لامبورگینی اوراکان تکنیکا با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و پورشه ۹۱۱GT3 RS با ۵۲۵ اسب بخار قدرت در درگی ۱۰۰۰ متری به مصاف هم رفته‌اند.

پورشه ۹۱۱GT3 RS یک خودروی پرفورمنس وحشیانه است که برای پیست مسابقه طراحی شده است. از سوی دیگر، لامبورگینی اوراکان تکنیکا سوپرکار کمی رام‌تری است و در خانوادهٔ خود بین مدل‌های EVO معمولی و STO مخصوص پیست قرار می‌گیرد. حال در ویدئوی جدیدی این دو خودرو طی یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار گرفته‌اند تا ببینیم در خط مستقیم کدام‌یک سریع‌تر است.

پورشه از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفتهٔ پورشه، این ماشین ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین به لطف استفادهٔ گسترده از فیبر کربن، وزن GT3 RS به ۱۴۹۵ کیلوگرم رسیده است. در سمت دیگر میدان، اوراکان هم از یک موتور تنفس طبیعی استفاده می‌کند اما این پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 بزرگ‌تر از پورشه است و ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور را تحویل گیربکس می‌دهد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تکنیکا ۰.۲ ثانیه از پورشه کندتر است اما می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. وزن این خودرو هم ۱۵۶۰ کیلوگرم اعلام شده است.

در آغاز درگ، GT3 RS جدید به لطف گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه که به شکلی فوق‌العاده نیروی موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، شروع بهتری دارد و لامبورگینی با وجود قدرت بیشتر، در ابتدا عقب می‌افتد ولی پورشه نتوانست برای مدتی طولانی رقیب ایتالیایی را در آینهٔ خود ببیند زیرا تکنیکا خود را به ۹۱۱ رساند و از آن پیشی گرفت. البته این درگ در مسافت ۱۰۰۰ متری برگزار شد. اوراکان این مسافت را در ۱۹.۳ ثانیه طی کرد درحالی‌که GT3 RS پس از ۲۰.۴ ثانیه به خط پایان رسید؛ بنابراین، اگر درگ بین این دو ماشین در همان ۴۰۰ متر استاندارد برگزار شود، ممکن است نتیجه تغییر کند هرچند که شاید قدرت بیشتر لامبورگینی بازهم بتواند باعث پیروزی آن شود.
اوراکان تکنیکا
۹۱۱GT3 RS

عرفان
خب اولش پورشه فرز تر بود و بعد لامبو بخاطر برتری تعداد سیلندر تو سرعت بالا جلو افتاد
کاملا قابل پیش ببینی
اما فکر میکنم تو پیست نتیجه فرق بکنه و برتری جدی با پورشه باشه
چون اصولا این ماشین پیست محوره نه درگستر
Amir
به نظرتون تاپ اسپید جانشین لامبورگینی اونتادور چقدر باشه؟
Sobhan
۴۰۰
TESLA
بالای ۳۵۰ و کمتر از ۴۰۰
علی
لامبورگینی یعنی وزیر اعظم جهان خودرو ، پورشه خوبه وحتی به گفته آلمان فن ها عالیه ، ولی نه به اندازه لامبو ، زمانی که لامبورگینی با میورا توی اوج بود پورشه کجا بود؟!!!!
فرشاد
چهارسیلندر بیشتر
صدتا اسب بیشتر
حداکثر سرعت بیشتر
۱.۲لیتر حجم بیشتر
صدتا گشتاور بیشتر
داری کری هم میخونی؟
زمان به جلو میره نه عقب که میورا مورد بحث بشه
هروقت لامبورگینی ماشینی زدکه بتونه ۹۱۱توربواس رو تو درگ بزنه میتونی اینجور انتقاد کنی
۹۱۸هم که قابل هضم نیس براتان
الکی خودتم با وزیر و شاه اینا درگیرنکن
Sobhan
هروقت پورش تونست با موتور تنفس طبیعی لامبور رو بزنه اون موقع حرف بزن 🙌
Huracan Performante
در جواب به دوستمون فرشاد،
لامبو چند وقته فقط سواری اولویتشه و لذت راننده. دومیش پیست(هوراکان پرفورمانته که ۹۱۸ رو زد). سوم خط صاف. خود لامبو اینو گفته. همین تایم ۱۰.۴ که اونتادور اس وی جی میزنه هم برای یه تنفس طبیعی فوق العادس… جانشین اونتادور هم که بازم تنفس طبیعیه البته با موتور الکتریکی. اونوقت لامبو نشون میده وزیر اعظم واقعی کیه. نمیگم پورش هیچی نیست اتفاقا خیلی هم خوبه مهندسی آلمانی عالیه، ولی تو سگمنت تنفس طبیعی ها، مثل اونتادور و هوراکان پیدا نمیشه.
عرفان
اقا نکته اول اینکه من نگفتم المان فن هستم کلا همیشه سعی میکنم بدون جانب داری از کشوری از کل اتفاقات دنیای خودرو لذت ببرم
به اندازه یه امریکایی فن عاشق لاتی چلنجر هستم و به اندازه یه المان فن از مهندسی خفففن پورشه لذت میبرمو و از شاهکار های فراری و لامبو همیشه لذت بردم و همچنین ژاپن و ….
این از این
نکته دومم اینکه وقتی لامبو با میورا تو اوج بود پورشه سه سال قبلش ۹۱۱ رو داده بود
و کلا ۹۱۱ از قدیمی ترین نام های ماشین اسپرته که تا الانم ادامه داره
اقا در کل که من عاشق لامبو هستم
پورشه به جای خود
لامبو به جای خود
صرفا یه فکت گقتم که ۹۱۱ جی تی تری ار اس هوراکان تکنیکا رو تو نوربرگ رینگ میزنه چون برا پیست ساخته شده
چه بال عقبش که دوستان اشاره کردن
چه ضرایب گیربکسش
چه مپ موتورش
و….
R@min
پورشه بال عقب مدل مسابقه ای GT3 رو ماشین جاده ای اورد که رکورد پیست بزنه و خب از SVJ که سریع تربن لامبو هست سریع تر شد که بهاش هم ۴۰۰ متر ۱۱ ثانیه هست و در درگ ۴۰۰ متر از خیلیا می بازه اما در پیست …
SVJ در مسیر ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگرینگ: ۶:۴۹.۴۰
GT3RS در همین مسیر: ۶:۴۹.۳۲
حسین
اونو دیگه شما باید با نسل جدید gt2 مقایسه کنی
که باز هم اشتباهه چون هنوز رونمایی نشده و باید با جانشین اونتادور در نسخه های مختلفش رقابت کنع ک بنظرم بسیار هیجان انگیز و دیدنی میشه
بعید میدونم حریف جانشین اونتادو بشه البته =)
این نسل که svj رکورد رو مدتی داشت
بعدش بلک سری مرسدس گرفت ؟
و ۹۱۱ باز پس گیری رکورد؟
بنظرم جانشین اونتادور حتی تو این نسخه اولیه اش حرف های زیادی برای گفتن داره
و تنفس طبیعی بودنش این مهم رو جذاب تر میکنه
حسین
اینم اضافه کنم svj جذاب ترین ماشین رکورد شکن بود
تو مسیر درگ هم سریع بودن یه لامبو رو داشت
ظاهر فوق العادش
توانایی های پیستش رو در خود محو میکرد
غرش جذاب بازی دهنده
روح و روان
سرعت فوق العادش
حس رانندگی ناب
تنفس طبیعی
کیا بودن میگفتن اونتادور
مثل لامبو های قبل نبود ؟ ..
R@min
راستش اصلا نفهمیدم منظورتو حسین جان. چی رو با چی مقایسه کنم ؟؟
محسن
بیشتر شبیه جوک بودن چون هیوندای آیونیک ۵ N که ماه دیگه رونمایی میشه ۶۰۰ اسب قدرت داره و میره برای رقابت با هایپرکارا
احمدرضا
😃
آیونیک با این ماشینا آخه ؟
بیخیال وجدانن
TESLA
با ۶۰۰ اسب بخار میخواد بره برای رقابت با هایپرکار ها !!! 🤨🤨 ، داش ما که تسلا فن هستیم هیچوقت به پلد ۱۰۲۰ اسبی نمیگیم هایپرکار ، آیونیک ۵N حداکثر بتونه با مدل y پرفورمنس یا موستانگ mach e gt رقابت کنه
❤bugatti
جونم هوراکان عاشقشم
هورکان بهترینه
رتبه چهار بهترین ماشین ها از نظر من
بعد بوگاتی بولاید و شیرون ۳۰۰ پلاس و مکارن ۷۲۰ اس
ولی در کل هراکان بهترینه
موندم چرا ایونیک ۵ بهترین ماشینه؟
Arshia m3csl
انتخابم ۹۱۱ جی تی ۳ ار اس هست یک ماشین واقعا خاص و خوبیه و ابر ماشینه ۹۱۱ واقعا ۹۱۱ باشه حتی به فراری و بنتلی با اینکه خیلی دوستشون دارم هم فکر نمیکنم ۹۱۱ رو عجیب دوست دارم
Reza Waffen SS
یه درگ عاشقانه
لامصب حتی شکستش هم دل‌نشینه ♥️
Alan.r
کاش بلک سریز هم شرکت داده می‌شد
پورشه فوق‌العاده بود باوجود قدرت و تعداد سیلندر کمتر عملکرد بسیار خوبی داشت 💪💪
S
مرسدس بلک سریز میزنه اوراکان تو خط مستقیم کلیپش همین ۳ ۴ ماه پیش همینجا تو پدال گذاشته بود
آریا ماشین
وزن هوراکان اشتباه اعلام نشده؟
حتی مدل های آونتادور هم ۱۵۶۰ کیلو نیستن چه برسه هوراکان
تا اونجایی که یادمه تکنیکا ۱۳۷۹ کیلو بود
LAMBORGHINI
لامبورگینی فوق العاده س
GMA
بی شک پورشه
Sobhan
لانچ پورش عالی بود ولی طبیعیه که تو 🙌مسیر مستقیم به لامبور نرسه
رضا
در جواب Sobhan که گفته پورشه هر وقت تونست در تنفس طبیعی لامبو رو ببره باید عرض کنم :
اگه پورشه در زمان حال حاضر تصمیم بگیره موتور ده سلندر تنفس طبیعی بزنه، شک نکن لامبو رو میبره.
میگی نه به آخرین ده سیلندرش در حدود ۲۰ سال پیش نگاه کن. منظورم کاررا جی تی بود.
مشخصات موتور و شتاب و سرعت آخرین ده سیلندر پورشه در ۲۰ سال پیش اندازه ۱۰ سیلندرهای فعلی لامبورگینی می باشه.
Sobhan
🤣🤣داداش زمانی که لامبور با سستو المنتو با ۵۸۰اسب صفر تا صد ۲/۵میگرفت اونم باز تنفس طبیعی رکورد تموم پیست هارو میزد نه تنها پورش بقیه کجا بودن ؟
مازیار
اگه با منصفانه ترین معیار، یعنی نسبت قدرت به وزن بسنجیم، سری ۹۱۱ پورشه تو تمام پیستها و درگها برنده نهایی هستن و این دقیقا مفهوم مهندسی آلمانیه یعنی استفاده بهینه از ظرفیت موجود
علی
جواب به تمام آلمان فن ها : آقاجون همه شو بگین !!! البته نگفتین که پیشرو در استهلاک و … !!! لامبو هرچی سنش بیشتر میشه با ارزش تر میشه ، شما برین مقایسه کنین قیمت یه ۹۱۱ و یه لامبورگینی که ۳۰ سال قبل ساخته شدن!!! دیگه حرفی نمیمونه
Alan.r
اولا که استهلاک لامبو بسیار بالاست حتی شاید بیشتر از آلمانی ها
دوما قیمت ۳۰۰SL UHLENHAUT رو با میورا مقایسه کن
BMWlamborghini
طراحی تکنیکا عالیه جدا از اینکه خیلی خوب عمل کرد
TESLA
تنها نقطه ضعف تکنیکا اینه که : تک دیفرانسیل هست ، اگه دو دیفرانسیل بود مثل پرفورمانته توی لانچ غولی میشد برای خودش
TESLA
ای جان ، جانشین آونتادور با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قراره تا چند روز دیگه رونمایی بشه ❤️❤️🇩🇪🇩🇪🇮🇹🇮🇹🇮🇹🚀🚀
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
logo-samandehi
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari