خرید خودروی ساندروی کارکرده ممکن است یکی از گزینههای انتخابی برخی از افراد باشد. اینکه این خودرو میتواند پاسخگوی نیاز و انتخابی معقول باشد را در ویدئوی بررسی پدال ببینید.
رنو ساندرو یا داچیا ساندرو بهعنوان یک خودروی ارزان قیمت در بازارهای اروپایی چندین نسل عوض کرده اما همچنان در همان مدل قدیمی در کشورمان به فروش میرسد. هرچند اگر تحریمهای غرب علیه ایران نبود احتمالاً هنوز هم بدون کوچکترین تغییری و شاید حتی با افت شدید کیفیت در حال تولید بود.
در همین ارتباط بخوانید: آزمایش رانندگی و بررسی عملکرد رنو ساندرو
ساندروی موجود در بازار ایران از نسل اول این خودرو بوده که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد. البته بعد از موفقیت تندر ۹۰ یا لوگان و استقبال مصرفکنندگان، ورود ساندرو به بازار کشور از سال ۲۰۱۵ رقم خورد و به مدت ۴ سال هم ادامه داشت. این در حالی بود که در سال ۲۰۱۲ نسل دوم و در سال ۲۰۲۰ نسل سوم این خودروی داچیا رونمایی شدند.
رنو ساندرو از نظر فنی با خانواده لوگان یکسان است. پلتفرم، مجموعه موتور و گیربکس و قسمتهای فنی و ابعاد و داشبورد و لوازم مشابه هستند. تنها در طراحی بدنه و کمی هم در داشبورد و رودریها شاهد تغییراتی خواهید بود. ساندرو خودرویی بسیار ساده و به همین دلیل هم کمخرج است. این سادگی اکنون و در رقابت با خودروهای پرآپشن روز یک نقیصه محسوب میشود. نبود امکاناتی مانند مانیتور و دوربین، فرمان برقی، صندلیهای برقی، تهویه اتومات، استارت دکمهای و ورود بدون کلید، سانروف، دیلایت و کروز و از این قبیل از یکسو و طراحی بدون سلیقه، پراکنده و نامرتب ادوات محدود موجود و نبود ارگونومی در حداقلیترین سطح آزاردهنده است.
در بخش فنی، ساندرو با موتور خوب و بادوام ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتنمتر که به یک گیربکس خودکار AL4 متصل شده و با تعلیق مستقل مک فرسون با بازوی جناقی در جلو و پیچشی با مقطع H و فنر مارپیچ در عقب با رینگهایی ۱۵ اینچی در این ابعاد و کلاس کمبودی ندارد.
ارزش این خودرو بهعنوان یک گزینه دست دوم بر اساس قیمت روز بازار و سایر خودروهای نو و کارکرده در این بازه قیمتی تعیین میشود. ساندرو خودرویی معمولی برای استفادههای معمول و روزمره است و نه بیشتر. اگر به دنبال لذت رانندگی یا امکانات یا راحتی و یا جلب توجه باشید باید به سراغ گزینههای دیگری بروید.
از شما دعوت میکنیم بررسی ویدئویی رنو ساندروی دست دوم را ببینید. لطفاً در کانال یوتیوب ما هم عضو شده و کامنت بگذارید.
تماشا در یوتیوب:
تماشا در آپارات:
R/T
موتوری که روش هست واقعا خوبه
فرزاد
پنج میلیون تومان تمام
اونم بخاطر اینکه یه خودروی واقعیه و وقتی بهش بنزین و روغن بزنی قابلیت حرکت داره وگرنه ،،،،
محمود
من موندم چه کسی میاد با این قیمت که میشه تارا اتومات شاهین اریزو ۵توربو و h330 دنا پلاس
توربو سوار شد واقعا کی به مغزش خطور میکنه که بخواد این فرغون تاریخ گذشته رومانی رو بخره ماشینی که نه هندلینگ داره نه سواری نه گیربکس و در حد چرخ گوشت هم آپشن نداره
محسن
ساندرو استپ وی رو حدود ۲۰۰۰ کیلومتر سوار شدم، زمستون بود، این لامصب حتی برف کار کنش هم مثل خودش و صندلی هاش داغونه، برف کار کن دو سرعته داره، باورتون میشه؟ دکمه شیشه بالابرش بی کیفیت و دو هزاری هست، گیربکس با کیفیت اما خنگ و تنبلی داره، صندوقش واسه مسافرت های دور یه خانواده سه تا چهار نفره کوچیکه و…. قص علی هذا
MOHAMMAD.DEMON
این الان یک میلیارد قیمت داره ؟
تفلیس با یک میلیارد میتونید ۲ تا پاسات ۲۰۱۷ تمیز بگیرید
با دلار ۵۰ هزار تومانی
محمد
خشکش هم اگر پیدا بشه کسی ۱ میلیارد بر نمیداره
محمد
کاری به قیمت ۲۰ هزار دلاریش ندارم. بازم نمیارزه چون تو بازار ماشین دیگه با کمی اختلاف کیفیت و قیمت خیلی کمتر هست.
Genius
الان وقتشه گروهی آمیب تک سلولی که عشق نوشمک دارن و زندگی دنیا و آخرت رو فقط نوشمک میدونن ورود کنن و ساندرو فاتح ۱۱۰ بسازن نصف این قیمت با دو برابر کیفیت وگرنه حرفاشون همه کشکه
محمد
تو این بازار کسی برای اینا میلیاردی پول نمیده خیالت راحت
harry.potter
واقعا چی تو مغز یک فرد می گذره که میره ساندرو می خره؟؟
کاری به کیفیت و پلاستیکی بودن و خشک بودن ماشین ندارم (سوار شدم با علم می گم، به مدت یکی دو ماه هر روز صبح یه اژانس که ساندرو بود میومد دنبالم)
من فقط نگران کله ی سرنشین های عقبم
یه تصادف از پشت = مرگ عزیزان(مخصوصا فرزندان که عقب می شینن)
فاصله ی سر نفر عقب با شیشه یه وجب هم نیست
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
زومیت ♦ زومجی ♦ کجارو
زومیت ♦ زومجی ♦ کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟