استیگ به عنوان یکی از مشهورترین شخصیت‌های تاپ گیر پشت فرمان پورشه ۹۶۲ مسابقه‌ای نشسته تا توانایی‌های آن را به نمایش بگذارد.


برخی افراد می‌گویند گروه خونی او اوکتان ۱۱۰ بوده و دیوارهای اتاق خانه‌اش پر از پوستر پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر است. برخی افراد نیز اظهار می‌دارند صدای استیگ مشابه صدای یک خودروی فرمول یک مدرن بوده هرچند همه ما می‌دانیم استیگ بن کالینز دوست‌داشتنی است! یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز تاپ گیر به شخصیتی با نام استیگ اختصاص داشت که راننده مسابقه‌ای ساکت اما بااستعداد بود. او هرگز صحبت نمی‌کرد و کلاه ایمنی خود را برنمی‌داشت هرچند به نظر می‌رسید علاقه وافری به نمایش مهارت‌های رانندگی خود در برابر افراد عادی داشت. استیگ همچنین سلیقه موسیقی خاصی داشت و به همه‌چیز از اپرا گرفته تا راک گوش می‌داد!

البته درباره بن کالینز باید گفت او ساکت نیست بلکه فردی فعال با رزومه‌ای قابل‌توجه به عنوان راننده موتور اسپرت محسوب می‌شود و بدلکار دنیل کریگ در سری فیلم‌های جیمز باند نیز بوده است. کالینز همچنین کانال یوتیوب خود با نام بن کالینز درایوز را اداره می‌کند و تجربه سواری با سوپر اسپرت‌ها و خودروهای مسابقه‌ای متنوعی از جمله محصولات گوناگون فراری، استون مارتین، پورشه و… را به اشتراک می‌گذارد. در این ویدئو استیگ یکی از خودروهای موردعلاقه خود یعنی پورشه ۹۶۲ گروه C را می‌راند.

کالینز می‌گوید زمانی که بچه بود پوستر این خودرو را روی دیوار نصب کرده بود. خودروی موردبحث که نسخه‌ای تکامل یافته از پورشه ۹۵۶ به شمار می‌رفت توانست چهار بار قهرمان مسابقات لمان شود و در واقع اوج مهندسی دهه ۸۰ میلادی را به نمایش می‌گذاشت. ۹۶۲ ثابت کرد یک خودروی مسابقه‌ای فوق‌العاده است و حتی نسخه جاده‌ای آن نیز تولید شد.

روتمنز پورشه ۹۶۲ یک خودروی نمادین خاص محسوب می‌شود. این خودرو با پوشش فراموش‌نشدنی آبی و سفید به همراه نوارهای قرمز و طلایی شناخته شده و یکی از سه خودروی روتمنز در اواسط دهه ۸۰ میلادی به شمار می‌رود. محصول موردبحث در لمان ۱۹۸۷ با رانندگی جکی ایکس و یوخن ماس حضور داشت و اگرچه ابعاد آن کاملاً به چشم می‌آمد اما وزنش فقط به ۹۰۰ کیلوگرم می‌رسید. پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۶ لیتری پورشه ۹۶۲ نیز ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و همانند تمامی پورشه‌های توربو در آن دوران از اندکی تأخیر در توربو رنج می‌برد. پس از پورشه ۹۶۲ شاهد معرفی WSC-95 بودیم که قهرمان لمان در سال ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ شد. این خودرو از همان پیشرانه ۶ سیلندر تایپ ۹۳۵ مشابه ۹۶۲ سود می‌برد اما حجم پیشرانه به ۳.۲ لیتر رسیده بود. در سال‌های بعد شاهد خداحافظی موقتی پورشه با مسابقات استقامت بودیم اما ژرمن‌ها دوباره در سال ۲۰۰۵ و با خودروی RS اسپایدر به موتور اسپرت بازگشتند.

Amir
۲.۶ لیتری شیش سیلندر ۶۰۰ اسب بخار🔥
واقعا اوج مهندسی دهه ۸۰ بوده
amir-mr
چقدر این پورشه ۹۶۲ زیباست
R@min
تو ماشین های لمان صدای مزدا ۷۸۷b یه چیز دیگه بود.
فرشاد
پورشه ینی همین که می بینین
به قول بعضیا ماشالا اصالت ماشالا یوروپ کار با ارزش اوج مهندسی مث همیشه بهتر از همه مدعی ها توخالی که فقط یه اتاق دارن با موتور حجیم اسب زیاد اما به درد نخور توشم چارتا صندلی حموم گذاشتن
دیدن؟منم بلدم از این نظرا منتها این نظرا در شان اکثر ممبرهای پدال که هدفشون کسب اطلاعات و بحث شیرین هس نی
اینکه جلوی اصالت ۹۰ساله دم از اصالت۷۰ساله بزنی یا فرق اسفالت درگ و اسفالت معمولی و نخوای بفهمی یا تنها یه ZO6کوروت رو از برندی که
از تانک بگیر تا فرمول وان و سدان وSUV و سوپر اسپرت و هایپر و لمان همشو ساخته و رکورد دار بوده بهتر بدونی ینی هیچی از این بحثا حالیت نی
Alan.r
۲۳۰.۸ اسب بخار بر لیتر در دهه ۸۰!!!!
مهندسی یعنی این🇩🇪🇩🇪
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari