رنتک یکی از برجسته‌ترین تیونرهای محصولات مرسدس بنز به شمار می‌رود. زمانی که این شرکت مدعی می‌شود یک دستگاه ۶۰۰SEL 1992 عالی را تولید کرده قطعاً توجه ما به این خودرو جلب خواهد شد. نتیجه تلاش‌های رنتک خودرویی با نام S76R است که از قوی‌ترین پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی تاریخ این کمپانی سود می‌برد.
رنتک کار خود را با پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری M120 مرسدس بنز شروع کرده است. این پیشرانه حجم قابل‌توجه ۷.۶ لیتری دارد و از جمله قطعات جدید آن می‌توان به یاتاقان‌های تیتانیومی و میل‌لنگ AMG اشاره کرد. سرسیلندر بهبود یافته، سوپاپ‌های کاراتر و… نیز جزو دیگر تغییرات هستند. انژکتورهای جدید نیز کار تزریق بنزین را بر عهده دارند. این پیشرانه از طریق سیستم اگزوز خود رنتک تنفس می‌کند. گازهای خروجی از طریق هدرز فولادی ضدزنگ و مبدل‌های کاتالیک و مافلرها به سمت بیرون هدایت می‌شوند. یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ نیز در بخش عقب خودنمایی می‌کند.
با تمامی این تفاسیر، نیروگاه ۱۲ سیلندر مرسدس بنز ۶۰۰SEL موردبحث قدرت ۶۱۵ اسب بخاری در دور ۵۵۰۰ و گشتاور ۹۵۳ نیوتون متری در دور ۴۲۵۰ تا ۴۵۰۰ پیشرانه تولید می‌کند. این سدان آلمانی می‌تواند در حدود ۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است. خودروی موردبحث معمولاً با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تولید شده اما رنتک از گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک ارتقا یافته مدل سال ۱۹۹۶ استفاده کرده است. همچنین این تیونر دیفرانسیل لغزش محدود OS Giken را نیز در نظر می‌گیرد.
به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، رنتک جدای از دگرگونی کامل پیشرانه دستی هم بر سر و روی ترمزها کشیده و از دیسک‌های کربن سرامیکی با ابعاد ۴۰۲ میلی‌متری در جلو با کالیپرهای ۶ پیستونه و دیسک‌های ۳۶۰ میلی‌متری در عقب با کالیپرهای ۴ پیستونه سود برده است. سیستم تعلیق هم دارای فنرهای پیچشی کوتاه‌تر است و از سیستم دامپر تطبیقی سود می‌برد. مرسدس بنز ۶۰۰SEL تیون شده از نظر ظاهری تقریباً مشابه مدل استوک است اما رنتک اسپلیتر، اسپویلر لبه صندوق و… را اضافه کرده است. این سدان خوش‌ترکیب از رینگ‌های آلومینیومی تک ساخت و فورج کاری شده با ابعاد ۱۹ اینچی و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت ۴ S استفاده می کند.
در بخش کابین نیز تغییر چندانی وجود ندارد اما برخی تجهیزات مدرن دیده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به صندلی‌های جدید با پوشش متمایز اشاره کرد. بخش اعظم تریم های بکار رفته در کابین از نوع فیبر کربن بوده و پوشش داخلی سقف نیز از جنس آلکانتراست. این کمپانی صندلی نیمکتی مدل استاندارد را نیز با دو صندلی شخصی قابل تنظیم جایگزین می کند. سیستم صوتی هم با گوشی‌های هوشمند همگام می‌شود. رنتک S76R محصولی تک ساخت است اما می‌توان آن را به عنوان یک کانسپت نیز در نظر گرفت. برای تولید نمونه‌های بیشتر از آن باید به خود رنتک مراجعه کرد هرچند قیمت آن فعلاً مشخص نیست ولی با عنایت به تولید فقط یک دستگاه از آن‌ها، اگر قیمت این محصول را بپرسید به احتمال زیاد خرید آن را از برنامه خارج خواهید کرد!
Al pachino
شاهکار
بهراد
شاهکاری که دیگه تکرار نمیشه 😔
Royal Driver UK 70
همیشه حس میکنم برای این ماشین بدنیا اومدم! از بس عاشقشم
Reza Waffen SS
سلطاااااااااااااااااااااااان
۹۱۱
کینگ مرسدس ها
Alan.r
واقعا زیباست با آدم حرف می‌زنه
ظاهر و کابینش فوق‌العاده است موتورشم که دیگه شاهکاره
امیرحسین
نسل بعدش رو بیشتر دوست دارم
بهنام
کابین اکثر خودروهای دهه ی نود برای من اوج زیبایی و لذت هستن . نگاه به داشبورد و درهای این ماشین بندازین .تصور کنین یه کابین تمیز کرده ، واکس زده با امکانات کافی و بدردبخور و کیفیت عالی . چیه الان داشبورد رنگارنگ با انبوهی از نمایشگر و تبلت و حسگرهای بدردنخور و اضافی .
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
عاشق این نسل بودم
viper2
با این حال میده از شیراز بری بوشهر بعد پمپ بنزین بزنی یا راست دور بزنی بیای شیراز و از شیراز بری تهران یه راس از تهران بری شمال و….
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
ستون گنگ
GMA
خداوندگار خودروها،یک بنز حقیقی،شاهکار مطلق
ARMAN سابق
شاهکار تو شاهکار
حیف که بنز به جای اینا داره C63 با موتور چهار سیلندر میزنه
واقعا حیف
بی خیال اسم
سلطان مافیا
فرحان نصیری
گنگ بودن ازش میباره
محمد
موتورای بنز واشر و شاتون و یاتا قان میزنه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari