اولین بودن در دنیای خودرو برای شرکت‌ها امتیاز بزرگی محسوب می‌شود، اما این برتری با ورود رقبای جدید و تازه‌نفس به خطر می‌افتد. آئودی e-Tron (ای-ترون)، کراس‌اوور متوسطی بود که سال ۲۰۱۸ روی خط تولید رفت، مدت‌ها قبل از آنکه بی ام و iX و کادیلاک لیریک وارد شوند و از خودرو برقی آئودی جلو بزنند.
ای-ترون، با نام Q8 نو نوار شده و همراه SQ8 قدرتمند پیش روی ماشین‌بازها قرار گرفته است. این خودرو جدید با سه موتور الکتریکی، جایگزین e-Tron S قبلی می‌شود و باتری بزرگ آن اجازه رانندگی بیشتری را می‌دهد. آئودی SQ8 ای-ترون آنقدر سریع است که بتواند از پس ماشین‌های عضلانی بربیاید.
+ شکل و شمایل شیک
+ کابین دیجیتالی
+ فضای داخلی جادار
+ پیشرانه قدرتمند
صندوق کوچک‌تر از رقبا
با سه موتور برقی، آئودی SQ8 ای-ترون برای داشتن قدرت و عملکرد بالا به چیز دیگری نیاز ندارد. موتور جلوی خودرو ۱۶۶ اسب بخار و دو موتور عقب که به هر یک از چرخ‌ها اختصاص یافته، هر کدام ۱۳۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.
جایگاه چرخ‌ها طوری است که امکان حرکت هر چهار چرخ را فراهم می‌کند تا کراس‌اوور برقی آئودی در ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که تقریبا هم‌اندازه شتاب ۴.۴ ثانیه بی ام و iX است. با فشار دادن پا روی پدال گاز می‌توان به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت رسید، البته اگر راننده نگران جریمه‌های پلیس و تمام شدن شارژ باتری نباشد. همچنین گشتاور موتورها را می‌توان در یک ثانیه از چرخی به چرخ دیگر منتقل کرد.
برای هماهنگی سواری آئودی SQ8 ای-ترون با موتورهای قوی برقی، سیستم تعلیق فنر بادی در این خودرو به کار رفته است. ارتفاع خودرو با توجه به شرایط رانندگی قابل تغییر است و برای کنترل بهتر آئودی، نسبت فرمان بهبود پیدا کرده است.
یک بسته باتری ۱۰۶ کیلووات ساعتی (۱۱۴ کیلووات ساعت اسمی)، انرژی موتورهای برقی را تامین می‌کند و در ۳۱ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. بُرد استاندارد آئودی SQ8 ای-ترون با یک بار شارژ ۴۴۵ کیلومتر است و به خوبی بی ام و iX نیست.
نوع موتور خودرو
سه موتور برقی
ظرفیت باتری
۱۰۶ کیلووات ساعت
قدرت
۴۹۶ اسب بخار
گشتاور
۹۷۳ نیوتن.متر
گیربکس
اتوماتیک
محور محرک
دو دیفرانسیل
شتاب
۴.۵ ثانیه
سرعت
۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
بُرد
۴۴۵ کیلومتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۶
فرمان
برقی
بدنه
کراس اوور
نوع رینگ
آلومینیومی
طول
۴۹۱۵ میلیمتر
عرض
۱۹۷۶ میلیمتر
ارتفاع
۱۶۳۱ میلیمتر
فاصله محورها
۲۹۲۸ میلیمتر
وزن خالص
۲۷۵۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین
۵ نفر
ظرفیت صندوق
۵۶۹ لیتر (عقب)
۶۲ لیتر (جلو)
قطر رینگ
۲۱ اینچ
کروز کنترل
دارد
کروز کنترل هوشمند
دارد
کنترل ایستایی در سربالایی
ندارد
کنترل سرعت در سرازیری
ندارد
کنترل کشش
دارد
کنترل پایداری
دارد
اتو پارک
دارد
سنسور جلو
دارد
سنسور عقب
دارد
رادار نقطه کور
دارد
رادار تغییر لاین
دارد
رادار تصادف جلو
دارد
رادار تصادف عقب
دارد
ترمز ضدقفل
دارد
ترمز کمکی
دارد
ترمز اضطراری
دارد
ترمز پارک برقی
دارد
اتولایت
دارد
چراغ روز
دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان
دارد
گرم‌کن فرمان
دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
دارد
ناوبری
دارد
نمایشگر هدآپ
دارد
دوربین عقب
دارد
دوربین ۳۶۰ درجه
دارد
کیسه هوا
دارد
ورود بدون کلید
دارد
استارت بدون کلید
دارد
تهویه اتوماتیک
دارد
صندلی برقی راننده
دارد
صندلی برقی سرنشین جلو
دارد
گرم‌کن صندلی جلو
دارد
سردکن صندلی جلو
ندارد
آینه بغل برقی
دارد
گرم‌کن آینه بغل
دارد
پانوراما
دارد
سانروف
دارد
طراحی آئودی SQ8 ای-ترون ۲۰۲۴
آئودی برای ریبرندینگ، دستی به سر و روی SQ8 ای-ترون کشیده و فیس‌لیفتی از کراس‌اوور برقی ارائه داده است. نمای جلو و عقب از نو کار شده و جلوپنجره Singleframe نیز ویرایش و اصلاح شده است. تغییر دیگری که در محصول جدید می‌بینیم، لوگوی دو بعدی آئودی روی جلوپنجره است و برای اولین بار نام مدل روی ستون B درج شده است. چراغ‌های LED ماتریس جلو حالت جذابی دارند و یک نوار نوری بالای جلوپنجره نصب شده و جلوه‌ای جالب به لوگوی آئودی داده است.
در نمای عقب، تیغه‌ای بالای دیفیوزر بازطراحی‌شده وجود دارد. چراغ‌های عقب که روی درب صندوق کشیده شده‌اند، شبیه e-tron S قبلی است. با وجود اینکه زبان طراحی تفاوت چشمگیری با مدل قبلی ندارد، اما همچنان رخ خوبی ارائه می‌دهد و آئودی SQ8 ای-ترون شاسی‌بلند اسپرت و جذابی به چشم می‌آید.
هر چند ظاهر فرق چندانی نکرده، اما آیرودینامیک خودرو بهتر شده است. برای اولین بار آئودی سیستم خودبَست را ارائه داده که با کرکره‌های برقی خودکار، ورودی هوای جلوپنجره را مسدود و جریان هوا را کنترل می‌کند.
رینگ‌های آلومینیومی ۲۱ اینچی آئودی SQ8 e-Tron طرح خاصی دارد تا از مدل Q8 متمایز باشد.
کابین آئودی SQ8 ای-ترون ۲۰۲۴
طراحی داخلی آئودی SQ8 e-Tron مثل نمای بیرونی تغییر چندانی نسبت به ای-ترون S نداشته است. برای دسترسی به سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی و تهویه، نمایشگرهای لمسی روی داشبرد نصب شده و اگرچه ظاهر مدرنی به خودرو داده، اما هنگام رانندگی کار کردن با آنها چندان راحت نیست. کیفیت کابین آئودی مثل همیشه بالا است و پلاستیک‌های نرم بخش زیادی از کابین را تشکیل می‌دهد.
سیستم عامل لمسی MMI آئودی شامل یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی برای سیستم سرگرمی و یک نمایشگر ۸.۶ اینچی برای سیستم تهویه می‌شود که جایگزین دکمه‌های فیزیکی شده و علاوه بر آن، می‌توان تنظیمات را با سیستم صوتی کنترل کرد. کابین مجازی فول HD آئودی در کراس‌اوور برقی جدید هم دیده می‌شود و گرافیک قوی آن، اطلاعات را به راننده نشان می‌دهد.
خودروساز آلمانی برای ساخت کابین شامل عایق‌ها، کف‌پوش و صندلی‌ها از مواد بازیافتی استفاده کرده است.
صندوق عقب آئودی SQ8 ای-ترون فضای بار کافی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد، اما به اندازه رقبا بزرگ نیست و حتی از e-tron S به اندازه ۲۲۶ لیتر کوچک‌تر است. صندوق جلو هم گنجایش ۶۲ لیتر بار را دارد.
نمای عقب آئودی SQ8 ای-ترون ۲۰۲۴
آئودی با ارائه مدل جدید SQ8 ای-ترون می‌خواهد دوباره به رقابت برگردد و رقبای تازه‌نفسی مثل بی ام و iX و کادیلاک لیریک را به مبارزه دعوت کند. این خودرو با ظاهر شیک، کابین جادار و پیشرانه قدرتمند، خودرو مناسبی برای بیزینس‌من‌ها خواهد بود. هنوز قیمتی برای خرید خودرو جدید آلمانی تعیین نشده، اما احتمالا ۹۲ هزار دلار باشد و از فوریه ۲۰۲۳ (بهمن ۱۴۰۱) در اروپا عرضه شود.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: میلاد قزللو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


source

source

توسط autokhabari