در این مطلب برندگان دوئلهای پدال که بهترین خودروهای سگمنت خود از دید شما مخاطبین عزیز محسوب میشوند را معرفی کردهایم.
آنچه در این مطلب میخوانید:
حدود دو هفته پیش با برگزاری آخرین دوئل مرحلهٔ فینال، این دوره از سری رقابتهای خودرویی پدال به پایان رسید و حالا در نخستین روز سال جدید نتایج این دوئلها را اعلام میکنیم. این خودروها از دید شما و به انتخاب شما در کلاس خود بهترین هستند. این دوره از رقابتها در ۲۴ گروه مختلف برگزار شد و بیشترین تعداد آراء را در دوئل کونیگزگ یسکو و بوگاتی شیرون سوپراسپرت در مرحلهٔ نیمهنهایی با ۳۳۱۵ رأی شاهد بودیم. با این توضیح سراغ معرفی برندگان این دوره از رقابتها میرویم.
در اولین گروه رقابتها مرسدس A کلاس AMG بهعنوان بهترین هاچبک داغ انتخاب شده است. این خودرو برای رسیدن به این عنوان از سد رنو مگان RS، فولکسواگن گلف R و آئودی RS3 عبور کرده است. در آخرین دوئل این گروه مجموعاً ۱۸۸۷ رأی به ثبت رسیده که سهم مرسدس ۱۲۸۰ رأی بوده است.
پیروز دومین گروه رقابتها تویوتا کمری TRD است که هیوندای سوناتا N Line، کیا استینگر و فولکسواگن آرتئون را مغلوب کرد. این خودرو در فینال سدان ژرمنها را با اختلافی جزئی شکست داد. از ۱۹۰۱ رأی این دوئل، سهم کمری ۹۷۷ و سهم آرتئون ۹۲۴ رأی بوده است.
در گروه سوم رقابتها از دید شما مرسدس C کلاس AMG بهترین بوده است. این خودرو در طول مراحل مختلف موفق به شکست جگوار XE SV Project 8، بامو M3 و آئودی RS5 اسپرتبک شده است. در آخرین دوئل این گروه با مجموعاً ۱۶۲۰ رأی، آئودی با کسب ۷۷۷ رأی مغلوب شد.
در گروه سدانهای میان سایز لوکس بامو سری ۵ با غلبه بر لکسس ES، کادیلاک CT5 و مرسدس بنز E کلاس به پیروزی رسید. در دوئل آخر این گروه بین سدانهای آلمانی، مجموعاً ۲۲۳۳ رأی به ثبت رسیده که سهم بامو از این میزان ۱۱۷۴ رأی بوده است.
در گروه پنجم هم یکی از اعضای خانوادهٔ بامو سری ۵ پیروز شده تا این مدل در بین برندهها دو نماینده داشته باشد. M5 در فینال به مصاف مرسدس AMG GT63 رفت و با کسب ۱۲۴۰ رأی در برابر ۱۲۲۱ رأی، با اختلافی بسیار جزئی پیروز شد. M5 در مراحل قبلی هم مازراتی گیبلی تروفئو، کادیلاک CT5-V بلکوینگ و مرسدس E63 را مغلوب کرد.
گروه سدانهای فوق لوکس یکی از گروههای کمجمعیت رقابتها بود و فلاینگ اسپور صرفاً با پشت سر گذاشتن تویوتا سنچوری و مایباخ S کلاس به پیروزی رسید. در دوئل آخر این گروه مجموعاً ۲۸۲۳ رأی به ثبت رسید که سهم بنتلی ۱۶۲۶ رأی بوده است.
در آخرین گروه سدانها که به مدلهای الکتریکی اختصاص داشت، مرسدس بنز EQS به پیروزی رسید. این سدان آلمانی در طول مراحل مختلف لوسید ایر و پورشه تایکان را مغلوب کرد و در فینال هم با کسب ۱۰۹۳ رأی از مجموع ۱۹۴۳ رأی، از سد تسلا مدل S عبور کرد.
در گروه کوپههای کامپکت، پورشه ۷۱۸ (کیمن/باکستر) در مراحل مختلف بامو Z4، تویوتا سوپرا، آئودی TT و بامو سری ۲ کوپه را پشت سر گذاشت تا بهترین خودروی کلاس خود لقب گیرد. این ماشین در فینال با کسب ۱۱۳۴ رأی از مجموع ۱۶۲۳ رأی، با اختلاف زیادی کوپهٔ باواریایی را شکست داد.
در این گروه دوج چلنجر و فورد موستانگ به فینال رسیدند و رقابتی پایاپای داشتند. در دوئل پایانی مجموعاً ۱۹۸۸ رأی به ثبت رسید که سهم موستانگ از این میزان ۱۰۰۸ رأی و سهم چلنجر ۹۸۰ رأی بود. ماسل کار فورد در مراحل قبلی هم موفق به شکست لکسس RC و نیسان GT-R شد.
در گروه کوپههای میان سایز پورشه ۹۱۱ توربو با پشت سر گذاشتن مرسدس AMG SL و بامو سری ۸ پیروز شد. جالب اینکه پورشه در فینال دوباره به مرسدس AMG SL خورد و با کسب ۱۱۰۹ رأی از مجموع ۱۸۲۲ رأی بازهم رودستر اشتوتگارتیها را مغلوب کرد.
این هم یکی از گروههای کمجمعیت رقابتها بود و بنتلی کانتیننتال با مغلوب کردن آستونمارتین DB11 و فراری روما توانست برندهٔ گروه شود. در دوئل فینال با فراری روما مجموعاً ۱۷۷۵ رأی به ثبت رسید که از این میزان ۱۰۰۶ رأی به بنتلی داده شده است.
در گروه سوپراسپرتهای رده پایین، شورلت کوروت پس از مغلوب کردن لوتوس اوورا GT، آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان، در فینال به سد محکم پورشه ۹۱۱ کاررا/GT3 برخورد کرد و پس از رقابتی سخت با کسب ۸۱۸ رأی در مقابل ۷۹۱ رأی، با اختلافی جزئی برنده شد.
در مرحلهٔ فینال گروه سوپراسپرتهای رده بالا هم مثل گروه قبلی شاهد رقابت نزدیکی بین لامبورگینی اونتادور و فراری ۸۱۲ بودیم ولی نهایتاً اسب سرکش مارانلو با کسب ۹۶۳ رأی، گاو خشمگین سنت آگاتا را با ۹۳۶ رأی مغلوب کرد. فراری در مراحل قبلی هم آستونمارتین DBS و مرسدس AMG GT بلک سریز را پشت سر گذاشت.
در این گروه، بوگاتی شیرون سوپراسپرت در مراحل مختلف هنسی ونوم F5 و کونیگزگ یسکو را پشت سر گذاشت و در فینال به مصاف فراری SF90 استراداله رفت. در این دوئل مجموعاً ۲۳۴۰ رأی به ثبت رسید که سهم بوگاتی از این میزان ۱۴۱۳ رأی بود.
گروه پانزدهم اولین گروه شاسیبلندها بود. در این گروه، مرسدس GLC63 AMG با شکست دادن پورشه ماکان GTS و جگوار F-Pace SVR به فینال رسید تا به مصاف بامو X3 M برود. از ۱۴۴۵ رأیی که در این دوئل ثبت شد سهم مرسدس ۸۱۶ رأی بوده است.
در گروه شانزدهم، جیپ گرند چروکی که در مراحل قبلی تویوتا ونزا، شورلت بلیزر و فورد اج را مغلوب کرده بود، همراه با کیا سورنتو به فینال رسید. جیپ در این مرحله از مجموع ۱۷۴۸ رأی، ۱۴۰۲ رأی را تصاحب کرد و با اختلاف زیادی رقیب کرهای را شکست داد.
گروه هفدهم در فینال شاهد رقابت فورد اکسپلورر و تویوتا هایلندر بود که کراساوور ژاپنی از مجموع ۱۳۱۶ رأی توانست ۷۸۶ رأی را به خود اختصاص داده و پیروز شود. جالب اینکه هایلندر در مرحلهٔ یکچهارم نهایی مغلوب جیامسی آکادیا شد اما بهعنوان خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خودرو بود به مرحلهٔ بعد رسید و نهایتاً برندهٔ کل گروه شد.
این گروه با شانزده شرکتکننده در مرحلهٔ مقدماتی، شلوغترین گروه رقابتها بود. در این گروه هم جیپ گرند چروکی (البته در نسخهٔ کشیدهٔ L) به فینال رسید اما این بار نتوانست حریف بامو X5 شود با کسب ۶۱۰ رأی در برابر ۸۱۵ رأی مغلوب شد تا شاسیبلند ژرمنها پیروز این گروه لقب گیرد.
در این گروه شاهد رقابت قویترین شاسیبلندهای جهان بودیم و نهایتاً از بین آنها لامبورگینی اوروس با مغلوب کردن پورشه کاین توربو S و بامو X6 M به فینال رسید تا به مصاف مرسدس GLE63 AMG برود. اوروس در این دوئل هم رقیب خود را با کسب ۱۱۱۱ رأی از ۱۸۰۸ رأی، شکست داد.
در این گروه، تویوتا سکویا و جیپ واگنییر توانستند خود را به فینال برسانند. در دوئل آخر این گروه مجموعاً ۱۵۶۸ رأی به ثبت رسید که سهم سکویا از این میزان ۸۶۷ رأی و سهم واگنییر ۷۰۱ رأی بوده است. بدین ترتیب، شاسیبلند تویوتا که قبلاً هم فورد اکسپدیشن و دوج دورانگو را مغلوب کرده بود برندهٔ این گروه لقب گرفت.
کادیلاک اسکالید در گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس پس از عبور از مسیری سخت عنوان پیروزی را کسب کرد. این خودرو در ابتدا لکسس LX و مرسدس بنز GLS را پشت سر گذاشت و در فینال به رنجروور خورد که در این مرحله هم با کسب ۱۱۱۹ رأی از مجموع ۱۷۷۲ رأی، رقیب بریتانیایی را مغلوب کرد.
اختلاف تنها ۴ رأی برندهٔ این گروه را مشخص کرده است. در فینال گروه شاسیبلندهای فوق لوکس بنتلی بنتایگا و مایباخ GLS600 به مصاف هم رفتند که شاسیبلند بریتانیایی ۸۹۲ رأی و رقیب آلمانی ۸۹۶ رأی کسب کردند و بنابراین، مایباخ با اختلافی بسیار جزئی پیروز شد.
در این گروه لوکسترین و گرانترین خودرو توسط شما بهعنوان برنده انتخاب شده است. این ماشین مرسدس بنز G کلاس است که برای پیروزی از سد لندروور دیفندر، فورد برانکو و جیپ رانگلر عبور کرد. در دوئل پایانی این گروه مرسدس ۹۳۸ رأی و جیپ ۷۱۴ رأی کسب کردند.
و نهایتاً به آخرین دوئل این رقابتها رسیدیم که به شاسیبلندهای الکتریکی اختصاص دارد. در این گروه، فورد موستانگ Mach-E پس از اینکه در مراحل قبلی اشکودا انیاک و شورلت بولت EUV را مغلوب کرد، در فینال هم با کسب ۶۶۷ رأی از مجموع ۱۰۲۴ رأی، توانست نیسان آریا را شکست دهد.
corvette
انتخاب ها به جز ۲ یا ۳ مورد . عادلانه بودن
علی
انتخابهای ایرانی ها حاوی چند نکته تلخه : ایران کشوری که آلمان فن هاش متعصب تر از خود آلمانی هاست !!! در بسیاری از موارد ماشین آلمانی پیروز شد در صورتیکه حق و انصاف حکم به برتری رقیبش میداد بعنوان مثال انتخاب مایباخ بجای بنتلی!!!!! بسیاری هموطنان ما فکر میکنند که از نژاد ژرمن هستن و این رویای مسخره ول نمیکنه اونها را !!! اشکالی هم نداره بذار دلخوش باشن به رویاهایشان ! بهرحال آنهایی که اهل فن هستند میتوانند نظر نهایی را راجع به ماشین ها بدن و نه فن های متعصب!!!
ممد ژانگولر
داش علی این نشان دهنده خوش صلیغه بودن ایرانیهاست . ایرانیهای بسیار باهوش هستن و میدونن چه انتخابی از همه بهتره حالا شما یک نفر در مورد میلیون صلیغه هوادار خلاف جهت شنا میکنی مشکل خودته داداش . به هر حال قیصر بودن این مزایارا داره که دست میذارن رو بهترینها .نمیشه که تک و تنها توهین کنی به آماری که کاملا سالم و درسته و نظر خیلیهاست
بهنام بانی
آقا صلیغه اشتباهه سلیقه بنویس خوشگل
MAHDI
به قول صادق هدایت
این مردم
سالهاست که مرتب
همان فریب ها را می خورند
ولی مضحک اینجاست که
خودشان را باهوش ترین مردم دنیا
هم می دانند!
Clean energy
باشه
همه ایرانیا آلمانی فن و متعصب
فقط شما باهوش و زیرک و دانا
مهردادکمال
دموکراسی یعنی همین همه حق رای دارن و ارزش همه ارا برابر هست دیگه ناراحتی و گلایه نداره
سیاوش
درود و احترام ما ایرانیها به دلیل سابقه بسیار خوبی که از محصولات آلمانی داشتیم و به حق هم بوده طرفدار محصولات آلمانی هستیم اما گسترش علم و تکنولوژی باعث شده که نمونه های بسیار خوب در کشورهای دیگه زیاد باشه و باید تعصب را کنار گذاشت و با توجه به همه نکات انتخاب کرد .
❤BMW❤
بهتره تعصب رو آلمان رو بگی تعصب روی بنز
ارین صاحب جمعی
ایران کشوری است که تو بیشترین فشارو در اون متحمل میشی علی آقا
A.Az
به غیر از فلایینگ اسپار و سکویا و جی واگن اصلأ بقیه رو نگام نکردم
R/T
انتخاب های درستی بود
OM.01
از این ۲۴ تا گروه برنده فقط ۱۰+۱ تاش موافق هستم و با بقیه مخالفم.
البته برخی خیلی کم مخالفم و برخی خیلی زیاد.
Amir
فراری ۸۱۲ اصلا زیبا نیست اونتادور خیلی زیبا تره باید اونتادور میبود و و تاپ اسپید ۸۱۲ ۳۲۰ تا هست ولی اونتادور ۳۶۰ تا هست
Amir
چرا دیس میدین اونتادور هم سرعتش بیشتره هم قشنگ تره
به نظر من زیبا ترین فراری لافراری و ۵۹۹ gto هستن ولی این نظر شخصیمه شاید بعضی ها gto 599 رو دوست نداشته باشن ولی من رنگ سفیدش رو دوس دارم لافراری هم نقرهای عشقه
Ehsan
پدال سال میلادی و خورشیدی و قمری و همه چی تمام شد باز هم مثل چند سال گذشته آمار فروش گروه های خودروسازی رو نزاشتین! لینکش رو هم به اقای اشتری داده بودم
محمدرضا
نمیدونم چرا این کار رو نمیکنن با این که لینک خبر رو بهشون میدین ولی حتما دلیل خواصی .چون کار بسیار ساده ای هست.ولی یه هدفی پشتش هست
AMD
دقیقا از ۱ فروردین سال ۱۴۰۰ شروع شد و ۱ فروردین ۱۴۰۲ به پایان رسید.
Hamid3x
آنچا خوبان همه دارند تو یکجا داری
جانم آلمان چه کرده😍
Hamilton1970
امیدوارم در سال جدید همه در پدال کامنت ها و رای های عادلانه ای ثبت کنند تا شاهد دوئل های عادلانه تری باشیم
و البته اینکه در سال جدید تک تک این ماشینها زیر پای جوانان عزیز کشورم باشه…
طراح خودنرو
خوب بچه ها از این بیست و چهار مورد ، کدومو بخرم ، پیشنهاد خود را به صورت عدد از ۱ تا ۲۴ زیر این پست بنویسید ، و اگه نظرتون اینه که هیچ کدومو نخرم و بشینم خونه ، تا بعد پنجم فروردین با شروع به کار خطیا از تاکسی استفاده کنم ، اونوقتم عدد ۲۵ را ارسال نمایبد .
آقای همساده
۲۶
M
همه انتخاب ها عالی ، … فقط انتخاب eqs به نظرم حق لوسید یا تسلا بود
ARMAN سابق
خیلیم عالی
فقط من یادم نمیره که تو اولین دوئل M5 که با چارجر بود M5 باخت ولی پدال اونو برگردوند و الان قهرمان شد.
M5 واقعا معرکس منم هیچ مشکلی باهاش ندارم و اتفاقا خیلیم ازش خوشم میاد ولی اینجا نامردی شد.
GMA
اون زمان که این اتفاق افتاد هنوز دوئل ها شروع نشده بود و اشتباه از مسئولان پدال بود که اونو دوئل در نظر گرفتند
هر چند دیگه از اینا حرف ها گذشته
Mf1
از لحاظ طراحی ظاهری بنزEQS هیچ حرفی نداره مقابل پورشه تایکان نمیدونم چطور شکستش داد تایکان!!
GMA
والکری و رنجروور بهترین بودند در گروه خودشون اما گویا محبوب نبودن…
پارسا
Eqs اصلا منطقی نیست که انتخاب شده
شک ندارم همین کسایی که بهش رای دادن اگر در دنیای واقعی میخواستن ماشین بخرن هیچوقت تایکان و لوسید و حتی پلید رو ول نمیکردن برای این
Trump
دوئل های مسخره ای که بزرگانی مثل رولزرویس و مکلارن توش حذف شدن و جوجه ها بالا اومدن
sina
تقریبا عادلانه بودن و این نشونه خوبیه واقعا برای این سایت.
فقط هاچ بک داغش سیویک باس میشد 🥲
R
نظر اکثریت مهم نیست مهم نظر خود شخصه
اکثریت اشتباه میکنن من نباید اشتباهشونو بکنم
Mf1
از انتخاب کردن بنز eqs معلومه چقدر با سلیقه هستیم😂🤣😂🤣
Arian
به جز دو مورد همه به درستی انتخاب شدن
پوریا چالش
واقعا ۸۱۲حرف نداره ولی موندم ک چجوری Svjروپشت سر گذاشت
مهدی
چون از هر نظر بهتره
SinaSVJ
اونتادور svj باید به جای ۸۱۲ انتخاب میشد
GMA
چرا؟!
MehdiTurbo
جدای اینکه چی برنده شد چی نشد حق بود و نبود و …
مرسی از پدال برای برگزاری این دوئل ها یکی از تفریحات ما ایرانی های خارج دسترس همین دویل هاست
ممنون از اونایی که زحمتش کشیدند 🙏
مهزیار
رقابتهای خوبی بود
ممنون از پدال
Roham
ما تو ایران بر دو اساس رای میدیم:
۱ تعصب کورکورانه: من خودم شخصا طرفدار بنزم، اما واقعا ملاحظه کنید خیلی از گروه ها بی هیچ منطقی به بنز رای دادن چون فقط اسم بنز رو از قول راننده های پایه یک قدیم شنیدیم و حتی نمی دونیم اونا واسه چی بنز رو تایید می کردن!! دیگه اینکه اکثر ما هیچ وقت از نزدیک یه پورشه یا مک لارن یا حتی یه فیات ۵۰۰ و… رو از نزدیک ندیدیم پس هیچ ذهنیتی از خوب و بدش نمی تونیم داشته باشیم پس نمی تونیم عادلانه رای بدیم نمونش هم انتخاب بنز می باخ به جای بنتلی هست که هر جای دنیا این موضوع رو بیان کنید فقط و فقط بهتون می خندن!!
۲ توجیه اقتصادی در ایران: خیلی از ما به خاطر گرم کن صندلی بیشتر و پنج دلار قیمت پایین تر مسیر انتخابمون عوض میشه حتی اگر انتخاب بین مثلا آئودی و سایپا باشه!
MehdiTurbo
توجیه اقتصادیه در مورد امکانات بیشتر درمورد خودروهای کره ای درست که اتفاقا اگه اینجور بود باید حداقل یه کره ای میبود تو این لیست اتفاقا برعکس همه خودرو های گران و لوکس بیشتر انتخاب شدند مثل المانی ها که توجیه اقتصادی نداره
جدای از نبودن این مورد انتخاب ها براساس همه چیه ظاهر قیمت اپشن قدرت بعضی وقتا ممکنه که انتخاب کننده براساس همه چی میسنجه بعضی وقتا یه خودرو شاید واقعا دو سه برابر قیمت و زیبایی و امکاناتش توجیهی نداشته باشه تازه که اینم نمیشه چون دسته بندی شده خودروی اقتصادی با لوکس جداند
امید
سلام من خودم یه خودرو بنز از مدل eاتاق ۲۱۱ مدل ۲۰۰۷بنظرم هیچ ماشینی نمیتونه جایگزینش باشه با این حال که برای چندسال پیش ولی از نظر راحتی صندلی با هیچ ماشینی قابل مقایسه نیست از نظر کیفیت حرف نداره ولی از نظر استحلاک و هزینه ها خیلی گرون و اونم بخاطر اینکه داخل ایران نمایندگی و قطعات درست و حسابی نیست مجبور میشی از دبی بیارن ولی در کل بنظرم هیچ ماشینی نمیتونه جایگزین بنز بشه شناخته شده هست
GERMANY king
فقط بنز EQS به نظرم عادلانه نبود چون بی اموو سری هفت که یکی از رقبای اصلیش هست توی دوئل نبود
❤BMW❤
موافقم
❤BMW❤
یه چند تایی به نظر نا عادلانه بودن
مثل سدان کامپکت پرفورمنس و شاسی بلند میان ساز پرفورمنس و فوق لوکس ها(هم شاسی بلند و هم سدان)
حسین
همه ی اینا به کنار
وجود شیرون آرامشیست بر قلب
بی کران قدرت طلب من 😁
ای شاه می پرستان جان پدر برقصا
همه ی ماشینا برا شما
این بنده خدا برا من
پول خورد و خوراکشم میدم اشکال نداره
به فرمانروایی بر جاده ها میارزه
آقای همساده
جای لکسوس هم خالیه
نمیگم گزینه بهتری بوده از اینا
به طور کلی خیلی دوسش دارم
آقای همساده
منم نظر خودمو بگم
همشون مورد پسند ولی خدایی AMG gt63 معرکه بود
حیف که نیومد
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
آنچه در این مطلب میخوانید: