کادیلاک نسل جدید سدان پرچمدار CT6 را با ظاهری الهام گرفته از کانسپت اسکالا، بهبود تجمل و تکنولوژیهای بیشتر معرفی کرده است.
هرچند کادیلاک در سال ۲۰۲۰ به تولید سدان پرچمدار CT6 در آمریکا پایان داد اما این خودرو در چین همچنان عرضه میشد و حالا نسل جدید آن با ظاهری الهام گرفته از کانسپت اسکالا، بهبود تجمل و تکنولوژیهای بیشتر معرفی شده است. این خودرو بر اساس نسخهٔ ارتقاءیافتهای از پلتفرم محرک عقب نسل قبلی بنام اومگا ساخته شده و طول ۵,۲۲۳ میلیمتری و فاصلهٔ محوری ۳,۱۰۹ میلیمتری آن با قبل یکسان است.
همانطور که اشاره شد، طراحی بیرونی نسل جدید CT6 با الهام از کانسپت اسکالا شکل گرفته است. بزرگترین تغییر را میتوان در جلوی خودرو مشاهده کرد یعنی جایی که جلوپنجرهای بزرگ به همراه چراغهای عمودی روی ورودیهای هوای تزئینی طرفین دماغه و دیلایتهای باریک به چشم میخورد. در قسمت جانبی، خط سقف شیب بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد و در عقب هم شاهد نمایی آشنا با چراغهای L شکل باریکتر، دو سر اگزوز و اسپویلری یکپارچه هستیم.
کابین خودرو اما ویژگیهای چشمگیرتری دارد که برجستهترین آنها نمایشگر منحنی ۳۳ اینچی با وضوح ۹K و یک میلیارد رنگ است. این نمایشگر پیشرفته از تراشهٔ ۸۱۵۵ کوالکام بهره میبرد و از اینترنت ۵G پشتیبانی میکند. علاوه بر این، کابین مجلل CT6 با الهام از قایقهای تفریحی لوکس طراحی شده است و نورپردازی ۲۶ رنگ قابل تنظیم، تودوزی چرمی ناپا و متریال باکیفیتی مثل روکشهای چوبی هم به زیبایی داخل خودرو کمک کردهاند.
کادیلاک صندلیهای عقب CT6 جدید را که از گرمکن و تهویه بهره میبرند، مبل بزرگ چندمنظوره به سبک آمریکایی توصیف کرده است. سیستم صوتی AKG با ۱۹ بلندگو، سیستم فعال مقابله با سروصدا و سیستم کمکرانندهٔ سوپر کروز هم از دیگر ویژگیهای این سدان پرچمدار آمریکایی هستند.
CT6 مدل ۲۰۲۴ از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسل قبلی استفاده میکند که در چین توسط جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک تولید میشود. این پیشرانه ۲۳۳ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشود تا نیروی خود را به چرخهای عقب انتقال دهد. نسل جدید CT6 به نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ سیستم تعلیق مغناطیسی مجهز شده که با استفاده از واحدهای کنترل مستقل در هر چرخ، مسیر را هزار بار در ثانیه اسکن میکند و ۴۵ درصد سریعتر کمکفنرها را تنظیم میکند. وظیفهٔ متوقف کردن خودرو هم بر عهدهٔ ترمزهای برمبو با کالیپرهای چهار پیستونه است.
نسل جدید کادیلاک CT6 در چین بسته به تیپ با قیمتی از ۳۵۹,۷۰۰ یوآن معادل ۵۰,۸۳۰ دلار تا ۴۶۹,۷۰۰ یوآن معادل ۶۶,۳۷۴ دلار به فروش میرسد. برای تیپهای بالاتر سوپر کروز هم با هزینهٔ ۲۰ هزار یوآن معادل ۲,۸۰۰ دلار قابل سفارش خواهد بود درحالیکه دارندگان نسل قبلی CT6 در صورت خرید نسل جدید ۳۰ هزار یوآن معادل ۴,۲۴۰ دلار تخفیف خواهند گرفت.
AMANTE
طراحی داخلی ایش بشدت بهتر و جذاب تر شده ولی طراحی بیرونی نسل قبلی CT6 رو بیشتر دوست داشتم.
نسل قبل در کنار ظرافت طراحی حالت عضلانی هم داشت که واقعا جذاب اش کرده بود و در آخرین روز های عمر اش در آمریکا موتور بلکوینگ هم براش عرضه شد.
https://www.pedal.ir/cadillac/%d8%ae%d8%af%d8%a7%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%84%d8%a7%da%a9-ct6-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7/
R@min
اسمش موتور بلک وینگ نیست، LT4 هست که این موتور هم رو CT6 نزاشتن. یه موتور DOHC کاملا جدید بود به اسم LTA که متاسفانه طی یه تصمیم احمقانه میلیون ها دلار هزینه توسعه رو گزاشتن کنار بدون هیچ دلیلی. واقعا عجیب جی ام میخواد رقیب رولز رویس بده بیرون اونوقت نخواستن با S-CLASS رقابت کنن.
Amir Machine
کادیلاک موتور LTA رو با اسم بلک وینگ معرفی کرد، اصلا اسم بلک وینگ اولین بار اونجا استفاده شد، این موتور روی CT6-V عملکرد فوقالعادهای داشت اما امان از حماقت GM
R@min
من فکر کردم دوستمون منظورش موتور CT5 بلک وینگ هست.
Soldat der waffen ss
موافقم
net
طراحی دو شاخه چراغ عقب و رنگ سفید چراغ عقب خیلی بد و مسخره هست.مثل بقیه ماشینهای کادیلاک چراغ عمودی زیر چراغ جلو خیلی بد هست.نوک چراغ جلو که چسبیده به جلوپنجره نازک شده بد شده.لبه گرد ذوذنقه ای منحنی صفحه نمایش بد هست.اگزوز دایره ای نیست بد شده.تودری رو با دوخت چرم شطرنجی استفاده شده بد هست.زه سفید اطراف شیشه دربها در قسمت شیشه مثلثی درب دوم پهن شده بد هست.رینگ سفید بد هست
R/T
عالیه
R/T
داخلش حرف نداره بیرونشم همینطور
arefgod
از همه لحاظ عالی هستش
محمد
موافقم. فقط اسمش بده CT6
MAJking2
کاش آلمانی ها هم روز ب روز زیبا تر میشدن
harry.potter
بی نهایت جذاب ، یه سدان واقعی
زیزیگولو
قبل از شاسی بلندا و پیکاپا و هاچبکا و استیشنا و ……… همیشه این سدانهای فوق لوکس بودن که با به رخ کشیدن ثروت مالکاشون جایگاه ویژه ای بین ثروتمندا داشتن و هنوزم دارن ولی در حال حاضر تعداد برند سدانهای لوکس زیاده تا جایی که حتی ثروتمندا واسه انتخاب دچار تردید میشن
Tesla
نمایشگاه با وضوح ۹k و توانایی ثبت بیش از یک میلیارد رنگ 😬😬 پشمام ، آیفون ۱۴ پرومکس هم انقدر صفحه نمایش با کیفیتی نداره ( که در حال حاضر برترین گوشی هوشمند هست )
Alan.r
طراحی داخلی تمام محصولات کادیلاک یکی شده و فقط از نظر اندازه نمایشگر با هم تفاوت دارن
corvette
کدوم کمپانی طراحی داخلیش یکی نیست؟؟؟؟
مرسدس که هم داخلی هم خارجیش یکی شده
امیررضا
انگار کتشلوار پوشیده، زیباست.
Ali
فقط تنها ایرادی در داخل داره در مورد ریدف دومش هست ای کاش مثل بقیه ی برند ها کنسول یکپارچه واسه ردیف دوم هم می بود .
Ali
کادیلاک یواش یواش به دنیا نشون میده که چقدر اصیل و لوکس ساز هستش ، و به نظر من بهترین خودرو های لوکس رو فقط رولزرویس ، کادیلاک ، لینکلن و بنتلی میسازند .
رولزرویس با فانتومش
کادیلاک با اسکالید و سلستیکش
لینکلن با نویگیتورش و کانتیننتالش
بنتلی هم با کانتیننتالش
Hadi
واقعا عالی شده CT6 جدید 👌
کابینش معرکه شده و تو آمریکا اگه بیاد با مدل بلک وینگ عالی میشه…
ممد ژانگولر
حالا این شد یک چیزی . به کادیلاک بیشتر میخوره
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
زومیت ♦ زومجی ♦ کجارو
زومیت ♦ زومجی ♦ کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟