی متر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۸۰۰ میلی متر در رده سدان های کامپکت A پلاس قرار می گیرد. با این تفاصیل در ابعاد نسبت به مدل قبلی هیچ تغییری نداشته ایم.
چراغ ها به همان سبک قدیم و به صورت کشیده طراحی شده اند و چراغ های روشنایی روز به صورت خطی بالای کاسه چراغ ها قرار گرفته اند. جلوپنجره همان سبک قدیم را دارد، اما از عمق آن کم شده و قطر خطوط عمودی کرومی در این نسخه بیش تر شده است. در کنار سپر هم ورودی های هوا تغییر جزئی را در طراحی داشته اند و خطوط کرومی با طرح T به این نسخه اضافه شده است. طراحی عقب در نسخه جدید بدون تغییر مانده و تنها در ادیشن Only This Green، دو خروجی دوگانه اگزوز را می بینیم که باعث می شود این ادیشن اسپرت تر و جذاب تر شده باشد.
درون کابین نیز همانند بدنه، طراحی همان چیزی است که در مدل قبل دیده می شد. روکش چرم و جیر با ترکیب رنگی آبی و سفید جذابیت کابین را دوچندان کرده است. جیلی پرفس ۲۰۲۳ سطح بالایی از امکانات و آپشن های ایمنی را دارد و در این سدان نیمه لوکس امکاناتی نظیر سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیق پذیر، پارک خودکار، ترمز هوشمند اضطراری، رانندگی خودکار بین خطوط و سیستم کنترل حرکت در سربالایی دیده می شوند.
با این امکانات، سدان جیلی قابلیت خودران را در سطح ۲ دارد. دو صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی در وسط و پشت فرمان سیستم اطلاعات سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال را تشکیل می دهند. علاوه بر این امکانات، در این خودرو ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سیستم تشخیص صدا و تنظیمات برقی برای صندلی راننده و سرنشین جلو را داریم.
پرچمدار سدان های جیلی همانند مدل قبلی به یک پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۸۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد. قدرت پیشرانه جیلی پرفس ۲۰۲۳ از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. نهایت سرعت در این سدان ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است و شتابگیری با آن در ۶٫۷ ثانیه انجام می شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو براساس استاندارد NEDC حدود ۶٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که برای سدانی در این ابعاد عددی نسبتاً راضی کننده است.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
پرچمدار سدان های جیلی همانند مدل قبلی به یک پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۸۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد. قدرت پیشرانه جیلی پرفس ۲۰۲۳ از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.
سرعت در این سدان ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است و شتابگیری با آن در ۶٫۷ ثانیه انجام می شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو براساس استاندارد NEDC حدود ۶٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که برای سدانی در این ابعاد عددی نسبتاً راضی کننده است.
جیلی پرفس ۲۰۲۳ سطح بالایی از امکانات و آپشن های ایمنی را دارد و در این سدان نیمه لوکس امکاناتی نظیر سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیق پذیر، پارک خودکار، ترمز هوشمند اضطراری، رانندگی خودکار بین خطوط و سیستم کنترل حرکت در سربالایی دیده می شوند. دو صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی در وسط و پشت فرمان سیستم اطلاعات سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال را تشکیل می دهند. علاوه بر این امکانات، در این خودرو ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سیستم تشخیص صدا و تنظیمات برقی برای صندلی راننده و سرنشین جلو را داریم.
قسمت دوم فصل هشتم اسب بخار به تست و بررسی دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور اختصاص دارد و در آیتم «خودروچی» هم به سراغ مقایسه هیوندای وراکروز و تویوتا پرادو دو در اتاق FJ120 رفته ایم که در یک رده قیمتی قرار دارند.
در قسمت اول فصل هشتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی سانگ یانگ تیوولی اسپشیال (توربو) رفته ایم و این کراس اوور کره ای را با پژو ۲۰۰۸ مقایسه کرده ایم.
