تا هر جای که دوست دارید در تاریخ لامبورگینی به عقب بازگردید. بین همهٔ ساخته‌های سنت آگاتا یک رویهٔ واحد وجود دارد: نمونه‌های نهایی همیشه افراطی‌ترین و هیجان‌انگیزترین نسخه‌ها هستند. نسخه‌های پایانی از کانتاش، دیابلو و گالاردو همگی بسیار خاص بودند. حتی آخرین نسخه اوراکان یعنی تکنیکا هم بهترین عضو خانواده پرجمعیت خود است. همین موضوع در مورد مدل نمادین اونتادور هم صدق می‌کند.

آخرین نسخه این هیولای V12 اولتیمائه نام دارد که حالا پشت فرمان نسخه رودستر آن نشسته‌ایم. این یکی از ۲۵۰ دستگاهی است که در کنار ۳۵۰ دستگاه نسخه کوپه ساخته می‌شود. اولتیمائه هم در زبان لاتین به معنای آخرین است. این خودرو پایان یک فصل مهم در تاریخ لامبورگینی خواهد بود زیرا هرچند این شرکت وعده داده است که همچنان از پیشرانه V12 استفاده خواهد کرد اما اولتیمائه آخرین محصول V12 خالص و بدون سیستم هیبریدی لامبورگینی خواهد بود؛ بنابراین، آیا لامبو واقعاً بهترین‌ها را برای آخر گذاشته است؟

اولتیمائه دانشی که طی دوره یازده‌ساله تولید اونتادور به دست آمده را گرفته و همه آن را در یک پکیج جمع کرده است. به‌عنوان‌مثال، این نسخه سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب اونتادور S را قرض گرفته و مونوکوک فیبر کربنی مستحکم آن روی سیستم تعلیق پوشراد قرار گرفته که از موتوراسپرت الهام گرفته است. ظاهر جذاب اونتادور نیز در جلو با سپر جدیدی که داون‌فورس را افزایش می‌دهد و در عقب با یک بال فعال سه مرحله‌ای که موجب بهبود پایداری می‌شود بهبود پیدا کرده است.

اونتادور اولتیمائه حتی پیش از آغاز حرکت نمایش فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. درهای قیچی که به سمت بالا باز می‌شوند، کابینی که به‌اندازهٔ بیرون چشمگیر است را نمایان می‌کنند و فضای داخل خودرو با دو پانل سقفی که در هنگام برداشتن در صندوق جلو جای می‌گیرند به آسمان آبی متصل می‌شود. سپس به مهم‌ترین بخش خودرو یعنی پیشرانه می‌رسیم. در اینجا، موتور ۶.۵ لیتری V12 اونتادور SVJ بهینه‌سازی شده تا قدرت آن با ۱۰ اسب بخار افزایش به ۷۸۰ اسب بخار برسد و به قوی‌ترین موتور دوازده سیلندر تنفس طبیعی تاریخ لامبورگینی تبدیل شود. این موتور همچنین از دور گرفتن هیچ ابایی ندارد و قدرت خود را در دور ۸,۵۰۰ rpm تولید می‌کند.

با بلند کردن فلپی به سبک جت‌های جنگنده که روی دکمهٔ استارت قرار گرفته و فشردن آن دکمهٔ قرمز بزرگ، پیشرانه قبل از اینکه در حالت سلو قرار گیرد، غرش می‌کند. با فشردن پدال گاز و برخاستن نعرهٔ اگزوز، سرهای رهگذران به سمت خودرو می‌چرخد. گیربکس هفت سرعتهٔ تک کلاچه اما در مقایسه با نمونه‌های دوکلاچهٔ نرمی که در فراری، پورشه و یا حتی اوراکان تجربه کردیم، قدیمی به نظر می‌رسد.

در رانندگی‌های عادی، هر تعویض دنده به شکلی خشن و بی‌رحمانه صورت می‌گیرد و بهترین راه برای مقابله با این مشکل برداشتن آرام پا از روی پدال گاز در هنگام افزایش دنده‌ها است. البته مطمئناً این کار باعث سریع‌تر شدن خودرو نمی‌شود اما قطعاً تعویض دنده‌ها را نرم‌تر می‌کند. بااین‌حال، هنگام شتاب گیری‌های سریع گلایه‌ای از خشونت گیربکس نداریم زیرا وقتی پدال گاز تخته باشد، دنده‌ها با شدت بیشتری تعویض می‌شوند و ازآنجایی‌که شتاب خودرو بسیار سریع است، فقط تکان کوچکی را احساس می‌کنیم.

به موتور V12 لامبورگینی از هر جنبه‌ای که نگاه کنیم، پرفورمنس، پاسخ پدال گاز یا صدا، واقعاً حیرت‌آور است. ما با اولی شروع می‌کنیم که باعث می‌شود اولتیمائه ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد. مهم نیست در چه دوری باشید، پیشرانه فوراً پاسخ می‌دهد و بی‌وقفه نیرو تولید می‌کند. صدای موتور نیز وقتی آزاد می‌شود واقعاً شگفت‌انگیز است. برخلاف صدای اپرایی فراری ۸۱۲، غرش نیروگاه لامبو تهاجمی و خشن است که وقتی به اوج می‌رسد واقعاً هیجان‌انگیز خواهد بود. به همین دلیل، صدای اونتادور عصبانی‌تر و خشن‌تر احساس می‌شود. همچنین معکوس دادن‌ها نیز گاهی با صدای شلیک خمپاره از اگزوز همراه است.

شاسی اونتادور نیز در اولتیمائه کاملاً بالغ شده است. نیرو تمیز و مؤثر از طریق لاستیک‌های پیرلی P Zero کورسا با اندازهٔ ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب به زمین منتقل می‌شود درحالی‌که فرمان دقیق است و باعث می‌شود این سوپرکار با عرض ۲.۱ متری کوچک‌تر از آنچه هست احساس شود. حتی سواری خودرو هم راحت است. با تعداد تولید بسیار محدود، حتی اگر بتوانید یک اولتیمائه را در جاده ببینید خوش‌شانس خواهید بود چه رسد به آنکه دو نمونهٔ مشابه را مشاهده کنید زیرا به لطف برنامهٔ Ad Personam لامبورگینی، خریداران می‌توانند از بین بیش از ۳۰۰ رنگ مختلف یکی را انتخاب کنند.

دراماتیک، پرسروصدا و سریع. اونتادور اولتیمائه رودستر تمام چیزی که از یک لامبورگینی انتظار می‌رود را ارائه می‌کند و گرامیداشت مناسبی برای خداحافطی با پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی این شرکت محسوب می‌شود. بلوغ و کمال شاسی اونتادور نیز در این نسخهٔ نهایی به همان اندازهٔ پیشرانه چشمگیر است که امکان بهره‌برداری کامل از این موتور خیره‌کننده را فراهم می‌کند. آخرین نسخهٔ اونتادور بهترین نسخهٔ این خانواده هم محسوب می‌شود.

Aventador Ultimae Roadster
 
hitman
ای کاش برمیگشتم به ده سال قبل و دوباره با این افسانه آشنا بشم
بهراد
اون سال ها که این اومد واقعا سال سوپرکار ها بود. ایکاش اون روزا دوباره تکرار بشه.
Reza Waffen SS
دقیقا هنوزم باور کردنش سخته که قراره واسش جانشین بیاد
علی
اگه یه رنگ مشکی ماتش رو داشتم دیگه هیچی از این دنیا نمی خواستم😑
Si
اولتیمائه شاهکار لامبو واقعا بی نظیره
shirko
باور کنید الانم از بیشتر سوپر اسپورتهایی که تازه متولد شدن زیباترو سریعتره .
۹۱۱
چرا اخه چرا داری میری 😭😭😢😢
مطمئن باشید هنوز هم خیلی از رقباش به هش نمیرسن. کاش دوباره برگردیم به سال ۲۰۰۰. ولی حیف که نمیشه.
Royal Driver UK 70
سال ۲۰۰۰ بهترین ماشینارو میشد تا ۲۰۱۵ از برندا دید. از ۲۰۱۷ به بعد همه چی بی‌روح شد یکجورایی.
بهنام
چهره ای که هنوز طراوت داره و طراحی بینظیر و بدون تاریخ انقضا که دل هر بیننده ای رو بدست میاره ، تازه این درحالیه که کابین اون هم بعد از اینهمه مدت باز هم خیره کننده و واقعا زیباست. اصلا لامبورگینی باید لگد بزنه ، خشن باشه .من فکر میکنم عمدا یه کاری کردن گیربکسش یه نمه به قول ما تقه بزنه . من که عاشقشم
بی خیال اسم
فوق العاده زیبا
همیشه عاشق اونتادور و لامبورگینی بودم
ولی صد حیف دیگه v12 ها و کلا پیشرانه ها دارن از بین ما می رن💔
Royal Driver UK 70
حیف…
MC20
در مورد اونتادور اولتیمائه چی میشه گفت واقعا !!! شاهکار ؟؟؟ خارق العاده ؟؟؟ بی نظیر؟؟؟ هر چند گشتن دنبال کلمات وقت تلف کردن هست اما من گشتم و پیدا کردم … من بهش می گم تمام و کمال … طراحی اش ، اگر تمام زیبایی نباشه ، قطعا تمام زیبایی لامبورگینی هست … انگار برای سالها ابتدا پوستر رو دیوار ها بوده ، بعد خلق شده و جون گرفته … موتور ۱۲ سیلندرش به آرایش وی شکل ، کمال موتور احتراق داخلی ، با الهام از طبیعت و سیکل ۲ جینی است …………………………………………………………………. پوستری ترین پوستر دنیا تا ابد : یک کاخ اشرافی با عمارت هایی اعیانی در دل یک منظره کارت پستالی … یک لامبورگینی … ۱۲ سیلندر … گیرباکس تک کلاچه … جاده ای خلوت و زیبا تا امتداد افق … تا بی نهایت … من و خودم … اونتادور و اولتیمائه … و دیگر هیچ … تمام و کمال …………………………………………………….. زندگی ، این پوستر رو به ما ، بدهکاره …
Sobhan
چتونه بابا موتور v12لامبوز قرار نیست هیچ وقت از بین بره فقط موتور هیبریدی هم بهش اضافه میکنن این ماشینا بخواطر تولید محدود بودن زیاد بهشون گیر نمیدن چون زیاد ازشون تو خیابون نیست که آلودی هوا تولید کنه کسی به این اینجور ماشنیا گیر نمیده🙌
Sobhan
تنها طراحی که تاریخ انقضا نداره🥰
علی
یکی اونتادور یکی ۴۵۸ هردو اسطوره طراحی جفتشون انقلابی بود
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari