wp-header-logo-777.png

قرار است تا طی روزهای آتی نزدیک به ۳۰۰ دستگاه هیوندای النترا ۲۰۲۳ در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی عرضه شوند. بر اساس اطلاعات به دست آمده، مشخصات و امکانات این خودروی کره ای برای حضور در بازار ایران معلوم شده است.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، هیوندای النترا ۲۰۲۳ با هفتمین نسل و کد اتاق CN7 به بازار ایران می آید و در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه از این خودروی کره ای آماده عرضه در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی است. نسل هفتم النترا در سال ۲۰۲۰ به بازار جهانی معرفی شده و در حال حاضر تعداد قابل توجهی از این سدان کلاس C هیوندای در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس حضور دارند. با توجه به بررسی های خبرنگار اسب بخار، مشخصات نسخه قابل عرضه این خودرو معلوم شده است.
هیوندای النترا ۲۰۲۳ در فاز اول واردات به بازار ایران، به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی گاما MPi مجهز است. این پیشرانه ۱۲۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلوی این سدان کره ای می رساند. در بحث قوای محرکه، النترا CN7 مدل ۲۰۲۳ با کیا سراتو ۱.۶ لیتری کوشا خودرو برابر است.
النترا نسل هفتم فاصله محوری ۲۷۲۰ میلی متر را دارد و طول ۴۶۷۵، عرض ۱۸۲۵ و ارتفاع ۱۴۳۰ میلی متر برای آن اعلام می شود. این خودروی وارداتی به باک ۴۷ لیتر بنزین مجهز بوده و مصرف سوخت ایده آل کمتر از ۷.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. همچنین در بازار جهانی هیوندای النترا نسل CN7 وزن خالص ۱۱۶۰ تا ۱۳۴۰ کیلوگرم را بر اساس سطح امکانات رفاهی و مشخصات فنی دارد.
هیوندای النترا CN7 را می توان در بازارهای جهانی با امکانات به مراتب لوکس و پیشرفته ای سفارش داد. اما به خاطر محدودیت های ارزی و سقف تعیین شده، النترا ۲۰۲۳ می تواند در نمونه های پایه و نه چندان فول آپشن به بازار ایران بیاید. هیوندای النترا ۲۰۲۳ وارداتی به دو کیسه هوا، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، جلو پنجره مشکی (بدون طرح براق و کرومی) چراغ های هالوژن (بدون فناوری LED)، تریم داخلی پارچه، تهویه الکتریکی دستی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، بلوتوث، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، جلو آمپر آنالوگ با نمایشگر ۴.۲ اینچی دیجیتال، سانروف، سنسور نور، اندروید اتو، اپل کار پلی، سنسور باد تایرها و… مجهز است.
در بازار جهانی می توان النترا CN7 را با سنسور باران، نور بالای اتوماتیک، فناوری LED چراغ ها، رادار خطی، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، گرمکن صندلی های جلو و عقب، سردکن صندلی های جلو، حافظه صندلی راننده، صندلی برقی راننده، ۷ کیسه هوای ۱۱ نقطه ای، دوربین ۳۶۰ درجه، تریم داخلی چرم، سیستم صوتی حرفه ای BOSE، جلو آمپر دیجیتال و… سفارش گذاری کرد.
این چیه خدایی. یه چیزی مثل دنا ولی با کیفیتش . نه تنها زشته . هیچ امکاناتی هم نداره. تهشم یه خورده کیفیتش از چینی هایی مثل j7 یا فونیکس ۶ پرو بهتره. تویوتا یا هندا هم نیست بگی کیفیتش خیلیییی بالا تره از چینیا. با این محدودیت های مسخره همون چینی های داخلی هنوز بهتر و به صرفه ترن. به امید روزی که واردات بدون هزینه گمرکی یا حداقل هزینه کم و بدون سقف و محدودیت صورت بگیره تا شاهد حضور خودرو های با کیفیت و با امکانات باشیم و کسی برامون تصمیم نگیره ماشینمون چی باشه چی نه چی داشته باشه چی نه
یه سوالی؟ برای این ماشین موتور ۱۲۸ اسب بخاری یه مقدار ضعیف نیست؟اهل فن توضیح بدن.
بیشترازیک مقدار😏
امکانات تیبا ۲ از این بیشتره که
۲ تا کیسه هوا اخه
۱۲۸ اسب واقعی؟! نه این اسب های ایرانخودرو و سایپا که نصف عددهای اعلامیشونم ماشینشون قدرت نداره!!
خدا بیامرزه پدر شاهین رو با موتور مگاموتور !
این وارداتیه فقط رقیب شاهینه 😄
متاسفانه انجین خوبی نداره. من خودم مدتی النترا ۲۰۱۵ داشتم که حدود ۱۵۰ اسب از یک موتور ۲ لیتری ارائه میکرد. بهترین نسخه النترا ورژن N-LINE هست که همین موتور اما بشکل توربو و گیربکس دوکلاجه با ۲۰۰ اسب میتونست بشدت خودروی برتری در بازار بشه.
موتورش ضعیفه به درد من که نمیخوره اگه ۲۰۰۰ بود میگرفتم ۱.۶ ضعیفه خودشم تو محله ما همش سربالاییه این بود واردات که میگفتن هر چی ماشین موتور ضعیفه کم اپشنه وارد میکنن وارد نمیشد از این بهتر بود باعث تاثف حرفی ندارم واقعا
حالا ببینیم قیمت چند میزنن
اهل دل باشی نه ضعیف نیس
ایرانی جماعت کلا مینالن بعد خودشون اول صفن برای این سیصدتا هم خیلییا دندون تیز کردن از گرگه بیابون بدتر جالبه ۵تا نظر خوندم همشون چسی بودن واقعا تا کی ریا کاری
یا وارد نکنین یا مث آدم وارد کنین این چیه با این موتور مسخره






اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.

source

توسط autokhabari