تست شتاب صفر تا ۱۰۰ تارا اتوماتیک با دستگاه درگی
تارا اتوماتیک را میتوان گرانترین سدان تولید داخل دانست. این خودرو بر اساس پلتفرم PF1 گروه PSA توسعه پیدا کرده است و میتوان به عنوان نسخه ایرانیزه شده پژو ۳۰۱ از آن یاد کرد. قوای محرکه تارا اتوماتیک نیز بر اساس پیشرانه معروف EC5 داخلی سازی شده است و با نام TU5 پلاس در داخل کشور تولید میشود.
تارا اتوماتیک به پیشرانه TU5 پلاس با حجم ۱.۶ لیتر مجهز است. این پیشرانه با فناوری CVVT ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در این خودرو از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT استفاده شده است که ساخت کمپانی DAE چین بوده و فناوری هیوندای پاورتک (HPT) را دارد. گفته می شود که در آینده نزدیک، تارا اتوماتیک با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی لندای چین هم به بازار می آید.
حتما ببینید: ویدیو تست و بررسی تارا اتوماتیک
تریم داخلی چرم و پارچه، صندلی راننده ۴ حالته برقی و ۲ حالته دستی، صندلی شاگرد ۲ حالته برقی و ۲ حالته دستی، نمایشگر لمسی، اپل کارپلی، اندروید اتو، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایرها، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، فرمان کمکی برقی، چهار کیسه هوا، سانروف برقی، استارت دکمه ای، آینه های جانبی تاشو برقی، تهویه الکتریکی دستی، سنسور نور، سنسور باران، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت رانندگی اسپرت و برفی جعبه دنده، زیرآرنجی متحرک جلو، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی و… از جمله امکانات تارا اتوماتیک تیپ V3 است. در آینده نزدیک تارا اتوماتیک با تیپ V4 هم به بازار می آید که امکاناتی مانند گرمکن صندلی های جلو، صندلی شش حالته برقی راننده، کنسول میانی جدید و… را خواهند داشت.
تارا اتوماتیک با وزنی ۱۲۶۸معادل کیلوگرم شتابی در حدود ۱۶.۶ ثانیه دارد
تارا اتوماتیک با وزنی ۱۲۶۸معادل کیلوگرم شتابی در حدود ۱۶.۶ ثانیه دارد
پیشرانه TU5 پلاس تارا با حجم ۱.۶ لیتر، ۱۱۳اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
یاد اون زمانی افتادم که برلیان ۱۵۰۰ اتومات ۱۴.۵ بود همه میگفتن این لگن سنگینه موتورش ضعیفه راه نمیره،بعد برلیانس ۱۶۵۰ اتومات ۱۳ شد گفتن تازه با پراید برابر شده ،،اگه فلسفی نگاه کنیم علت عقب ماندگی ملت خودمون رو فهمید
تازه با مد اسپرته!!
یه کم افتضاح نیس؟
این که توی واقعیت ۱۶ زد افتضاح نیس.چون واقعیت رو نمیشه فرار کرد.ی موتور ۱۶۰۰ تنفس طبیعی با گیربکس اتومات همین حدودا میشه طبیعتا.افتضاح اعداد اعلامیشونه ک زدن ۱۳!
الان یه سری ها میان میگن پراید۱۱۱و تیپ ۲ شتابش از این بیشتره ولی همون پراید و تیپ ۲ با تارا اتومات کورس بزاره فاصله چند ده متر ازش میخورن. شما همین پراید و تیپ ۲ رو دستگاه درگی شتاب بگیری تایم ۱۸ ثانیه ثبت میکنه. همون سلاطین کوچه خلوت مثل elx و ۴۰۵ هم دستگاه درگی ۱۴و ۱۵ثانیه ثبت میکنن. متاسفانه بخاطر خطای کیلومتر یه سری ماشین ها تو ایران الکی شدن فلان و محبوب وگرنه در عمل شتابشون با ام وی ام ۳۱۵ یکی هست.
ای کاش میشد اسب بخار همه ماشینارو با دستگاه درگی تست کنه اللخصوص یه سری خودرو ها که جوونا باهاشون فاز پورشه برمیدارن فکر میکنن خبریه.
پژو ۴۰۵ وزنش فقط ۱۱۰۰ کیلو هست با ۱۵۵ نیوتون متر گشتاور کی گفته شتاب ۱۵ ثانیه میزنه؟؟
ماشین اللخصوص اتومات با موتور ضعیف هیچ جای دفاع و موضع گیری نداره.. سر خودمونو دیگه شیره نمالیم!
شتاب پایین این ماشینا حتی از لحاظ ایمنی هم یک ضعف حساب میشه چون موقع سبقت گیری کم میارن و ممکنه حادثه ساز شن.
ماشین اونم اتومات با موتور ضعیف هیچ جای دفاع و موضع گیری نداره
سر خودمونو دیگه شیره نمالیم!..
شتاب پایین این ماشینا حتی از لحاظ ایمنی هم یک نقطه ضعف حساب میشه، چون موقع سبقت گیری کم میارن و ممکنه حادثه ساز شن
خوب زد شتابو ،انتظار داشتم یه روز بیشتر طول بکشه….😂
عزیزانی که با شتاب تارا مشکل دارن
هم قیمت تارا میتونن بی ام و سری ۵ یا اونتادور رو انتخاب کنن.خدا رو شکر تو مملکت ما حق انتخاب زیاده و جیب ملت پر پول فقط مشکل ۳ یا ۴ ثانیه اختلاف زمانه.
کمی واقع بین باشیم تو این مملکت هر کی با بودجه خودش هر ماشینی بتونه بخره باید کلاه شو بندازه بالا
اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
