پیشرانه –
پیشرانه- جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در مرکز تحقیقات ونوآوری صنایع خودرو و خطوط تولید شرکت سایپا ضمن بازدید از نزدیک در جریان فعالیت های این گروه خودروساز قرار گرفتند.
پیشرانه- جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در مرکز تحقیقات ونوآوری صنایع خودرو و خطوط تولید شرکت سایپا ضمن بازدید از نزدیک در جریان فعالیت های این گروه خودروساز قرار گرفتند.
به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، در این مراسم محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گزارشی از عملکرد گروه سایپا در حوزه های مختلف ارائه کرد.
تیموری ضمن تشکر از حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حمایت مجلس از تولید داخلی گفت: در یک سال حضورم در سایپا تلاش کردم که وضعیت مناسبی در این گروه ایجاد شود و با وجودی که در ابتدا شرایط بسیار سختی بر سایپا حاکم بود خوشبختانه در حال حاضر وضعیت مناسبی ایجاد شده است.
او افزود: در حوزه تولید سعی شد که افزایش تولید را در دستور کار قرار دهیم و با وجودی که در ابتدای سال جاری، سه محصول پرتیراژ تیبا، تیبا۲ و ساینا از خطوط تولید گروه سایپا خارج شد ولی خوشبختانه با برنامه ریزی انجام شده در حال حاضر شرایط تولید مناسبی در سایپا داریم و تولید روزانه به ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسیده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: با وجودی که از سال گذشته تا کنون محصولات تولیدی هیچ گونه افزایش قیمت نداشتند ولی با تغییر سبد محصولات توانستیم افزایش فروش دوبرابری را کسب کنیم و از نظر تیراژ تولید هم خوشبختانه در ۴ بهمن ماه از تولید کل سال گذشته عبور کردیم و در حال حاضر ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته ایم.
او تصریح کرد: این رشد در شرایطی ایجاد شده که در ماه های اخیر شرکت های خودروساز گروه و قطعه سازان دچار قطعی برق و گاز شده اند و روند زنجیره تامین با مشکل روبرو شده است.
تیموری افزود: در سال گذشته ۸۷ هزار خودرو ناقص در پارکینگ ها وجود داشت و نگه داری این خودروها در پارکینگ ها هزینه های هنگفتی ایجاد کرده بود. علاوه بر این از نظر کاهش کیفیت محصولات هم تاثیر بسیار بدی بر روی محصولات داشت که خوشبختانه با برنامه ریزی مناسبی که انجام شد، خودروهای کف پارکینگ به صفر رسید و هیچ خودرویی در پارکینگ وجود ندارد. همچنین در حال حاضر به هیچ عنوان تولید خودرو ناقص نداریم و تمامی تولید گروه سایپا به صورت عبور مستقیم و بدون کسری انجام می شود.
او تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون گذار تاثیر بسیار مهمی بر بنگاه های تولیدی دارد و درچند سال اخیر قوانین بسیار خوبی در راستای سیاست گذاری های کلان اقتصادی کشور مصوب شده است.
تیموری افزود: در این بازدید اقدامات سایپا در حوزه های مختلف تولید، طراحی های جدید، تنوع محصول و افزایش کیفیت خودروها به تفصیل ارائه شد و از نزدیک محصولات جدید گروه سایپا مورد بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: رویکرد جدید گروه سایپا که با حمایت وزیر صمت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۴۵ هزار نفر اشتغال مستقیم و ۵۵۰ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم در زنجیره قطعه سازی و خدمات پس از فروش، تولید باکیفیت است و امیدواریم بتوانیم بهترین محصول، در شان مردم کشورمان را عرضه کنیم.
او افزود: در چند سال اخیر مهمترین مانع در حوزه تولید خودروهای سواری قیمت گذاری دستوری بوده است و این سیاست گذاری دستوری باعث شده که حجم بالایی از خودروهای تولیدی در منازل مردم به عنوان یک کالای سرمایه ای احتکار شود. همچنین باعث تشویق حمل و نقل شخصی و استفاده از خودروهای تک سرنشین شده که افزایش مصرف سوخت را به دنبال داشته و باعث افزایش آلایندگی بیشتر شده است.
تیموری تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که خودروهای فرسوده از رده خارج شوند و به تقویت خودروهای عمومی بپردازیم تا با کاهش مصرف سوخت همراه شود و مجلس شورای اسلامی نیز باید در حمایت از حذف قیمت گذاری دستوری به صنعت خودرو کمک کند و قیمت گذاری خودروهای سواری همچون اغلب کشورهای دنیا بر اساس عرضه و تقاضا انجام شود.
پست قبلی
یک سال با خطیبی در ایران خودرو/ از ۸۰ هزار خودرو ناقص تا عبور از رکورد ۱۲ ماهه در ۹ ماه
کروز پیشتاز اشتغال نخبگان و زنان
قرارداد صادرات محصولات گروه سايپا به بلاروس و روسيه امضا شد
مروری بر عملکرد شرکت های تایرساز در بورس تهران
گردهمایی خودرویی آخر سال در جنوب کشور
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
شاهین سایپا
تست و بررسی
از سوی «پیشرانه» و برای نخستین بار منتشر شد
تست و بررسی ماشین KMC J7 در شب
پربازدیدترین خبرها
شاهین محصول جدید سایپا؛ مشخصات فنی، قیمت و رقبا
آموزش گامبهگام و تصویری تنظیم و تعویض لنتهای عقب کاسهای
معرفی تصویری سایپا شاهین
قیمت سایپا شاهین چه قدر خواهد بود؟
گارانتی خودرو و نکاتی بسیار مهم درباره آن!
آموزش گامبهگام و تصویری تعویض لنت جلو خودرو پراید
تعمیر و نگهداری
تایرهای تابستانی، چهار فصل و زمستانی. تفاوت ها، قابلیت ها و کاربردها
سوپرشارژر و توربوشارژر چه عملکردی داشته و چه تفاوتهایی باهم دارند؟
پیشرانه با تنفس مضاعف
بررسی عواملی که منجر به جوش آوردن پیشرانه میشود
وقتی پیشرانه جوشی میشود!
۶ اقدام اساسی برای سالم نگه داشتن خودرو
دلایل استارت نخوردن خودرو
تنظیم موتور خودرو چه زمانی لازم است؟
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
پربازدیدترین خبرها
شاهین محصول جدید سایپا؛ مشخصات فنی، قیمت و رقبا
آموزش گامبهگام و تصویری تنظیم و تعویض لنتهای عقب کاسهای
معرفی تصویری سایپا شاهین
اخبار داخلی
مدیرعامل گروه سایپا در بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سایپا:
در حال حاضر سایپا در وضعیت مناسبی…
یک سال با خطیبی در ایران خودرو/ از…
فناوریهایی تولید تایر در ایران با…
کروز پیشتاز اشتغال نخبگان و زنان
با حضور معاون صنايع حمل و نقل وزارت صمت و سفير بلاروس در ايران؛
قرارداد صادرات محصولات گروه سايپا…
مروری بر عملکرد شرکت های تایرساز در…
سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید
بازیابی پسورد
پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد