حدود هجده ماه پیش بود که آلپاین اعلام کرد اواخر دهه جاری میلادی به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. ما می‌دانیم این خودروساز برنامه‌هایی برای گسترش سبد محصولاتش و تولید یک کراس اوور و یک هاچبک دارد اما هر دو خودرو هنوز چند سالی با خط تولید فاصله خواهند داشت. در حال حاضر آلپاین خودروی A110 را عرضه می‌کند اما به تازگی پروتوتایپی الکتریکی پدیدار شده که جزئیات آینده این برند را نشان می‌دهد.

آلپاین این پروتوتایپ الکتریکی را A110 E-ternity می‌نامد و مهندسان شرکت قادر بوده‌اند مجموعه باتری و پیشرانه الکتریکی را در بطن این کوپه فرانسوی جای دهند. البته این کار راحتی نبوده و آلپاین مجبور به اصلاح ۱۲ ماژول باتری و نصب ۴ ماژول در جلو و ۸ ماژول در عقب شده است. قوای محرکه الکتریکی وزن بالایی دارند و به همین خاطر پروتوتایپ موردبحث نیز ۲۵۸ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه درون‌سوز است و وزنش به ۱۳۷۸ کیلوگرم می‌رسد. آلپاین هدف خود را وزن ۱۳۲۰ کیلوگرم اعلام می‌کند. قوای محرکه A110 E-ternity از رنو مگان E-Tech گرفته شده است. قدرت و گشتاور این محصول الکتریکی به ۲۳۸ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتون متر می‌رسد و این در حالی است که نسخه درون‌سوز خروجی ۲۸۸ اسبی و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری دارد. مدل درون‌سوز A110 همچنین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۴ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند درحالی‌که پروتوتایپ الکتریکی یک‌دهم ثانیه کندتر خواهد بود.
آلپاین A110 E-ternity فقط در زمینه قوای محرکه تغییر نکرده و از برخی خلاقیت‌ها همچون طراحی روباز سود می‌برد. این برند بدون اینکه استحکام خودرو تحت تأثیر قرار گیرد یک سقف جداشدنی را طراحی کرده و آن را از کربن بازیافتی ساخته است. آلپاین همچنین برخی قطعات را از فلکس می‌سازد که طبق گفته خودش متریالی برای آینده خواهد بود. دیگر خلاقیت این خودرو به حذف نمایشگر سنتی اطلاعات سرگرمی و تبدیل آن به تبلت شخصی راننده مربوط می‌شود. این خودرو همچنین از سیستم صوتی با هشت بلندگو و ساب ووفر سود می‌برد. از نظر بصری تغییر چندانی وجود ندارد و شاهد حضور آن در گرندپری فرمول یک فرانسه خواهیم بود. آلپاین با لوتوس در سال ۲۰۲۱ همکاری داشت و دو خودروی اسپرت و جدید بر اساس این همکاری تولید خواهند شد. ظاهراً خودروی آلپاین که به عنوان نسخه جدید A110 مطرح شده از پلتفرم ماژولار لوتوس استفاده خواهد کرد.

گانگ
چقدر این طراحی زیباست
یک موتور توئین توربو کم داشت که بجاش موتور جاروبرقی نصب شده
seyedjavad.mercedesbenz
غیر از اینه که تنها برتری آلپاین نسبت به کیمن و تی تی و امثالهم وزن کمتر و هندلینگ پویاتر و لذت بخش تر بود ( من نگفتم کارشناسا گفتن ) و این برقی شدنش تنها برتریش رو تقریبو محو میکنه و توجیهی نداره
هیتلر
طراحی جلو به دلم نمی شینه ولی از پشت خیلی خوبه
Reza Waffen SS
دیگه این پلتفرم جایی واسه تکامل نداره بهتره یه پلتفرم جدید ترتیب بدن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari