جستجو در خودروبانک
برند چینی چری مدتها پیش با مدل چری QQ یا ام وی ام 110 خودمان وارد بازار فیلیپین شد و تاکنون مشتریان در فیلیپین چری را به واسطه تولید خودروهای اقتصادی و کوچک میشناختند. با این حال اکنون چری لوکسترین و بزرگترین محصول خود یعنی تیگو 8 پرو را به بازار این کشور عرضه کرده است تا دیدگاه مشتریان در مورد برند خود را تغییر دهد.
چری در فاصله سالهای 2008 تا 2019 در بازار فیلیپین حضور نداشت و اکنون با یک توزیع کننده جدید وارد این کشور شده است. محصول جدید چری برای بازار فیلیپین چری تیگو 8 پرو است که با موتور 1.6 لیتری توربوشارژر و قیمت 1.67 میلیون پزو (952 میلیون تومان) در اختیار مشتریان فیلیپینی قرار دارد.
تیگو 8 پرو ظاهر مجللتری نسبت به تیگو 8 استاندارد دارد. جلوپنجره درخشان این خودرو موسوم به کهکشانی، حس و حال متفاوتی را به نمای جلوی خودرو اعطا کرده است. در نمای عقب نیز اگزوزهای دوگانه و دیفیوزر مصنوعی ظاهری اروپایی را برای این خودرو فراهم کردهاند. تیگو 8 پرو با برند اصلی در فیلیپین عرضه میشود و در نمای عقب آن به جای لوگو، عبارت CHERY نقش بسته است.
.jpg)
تیگو 8 استاندارد با تریم چرم مشکی عرضه میشود اما تیگو 8 پرو چرم قهوهای رنگ دارد. کابین این خودرو ارزندهتر از برچسب قیمتی آن است و امکانات رفاهی بسیاری را میتوان در آن یافت. همچنین به دلیل ارتفاع نه چندان زیاد خودرو از سطح زمین، سوار شدن و پیاده شدن از چری تیگو 8 پرو آسان است.
سیستم سرگرمی تیگو 8 پرو اپل کارپلی دارد اما اندروید اتو در آن عرضه نشده است. کاربران اندرویدی به جای آن میتوانند از نرم افزار QD Link استفاده کنند. همچنین پنل دیجیتالی نمایشگر اطلاعات خودرو در طی 5000 کیلومتر کارکرد دچار خراشیدگی شده است. به همین دلیل توصیه میشود تا برای این قسمت یک روکش محافظ صفحه تهیه کنید. همچنین قرار دادن گوشی در پنل شارژ بیسیم زیر کنسول وسط چندان آسان نیست.
چری تیگو 8 پرو در بازار فیلیپین با موتور 1.6 لیتری توربوشارژر تزریق مستقیم عرضه میشود. این پیشرانه 195 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و برای سیستم انتقال قدرت آن نیز از گیربکس هفت سرعته دوکلاچه استفاده شده است. در همین بازار تیگو 8 استاندارد با موتور 1.5 لیتری توربو عرضه شده است.
رانندگی با تیگو 8 پرو شبیه راندن یک کشتی است، چرا که این خودرو سنگین است و برای سواریهای نرم و طولانی مدت در جادهها مناسب به نظر میرسد. چری سیستم تعلیق این خودرو را بسیار نرم طراحی کرده است و از این رو سواری راحتی نصیب سرنشینان خواهد شد.
عملکرد ترمزهای تیگو 8 پرو نیز خوب ارزیابی میشود و این ترمزها قدرت کافی برای متوقف کردن خودرو را دارند. تنها دو حالت رانندگی اکو و اسپرت برای این خودرو تعبیه شده است. حالت اکو بر مصرف سوخت اقتصادی تمرکز دارد و دندهها را زودتر از موعد سبک میکند در حالی که حالت اسپرت دندهها را تا انتها پر میکند.
.jpg)
مصرف سوخت تیگو 8 پرو در حد و اندازه دیگر کراساوورهای بزرگ بازار است. مصرف سوخت این خودرو در شهر حدود 12 لیتر در صد کیلومتر است و در بزرگراه به ازای هر صد کیلومتر 7.7 لیتر بنزین میسوزاند. بنابراین مصرف سوخت ترکیبی تیگو 8 پرو را میتوان در حدود 9.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر پیمایش برآورد کرد.
بازگشت چری به فیلیپین یک موفقیت تمام عیار محسوب میشود، چرا که تمامی موجودی تیگو 8 پرو طی مدت کوتاهی به فروش رسید. چری این خودرو را با ضمانت هفت سال یا 200 هزار کیلومتر کارکرد به مشتریان فیلیپینی عرضه میکند. با وجود قیمت کمتر نسبت به رقبا، چری تیگو 8 پرو این شانس را دارد که بازار رقبای ژاپنی را به خطر بیندازد.
گروه خودروبانک با شعار “دسترسی به بهترین انتخاب” تلاش دارد از طریق این وبسایت به هموطنان عزیز کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشند. این وبسایت به هیچ گروه یا حزبی تعلق ندارد و تنها از طریق علاقه مندان به صنعت خودروی کشور اداره میشود. همچنین در تمامی زمینه ها صمیمانه پذیرای انتقادها و پیشنهادهای شما خواهیم بود تا بتوانیم خدماتی بهتر را ارائه دهیم.
خودروبانک بهترین سایت خودرویی منتخب مردم در هشتمین و نهمین جشنواره وب ایران
هر گونه نقل مطلب از هر قسمت این سایت بدون اجازه کتبی از مدیریت سایت ممنوع می باشد
کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه خودرو بانک می باشد – ©2021