گروه هیوندای موتور چند سالی است که در زمینه رباتیک نیز فعالیت میکند و اخیراً عملکرد ربات شارژ خودکار خودروهای برقی را به نمایش گذاشته است.
جدیدترین ربات هیوندای در زمینه علمی تخیلی و نجات جان انسانها در آخرالزمان کار نمیکند بلکه به رفاه بیشتر مالکان خودروهای برقی میاندیشد. ربات شارژ خودکار هیوندای که بهطور اختصاری ACR نامیده میشود برای اتصال و شارژ خودروهای برقی بدون نیاز به پیاده شدن رانندگان از خودرو طراحی شده است. کرهایها پس از نمایش انیمیشنی از محصول جدید خود در سال ۲۰۲۲ هماکنون ویدئویی از عملکرد نسخه پیشتولیدی آن را منتشر کردهاند.
هیوندای برای این نمایش از دو ACR تک بازویی برای شارژ آیونیک ۶ استفاده میکند. راننده از مزیت سیستم پارک خودکار آیونیک ۶ برای قرار گرفتن خودرو در جایگاه مناسب سود برده و سپس ربات شارژ خودکار هیوندای برای باز کردن درگاه شارژ اقدام میکند. این ربات از دوربین برای تشخیص محل دقیق درگاه و زاویه اتصال استفاده کرده است. پس از این مرحله بازوی رباتیک اقدام به اتصال شارژر به درگاه و شروع شارژ میکند. ACR همچنین به عابری که در حال نزدیک شدن به کابل شارژ است هشدار میدهد. پس از آنکه عملیات شارژ تمام شد ACR شارژر را جمع کرده و درگاه شارژ خودرو را میبندد.
آن چیزی که در ویدئو بسیار ساده به نظر میرسد شامل متغیرها و محاسبات بسیاری است چراکه ربات هیوندای باید اطلاعاتی از محل دقیق پارک خودرو، شکل درگاه شارژ، وضعیت آبوهوا و وزن کابل شارژ را به منظور اطمینان از ارتباط بین شارژر و خودرو به دست آورد. به همین منظور آزمایشگاه رباتیک گروه هیوندای الگوریتم ویژهای را برای استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی مبتنی بر دوربین سهبعدی توسعه داده است. این آزمایشگاه برای اطمینان از اینکه ACR میتواند در شرایط واقعی عمل کند یک جایگاه شارژ سفارشی را در مرکز تحقیق و توسعه خود ساخته و آن را تست کرده است. ACR هیوندای ضدآب و گردوخاک بوده و میتواند در شرایط آب و هوایی بد نیز کارایی داشته باشد. همچنین سیستمهای ایمنی با حسگر لیزر یکپارچه میتواند موانع ساکن و متحرک را تشخیص داده و به عابران نیز هشدار دهد. دونگ جین هیون مدیر آزمایشگاه رباتیک گروه هیوندای میگوید:
ربات شارژ خودکار ما به شارژ آسانتر و راحتتر خودروهای برقی به ویژه در محیطهای تاریک کمک میکند. این ربات باعث راحتی دسترسی به ویژه برای افرادی با مشکلات تحرکی خواهد شد. ما به توسعه بیشتر ACR برای بهبود ایمنی و رفاه مالکان خودروهای برقی ادامه میدهیم
هیوندای همچنین خاطرنشان میسازد ایده افزایش راندمان کلی سیستم با ترکیب ACR و سیستمهای پارک خودکار انجام میشود تا شارژ چندین خودروی پارک شده امکانپذیر باشد و راندمان کار بالا رود. احتمالاً این کار بهصورت تردد ربات بین چندین خودرو یا شروع شارژ خودروی بعدی پس از پایان شارژ خودروی اول انجام خواهد شد. درهرصورت چنین محصولی میتواند گزینهای ایده آل برای جایگاههای شارژ عمومی باشد. البته ربات شارژ خودکار هیوندای هنوز آماده ورود به بازار نیست اما شاهد حضور آن در نمایشگاه حملونقل سئول ۲۰۲۳ خواهیم بود.
Hamilton1970
اوه…
❤bugatti
من یک خودروی بنزینی یا هیبریدی سریع و گرون یا اسکوتر برقی بوگاتی یا ساعت تویین توربوی بوگاتی رو ترجیح میدم
❤bugatti
می خواین دیوونه بشین برین بوگاتی یا پی وان بگیرید
❤bugatti
میخوام تاریخی ترین درگ ها رو از گذشته، حال و آینده رو شهر بدم
❤bugatti
گذشته
فراری تستروساvsلامبورگینی کنتاش
فراری اف ۴۰ vs لامبورگینی گالاردو
بوگاتی ئی بی ۱۱۰ vs جگوار ایکس جی ۲۲۰
❤bugatti
حال
انزو فراری در برابر فورد جی تی
فورد موستانگ شلبی جدید در برابر پورشه ۹۱۱ جی تی ۳
فراری لافراری در برابر فراری استراداله
بوگاتی شیرون ۳۰۰+ در برابر ایونیک ۵
مکلارن پی وان جی تی ار در برابر لامبورگینی وننو
ایونیک ۶ در برابر مکلارن ۷۲۰ اس
❤bugatti
آینده
بوگاتی بولاید کانسپت در برابر اس اس سی توتارا
بوگاتی بولاید کانسپت در برابر هنسی ونوم اف ۵
فراری اف ایکس ایکس کا اوو در برابر پورشه ۹۱۹ اوو
❤bugatti
خوشم نمیاد
ماشین خوب خوب هستش ولی نیاز به اینکارا که نیست راحت یک دونه ۷۲۰ اس یا بوگاتی بولاید بگیر باهاش حال کن
آخه ربات شارژ می خوام چیکار
خودروی برقی می خوام چیکار
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟