توتو ولف مدیر تیم فرمول یک مرسدس واقعیت تلخ فصل ۲۰۲۳ را پذیرفت! او اذعان کرد خودروی این تیم برای به چالش کشیدن رقبای اصلی در پیست به اندازه کافی خوب نیست.


ولف که می‌داند پاشنه آشیل W14 کجاست می‌گوید:
ما می‌دانیم مشکل از کجاست. در واقع همه‌چیز مثل کریستال شفاف است. در فرمول یک معجزه‌ای وجود ندارد… من فکر نمی‌کنم که بتوانیم تیم‌های پیش روی خود را شکست دهیم، این یک واقعیت است
اظهارات ولف چند روز پس از آن منتشر می‌شوند که لوئیس همیلتون دارنده هفت عنوان قهرمانی فرمول یک خاطرنشان ساخت مرسدس تا به اینجا از مسابقات عقب افتاده و برای آنکه بتواند شانس قهرمانی داشته باشد سه تیم دیگر باید از رقابت کنار بکشند.
ردبول امسال مسابقات را طوفانی آغاز کرده و در گرندپری بحرین دو هفته پیش یک دوی لذت بخشی را با مکس ورشتاپن و سرجیو پرز داشت. فرناندو آلونسو نیز با تیم استون مارتین شگفتی آفرید و سوم شد و پشت سر او هم کارلوس ساینز از تیم فراری در رده چهارم ایستاد. همیلتون فاصله‌ای ۵۱ ثانیه‌ای با ورشتاپن داشت و به مقام پنجمی بسنده کرد و هم‌تیمی او جورج راسل نیز با فاصله ۵۶ ثانیه‌ای به مقام هفتم رسید. اگر پیشرانه خودروی چارلز لکلرک راننده فراری نزدیک به پایان مسابقه از کار نمی‌افتاد رانندگان مرسدس در جدول پایین‌تر هم می‌رفتند.
توتو ولف می‌گوید:
ما باید کار بهتری انجام دهیم. ما مجبور به هدف‌گذاری بهتر در داخل تیم هستیم زیرا می‌دانیم که مشکل از کجاست؛ اما نمی‌خواهم به‌صورت عمومی درباره این موارد صحبت کنم زیرا فشار بیشتری را به اعضای تیم وارد خواهد کرد
نکته جالب اینکه همیلتون پس از گرندپری بحرین از مرسدس انتقاد کرد و گفت که تیم درباره توسعه خودروی امسال به سخنان او گوش نکرده است. البته ولف اظهار داشت همیلتون را درک می‌کند:
ما می‌دانیم احساساتی در این میان دخیل است. احساساتی که من، او و همه اعضای تیم دارند. ما احساسات خود را به‌صورت آشکار بروز می‌دهیم. ما می‌دانیم که احساسات می‌توانند بروز یابند. ما عشق عمیقی به تیم داریم و هیچ‌کسی سر آن چانه نمی‌زند
ولف می‌داند که مرسدس پس از کسب تنها پیروزی راسل در فرمول یک سال قبل اشتباهاتی را در توسعه خودروی خود مرتکب شده است. ژرمن‌ها با مشکلی با نام پورپوزینگ مواجه هستند و راسل در فصل ۲۰۲۲ مسابقات رتبه چهارم را به دست آورد و همیلتون نیز در جایگاه ششم ایستاد. خودروی W14 فصل ۲۰۲۳ فرمول یک از بدنه‌ای بسیار کم‌عرض تر استفاده می‌کند و در فرمول یک به چنین چیزی مفهوم ساید پاد صفر می‌گویند اما مرسدس اساساً خودرویی شناور تولید کرده است. ولف درباره استفاده از همان ایده سال قبل می‌گوید:
به ما ثابت شد که اشتباه می‌کردیم، به همین سادگی! زمان سنج هرگز دروغ نمی‌گوید و داده‌ها نشان می‌دهند که کجا اشتباه کرده‌ایم و باید آن را تصحیح کنیم
اگرچه به خاطر قانون بودجه نمی‌توان شاسی خودرو را تغییر داد اما ولف فکر می‌کند آیرودینامیک خودرو قابل‌بهبود است. او می‌افزاید:
در کل ما از میزان داون فورس تولیدی خوشحال نیستیم اما می‌توانیم به خاطر اطلاع از مشکلات بر پرفورمنس خودروی خود بیفزاییم
همیلتون نیز علیرغم انتقاداتی که به مرسدس داشته اما گفته که از این تیم جدا نخواهد شد. ولف دراین‌باره می‌گوید:
من کاملاً مطمئنم که او با مرسدس خواهد بود. فکر نمی‌کنم لوئیس مرسدس را ترک کند. او در جایگاهی است که به ما اعتماد دارد و ما نیز به او اعتماد داریم. ما پیوندی عالی تشکیل داده‌ایم و دلیلی برای شک کردن به یکدیگر نداریم حتی اگر فصل سختی را تجربه بکنیم
اما در نهایت ولف می‌پذیرد که اگر مرسدس خودرویی رقابتی برای قهرمانی نسازد همیلتون ۳۸ ساله که با ۱۰۳ پیروزی در فرمول یک رکورددار است شاید در نهایت به دنبال تیم دیگری باشد. مدیر تیم مرسدس در پایان اظهار می‌دارد:
به عنوان راننده اگر او بخواهد قهرمانی دیگری را به دست آورد باید از خودروی خود مطمئن باشد؛ و اگر ما نتوانیم به او نشان دهیم که خودروی مرسدس توانایی کسب قهرمانی را دارد شاید او به دنبال تیم دیگری باشد. اگر چنین چیزی رخ دهد من لجبازی نخواهم کرد

LH44
ولف باید این حرف رو بعد از بارسلونا سال بعد میزد، نه الان!!!!
اعتراف دیرهنگامه نه زود هنگام. بنظرم طوفان اخراجی که در فراری شروع شده، به مرسدس هم سرایت میکنه و کسایی که ایده بدون سایدپاد رو دادن و بهش با دلایل احتمالن روی هوا پایبند بودن، اخراج میشن. شاید الیوت جزوش باشه. همین الان دیگه عملن تکنیکال دایرکتور نیست. در نهایت مرسدس مجبوره امسال رو بیخیال بشه. بنظر من احتمال بازنشستگی لوئیس خیلی بیشتر از رانندگیش مخصوصن برای مرسدس هست. چهار سال تموم اشتباه زدن.
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
یکی از مشکلات اینه که خود توتو ولف، سهامدار و یکی از مالکان اصلی تیم فرمول یک مرسدس هست.
LH44
دقیقن.
به نظر من ۷۰-۸۰ درصد مشکلات مرسدس مستقیمن به توتو ولف مربوط میشه. در چند سال اخیر تصمیمات فاجعه ای گرفته. کلن بعد از نیکی لودا تصمیمات درستی نگرفت. همون طور که فرمودید کم هم قدرت نداره.
AMD
مرسدس از الان باید فکر فصل بعد باشه .
مازیار
هم میشه اینطور صریح و شجاعانه به ضعف اعتراف کرد
هم میشه همه تقصیرها رو به گردن “دشمن” انداخت
دنیا همین قدر متنوع و متفاوت هست
R
نباید ماشین ۲۰۲۲ رو دستکاری میکردن
arshiaSVJ
میشه یکی توضیح بده پورپوسینگ چیه؟
LH44
ماشین های دو سال اخیر بواسطه کانال های ونتوری در کف ماشین، داون فور که نیروی رو به پایین هست تولید میکنن. هرچی هم فاصله این تونل ها از زمین کمتر باشه داون فورس بالاتره. بواسطه گراند افکت، دوان فورسی که این تونل ها بوجود میارن قطع و وصل میشه. یعنی یه زمان ماشین تقریبن به زمین میچسبه و یه زمان دیگه اون دوان فورس از بین میره و ماشین یه جورایی میپره بالا. نتیجه میشه اینکه ماشین بیشتر در مستقیمی ها مثل خرگوش بالا پایین میکنه.
arshiaSVJ
ممنون
واقعا برام سوال بود از پارسال که شنیدم اسمشو😅
احمدرضا
مسابقه دیشب نشون داد ردبول توی یه لیگ دیگس اصلا بحثش جداس ولی مرسدس دیروز از فراری بهتر بود حداقل روی هارد بهتر بود و فراریا نتونستن فاصله کم کنن
از اونور مرسدس خیلی با آستونم فاصله ای نداشت
اوضاشون انقدرا که میگن بد نیست
Bagher
هر سال مرسدسا بهترین بودن و همیلتون به خاطر همین اول میشد
الان که ردبول ازش بهتر شده زود حرف زد
KAMI
Iman99 جواب گو باش
❤BMW❤
دوست عزیز و منطقی ام آقا یا خانم S
توجه کن !
بهزاد
البته توتو و کل مجموعه ی مرسدس در این راه تنها نیست و ۸ تیم دیگر هم وضعیتشون خرابه و احتمالا افرادی که قوانین جدید برای رقابتی شدن را وضع میکردن روحشون هم از پرواز ردبول خبردار نبود.
برای طرفداران فراری مثل ما و سایر عزیزان دیگه این وضعیت عادی شده ولی طرفداران مرسدس هنوز به این شرایط عادت نکردن و با گذشت زمان تحملشون بیشتر خواهد شد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
logo-samandehi
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari