اگر به خاطر داشته باشید چند هفته پیش مطلبی درباره بدترین رفتار مسافران تاکسی‌های اینترنتی و انتقادات رانندگان منتشر کردیم که با استقبال شما عزیزان همراه شد. حالا می‌خواهیم بدانیم چه رفتارهایی ممکن است از رانندگان سر بزند و مسافران را اذیت کند پس همراه ما باشید.
آنچه در این مطلب می‌خوانید:


به‌طورکلی شغل رانندگی و به ویژه راندن تاکسی (چه از نوع سنتی و چه از نوع تاکسی اینترنتی) شغل سخت و طاقت‌فرسایی محسوب می‌شود. ساعت‌ها نشستن پشت فرمان خودروهای قدیمی، مواجهه با ترافیک‌های سنگین، عدم تحرک، درآمد پایین، فشار روانی ناشی از برخورد با رانندگان دیگر در خیابان، بدن‌درد و خستگی و… جزو مواردی است که رانندگان تاکسی را خسته می‌کند و با توجه به این موارد باید برخی رفتارهای رانندگان را درک کرد. البته این موضوع مجوزی برای رفتارهای خارج از قانون و عرف نخواهد بود و همه ما باید در هر جایگاهی که هستیم به قانون پایبند بوده و از حدود مشخص خارج نشویم. باید به این نکته مهم اشاره کنیم که مطالب ذکر شده در ادامه شامل همه قشر زحمت‌کش رانندگان نیست و تنها برخی افراد انگشت‌شمار چنین رفتارهایی را بروز می‌دهند. با این تفاسیر می‌خواهیم بدانیم چه رفتارهایی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سر می‌زند و باعث آزردگی خاطر مسافران می‌شود؟
احتمالاً برای شما نیز پیش آمده است که نوع یا شماره پلاک تاکسی اینترنتی درخواستی با آن چیزی که سوار شده‌اید متفاوت باشد. البته خود پلتفرم‌ها قبل از سوار شدن درباره تطابق این موارد هشدار می‌دهند اما برخی رانندگان بهانه‌هایی همچون فروختن خودروی قبلی یا تعویض پلاک را مطرح می‌کنند و همین امر می‌تواند موجب ایجاد حس نا امنی در مسافر شود. توصیه ما این است که در چنین مواردی سفر خود را لغو نموده و به پشتیبانی برنامه اطلاع دهید.
شاید بیشترین میزان نارضایتی مسافران از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به همین موضوع مربوط باشد. لایی کشیدن، عبور از چراغ‌قرمز، عدم رعایت حق تقدم و… تنها گوشه‌ای از رفتارهای برخی رانندگان هستند که گاهی اوقات اعتراض مسافران را نیز در پی دارد. در چنین مواردی مسافران می‌توانند نظرات خود را درباره راننده ثبت کنند تا پشتیبانی برنامه نسبت به بررسی آن‌ها اقدام نماید. همچنین بخش امتیازدهی نیز برای چنین مواردی پیش بینی شده است.
کابین تاکسی همه‌روزه شاهد سوار و پیاده شدن ده ها نفر است و طبیعی خواهد بود که همانند یک خودروی شخصی تمیز نباشد اما حتماً متوجه برخی تاکسی‌های اینترنتی شده‌اید که وضعیت بهداشتی بسیار بدی دارند و به محض ورود به کابین حالت تهوع به مسافر دست می‌دهد. مسافران تاکسی‌های اینترنتی به بهداشت کابین برخی خودروها نیز انتقاداتی داشته‌اند.
موردی که چندین بار برای نگارنده نیز پیش آمده طلب نقدی کرایه توسط راننده است. برخی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به‌ منظور عدم پرداخت کمیسیون سفر خود از مسافر درخواست می‌کنند کرایه را به‌صورت نقدی پرداخت کرده یا آن را کارت به کارت کند. اگرچه چنین درخواستی معمولاً از طرف مسافر پذیرفته می‌شود اما برخی افراد ترجیح می‌دهند از درگاه‌های پرداخت درون برنامه به این منظور استفاده کنند و اصرار بیش از حد راننده باعث آزردگی خاطر آن‌ها خواهد شد.
اگرچه تمامی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دارای استعلام از مراکز انتظامی هستند اما گاهی اوقات شاهد ترس مسافران به دلیل تردد خودرو از مسیرهای غیرمعمول هستیم. برخی رانندگان مواردی همچون فرار از ترافیک و چراغ‌قرمز را بهانه عبور از چنین مسیرهایی می‌کنند اما واضح است که برخی مسافران به ویژه مسافران خانم احساس عدم امنیت خواهند داشت.
برخی افراد تمایلی به گفت‌وگو با افراد ناشناس در محیط‌های عمومی از جمله تاکسی ندارند اما برخی رانندگان خوش‌مشرب و بذله‌گو (!) در زمان سفر داخل شهری دست از گفت‌وگو با مسافر برنمی‌دارند و باعث آزار و اذیت روحی مسافران می‌شوند.
اگرچه چنین موردی به ندرت بین رانندگان دیده می‌شود اما اگر سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید شاید شاهد پیام‌هایی باشید که برخی رانندگان به مسافران خود فرستاده و از آن‌ها درخواست‌هایی خارج از حیطه کاری و حرفه‌ای خود داشته‌اند. در صورت مشاهده چنین مواردی حتماً موضوع را با پشتیبانی برنامه در میان بگذارید.
مواردی که در بالا ذکر شد تنها بخشی از رفتارهای نامناسب برخی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با مسافران است. بازهم باید بر این نکته تأکید کنیم که موارد یاد شده فقط شامل بخش انگشت‌شماری از رانندگان می‌شود و ما قدردان زحمات رانندگان عزیز هستیم. قطعاً موارد ناگفته دیگری نیز وجود دارد که مایلیم آن‌ها را از زبان شما عزیزان بشنویم پس حتماً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

MohammaD
بیش از همه گفتگو های اجباری منو آزار میده که آغاز خوبی دارن ولی نهایتا با پرسش های زیاد راجع به زندگی شخصی منجر به تمسخر ، سرزنش و تحقیر مسافر (به اسم دلسوزی و نصیحت برادرانه از نظر راننده) از سمت راننده میشن ‌. اجبار مسافر به پرداخت وجه نقد هم آزار دهندست .
MohammaD
غر زدن راننده بابت مسیر دور و تعرفه کم هم که دیگه آخرشه . یه جوری که انگار مسافر از سر آزار مقصدشو دور زده و انگار که تعیین تعرفه جزو اختیارات مسافره . استفاده نکردن از GPS و پرسش های مکرر درباره مسیر و راحت نگذاشتن مسافر هم از مواردیه که اذیتم می کنه. کلا دلم از این جماعت پره .
کامران مسعودیان
بهتره چون دلت خیلی پره پیاده بری که کسی مزاحمت نشه چون تو ماشین نداری باید کمتر غر بزنی ، هیس
علی
خوب چرا پیاده نمیری که دل پرت هم خالی بشه ؟؟
ایرانی
پیشنهاد میکنم با ماشین خودت برو سفر
کامران مسعودیان
بهتر این همه آزار می‌بینید پیاده گز کنید واون دوزار کرایه راهم پس انداز میکنی
Arshia m3csl
والا شنیدم اسنپ کم میکنه بهشون اینترنتی کرایه داده بشه یا بهشون دیر میده در مورد گفت و گو هم راننده بخواد صحبت کنه ادم مایل به صحبت نباشه میتونه جوابی بده تا بفهمونه علاقه ای به صحبت نداره راجب مزاحمت هم بگم ممکنه بین مسافر و راننده اسنپ علاقه ایجاد بشه شاید به حرفم بخندین ولی امکانش هست یا مثلا ممکنه راننده اسنپ و مسافر دوستای قدیمی بوده باشن و راننده پیام میده تا با طرف دوستیشون رو شروع کنن و…
سید علیرضا
بعضی وقتا راننده های تاکسی تا آمار خونه و زندگی مسافر رو در نیارن ول کن قضیه نیستن ولی جالبه خودشون هم هیچ آماری از زندگیشون رو به مسافر نمیدن و توقع دارن آمار خودت رو بهشون بگی
AMD
بعضی راننده ها موقع کرایه گرفتن خیلی رو مخن.
همچنین نمیزارن بخاری و کولر کار کنه و بعضی ها حتی نمیزارن شیشه ماشینو بدی پایین. به هرچی هم میبینن بوق میزنن . از آدم تا درخت و دیوار و گربه و…
HamiD
اینها بیشتر منو آزار میده :
عه داداش چرا آنلاین زدی چرا صبر نکردی باید لغو سفر میزدی
هر چی فوش دهنشه میده به بقیه راننده ها بعد تموم شدن سفر میگه ببخشید بی ادبی کردم
پرسیدن سوال شخصی هم به شخصه واسه من پیش نیومده … چون خودم قبلش اونا رو به حرف میگیرم درمورد در آمد اسنپ تا سراغ بقیه بخش ها نرن :)))
MC20
به به حمید جان ، کجایی مشتی !!!!!!!!!!! دلمون برات تنگ شده دادا … اتفاقا دیروز به یادت بودم … نیستی حاجی ، کامنتا صفا نداره … پایه بریتیش لقه …
مرتضی مقدم
اسنپ قابلیت تسویه آنی داره برا راننده.یعنی هر لحظه بخاد میتونه پولشو دریافت کنه بجز ده تومن کف اعتبار.بعضی بانک ها مثل فک کنم صادرات بعد یک روز پول اسنپ رو به حساب راننده میریزن اما مثلا پاسارگاد آنی منتقل می کنه.
کامران مسعودیان
در این به اصطلاح مقاله که بیشتر شبیه یک انشا ازروی تنفر از قشر راننده است گفته شده که رانندگان بخاطر اینکه کمیسیون را به سامانه مربوطه پرداخت نکنند درخواست پرداخت نقدی پول کرایه یا کارت به کارت از مسافر رادارند درحالیکه اسنپ یا تب سی کمیسیون خودرا در لحظه اول سفر از حساب راننده کسر می‌کنند و معلوم شد نویسنده با دروغ گویی سعی در بدبین کردن مردم به این قشر زحمت کش را دارد ، لطفا قبل از عقده گشایی با دروغ گفتن حداقل کمی تحقیق کنید، البته یقین دارم چون دستتان رو می‌شود عمرا جواب منو منتشر نمیکنید
شاهین
دوست گرامی قبل از تخته گاز یک طرفه رفتن بهتره بدونید بنده مدتی هم به عنوان راننده در اسنپ کار کردم و الان هم حداقل هفته ای سه بار به عنوان مسافر با اسنپ اینور اونور میرم 🙂
موضوعی که نوشته شده چندین بار برای خودم رخ داده و من با استفاده از اپ داخل برنام مبلغ رو پرداخت کردم اما بعضی راننده ها بهم گفتن لغو کن و بصورت نقدی پرداخت کن که این موضوع امکان پذیره. واضحه که دلیلش هم تلاش برای عدم پرداخت کمیسیون هست. حالا کمیسیون کم هست یا زیاد به من ارتباطی نداره اما این چیزی هست که به عینه برای خودم رخ داده و شما نمیتونی اونو انکار کنی.
ضمن اینکه مقاله رو اگه بصورت دقیق میخوندی میفهمیدی که چندین بار اعلام کردیم این مشکلات فقط درباره بخش بسیار کمی از قشر زحمت کش راننده تاکسی صدق می کنه و اکثر اونها افرادی پاک و زحمت کش هستن.
همون سطر اول هم مشکلات رانندگان در برابر مسافران رو بولد کردیم که اونو هم محبت بفرما مطالعه کن بلکه نظرت نسبت به ما تغییر کرد 🙂
یا حق
رضا بیطرف
آقا شاهین سفری که لغو نشه پورسانتش محاسبه میشه هیچ فرقی هم نمیکنه پرداخت نقدی باشه یا اینترنتی،اگر حتی یک روز تو اسنپ کار کرده باشی این موضوع برات روشن میشد، مگر اینکه اون مدت که می‌فرمائید تو اسنپ کار کردید حواس تون بجای کار کردن جای دیگه بوده…
شاهین
شرمنده ولی پسر من سنش اندازه شماست و منم دنبال یه لقمه نون حلالم 🙂
پس لطفا ذهنیت های مناسب خودتون رو به بنده نسبت ندین.
تشکر
یه دختر
اسمت گذاشتی بی‌طرف ولی با این حرفت مشخص شد که ذهن خودت درگیر مسائل دیگه میشه از قدیم گفتن کافر همه رو به کیش خود پندارد وقتی ما از اپلیکیشن های ماشین میگیریم به خاطر اطمینانی که به اون اپلیکیشن که زیر نطر نیروی انتظامی وگرنه امثال شما که مسافرکشی کنید خیلی اصلا سوار نمیشن پس بایدم کمسیون بدین ولی امثال شما با زرنگی میخواین از زیرش دربرید مثل کاسب هایی که میگن کارت به کارت کن یا پول نقد نده که از زبر مالیات در برن آقای کامران مسعودیه هم که به همه میپره مشخص از همین زیر در روهاست که انگار طلب باباش از مسافر داره دوست نداری نکن منتت چیه
علی فخری
سلام من خودم بعضی اوقات تو اسنپ کار میکنم و بعضی اوقات خودم اسنپ میگیرم، برام پیش اومده مسافری بخاطر کرایه کمتر مقصد رو دقیق انتخاب نمیکنه و میگه اقا یه کم جلوتر پیاده میشم دستم خورد… پیدا نکردم، آقای محترم اگه بیام جلوتر باید دور برگردون بعدی دور بزنم چند کیلو متر باید برم برگردم،
۲ درست انتخاب نکردن مبدا، طرف تو خونه رو کاناپه لم داده درخواست اسنپ میده جی پی اس داخل خونه میخوره راننده نمیدونه از این کوچه بیاد یا کوچه بعدی باید تماس بگیره که بعضیا حتی شماره کوچه رو هم نمیدونن، مسافرهای عزیز لطفا جایی که میخواهید سوار ماشین ماشین بشین انتخاب کنید،
٣ با خوراکی یا خوردنی وارد ماشین نشوید برا شما مهم نیست مسافر بعدی بازخورد ماشین کثیف میزنه
۴ جان هر کی که میپسندین و میپرستین درب ماشینو آهسته ببندین، بخدا سقف ماشین غر شد، ماشین خودتون باشه با همین ضررررب میبندین،؟
۵شکستن دستگیره درب یا شیشه بالابر توسط مسافر و زیر بار نرفتن
۶ یه اسنپ میگیرن ۴۰ نفر میریزن تو ماشین
۷ جاده خاکی طولانی و درب و داغون، اقا این مسیری که شمامیخوای بری ماشین آفروید میخواد نه اسنپ
٨ اقا یا خانوم هر جوری که دوست داری کرایه بده شما بده هر طور دوست داشتی بده،
۹ گاها پیش اومده از اسنپ سواری بجای وانت میخوان استفاده کننن مسافرهای غزیز، (لطفا رعایت کنین)
احسان
خب یکم از آدم های بی فرهنگ بگید که اسنپ میگیرن دو ساعت میکارنت بوی گند بدنشون سردرد میاره برای راننده بی دلیل نمره منفی میدن سیگار میکشن و ……با این کرایه های مزخرف از تهرانپارس تا تهرانسر ۹۰ تومن اونم ۱۵ تومن واسه اسنپ بقیشم که استهلاک…تو تابستونم که تقاضای کولر میکنن …به خدا قسم راننده های تاکسی اینترنتی برده های بد بختن
علی
سلام وقت بخیر:
من راننده تاکسی اینترنتی هستم.روزانه ۲۰ تا ۲۵ سفر میرم ماشین سالم و تمیز دارم و برام خیلی نظافت داخل ماشین مهم هست. اما اکثر مسافرها رعایت نمیکنن؛ با تمام قدرت درب ماشینو میبندن میخندن و مشکلات دیگه که شرکت های مبدع هیچ کاری برای مشکلات و رفعش نمیکنن چون براشون مهم نیست (تو کار نکنی یکی دیگه هست ) این شعارشونه.
فکر میکنم که ماشینهای فرسوده، کثیف و بد بو، واقعا حق مسافر هست با کرایه های پایین که سیستم های اسنپ و تپسی و امثال اینا دارن.
با فاصله تا مبدع های دور و در ترافیک نزدیک میشه راننده و مسافر سفر لغو میکنه.
یا در چند اپ درخواست سفر میدن همه میرسن و میبینن مسافر سوار ماشین دیگه میشه؛
یا میگه من لغو کرده بودم.
درخواست های نامعقول درخواست مسافر و ارسال بار کلی
مسیر میری بعد میگه بسته ببری‌
کرایه کامل پرداخت نمیکنن؛ فرار میکنن و شرکت ها پاسخگو نیستن میگن باید حواست باشه؛ یعنی تا مسافر کرایه نداده نگذارید پیاده بشن…
انتظار طولانی برای سوار شدن مسافر بعد میگیم زمان اضافی بزن و مسافر طلبکارانه با برخورد بد میکنه یا به دلایل الکی امتیاز پایین میدن.
برخورد های خیلی بی ادبانه که انگار راننده نوکر مسافر هست زیاد ییشتر از ۱۰ سفر. مسافر گرامی راننده ای که داره شما رو میرسونه مجبور هست برای امرار معاش در غیر این صورت ….
هزینه استحلاک خیلی بالا هست و هیچ رسیدگی برای تغییر قیمت نیست؛ همه چی چندید برابر شده اما تا به کرایه میرسه زیاد افزایش نداره و برای مبلغ جزعی هم مسافر اعتراض میکنه.
خلاصه که مسئله زیاد هست بخوام بگم اما مجالی برای ادامه نیست.
راننده گان گرامی زیاد جدی نگیرید این حرفارو اینا با باد زیر کولر گازی و حقوق کارمندی در تعطیلات نوشته میشه اگه هر روز بودن تعطیلی از ۷ صبح تا ۱۲ شب کار کنن و بجای قدر دانی کلی حرف الکی مخاطبشون بهشون بگه اینارو نمینویسن.
شرکتهای اسنپ و تپسی و غیره امیدوارم بزودی نتیجه ظلم به این همه راننده چه موتور سوار و سواری و وانت رو بگیرید که اگه الان اینجا هستید به لطف همین بندگان خدا هست.
Mehrdad
دم شما گرم حرف دل همه راننده ها را شما زدید موفق باشید دوست عزیز
Yosef
خیلی عالی گفتید هرانچه درمورد راننده و مسافر پیش اومده.
MC20
علی عزیز زمانی که دل خودت برای خودت نمی سوزه توقع نداشته باش دل اسنپ / تپسی برات بسوزه … آدم شجاع از ترس یکبار مردن هر روز خودکشی نمیکنه … روضه استهلاک و ضرر و اینها رو هم نخون ، دیگه کسی گریه اش نمی گیره … به قول خودت روزی ۲۵ سفر میری … چرا نمیگی هر سفر خالص چقدر برات داره ؟ اگه واقعا هیچی نداشته باشه که میای بیرون … همین دیروز یه سرپرست کارگاه با تجربه با ۷ سال سابقه کار خالص و مفید / با مدرک فوق لیسانس از صنعتی شاهرود / با مهارت های ” طراحی قالب و قالب سازی و تا تسلط کامل به نرم افزارهای رشته مکانیک مثل ” کتیا / سالید ” … در اوج ” موفقیت کاری ( اما برای دیگران ) ” از کارش اومد بیرون … چون یارو داشت استثمارش میکرد … این بابا منشا اثر بوده / محصول خوب ساخته / یارو داره خوب می فروشه ، اما حق فنی این مهندس رو نمیده … این بابا هم دم عیدی اومد بیرون … در این ۷ سال با این که مهندس و طراح بود اما یک سره یا پای کوره بود یا داشت برش کاری فلزات میکرد ، یا جوشکاری میکرد ، درست مثل یک کارگر ، کنار کارگرا ( دیگه نگم چند بار تا حالا دست و پاش سوخته یا بریده ) … علی جان بیرون هم برای دیگران حلوا خیر نمی کنن … واقعا ناراضی هستین بیاین بیرون … این قدر هم قصه نگین … یک کامنت نوشتی ۵ غلط املایی داری ( با تخصص های نداشته چه توقعی از جامعه دارین !!! )
رضا
مسائلی رو هم وطنان عزیز مطرح کردن درمورد راننده های اسنپ ، البته بعضی هاشون ،که انگار ما تواروپا زندگی میکنیم وبعضی مسائل کوچیک روح وروان وخاطر لطیف ومبارکشونو آزرده میکنه ، درمقابل میتونم یه لیست بسیاربلندبالا ومستند که مورد تایید همه رانندگان باشه ارائه بدم که رفتارهایی بسیار بسیارصخیفتر زشت تر که انگار یجور سادیسم توجامعه گریبان بعضی هارو گرفته باشه جوری که گاهی تاساعتها بخاطر رفتار دور ازشان انسانیت فکروذهن ادمو درگیرمیکنه ، جامعه ما به واسطه خیلی ازمسایل که گفتنش به صلاح نیست بیماره پس اینجا لطفا خودبزرگ بینی هاتونو وکمبودهاتونو به گردن دیگران نندازین مخصوصا راننده بیچاره ای که بخاطر ندادن حقشون ازطرف اسنپ وواریز بعد ۲۴ساعت کرایه وگرفتن سود روزشمارازبانک مخصوصا ازروز چهارشنبه دیگه پولی بحساب راننده نمیاد هرکسی اخرهفته مرغی میوه ای گرفته بازن وبچش بخوره راننده بیچاره پولش توحساب اسنپ هست وداره تبدیل به سود برا ظالمین میشه ضمن اینکه حتی هزینه نقل وانتقال پول بحساب راننده که پایا میشه ازهنون دوزار کرایه ای هست که شما دادین!!! ملت ایران همیشه ظالم رو حمایت میکنن بعد میگن چرا این بلاها سرمون میاد ، هم وطن راننده تومیدان برای مبارزه بازندگی به کمترین قانع شده سزاوارنیس خدمتش نادیده گرفته بشه فقط کافیه به بعصی ها امکانات کمی بدین دیگه جوری برخورد میکنن که انگار دنیا روهم باید بدن بهشون خنده داره ازیه اسنپ بلدنیستن یه لوکیشن درست بدن بعد ادعای …….
محمود ف
راننده برده داری مدرن انجام میده مسافر برای سفر خود انتظار بیش از اندازه داره با این استهلاک بالای ماشین،با این ترافیک ،با این جاده های خراب با این ماشینها بی کیفیت ،وقطعات بی کیفیت بازاری وغیره لطفاً انتظارات را از راننده کم کنید
رضاصفری
سلام دوستان من فقط در مورد کمیسیون اسنپ نظر دارم که چرا ۱۵درصدمیگیره تمام ایران برای شما کارمیکنه تمام وقت و پاره وقت که در آن شما به چندمیلیارددر روز میرسه کمی هوای مردم داشته باشین کیسه تو نو کمی کوچک کنید۵درصد کمیسیون بگیرد که مردم هم کمیسیون بدن لغو سفر نزنن کرایه طبق تورم افزایش بدین همه چی گرون شده الی کرایه ممنون که متن میخونین
عاشق پدال
بدترین رفتار به نظرم اینه از همه چی مسافر میخوان سر در بیارن. سریع خودمونی میشن.
مهدیه
من هر دو مقاله رو در مورد رانندگان و مسافران اینترنتی خوندم بله مشکلات رانندگان محترم خیلی زیاده اتفاقا خانواده ما وقتی ماشین میگیریم با راننده تا مقصد صحبت هم میکنیم و چون مسیرهامون کوتاه همیشه پول نقد دادیم درست و به اندازه حتی بعصی موقع ها راننده ست که میگه پول خورد ندارم که میگیم اشکال نداره ولی یه چیزی تو صحبت ها مشخصه همه فکر میکنن مشکلات گرانی و تورم فقط برای خودشون بقیه زیر کولر نشستن خودشون باد میزنن نخیر اگه مشکلات هست برای همه هست والا ما که ماشین نداریم هر جا بخوایم بریم کلی پول منتطری تو سرما و گرما داریم نمیشه که شما توقع داشته باشید با یه ماشین کل مشکلات زندگیتون برطرف بشه حقوق میلیاردی دربیارید اگه شما خرج ماشینتون میکنید ما هم خرج و مخارج داریم شما ماشین دارید اراده کنید مسافرت و گشت و گذارتان دست خودتونم ولی منی که ماشین ندارم میگید ناراحتی پیاده گز کن منی که باید از حومه تهران برم تهران بیمارستان پیاده گز کنم که ۸ صبح تو بیمارستان باشم این منطق شما والا همه برای خوشی مهمونی نمیرن که شما فکر می‌کنید حقشونه میخورن ما هم مشکلات داریم حالا کاربر کامران مسعودیان میاد جواب بده زحمت نکش من تا حالا جواب نطرات سایت ها رو نخوندم فقط بفهم که همه مثل هم نیستن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
logo-samandehi
آیا حساب کاربری ندارید؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید:

source

توسط autokhabari