دهها سالها است که هیچ کادیلاک جدیدی نتوانسته حتی به رولزرویس نزدیک شود (شاید بهجز در اوایل دههٔ ۸۰ که هردو شرکت افتضاح بودند) اما جنرال موتورز امیدوار است بتواند با سدان تمام الکتریکی جدید کادیلاک سلستیک این شرایط را تغییر دهد و دوباره به شعار معروف این برند یعنی «استاندارد جهان» برسد. البته خودرویی که در اینجا میبینیم یک پروتوتایپ نمایشی است اما به نسخهٔ تولیدی که در اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ به بازار خواهد آمد بسیار نزدیک است. سلستیک از چند جهت کاملاً با دیگر محصولات کادیلاک متفاوت خواهد بود.
اول اینکه انتظار میرود قیمت آن به حدود ۳۰۰ هزار دلار و حتی فراتر برسد که دو برابر بیشتر از قیمت گرانترین محصول کنونی کادیلاک یعنی اسکالید V خواهد بود و به محدودهٔ محصولات بنتلی و رولزرویس وارد خواهد شد. مورد بعدی هم اینکه سلستیک در کارخانههای معمولی جنرال موتورز تولید نخواهد شد بلکه بهصورت دستساز در مرکز فنی این شرکت در میشیگان تولید میشود که برای این کار ۸۱ میلیون دلار سرمایهگذاری در آن انجام گرفته است.
هرچند طراحی جلو و عقب سلستیک بسیار به کراساوور لیریک شبیه است اما به گفتهٔ کادیلاک، طراحان در این خودرو از محصولات ۵۰ سال نخست فعالیت کادیلاک مثل مدلهای V16 قبل از جنگ جهانی و همینطور الدورادو بروگام سال ۱۹۵۷ الهام گرفتهاند. به گفتهٔ مهندس ارشد کادیلاک، این مدلها اوج تجمل در دوران خودشان بودند و باعث شدند کادیلاک به استاندارد جهان تبدیل شود و حالا سلستیک هم میخواهد همین کار را انجام دهد.
هرچند از سلستیک بهعنوان یک سدان یاد میشود اما فرم کلی این خودرو با سدانهای سنتی بنتلی و رولزرویس بسیار متفاوت است زیرا در پرچمدار باشکوه کادیلاک از طرح فستبک با درب صندوق هاچبکی استفاده شده است. مهمترین ویژگیهای سلستیک اما در داخل آن دیده میشود زیرا در جلوی آن شاهد داشبوردی کاملاً دیجیتالی با یک نمایشگر منحنی ۵۵ اینچی هستیم. این صفحهنمایش بزرگ خود از چند نمایشگر تشکیل شده است که از تکنولوژی حفظ حریم خصوصی از طریق نوعی پردهٔ دیجیتالی بهره میبرد. این ویژگی مانع از دیدن نمایشگر سمت راست توسط راننده میشود و سرنشین جلو میتواند بدون نگرانی از حواسپرتی راننده فیلم تماشا کند.
علاوه بر این، برای سرنشینان عقب هم دو نمایشگر لمسی اختصاصی در نظر گرفته شده که به زیبایی بهصورت یکپارچه در پشتی صندلیهای جلو تعبیه شدهاند. به گفتهٔ کادیلاک، مجموعاً پنج نمایشگر مختلف در کابین سلستیک وجود دارد اما مهمتر از اینها، یک سقف شیشهای است که میتواند سطح نور را در چهار قسمت مختلف تنظیم کند. کادیلاک این را سقف شیشهای هوشمند مینامد که با استفاده از تکنولوژی ذرات معلق به هرکدام از چهار سرنشین این امکان را میدهد تا سطح نور ورودی را به میل خود تنظیم کنند. یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه این سدان مجلل آمریکایی هم برخورداری از سیستم اولترا کروز خواهد بود که نسل بعدی تکنولوژی خودران جنرال موتورز است.
در حال حاضر اما کادیلاک هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی سلستیک منتشر نکرده است و صرفاً میدانیم که این خودرو روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده است و حداقل ۵۰۰ کیلومتر برد خواهد داشت. بااینحال، ازآنجاییکه سلستیک بهعنوان یک پرچمدار مجلل و دستساز برای رقابت با بنتلی و رولزرویس در نظر گرفته شده است قطعاً از قوای محرکهٔ بسیار قدرتمندی بهره خواهد برد. به گفتهٔ کادیلاک، جزئیات و مشخصات نسخهٔ تولیدی این خودرو اواخر امسال اعلام خواهد شد.
نظر شما در مورد کادیلاک سلستیک چیست؟ آیا در برابر رولزرویس و بنتلی شانسی خواهد داشت؟
ارین صاحب جمعی
من رولز رویس و بنتلی و حتی میباخ رو به این ترجیح میدم چون اونا هم برای سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ یک چیز بینظیر تر این تولید میکنن و بیکار نمیشینن و در کل بنظرم این ماشین باید بعد از بنتلی و رولزرویس جدید بیاد چون یا نباید بزاری مردم به یک چیزی علاقه پیدا بکنن یا اگر گذاشتی خیلی باید زور بزنی
مازیار
قاعدتا این باید با رولزرویس اسپکتر مقایسه بشه
اما به لحاظ شمای کلی دقیقا یه کادیلاک مدرن و مجلل تر بنظر میرسه
ARMAN سابق
مثله اینکه دهه ۷۰ یادت رفته کوچولو
هیچی حتی رولزرویسای اون موقع به گرد پای الدرادو و فیلیت وود نمی رسیدن.
حالا تاریخ دوباره تکرار میشه.
ارین صاحب جمعی
فعلا تاریخو بزار دم کوزه امریکا تونسنت از سر سیاست انگلیس رد بشه تو خودروسازی من اسممو عوض میکنم
ARMAN سابق
انگلیس که فقط دنبال ماشینهای خاص و تولید محدود و این چیزای به خاطر همین مدام یکی باید بیاد بخرشون مثله لوتوس و استون مارتین و همین رولزرویس و خیلی دیگه که همچون چند داشتن ورشکست می شدن.
ولی کدوم خودرو ساز آمریکایی رو یکی دیگه خریده؟ هیچکدوم
چون دستشون بازه.
چرا؟.؟
چون حساب شده ماشین می زنن و مدام دنبال ماشینهای تولید محدود و خاص و اینجور سسشعرا نیستن.
انگلیسیها اگه پشتوانه نداشتن همشون الان تعطیل بودن.
پورشه❤️
داش قبل ول کن الان رو بچسب قبل هم ایران ماکسیما و زانتیا تولید میکرد
اسکای لاین وسوپرا رو ژاپن تولید میکرد
قبل رفته
Reza Waffen SS
فکر نکنم بریتانیا اجازه بده تاریخ تکرار بشه
JDM lover
خیلی خوبه
طراحیش که عالیه داخلشم که کیفیت توش داد میزنه
بهترین کار اینه که مثل هامر ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه اونوقت از نظر قدرت دست بالاتر رو خواهد داشت
و همچنین قابلیت سفارشی سازیش هم باید خیلی بالا باشه
من که خیلی بهش امیدوارم
PaRHaM
این چیزیه که از زمان Cadillac Escala آرزوی دیدنشو داشتم.
عاشقشم♥️
net
عقبش خیلی بد هست
net
چراغ عمودی جلو و جلوپنجره خیلی بد هست
phonix
نمای جلو از رقیبان زیبا تر
اما در نمای عقب در بین حرفا بهتر هم پیدا میشه من خودم عاشق اون حالت صاف و بدون شکستگی عقبم که مثل گلوله شده اما چراغ ها کاش انقدر قرینه نبودن
در داخل همون طور که قبلا دیدیم عالی کار شده
با یکی از بهترین مدل های سوپر لوکس بازار طرفیم .
Humer
من اول که دیدم
فکر کردم دوباره کانسپت معرفی شده
Ali
جلوش زشته جلو پنجره بزرگ با چراغای خیلی باریک که اصلا معلوم نیست چراغه عقبش که زشت تر جلوش اصلا به سدان نمیخوره
داخلش مث ماشین چینی هر جا پیدا کردن نمایشگر گذاشتن اصلا ظرافت نداره
در کل طراحی خاص و چشمگیری نداره مث ماشینای چینی شده که هر روز ۱۰ تا ازش رونمایی میشه مثل طراحی بنتلی و رولزرویس چشمگیر و با شکوه نیس خریدارای رولزرویس و بنتلی قرار نیست جذب این بشن ولی میتونست خریدارای S کلاس و سری ۷ رو جذب کنه که با قیمت ۳۰۰ هزار دلار اونم نمیتونه !
Aboalfazl demon
باشه
شو خوش
Si
عقبش خیلی بده ولی داخل فقط باید بگی پرااممممم دوستانی که میگن رولز رویس طراحی عوض میکنه رولز رویس برای سال ۲۰۳۵ فانتوم طراحی کرده و حالا حالا ها به فکر تغییر طراحی نباشید ولی یکم عقبش دراز تر میبود دیگه بی رقیب میبود
سوشیانت
(ده ها سال هست که هیچ کادیلاک جدیدی نتوانسته حتی به رولز رویس نزدیک شود)
تو فنی که برعکسه رولز رویس حتی نتونسته نزدیک کادیلاک بشه
شاهین
سلام وقت بخیر
فنی از چه نظر؟ احتمالا انتظار ندارین که رولزرویس تو پیست رکورد بزنه؟
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
همین اول بگم که متاسفانه همونجور که پیش بینی کرده بودم با معرفی سلستیک پدال دچار ناراحتی خواهد شد درست در اومد.اول متن رو خودتون اضافه کردید که دوران افتضاه دهه ۸۰.لطف کنید سدانهای دهه ۸۰ کدیلاک رو بررسی کنید تا افتضاه رو متوجه بشیم.میگی فنی از چه نظر.شما بگو رولزرویس چی داره که کدیلاک نداره ولی من میتونم موارد زیادی رو بگم که رولزرویس نداره.ده ها سال هست که کدیلاک نتونسته به رولزرویس نزدیک بشه.این جمله کاملت اشتباه هست به این دلیل که کدیلاک و رولزرویس کلاس مشترک ندارن الان تو پرفورمنس رولز رویس چیزی برا عرض اندام داره.راستی کدیلاک اسکالید کفایت نمیکنه.کلا من میگم رولز رویس وجود نداره یه سری۷ بزک شده هست.خلاصه که هر روز همین بساطه فاصله گرفتن امریکاییها از دنیا با سرعتی عجیب.در آینده تنها راه کار اروپا برا دیدن گرد و خاک آمریکا استفاده از تلسکوپ جیمز هست که اونم باید براش تو صف واستن که آمریکا اجازه بده یه سوکی بزنن.والا با این نوناشون.
Clean energy (سلام فرمانده)
چقد نظراتت شبیه یه آقای ۵۰ کامنتیه
imperial
(کلا من میگم رولز رویس وجود نداره یه سری۷ بزک شده هست)
رولزرویس… سری۷؟🤣
داداش فانتوم تاحالا تو عمرت از نزدیک دیدی؟براخودش یه پا شاسی بلنده!۱متر و۶۵ سانت ارتفاع ۵.۷متر طول.نسخه LWB در کمال ناباوری ۵متر و۹۸ سانت طولشه…لیموزینش ۷متر طولشه…
همون رولز رویس گوست ۵.۵متر طولشه نسخه LWB طولش ۵.۷ متر. ارتفاعش هم ۱متر و ۵۵ سانت هست…
سری ۷ هیچ شباهتی با رولزرویس فانتوم یا گوست نداره…
درخصوص اینکه گفتی کادیلاک هیچ چی از رولزرویس کم نداره.داداش فقط همینو بدون شما میتونی عکس کهکشان راه شیری رو بدی به رولزرویس برات همونو روی سقف ماشین دربیاره…رولزرویس شخصی سازیش محدودیت نداره… یعنی هرچی بگی نگی برات میزارن.یه مشتری حدود ۳ سال پیش گفته بود میخوام طرح ستاره های شب ازدواجم روی سقف ماشین باشه!!! عکسشو داده بودن اونم روی سقف انجام داده بودن…!! هزاران چیز دیگه هم هست. میتونی اسمتو هک کنی روی پشت سری صندلی!! اصلا بگو تخت جمشیدرو روی کاپوت برام نقاشی کنید… پولشو بده برات انجام میدن!
رولزرویس هیچ رقیبی نداره. ماشینی نیست که بتونه تو آپشن کیفیت رانندگی شخصی سازی آرامش سکوت عایق بندی رو دستش باشه… گرونه… بله درسته. ولی آخر ماشیناس…
قاطر فروش
@imperial
اینو ک رفیق نقاشمم انجام میده
بهنام
👍😂
سوشیانت
جناب شاهین منظورم اینه که بهتر بود نوشته بشه از لحاظ لوکس بودن کادیلاک تو دهه های پیش به رولز رویس نمیرسه چون اینجوری که تو متن نوشته یعنی از هر لحاظ رولز رویس بهتره
viper2
تو برو اول یه ماشین دهه هشتاد امریکا رو ببین بعد بیا درباره کادیلاک و رولزرویس نظر بده . تا حالا از نزدیک یه کادیلاک ندیدی پس دربارش نظر نده . چی میگین بابا . کاپریس که تازه یه شورلته توییی اونننن زمان انژکتوری بوده و صندلی هاش برقی بوده و همچنین کروز کنترل داشت بعد کادیلاک بد بوده؟ بیوک به بیوکیش که به کادیلاک نمیرسید تو همون دهه هشتاد (تقریبا اوایل ۹۰ که جنرال موتورز توی اوج ورشکستگیش بود ) اومد صفحه دیجیتالی لمسی برای ماشینش ارائه داد تا چش هر چی المانی فن رو کور کنه . و در اخر من خودم ماشینای رولزویس و کلا ماشین های انگلیسی رو خیلی دوست دارم به خاطر اینکه اصالت دارن حجم موتور بالا صدای زیبا طراحی عضلانی . ولی وقتی دستت به دستگیره یه شورلت هم نخورده پس نیا درباره کادیلاک نظر بده
Clean energy (سلام فرمانده)
مقایسه ات تو حلقم😂😂😂😂😂
کادیلاک سی تی فایو مثلا میای با فانتوم مقایسه میکنی بعد میگی تاپ اسپید کادیلاک ۱ کیلومتر بیشتره بهتره
تازه شتاب بیشترم تو زندگی به کار نمیاد ولی چندکیلومتر تاپ اسپید که نمیتونی تو هیچ جای خاصی بهش برسی مهمه
منطقت کاملا در حد یه امریکن فنه
سوشیانت
من کی گفتم کادیلاک به خاطر اینکه فنی بهتری داره پس از هر لحاظ از رولز رویس بهتره؟؟؟ درضمن حداکثر سرعت قطعا توی خودرو های اسپرت مهمه بعدش شما اومده بودی تو دوئل بنز و جگوار گفته بودی که بنز سریع تره بعد اینجا به من میگی سرعت مهم نیست؟؟؟
Clean energy (سلام فرمانده)
تعریفت از رولزرویس چیه
رولزرویس فقط لوکس بودنه
و هر جا اسمشو ببری یاد لوکس بودن میفتی و هر مقایسه ای در مورد لوکس بودنه نه چیز دیگه ای
تو این کلاسم بحث فقط سر لوکس بودنه نه سرعت و شتاب، تو اول برو کلاس بندیا رو یاد بگیر
م
بالاتر در جواب آقا شاهین گفتی که فکر کردی منظورش از همه لحاظ بوده😐😂
حداکثر سرعت مهمه اما چیز های مهمتری هستن که تو داری ازشون چشم پوشی میکنی
viper2
چه ربطی داره مگه رولزرویس برای اینکارا ساخته شده فنیش در حد همون کم صدا بودنش و لوکس بودنش هست نیازی نیست بیاد تو نوربیرینگ . اونجوری شخصیت گنگ بودن رولزرویس از بین میره . به نظر من یه امریکایی فن واقعی هیچ وقت به ماشین های انگلیسی بد نمیگه چون امریکایی ها در اصل همون انگلیسی ها هستن و اینو میتونید توی ماشیناشون که از لحاظ طراحی شبیه هم ساخته میشن ببینید . حتی من قبلا فکر میکردم رنجروور امریکایی هست . در این حد .
سوشیانت
من کی از رولز رویس بد گفتم؟؟؟ تو متن گفته شده بود که کادیلاک تو چند دهه اخیر به رولز رویس نزدیک نشده بود که یعنی از هیچ لحاظ نرسیده و من مثال زدم اگه می گفت از لحاظ لوکس بودن کاملا درست میشد چون رولز رویس فقط رو لوکس بودن تمرکز داره
شاهین
دوستانی که هیجان و احساس بر منطقشون غلبه کرده باید توجه داشته باشن که ما هم از این خودرو خوشمون میاد و الکی برچسب نزنید که فلان و بهمان…
مهم ترین نکته درباره خودروهای لوکس با این قیمت های نجومی به ذهنیت خریدار و جایگاه برند در بازار برمی گرده. منم امیدوارم سلستیک بتونه تو بازار موفق باشه تا رقابت ایجاد بشه و این بخش بازار منحصر به رولزرویس و بنتلی و امثالهم نباشه اما واقعیت اینه اگه قیمتش همون ۳۰۰ هزار دلار باشه کارش سخت میشه.
ما چی میگیم بعضیا چی میگن. کاپریس تخم مرغی و سری ۷ بزک شده و…
قبل کامنت نوشتن یه نفس عمیق بکشیم.
Aboalfazl demon
واقعا زیباس
همین
AMIR / ARMI
سال هاست رولزرویس و بنتلی محصول تکنولوژی محور و جوان پسندی نساختن
و این خلع حس میشد رولزرویس و بنتلی بیشتر محصولاتی بر اساس DNA های سنتی خودشون میساختن چرم و چوب بهتر در هر سال ملاک پیشرفتشون بود
سال هاست جنرال موتورز تلاش کرده هویت کادیلاک عوض بکنه و جوان هارو جذب بکنه
در سال های که همه برند ها برای لوکس شد چراغ هارو پهن تر و عریض تر میکردن کادیلاک چراغ های بلند و خطوط صاف دراز تر تمیز و سادگی رو به عنوان هویت طراحی خودش انتخاب کرد
کادیلاک و جنرال موتورز قطعا از این ماشین فیدبک های فوق العاده خوبی میگیره و راه جدیدی برای برند لوکس خوش ترسیم میکنه
Si
با اجازه رولز رویس جوان پسندترین زیر شاخه بی ام و هست
مازیار
دیروز المیراژ: سطح رنجروور فقط چرم و چوبه
امروز امیر: چرم و چوب ملاک پیشرفت رولزرویسه
خدا فردا رو به خیر بگذرونه
AMIR / ARMI
اگه غیر اینه بگید ما هم خبردار بشیم فخر فروشی رولزرویس و بنتلی با چرم و چوب و جام های شیشه ای شراب خوری و چتر داخل در و اینا بوده
البته که بخش فنی هم بوده
ولی ملاکشون برای توسعه یه نسل از خودرو هاشون اینا بوده همه هم تقریبا با اینا میشناسنشون
مازیار
تجربه نشون داده که گفتنش بی فایدست
فقط یه راه سرراست بنظرم میرسه که بگم
پنجاه سال قبل توی رنجروور نه چرمی بود و نه چوبی
اما همون قدر با اس یو وی های دیگه تفاوت داشت که امروز داره
پس چرم و چوب ملاک نیست
که اگه بود رولزرویس بودن و رنجروور ساختن که هنر خاصی بحساب نمی اومد
می اومد؟
AMIR / ARMI
اتفاقا خودرو ها در گذشته به خاطر شرایط صنعت و تکنولوژی اون زمان به اجبار متفاوت از هم بودن
و به مرور به هم نزدیک شدن و شبیه هم شدن
اینکه ما فکر میکنیم خودرو های الان متفاوت از هم هستن صرفا تصور ما هستش به خاطر حسی که به خودرو ها پیدا میکنیم
تکنولوژی ساخت خودرو های الان مشابه هم هستش یعنی از ریختگری تا رنگ آمیزی بدنه و نحوه کارشون مشابه هم هستن به شرطی که قیمت مشابه داشته باشن یعنی تو یه کلاس باشن حتی نحوه مونتاژ هم یکی هست خطوط منتاژ هم مشابه هم هستن
فقط فقط اون چرم و چوب بود که در یه بازه زمانی خاص باعث شد خودرو هایی با تبلیغات ترند بشن و تا الان با کلمه اصالت اسم و رسم اون رو با خودشون داشته باشن
هیچ رنجروری بهتر از یه لینکلن نیست وگرنه همه تو صف خرید رنجرور بودن و فورد باید در لینکلن تخته میکرد مسئله ترند شدن هستش
دلیل اینکه یکی بازار بزرگ تری داره یکی کوچیکه تر هم دلایل زیادی داره که یه بحث جداس
امیر
Rolls-Royce announced the average age of its customers, in the United States and globally, is just 43 years old. That means many buyers are also much younger than that, like in their 20s or 30s.
… رولزرویس اعلام کرد در ایالات متحده و جهان میانگین سن خریداران اش ۴۳ سال است . این یعنی خیلی از خریدارا رنج سنی ۲۰ تا ۳۰ دارند …
Si
کادیلاک اگه همینجوری پیش بره میتونه تا چند سال آینده شماره ۱ بازار بشه مانند گذشته
AMIR / ARMI
به نظرم این رویکرد و نگرش به تجمل گرایی از طرف کادیلاک
باعث میشه بی ام و و فولکس در طراحی برند های لوکس خودشون که بنتلی و رولزرویس باشه
تجدید نظر بکنن و در آینده الکتریکی خیلی از المان های سنتی خودشون فراموش کنن و به هنر عصر جدید بپیوندند
sam
داداش طنزپردازی هم حدی داره
نخدون مارو
دیروز ظهور ایلان ماسک
امروز تغییر رویکرد بنتلی و رولز بخاطر کادیلاک پلاستیکی
AMIR / ARMI
نمیخوام اوقات خودم خراب بکنم
توصیه ام اینه برای یه بار هم شده از تصاویر لذت ببر و فکر کن این کادیلاک نساخته اروپایی ها ساختن شاید کمک حال شد
Cowboy
اگر در متریال داخلی خسیس بازی نکنن و محصول نهایی به خیلی نزدیک به این کانسپت باشه خیلی خیلی امید دارم.
این ماشین پتانسیل اینو داره که میلیونر های زیر سی سال رو به راحتی جذب کنه.
امیدوارم کادیلاک دوباره لوکس ترین برند آمریکایی بشه
حسین
آپشن حفظم حریم خصوصی سیستم اطلاعات سرگرمی جلو؟ اینو که s class w221 هم داشت. با اینا میخواد به جنگ بنتلی و مایباخ بره؟
imperial
این ماشین قطعا لوکس تر از EQS و i7 و لوسید و دیگر دوستان هست واقعا حدود ۱۵۰هزار دلار قیمت بخوره نیست رو دستش…ولی اگه ۳۰۰هزار دلار قیمت بخوره🤨رولزرویس و بنتلی؟چرم جیر چوب انتخاب ۱۰۰۰مدل رنگ!؟
خودم عاشق ماشین آمریکایی هستم ولی قیمت این ماشین در موفقیتش خیلی تاثیر خواهد گذاشت تا قیمتش نیاد هیچی چیز خاصی نمیشه گفت. تازه هنوز مشخصات فنی هم نگفتن.
MNM
احححححح تف این دنیا دیگه به درد نمی خوره
GMA
سبک طراحی جدید کادیلاک خیلی دل نشینه، دوستش دارم،طراحی رویایی و جوان پسندی داره
Elmiraj
یک سدان سوپر لوکس پهن پیکر با قوای محرکه الکتریکی و سیستم خودرانی که جزو سه تای اول دنیاست…
طراحی که به آینده تعلق داره و در عین حال اصیل و بسیار زیباست…
همچنین دست ساز و با قیمتی فراتر از ۳۰۰ هزار دلار…..
.
.
.
تا بحال شاهد این چنین ترکیبی در دنیای خودرو نبودیم و هویت این ماشین مجزا از هر ماشینی هست که تا حالا دیدیم
(( جا نداره صرفا بخاطر قیمت با هیچ ماشینی مقایسه بشه ))
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
دقیقا.تو مطلب قبلی سلستیک هم گفتم که این ماشین رو نباید با ماشین دیگه مقایسه کرد چونکه تک و اولین هست.آره اگر انجین بنزینی داشت مقابله با رولز سخت میشد ولی این الهه زیبایی اولین سدان فوق لوکس پهن پیکره برقیه.وقتی بیاد تو بازار و رولز رویس هم تو این ابعاد یه برقی رو کرد میشینیم بحث میکنیم.در ضمن کلاس فوق بوکس برا برقی شدن خوبه که مهندسها کلی وقت میزارن تا انجین کم صدا و کم لرزش بسازن در حالی که با برق مشکلات اصلی مهندسی این کلاس حل میشه.
محمد
آخه الهه زیبایی!!!!!!!!!!🤦🏻♂️ شک ندارم اگه آرم بی ام و روش بود میگفتی این جارو برقی نعش کش چیه؟ امان از تعصب
AMD
طراحیش عالی فقط یکم فضاییه
بهنام
بررسی رولزرویس فانتوم و اس کلاس میباخ رو تو یوتیوب دیدم . میباخ بسیار تکنولوژیک تر ، پر امکانات تر ، و شاید زیباتر در طراحی داخلی بود ولی به گفته ی بررسی کننده فانتوم به اندازه ی یک کراس اوور مرتفع هست و به اندازه ی یک خودروی زرهی تنومند و سنگین وزن هست و این استحکام و وزن زیاد را به بیننده القا میکنه چیزی که حتی رقیب هموطن بنتلی هم نزدیک رولزرویس نیست ضمن اینکه میباخ صرفا یک اس کلاس لوکستر هست و این باعث شده رولزرویس در کلاسی منحصر به فرد تنها باشد . کادیلاک جدید هم ظاهری خوابیده و بیشتر اسپرت دارد و شباهت ها با لیریک هم از منحصر به فرد بودنش کاسته . محصول خوبی خواهد بود ولی بنظرم همچنان رولزرویس در کلاسش تنهاست و رقبا با اون فاصله ی زیادی دارند .
امیرشایان فرازی
زبان از گفتن زیباییش قاصر است 🤐
Afg
خیلی خوب شده جاش خالی بود خوشحالم
محمد
من پیرمرد شدم یا این خیلی فضاییه؟ محصولات فعلی رولزرویس و میباخ و مولسان رو بهش ترجیح میدم طراحی بیرونی و داخلی اونا خیلی بهتر حس سوپر لوکس رو منتقل میکنه تا این ماشین قیمتشم که اگه ۳۰۰ تا باشه آیا میتونه پرستیژ رقبا رو برای صاحبش ایجاد کنه؟ حالا یه سری آدم هایی که آمریکا رو خدا میدونن بهم حمله میکنن در صورتی که احتمالا خودشون هم از این ماشین خوششون نمیاد
تحت پیگرد
طراحیش به خودروی لوکس نمیاد یعنی حس لاکچری بودن رو القا نمیکنه الان ممکنه زیبا باشه ولی طراحیش زود از مد میفته در کل جالب نیست
seyedjavad.mercedesbenz
باید خیلی بهتر از این میبود تا بتونه تاثیر اسم رولز رویس و بنتلی و مایباخ رو کم کنه ، من دوسش دارم ، خیلیم دوسش دارم ، عاشق طراحی داخلیشم ولی طراحی هاچبک مانند و صندلی اسپرت و طراحی داخلی و خارجی کانسپت مانند چیزی نیست که خریداران این سگمنت دنبالش باشن ، اونا دنبال پرستیژن نه طراحیای فضایی ، دنبال متانت و وقار و اشرافیتن ، نه یه هاچبک با ظاهر اسپرت ، اینو من نمیگم آمار فروش میگه ، کادیلاکای قدیمی میگن ، بقیه سوپرلوکسای آمریکایی میگن ، این خودرو اگر در سگمنت پانامرا و gt4 بود صد در صد اونارو به چالش میکشید ولی در مقابل رولز رویس و … فکر نکنم چندان بتونه موفق ظاهر شه ، به هیچ عنوان این خودرو رو نمیکوبم و تخریبش نمیکنم و مطمئنم میتونه ترجیح خیلیا نسبت به رقباش باشه و محبوب دل دوستان آمریکایی فن باشه ولی من شخصا نظرم اینیه که بالا گفتم و میتونم درک کنم که افراد زیادی باهام مخالف باشن ، من هم فعلا دفاعی ندارم اما من هم مثل بقیه منتظر میمونم به بازار بیاد و تست بشه و بعد نظر قطعی و قابل دفاعم رو بگم
M.Kkarimi
ولی تو طراحی کابین عجب الهامی گرفتن از مدلای کلاسیک آمریکایی !!! تو عکس چهارم قشنگ این موضوع حس میشه …!! نمیدونم شاید فقط حس من باشه … منتظر بودم یکی اشاره کنه ولی هیچکی اشاره نکرد … همه درگیر دعواهای بچگانه شدن …
Ilia2008
یه امید روز های اوج کادیلاک
یعنی میشه یه روزی یه مدل در حد الدورادو ۱۹۵۹ و دویل ۱۹۷۹ بسازه ؟
مهدی
ظاهراً نویسنده تریاک و شیشه مخلوط با ملاقه میخورده …والا هر دهه رو که مقایسه بکنید از ۵۰,۶۰ ۷۰ و ۸۰ حداقل از نظر استایل و طراحی کادیلاک ها رولزرویس رو لگدمال میکردن! از نظر فنی هم هر دو تقریبا پر دردسر بودن اما کادیلاک به مراتب قدرتمند تر و کارآمدتر بود تا این لگن انگلیسی! رولزرویس تو دهه ۹۰ بود که دیگه خودشو جلو کشید اونم دلیلش درجا زدن آمریکایی ها تو همه این سالها بود
Hadi
محشره واقعا گل کاشته کادیلاک 😍👌🏼
ولی ای کاش همون فرم سدان خودشو نگه میداشت…
کادیلاک واقعا خیلی با ابهته نمونش همین سویل که هنوزم ابهت و اصالت کادیلاک رو فریاد میزنه…
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
آیا حساب کاربری ندارید؟