حدود هفت سال است که سوزوکی نام گرند ویتارا را کنار گذاشته و شاسی‌بلند خود را با نام سادهٔ ویتارا به بازار عرضه می‌کند اما حالا این شرکت با رونمایی از یک کراس‌اوور کوچک در هند، دوباره این نام را احیا کرده است. البته این خودرو ارتباطی با ویتارا ندارد و با همکاری تویوتا برای عرضه در بازارهای درحال‌توسعه مثل هند و آفریقای جنوبی طراحی شده است. درواقع، گرند ویتارای جدید همتای دوقلوی تویوتا اوربان کروزر است که چند روز پیش رونمایی شد.

به همین دلیل، در ظاهر این خودرو به‌وضوح می‌توان ارتباط با کراس‌اوور تویوتا را دید هرچند که طراحان سوزوکی سعی کرده‌اند با عناصری مثل جلوپنجرهٔ بزرگ، چراغ‌های جلوی متفاوت و چراغ‌های عقب باریک سراسری آن را از اوربان کروزر متمایز کنند. گرند ویتارای جدید ۴,۳۴۵ میلی‌متر طول، ۱,۷۹۵ میلی‌متر عرض و ۱,۶۴۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۰۰ میلی‌متر است. این یعنی کراس‌اوور جدید سوزوکی از گرند ویتارایی که سال‌ها پیش در کشورمان عرضه می‌شد به میزان قابل‌توجهی کوچک‌تر است.

این خودرو در داخل به‌جز ترکیب رنگ و لوگوی سوزوکی کاملاً با اوربان کروز یکسان است و بنابراین در اینجا هم شاهد یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۹ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم هستیم درحالی‌که در تیپ‌های بالاتر صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و هدآپ دیسپلی هم ارائه می‌شوند. شارژر بی‌سیم، سقف پانوراما و تهویهٔ صندلی‌های جلو هم از دیگر تجهیزات این خودرو هستند. بااین‌حال، ازآنجایی‌که گرند ویتارا برای بازار هند توسعه پیدا کرده است، تجهیزات ایمنی آن صرفاً به دوربین ۳۶۰ درجه، شش ایربگ و سیستم کمکی پایین رفتن از شیب‌ها محدود می‌شود و در آن از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ فعالی مثل ترمز اضطراری اتوماتیک خبری نیست.

نسل جدید گرند ویتارا دقیقاً مثل اوربان کروزر با دو پیشرانهٔ مختلف در هند عرضه خواهد کرد که موتور پایه یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با سیستم هیبریدی خفیف است. این موتور ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و انتقال نیروی آن توسط گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد؛ اما با اینکه اوربان کروزر با این پیشرانه فقط به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود، سوزوکی برای گرند ویتارا سامانهٔ چهارچرخ محرک خود بنام AllGrip را هم ارائه می‌کند.

پیشرانهٔ دوم یک نمونهٔ هیبریدی کامل ساخت تویوتا است. این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی (همان نمونه‌ای که در تویوتا یاریس ارائه می‌شود) به همراه یک موتور الکتریکی و پکیج باطری لیتیوم یونی تشکیل شده است و مجموع خروجی آن ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو صرفاً از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. گرند ویتارا در هند توسط تویوتا در کنار اوربان کروزر تولید می‌شود تا جایگزین مدل S کراس در این کشور شود. این خودرو بعداً به آفریقای جنوبی هم صادر خواهد شد.
گانگ
سهم ویتارا این نبود
باید حداقل ۲۰۰ اسب از پیشرانه بالای دو لیتر بدون هیبرید میگرفت
سوزوکی داری چیکار میکنی
NAVID۰۰۹۸
یک کلام میگم ، ناراحت هم شدید بشید ، مهم نیست ، اما خاک‌برسرت سوزوکی !
همون موتورسیکلت بسازی بهتره ، عظمتت هم زیر سوال نمیبری !
حالا درسته میگیم ژاپن بینظیره اما این چیه دیگه انگاری قورباغه را شلوار تنگ لی کردن پاش انداختنش تو مایتابه روغن داغ !
Reza Waffen SS
بیشتر شبیه چینی ها شده، کابینشم افتضاحه ولی سوزوکی بدچیزی نمیسازه
GMA
نسل قبل خیلی زیباتر بود،طراحی شکیل و با هویتی داشت،اما این… اصلا جالب نیست
Sina
اصلا متوجه کارهای این شرکتها نمیشم
این جور ماشین ها قراره واسه طبقه عادی و رو به ضعیف جامعه باشه
گذاشتن موتور هیبریدی یا هیبریدی خفیف پر استهلاک با هزینه تعمیر بالا چه توجیه منطقیی داره
بجای اون یه موتور ۲لیتری تنفس طبیعی ساده بگذار هم هزینه ساخت میاد پایین هم هزینه تعمیر قدرت بیشتری هم داره
net
طراحی بیرونی ویتارا قدیمی ایران خودرو قشنگتر از این هست.شبیه ماشینهای چینی شده
قاطر فروش
چه کاریه خب الان قیمتشون فرق داره یا کیفیت ساختشون؟
کوشا
انتظار داشتم یه چیزی همتراز برانکو و دیفندر معرفی کنه و شروع کننده یک عصر جدید و جبران مافات چند سال افول سوزوکی باشه…
genius
این الآن باید بره رو خط ایرانخودرو مشهد نه هایما و گا…یما
JDM lover
نسل قبل بنظرم طراحیش شکیل تر بود
پدرام
۱۰۲ اسب ؟
۱۱۴ اسب ؟‌
حداقل یه توربو می نداختید روش
Afg
سوزوکی و میتسو خودزنی میکنن واقعا حیف این برندها شاید از جاهای دیگه درامد داشته باشن ولی خیلی از دوستداران شونرو ناامید کردن
Pedram7
قبلا آفرودر بود :-[
MOHAMMAD.n.r
دوستان توجه کنید این ماشین برای کشور هایی که مردم درامد پایین دارن ساخته شده
پس باید ارزون باشه که فروش بره
سوزوکی میتونه موتور ۲۰۰ ۳۰۰ اسبی بزاره روی این ماشین ولی قیمت بالا میره و از بازار هدف دور میشه
نباید این ماشین رو با بقیه هم سگمنت ها که قیمتشون حداقل ۵۰ درصد بیشتر از اینه مقایسه کرد!!!
MOHAMMAD.n.r
جالبه بدونید فروش سوزوکی بین ژاپنی ها از مزدا و سوبارو و میتسوبیشی و بقیه شرکت ها مثل کیا و… بیشتره!!!
دلیلش هم فقط بازار بزرگ هند هست
۵۰ درصد خودرو های فروخته شده در هند سوزوکی هستن!
ویتارا
گرند ویتارا
سویفت
ایگنیس و سلرییو و…
البته اسم سویفت و ایگنیس و سلری ممکنه در هند متفاوت باشه
دکتر
باید اسمشو میذاشتن SMALL Vitara ! نسل قبل ماشین گردن کلفتی بود،حتی نمونه ۶ سیلندر هم داشت!خدایش این چیه با ۱۰۰ اسب؟خودشم به زور حمل میکنه خب
Radmehr
ایران نمیاد؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari