در این ویدیو به سراغ بررسی اختلاف قیمت های غیرمنطقی بازار رفتیم و مشخص کردیم که چرا برخی از خودروها نسبت به همرده هایشان گران ترند و چرا یک آپشن مشخص مانند سقف پانوراما در یک خودرو ارزان تر و در خودروی دیگر گران تر تمام می شود.
قیمت های بازار همیشه بر پایه یک پارامتر مهم یعنی تقاضای مردم برای خودرو تعیین می شود که در بازار آزاد به آن خوش فروش بودن و طالب داشتن می گویند.
یکی از مهم ترین اختلاف قیمت هایی که این روزها با آن مواجهیم در نسخه های مختلف ۲۰۷ است. برای مثال ۲۰۷ دنده ای سقف فلز با نسخه پانوراما فقط در نوع سقف تفاوت دارند و این تفاوت جزئی برای مشتری حدود ۴۵ میلیون تمام می شود. داستان در این نقطه به پایان نمی رسد و اختلاف همین سقف شیشه ای در نسخه اتوماتیک ۲۰۷ حدود ۱۱۰ میلیون است که به هیچ طریقی نمی توان چنین فاصله ای را درک کرد.
علاوه بر ۲۰۷ ها، ما در بازار، ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۳ را هم داریم که جدا از سقف پانوراما، در آپشن هایی مانند تهویه دیجیتال، تنظیم برقی آینه ها، رینگ آلومینیومی و بالابر برقی شیشه های عقب هم اختلاف دارند و این همه تفاوت آپشن برای مشتری فقط حدود ۳۰ میلیون آب می خورد. به این ترتیب متوجه می شویم که یک سقف شیشه ای در ۲۰۷ حتی ۱۱۰ میلیون هم می ارزد و همان سقف شاید تیپ ۳ را در حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون گران تر کند. به این قضیه می گویند اختلاف قیمت های غیرمنطقی بازار.
بیشتر بخوانید : تفاوت سانروف، مونروف و سقف پانوراما در چیست؟
یک مثال دیگر در مورد اختلاف قیمت پارس سال با موتور XU7 پلاس و پارس تیوفایو است که فقط و فقط در پیشرانه اختلاف دارند و همین تفاوت در موتور فاصله قیمت بازار این دو را حدود ۱۳۰ میلیون می کند.
بیشتر بخوانید :
تفاوت پیشرانه های XU7 و XU7 پلاس
موتور تیوفایو (TU5) + نسخههای مختلف و مشخصات فنی
مهم ترین دلیل این اختلاف قیمت ها فقط و فقط میزان تقاضا و مورد پسند واقع شدن یک خودرو میان مردم است. برای مثال به قول معروف ۲۰۷ پانوراما پاخور بهتری نسبت به نسخه سقف فلزی دارد و همین قضیه موجب شده تا اختلاف قیمت شدیدی بین این دو نسخه به وجود بیاید.
شما اگه واقعا طرفدار مردم بودین اون موقعی که خود دولت و خودروسازی توی بورس قیمت بالا به مردم خودرو میفروختن ، اعتراض میکردین …. چی شده الان زبون در آوردین ؟؟؟
–
–
علت فروش بالاتر این خودرو ها توسط خودروساز به مردم توی بورس بوده – تمام ۲۰۷ های اتوماتیک ۶ سرعته از بورس به بازار اومده و اختلاف قیمتش هم از اونجا نشات میگیره ……….. ۲۰۷ های سقف قرمز همه از طریق قرعه کشی و با قیمت خیلی خیلی پایین به بازار اومده پس قیمتش هم پایین تره …… همه آمار و ارقامش هم موجوده ….. اگه واقعا کار بلد بودین با یه سرچ قبلش براتون توجیه میشد ……
–
–
دوست عزیز اصلا اینطور نیست. قیمت خودرو تو بازار خیلی به مورد پسند قرار گرفتن تاثیر داره. در مورد پارس سال و تیوفایو چه دلیلی وجود داره ؟؟
همون ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلز و پانوراما چرا باید ۱۱۰ میلیون اختلاف داشته باشن ؟؟
نمیفهمم که چه کسی یا چه چیزی توی مغز مردم کرده که بورس کالا بد بود! دفعه قبل خودم یه ریپلای زدم و گفتم بورس کالا به فلان دلیل خوب بود در حالی که همش دیسلایک گرفت، دیسلایک اهمیتی نداره، ناراحت شدم از اینکه واقعا ما مردم همیشه بر اساس جو تصمیم میگیریم و همین عامل خیلی از بدبختی هامونه، خداوکیلی یه کم فکر یه کم تحقیق، تعصبی نباشیم
حالا شمایی که میگی امار و ارقام هست بفرمائید وقتی بورس کالا جریان داشت ماشین توی بازار گرون تر شد؟ نخیر ثابت موند چرا چون بازار مشتری نداشت، مشتری میرفت ۱۰۰ تومن زیر قیمت بازار میگرفت، درسته قیمت بورس هم ۲ برابر قیمت کارخونه بود اما کارخونه به کسی ماشین میده؟ نتیجه بورس کالا خوب بود ولی به مزاج دلال ها و مافیا خوش نیامد و به همین دلیل جمع شد
شوخی میکنی یا چیز دیگه؟ !!!
برو با دلاور برگرد…
اسب بخار دیگه مث قبل نیست
اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
