هایپرکار تولید محدود دتوماسو P900 با پیشرانه V12 تنفس طبیعی معرفی شد. این خودرو فقط مخصوص پیست است و ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد

دتوماسو از هایپرکار خود با نام P900 رونمایی کرده است. این خودرو که فقط مخصوص پیست است، در تعداد محدود ۱۸ دستگاه با قیمت هرکدام ۳ میلیون دلار تولید خواهد شد. P900 در بیرون به فرمول موفق سوپرکار P72 که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد وفادار مانده و برخی قطعات آن مثل چراغ‌های جلو و کاناپی شیشه‌ای را از آن قرض گرفته است ولی بااین‌حال، اکثر قسمت‌های بدنهٔ P900 جدید هستند و از ویژگی‌های آئرودینامیکی بسیار افراطی بهره می‌برد.

در جلوی خودرو شاهد اسپلیتری با باله‌های بزرگ‌تر، ورودی هوای جدید روی کاپوت و آب‌شش‌های یکپارچه روی گلگیرها هستیم اما عقب خودرو تغییرات بیشتری را نسبت به P72 تجربه کرده است. در اینجا بال بسیار بزرگی با چراغ‌های LED و آئرودینامیک فعال به چشم می‌خورد که از طریق یک بالهٔ مرکزی به کاور پیشرانه با دریچه‌های هوا متصل شده است. چراغ‌های عقب LED دایره‌ای با طراحی توربین مانند و سر اگزوزهای گرد طلایی هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های این قسمت هستند. این هایپرکار نه‌تنها روی شاسی فیبر کربنی ساخته شده بلکه بدنهٔ آن‌هم از همین مادهٔ سبک‌وزن ساخته شده است. دتوماسو هنوز تصویری از داخل P900 منتشر نکرده است.

درحالی‌که این روزها هایپرکارهای الکتریکی را زیاد می‌بینیم، دتوماسو به خودروهای بی‌صدا علاقه‌ای ندارد و به همین دلیل، P900 را به یک پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی ساخت شرکت مهندسی آلمانی Capricorn مجهز کرده است. این شرکت تجربهٔ زیادی در موتوراسپرت دارد. به گفتهٔ دتوماسو، این پیشرانه با ۲۲۰ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین و کوچک‌ترین موتور V12 دنیا محسوب می‌شود. این پیشرانه که تا رقم فوق‌العادهٔ ۱۲,۳۰۰ rpm دور می‌گیرد و توانایی کار با سوخت‌های مصنوعی را دارد، ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این قدرت در کنار وزن خشک ۹۰۰ کیلوگرمی، نسبت قدرت به وزن یک به یک را فراهم می‌کند. نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس سکوئنشال به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

البته توسعهٔ این پیشرانهٔ V12 همچنان ادامه دارد و در سال ۲۰۲۴ تکمیل خواهد شد. به همین دلیل، برای خریدارانی که تمایل دارند P900 خود را زودتر تحویل بگیرند، یک پیشرانهٔ V10 جایگزین ارائه می‌شود که متعلق به خودروی فرمول یک بنتون B197 سال ۱۹۹۷ است. این پیشرانه به‌احتمال‌زیاد ضعیف‌تر از موتور V12 بود زیرا در نسخهٔ مسابقه‌ای ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما همچنان شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

اولین نمایش عمومی دتوماسو P900 در تابستان ۲۰۲۳ صورت خواهد گرفت و مشخصات بیشتری در مورد آن اعلام خواهد شد. ۱۸ خریدار خوش‌شانس این خودرو با تیم پشتیبانی مهندسان دتوماسو در ارتباط خواهند بود تا خودرو را طبق خواسته‌های خود برای پیست تنظیم کنند. به گفتهٔ این شرکت، هنوز تعدادی P900 برای سفارش باقی مانده اما علاقه‌مندان باید عجله کنند.

TML BN
V12 تنفس طبیعی خوشم اومد
ولی دوباره قیمت فضایی
ممد ژانگولر
یادش بخیر شاید خیلیهاتون طفلی بیش نبودین
اون موقع پلی استیشن نبود بجاش کارت بازی میکردیم
هر کی کارت دی توماسو داشت همیشه برنده میشد و بقیه انگشت به سولاخ میموندن
یکی از برندهای محبوب خودم بود کافیه برید محصولات قدیمشو ببینید به قدری زیباست که حتی از محصولات فراری هم زیباتر بود
حیف که مشکلات مادی جلوی پیشرفتشو گرفت آخر سر هم فکر کنم یک میلیاردر باهوش آمریکایی خریدش اگه اشتباه نکنم
TML BN
بله دتوماسو واقعا ماشیناش شاهکارن از پنترای بگیر تا P72 و منظور شما همون کارت زرد هاست؟؟؟
ما خودمون از اون کارت ها داشتیم خیلی باحال بود فراری ۳۰۸ هم خیلی شاخ بود
ممد ژانگولر
اره داداش یادش بخیر
علی
بله فکر کنم تو کارت به نام توماس پانترا بود
ehsan.fa
پول پول پول ، تنها دلیل خرید این ماشین بی مصرف ، طراحیش مثل اینکه از برنامه طراحی ماشین خواستی آئرودینامیک ترین حالت ممکن یک بدنه رو برات ارائه بده.
Ferrari 🇮🇹
عجب هیولایی
Reza Waffen SS
بالاخره یه خبر خوبی از این برند محبوب و دوست داشتنی شنیدیم
AMANTE
شبیه ماشین یا بهتر بگیم سفینه ی آدم فضایی ها شده.
به شخصه نسخه ی استاندارد رو بیشتر دوست دارم.
فقط چین
این خودرو عالی اشت من عاشق هایپر کار با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی چانگان هستم.
شاهرخ
وااااااااااای چه خوشگله چه مشخصات عالی داره عشق کردم
راستی تبریک میگم
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
متاسفم برات هرچقدر بد باشه ایرانه ، وطن
phonix
وای از انهایی که نمیدونن وطن پرست واقعی الان طرف کیو باید بگیره
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
با باخت (ایران) نمی گن خودت میدونی باخت می گن ایران باخت یکم تفکر مگر اینکه ایرانی نباشی بخوای یه کشور دیگه برنده بشه
phonix
بردن یه بازی فوتبال انقدر مهمه؟
مگه ما تا الان نمی باختیم؟
چند بار دیدی ایران تو فوتبال حرفی قدری باشه؟
hamid-rs
فقط وی ۱۲ تنفس طبیعیش😍
خشگل و با پرفورمنس بالا
احمدرضا
فکر کنم V10 خوش صداتر و جذابتر باشه
حتی اگه ضعیفتر باشه
phonix
وی شیش ها هم صداشون عالیه
توش ماشین با پرفورمنس بالا نباید موتور وی ۱۲ گذاشت خیلی حجیم و سنگین در میاد
البته که هزینه توسعه موتور های کوچیک اما قوی از پس هر شرکتی بر نمیاد
فکر هم نکنم این ماشین خیلی دنبال سرعت و یا هندلینگ عجیب باشه
سهیل
واقعا می ارزه به اسباب بازی های لامبورگینی
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
عالی عاشق طراحیش هستم
جبار محمد علیزاده
امیدواریم حواسمون باشه تولید هر یک از این به اصطلاح غولها ، چه بلایی سر طبیعت میاره ، البته فاصله بین فقیر و غنی که بحران امروز انسانیت است را هم ندیده نگیریم.
R
شمام فاز اندیشمندای طبیعت دوستو نگیر خیلی چیزا به طبیعت آسیب میزنه پلاستیکای تو دریا و شکار بی رویه ی ماهی ها و نهنگا رو جلوشو بگیری نصف جهانو نجات دادی
matin
این غولها مگه چقدر تو عمرشون حرکت میکنن که بخوان محیط زیستو خراب کنن؟؟
Lamborghini
الهه ی زیبایی از یه برند اصیل ایتالیایی البته نسخه عادی یه خورده زیبا تره.
این ماشین مثل ساعت های اتوماتیک اسکلتون لوکس می مونه که سیستم داخلی شون معلوم و از تکنولوژی های قدیمی بهره می برند ولی همچنان یه حس خوبی بهت میدن که تو ساعت های مدرن نیست این ماشین هم دقیقا همین حس متفاوت خودش رو داره.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari