بوگاتی در حال انجام آزمایشهای توسعهٔ نهایی روی بولاید است و حالا ویدئویی جالب از این آزمایشها منتشر کرده است که صدای خارقالعادهٔ موتور را نشان میدهد.
بوگاتی بولاید پیش از آغاز تحویل اولین نمونهها به خریداران در سال ۲۰۲۴، وارد مراحل نهایی توسعه شده و حالا بوگاتی ویدئوی جالبی از آزمایش این هایپرکار مخصوص پیست در یک پایگاه هوایی منتشر کرده است. این شرکت همچنین جزئیات جالب در مورد آیرودینامیک افراطی بولاید منتشر کرده است. این خودرو ابتدا در قالب یک کانسپت در اکتبر ۲۰۲۰ رونمایی و سپس نسخهٔ تولیدی آن در آوریل ۲۰۲۳ معرفی شد. در این فاصله، مهندسانی بوگاتی، بولاید را طی دورهای شبیهسازیشدهٔ بیشماری در مشهورترین پیستهای جهان آزمایش کردند تا طراحی و تنظیمات آن را دقیقتر کنند.
بااینحال، اصلاحات نهایی در دنیای واقعی و بهعنوان بخشی از برنامههای آزمایشی متمرکز بر موتوراسپرت انجام گرفته است. آیرودینامیک دیوانهوار بولاید با تولید نزدیک به سه تن داونفورس، خودرو را به پیست میچسباند. در این ماشین، اسپلیتر جلو با بالهای یکپارچه با دیفیوزر جلو و بالههای جانبی کار میکند. کابین کمعرض خودرو نیز به کمک فرم و مکان نصب آینههای جانبی بال شکل، امکان عبور هوای بیشتری را از اینترکولرهای جانبی فراهم میکند. بوگاتی در بولاید بجای دوربین از آینههای سنتی استفاده کرده است زیرا این آینهها باعث میشوند راننده بتواند فاصله با خودروهای دیگر را سریعتر تخمین بزند.
در عقب خودرو هم بیش از همه یک بال عظیم قابل تنظیم جلبتوجه میکند که با سر اگزوزهای مرکزی، چراغهای LED باریک X شکل و دیفیوزری بزرگ همراه است. در این نما لاستیکها هم مشخص هستند. زیر این پوستهٔ تهاجمی، شاسی مونوکوک و پیشرانهٔ ۸ لیتری W16 چهار توربوی شیرون پنهان شده است. این موتور ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و در کنار وزن ۱۴۵۰ کیلوگرمی قرار میگیرد.
بولاید افراطیترین بوگاتی تاریخ توصیف شده که وعدهٔ تحمل شتاب جانبی تا ۲.۵ جی را داده است اما به گفتهٔ بوگاتی، این ماشین مثل برادران جادهای خود، توسط همهٔ رانندگان صرفنظر از سطح مهارتشان قابلکنترل خواهد بود. این شرکت تنها ۴۰ دستگاه از بولاید تولید میکند که هرکدام ۴ میلیون یورو قیمت دارند اما هیچکدام جواز تردد در خیابانها را نخواهند داشت.
فورد
الان یکی میاد میگه ۲۰۶ با بوگاتی فرقی نمیکنه
R
تا شما نگی کسی نمیگه اینجا جای مسخره بازی و نمک بازی نیست
Kamy
میر سلیم و امثال میر سلیم زیاد داریم
هستن کسایی که این حرفو بزنن
مازیار
اما یادآوریش هیچ لطفی نداره
OMID-LAMBO
بهرحال هردوشون یه هدف رو دنبال میکنن و اون هم حمل و نقله
یا الاغ و گاو و شتر که فرقی با بولاید ندارن چون با اونا هم میشه حمل و نقل کرد
حسین کاظمی
😂
JooJoo
سه تن داون فورس….
اگه ای ام جی وان بتونه یه پیچ رو با سرعت ۱۲۰ رد کنه این با چه سرعتی رد میکنه؟؟؟؟؟؟
اگه پراید قرار بود این حجم داون فورس رو تولید کنه خودش زیر داون فورس خودش له میشد
محمدهادی
نگفته این سه تن رو در چه سرعتی ایجاد میکنه
ولی بهرحال این داونفورس وحشتناک در کنار ۱۶۰۰ اسب بخار و تنها ۱۴۵۰ کیلو گرم بهمراه تحمل شتاب جی بالای ۲ همه و همه یک خودروی خارق الاده میسازه!!
عملکردی شبیه به خودرو های جی تی ۱ یا در حدود کلاس Lmp2
قطعا برای تحمل این شتاب جانبی خودرو باید روی تایر های اسلیک بره تا بتونه این مقدار جی رو از طریق شاسی و اتصالات و تعلیق و رینگ و تایرها پخشش کنه
خیلی دوستدارم یه سر به نوربرگ رینگ بزنه!
ehsan
در حال حاضر غول مرحله آخر هست این بوگاتی چه دانفورسی داره با وزن یک ۹۱۱ gt3 بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار بیشتر داره 😲🤩🤪😲
مازیار
اگه تکلیف عملکرد این چند تا هایپرکار ماورائی (بولید سولوس RB17 T50s و AMR pro) نسبت به هم مشخص نشه خماری بدی بجا می مونه
یک شهروند ساده
اگه الکتریکی نیست آینده ای نداره. دوستانی که موافق هستند لطفا دیسلایک بفرمایند.
PRPR
برقی کردن خودرو ها مثل دنده دستی و دنده اتومات ماشین میمونه . خیلی ها تعصب داشتن که لذت رانندگی با دنده دستی که بعد مدتی یا نظرشون عوض شد یا عادت کردن . ولی هنوز که هنوزه خودرو های زیادی با دنده دستی تولید میشن طرفداران خوشون رو دارن . برقی کردن خورو ها هم همینجوری شاید خیلی ها نظرشون عوض شه ولی همیشه عده زیادی هستند که ماشین های برقی رو به بنزینی ترجیح بدند.
منتقد
اگر لایک میخوای ، بگو لایک کنید .
دیگه این حرفها چیه!!!!!!!!!
R
باز هم سخنان سخیف از یه یک خود شیرین
ایران
موتور ۱۶ سیلندر با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت با اون صدا و کمتر از ۱.۵ تن وزن واقعا عالیه اونایی که میخرن چه عشق حالی کنن هیولای درونسوز
احمدرضا
فکر کنم یه سری رکوردها قراره پودر بشن
R
این یک هیولاست
R
وقتی پادشاه جاده میخواد پادشاه پیست هم بشه
R@min
به احتمال زیاد وزن خشک ۱۴۵۰ هست که با مایعات تا ۱۶۰۰ میشه که تقریبا نسبت وزن به قدرت ۱ به ۱ داره. گیربکس هم باید سکوئنشنال باشه و قطعا یکی از محورها از تعلیق پوشراد استفاده می کنه. ارقام دیوانه واره ولی مدیریت ۱۶۰۰ اسب تو پیست !!! بنظرم به اندازه ساختن یه هایپرکار مشکله.
کاش می شد یه شرایطی فراهم بشه که استون والکری AMR PRO، فراری FXX-K EVO و بولاید تو یه پیستی رکورد بزنن.
Scuderia Ferrari
آقا رامین
FXX-K Evo دیگه توان رقابت با هایپر کارهای پیست محور مدرن رو نداره و باید منتظر نسخه XX جانشین LaFerrari باشیم که قطعاً رقیب سرسختی برای والکری AMR Pro ، مرسدس AMG One و سایر هایپر کارهای پیست محور خواهد بود
بوگاتی بولاید هم بعید میدونم کسی بتونه در پیست باهاش رقابت کنه و یک پله بالاتر از رقباست
R@min
بنظرم دست کم گرفتیش به هر حال تا دیدن عملکرد در دنیای واقعی نمیشه چیزی رو تایید و تکذیب کرد.
بعید می دونم این بوگاتی بتونه سریع تر از بقیه باشه. این حجم قدرت و گشتاور هر سیستم ترمز و گیربکسی رو تو چند دور هات لپ ذوب می کنه. البته باید منتظر اخبار تکمیلی باشیم.
R/T
خارقالعاده است
عجب صدایی
R/T
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/Bugatti-Bolide-3.jpg
چقدر گنگه
تحت پیگرد
بهترین صدایی که از یک ماشین تا حالا شنیدم صدای پاگانی huayra r لامصب زوزه میکشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
زومیت ♦ زومجی ♦ کجارو
زومیت ♦ زومجی ♦ کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟