امروز قیمت ارز کمی بالا رفت، اما رشد آن به اندازه ای نبود که ۲۰۶ تیپ ۲ با وجود توقف خط تولیدش، حدود ۲۵ میلیون گران تر از پنجشنبه شود. در بین چینی ها هم شاهد ثابت ماندن قیمت بسیاری از آن ها بودیم، اما برخلاف همه، فیدلیتی ۵۰ میلیون گران تر شد.
این روزها با وجود افت شدیدی که در دو هفته گذشته برای بازار ارز رخ داد، دیگر قیمت ها نسبت به روز قبل جهشی نیست و شاهد گرانی خودروهای صفر با شیب بسیار ملایم تری هستیم.
در این میان اما قیمت یکی از پرطرفدارترین هاچ بک های ایران یعنی ۲۰۶ تیپ ۲ با وجود این که دیگر قرار نیست تولید شود و همچنین نسخه ۱۴۰۲ آن وجود ندارد، حدود ۲۵ میلیون گران تر از پنچ شنبه شد. در کنار تیپ ۲، تیپ ۳ هم با رشد چشمگیری همراه بود و حدود ۲۰ میلیون به قیمت آن اضافه شد.
با نگاهی کلی به بازار چینی ها هم متوجه ثابت ماندن قیمت بسیاری از آن ها بودیم، اما با این باز هم دو استثنا وجود داشت. یکی از استثناها فیدلیتی با ۵۰ میلیون رشد و دیگری تیگو ۸ پرومکس با ۶۰ میلیون افزایش قیمت است.
بیشتر بخوانید: قیمت روز خودرو
همان طور که گفته شد، در بین محصولات ایران خودرو، تیپ ۲ و تیپ ۳ بیش تر از همه گران شدند و یک پله پایین تر از آن ها ۲۰۷ پانورامای دنده ای قرار می گیرد که ۱۸ میلیون رشده کرده است. خانواده دنا اما رشد چندانی نداشتند و هر کدام از آن ها حدود ۳ تا ۴ میلیون گران تر شدند.
در بازار خودروهای تولیدی سایپا امروز خبر خاصی نبود و بیش ترین مقدار رشد برای شاهین بود که حدود ۷ میلیون گران تر شد. در ضمن، برخلاف روند کلی بازار، قیمت کوییک های اتوماتیک هم کمی کاهش یافت.
مانند بازار محصولات سایپا در بازار چینی های صفر هم اتفاق خاصی رخ نداد، به جز همان دو استثنا که پیش تر در موردش صحبت شد. به طور کلی می توان گفت، چینی ها نسبت به پنجشنبه تغییر قیمت خاصی نداشتند.
اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
