بر اساس گزارش و داده‌های جدید منتشر شده، برندهای تسلا و بی وای دی شکست سختی را به برندهای ژاپنی در زمینه تولید و فروش خودروهای برقی تحمیل کرده‌اند.


گزارش جدید منتشر شده به پیشرفت‌های کنونی در زمینه همه‌گیری خودروهای برقی و تخمین برندهای پیشتاز در این بخش بازار می‌پردازد. همان‌طور که گفته شد تمامی خودروسازان ژاپنی عملکرد ضعیفی داشته‌اند و تنها تسلا و بی وای دی پیشتاز بازار خودروهای بدون آلایندگی هستند. این گزارش توسط انجمن ملی حمل‌ونقل پاک ICCT و با عنوان رتبه‌بندی خودروسازان جهانی در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است. بر اساس داده‌های موردبحث، تسلا و بی وای دی تنها خودروسازان پیشتاز بین ۲۰ سازنده خودروهای سبک جهانی خواهند بود. همچنین ۱۲ کمپانی به عنوان انتقال‌دهنده‌ها نام برده شده‌اند و فولکس‌واگن و بی ام و بالاتر از همه آن‌ها قرار دارند. نهایتاً ۶ برند نیز که شامل ۵ شرکت ژاپنی و ۱ برند هندی هستند به عنوان برندهای عقب مانده شناخته شده‌اند.
به منظور تخمین رتبه و وضعیت هر خودروساز ICCT سهم هر برند از بازار، تکنولوژی‌ها و استراتژی‌های آن را بررسی کرده است. تسلا تنها برند این لیست است که فقط به تولید خودروهای برقی مشغول بوده و هرگز خودرویی بنزینی تولید نکرده است. درباره استراتژی‌های این خودروساز آمریکایی نیز هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد. از طرف دیگر بی وای دی با سرعت بالایی خودش را به عنوان تولید کننده خودروهای برقی مطرح می‌کند. برند چینی یاد شده آخرین خودروی بنزینی خود را در سال ۲۰۲۲ تولید کرد هرچند در سبد محصولاتش خودروهای پلاگین هیبریدی نیز وجود دارد.
همان‌طور که در نمودار و جدول منتشر شده دیده می‌شود، برندهای بیشتری در سمت مثبت قضیه قرار دارند. همچنین بسیاری از برندهای انتقال‌دهنده امتیازهای نسبتاً نزدیکی به یکدیگر دارند. بی‌شک مشاهده جایگاه جنرال موتورز با فورد و هیوندای/کیا جالب خواهد بود. همچنین اگرچه مرسدس بنز تولید خودروهای برقی را از چندی پیش شروع و آن‌ها را در نمایندگی‌ها عرضه کرده اما به نظر می‌رسد بی ام و عملکرد بسیار بهتری داشته است.
جای تعجبی ندارد که تویوتا به عنوان برندی عقب مانده نام برده شده هرچند علیرغم نگرش مدیران قبلی این خودروساز درباره خودروهای برقی، این برند ژاپنی بالاترین امتیاز را بین برندهای عقب مانده به دست آورده و هوندا و نیسان با فاصله کمی در تعقیب هم‌وطن خود هستند. البته نیسان چندین سال است که خودروی برقی لیف را عرضه می‌کند. واضح است که دلیل عقب‌ماندگی این برندها به استراتژی‌ها و عدم عرضه خودروهای برقی مربوط می‌شود. تسلا برندی کاملاً برقی و بدون آلایندگی بوده و بسیاری از رقبا نیز اهداف بلندمدتی دارند. متأسفانه هدف بلندمدت تویوتا در این گزارش تنها ۳۹ درصد بوده و سرمایه‌گذاری آن در تولید خودروهای بدون آلایندگی نیز ناامید کننده نشان می‌دهد.


تسلا ماشین خوبیه ولی گرونه.
اگه ارزونتر بود بهتر بود
(Ali(chevynova
امریکن تسلا بینظیره
ماشالاه تسلای امریکنی
NAVID۰۰۹۸
این مقاله و این گفته از خودشان برای خودشان جای تامل داره !!!
اول که ترکیب تیم برنده را دست زدن حماقت هست و ژاپنی‌ها و تویوتا پرفروش‌ترینند و البته باید به سرگذشت نوکیا و بالا پائینش توجه کرد که مطمئناً ژاپنی‌ها منتظر زمان مناسب هستند نه اینکه به یکباره سرمایه‌ی خودشان را در برقی کردن‌ بخوابانند و از قافله عقب بمانند چرا که همین الان هم بعد از کرونا تحویل خودروهایش به مشکل خورده و خریدارانشان باید ماه‌ها منتظر تحویل بمانند !
منطق صنعت و بازار فقط دلار را میشناسد و نه جوگیری که رسانه یا خبری راه بیندازد !
بعد از کرونا و اتفاقات جنگ انرژی در جهان ، غرب داره تو سر خودش میزنه تا نفت را از چرخه خارج کنه و همه را به برقی شدن تشویق کنه اما مشکلات برقی‌ها را صادقانه نشان نمیده و مردم باهوش‌تر از این هستند که مثل ایرانی‌ها تحت‌تاثیر رسانه و فضای مجازی قرار بگیرند !
در نظر بگیرید که کشورهای جهان همه مثل نروژ دانمارک سوئیس نیستند که توانایی استفاده از برقی‌ها را داشته باشند و تا سال‌ها زمان میبره تا برقی‌ها به تکامل برسند و این خبرها و جَو دادن‌ها قرار نیست شرکت عظیمی مثل تویوتا را به ناکجا آباد بکشاند !
(((( مطمئن باشید وقتش برسه ، تویوتا و باقی ژاپنی‌ها دنیای برقی خودرو را به چالش میکشند ولی هنوز وقتش نیست و قرار هم نیست به ساز یه مشت دروغگو برقصند و دلار از دست دهند )))) !
از گذشته درس بگیر ، برای حال زندگی کن ، برای آینده پله بساز !!!
Car love
دلیل عقب مونده شدن ژاپنی ها عدم استفاده از راهکارهای کارآفرین برتر خاورمیانه هست.
سامان
خیر وضعیت بعضی از برندها و استراتژی تو این مسیر کاملا مشخص منطق باز ذات اش تغییر و سیال بودنه مثال نوکیا عالیه و دقیقاً همین مثال برای بعضی از کمپانی ها صادق هر چند پتانسیل تولید و شبکه تویوتا بی نظیره اما استراتژی عدم تغییر تو تیم برنده برای فصل جدید و رقبای جدید صدق نمیکنه
حسین
شما برنده ماله طلایی از طرف تویوتا و اتحادیه خودروسازان ژاپن شدید تبریک میگم. این نظریه که تویوتا منتظر فرصت مناسب هست وقتی محلی از اعراب داره که در تکنولوژی همپای لیدرها جلو رفته باشه. ولی فعلا که آخرین ماشین برقیش ۵سال عقبتره.
MILADZM
«««جای تعجبی ندارد که تویوتا به عنوان برندی عقب مانده نام برده شده هرچند علیرغم نگرش مدیران قبلی این خودروساز درباره خودروهای برقی، این برند ژاپنی بالاترین امتیاز را بین برندهای عقب مانده به دست آورده و هوندا و نیسان با فاصله کمی در تعقیب هم‌وطن خود هستند. »»»
😂😂😂😂
وای روزم ساخته شد با این جمله :))
پیام
یادتونه مدیر تویوتا می‌گفت برقی بودن ماشین‌ها چیز چرتی هست و به درد نمیخوره؟! 😂😂😂😂😂
Python
مگه چقدر آلودگی‌ ایجاد میکنن خودروهای درون سوز؟
کارخونه ساخت باطری با سوخت فسیلی آلودگی ایجاد نمیکنه؟
شکست سنگین یعنی این که خودرویی بسازی که ۲۰سال بدون افت کیفیت ودردسر کار کنه
مازیار
دوست عزیز مسئله فقط میزان آلودکی ایجاد شده نیست
مهمتر از اون مکان آلودگی ایجاد شده هست که در مورد خودروها تقریبا همگی توی شهرها (محل سکونت آدمها) هستن
اینه که مشکل درست میکنه وگرنه صنایع هم هستن که اونها بیرون شهر قرار دارن یا میشه به بیرون شهر انتقال داد
محمد
حدود نیمی از سوخت های فسیلی به عنوان سوخت خودرو ها استفاده میشن
افشار
از همین حالا تا ۲۴ ساعت آینده عروسی و بزن و بکوب کره ای فنها و ژاپنی فنها هست
matin
خدا رحم کنه قراره جنگ بشه
ÀŠĤĶÀÑ
یا حسین
این خبر اندازه کل یکسال سایت میخواد تلفات بده
MILADZM
چیزی که آینده یه کمپانی رو تضمین میکنه داشتن برنامه هدفمند و درست و حسابی برای انعطاف پذیری در برابر تغییرات بازار و خواست مصرف کنندس نه فروش و میزان دارایی و این حرفا .
هم در این صنعت و هم در صنایع دیگه خیلی مثال برای این حرفم وجود داره
جنرال موتورز برای چندیدن دهه پی در پی بزرگترین خودروساز جهان بود و کلی زیر برند داشت و در بیشتر یازار های مهم و غیر مهم دنیا بازار فروش عظیمی داشت ولی چی شد ؟
در عرض ۳ سال از عرش به فرش رسید اعلام ور.شکستگی کرد
یا یه زمان همه اسم موبایل رو با نو.کیا میشناختن ولی الان چی شده ؟
خیلی مثال وجود داره که شر.کت های بسیار عظیم به دلیل ری اکت دیر نسبت به تغییرات بازار و پافشاری روی یه مسیر اشتباه یا نابود شدن یا به یه قیمت خیلی ناچیز به یه ابرشرکت دیگه واگذار شدن و وضعیتشون با مر.گ فرقی نداره .
MILADZM
دلیل محو شدن ادامه کامنتا چیه ؟
MILADZM
پدال جان یا یه کامنت رو منتشر نکن یا اگه میکنی کامل منتضر کن الان این چیه نصف کامنت من حذف شده اونم کاملا بی دلیل
کاش یبار یه توضیح قانع کننده در این مورد بدید !
MILADZM
ژاپنی ها و به خصوص تویوتا نیاز به یه سری تغییرات جدی و عمیق در سطوح بالای مدیریتی و اجرایی داشتن که بالاخره اتفاق افتاد اما بسیار دیر و در زمانی که بازیگران آینده این صنعت مشخص شدن
درکل افق دید خوبی رو واسه ژاپنی ها نمیشه متصور بود
A
صف آرایی برقی ها و بنزینی ها هم دوباره شروع شد، ولی خیلی هم خوب شد.
نویدی
من حس میکنم همه گیری برقی شدن خودروها یه سیاست و راه حلی بود برای خودروسازهایی که از نظر ساخت خودروهای درون ساز شدیداً در برابر اروپا و (تا حدودی) ژاپن عقب مونده و شکست خورده بودن…
این یه حدسه،نه میگم برقی سازی خوبه،نه میگم بَده.
Avan
Byd خوب تا تنور داغ بود نون را چسبوند.الکی الکی اومد جزو خودروسازان معتبر دنیا!
Dan
بی وای دی جزو تامین کننده های بزرگ باتری در جهانه
حسین
عزیز بی وای دی بیست سال پیش اولین ماشین پلاگین هیبریدی تولید انبوه اش رو ساخت. قبلش هم یکی از بزرگترین سازندگان باتری لیتیومی دنیا بود. در حال حاضر هم به جز لاستیک و شیشه تمام قطعات ماشینهاش رو خودش میسازه که واقعا بی نظیره. پس یک شبه و شانسی این جایگاه رو پیدا نکرده.
بهزاد
این سایت های پیش بینی و … کلا ماشین های هیبرید را جزو برقی ها حساب نمیکنند و از نظر اونها پلاگین ها جزو برقی ها حساب میشه.
تویوتا سال گذشته ۲.۷ میلیون خودروی هیبرید و هوندا حدود ۱ میلیون هیبرید فروختن که و در حال حاضر میلیاردها دلار برای ساخت خودروهای تمام برقی هزینه میکنند ولی این سایت ها جوری اخبار رو پوشش میدن که انگار شرایط الان با ۵ سال بعد تفاوتی نداره.
فعلا شرکت های بزرگ مشغول کار با تامین کننده های خودشون برای کسب سود در آینده ی این صنعت هستند و نمیشه عجولانه با هر تامین کننده ای مشارکت کرد همانطور که در این دو سال شرکت های ژاپنی صدماتی بابت تامین کننده های چ ،ین ،ی متحمل شدن.
حسین
خیر هیچ کس خودروهای هیبرید با برد بسیار کوتاه که تویوتا و هندا تولید میکنند رو جزو برقی ها حساب نمیکنه چون کاربری خودروی برقی رو ندارن. فقط پلاگین هیبریدهای با برد برقی مناسب حساب میشن.
datsun
بازی رسانه ی،
ژاپنی ها هیجانی تصمیم نمگیرن بعدا مشخصا میشه کی بازندس کی برنده
بهزاد
داتسون جان ممکنه برخی کاربران خیلی درگیر تاریخ این صنعت نباشن اما تحولات صنعت خودرو پر بوده از همین اتفاقات.
یک زمانی موتورهای توربو ترند صنعت خودرو شده بود و در این روند ژاپنی سالها بعد به استفاده از توربو روی آوردن به صورت انبوه یا به عنوان یک گزینه و حتی آپشنهایی که مثلا مجلات در خودروهای دیگر میدیدن که در بیشتر ساخته های ژاپنی پیدا نمیشد اما زمان نشان داد که مسیر این صنعت عوامل زیادی داره.
همین الان بیشتر شرکت های چ ی ن ی بدون تولید محصولات جوینت ونچر با ژاپن و آلمان عملا ورشکسته هستند و تولیدات خودشان فعلا سودآور نیست.
همین سایت ها تا ۳ سال پیش vw را بازنده ی آینده صنعت خودرو میدیدن ولی این شرکت فکر کنم بالای ۸۰۰ هزار محصول برقی شده ساخته و لوکس سازان آلمانی که بدون تخفیف سال گذشته نزدیک ۴۲۰ هزار خودروی برقی فروختن و از نظر اینها با این قیمت ها اصلا نباید این مقدار فروخته میشد!
Killer
نوکیا هم همین فکرو میکرد
ته دیگش رو خوردن رفت این میگه تازه میخوان تصمیم بگیرن!
بهزاد
داستان نوکیا زمین تا آسمون با صنعت خودرو فرق میکنه و نوکیا دیر شروع نکرد بلکه پلتفرم اشتباهی را انتخاب کرد(ویندوز فون).
تقاضای خودروی برقی همانطور که رشد سریعی داشت به همان ترتیب در یکجای کار به تعادل میرسه و دیگه خبری از رشدهای بالای ۱۰۰ درصدی نیست.
تولیدکنندگان چ ، ی نی هم با توجه به عدم دسترسی گسترده به بازارهای جهانی دیر یا زود رشدشون کم میشه به خصوص تا دو سال دیگر که در اکثر بازارها خبری از سوبسید ها و مشوق ها نیست و خودروهای برقی مزیت قیمتشون مثل سالهای قبل نخواهد بود.
زمانی شرکتی دچار بحران میشه که با وجود مثلا ۸ مدل تولیدی برقی نتونه به فروش مورد نظر برسه نه اینکه هنوز وارد گود نشده بگیم اوضاع خرابه.
زمان معرفی تبلت ها قرار بود ظرف مدت کوتاهی صنعت کاغذ نابود بشه و کنسول های بازی و لپ تاپها به همراه سایر اقلام الکترونیک از چرخه خارج بشن که نشدن!
دو شرکت مدیاتک و tsmc سالها زیر سایه برندهای آمریکایی و سامسونگ و sk بودن اما در حال حاضر از رقبا جلو زدن با وجود دیر شروع کردن.
انتظار برای دیدن نتایج کمی صبر میخواد.
MILADZM
آره وجدان جاپون نه داستون تو راست میگی
(( دارم برات ))
((فعلا چیزی نمیگم بهت که گر.یه نکنی ))
Car love
دیگه فقط کسی بهشون نگفته بود عقب مونده که اینم گفتن 🤣
Souls_Master
من منتظر وقتی هستم که لیتیوم کم بشه و مشکلات برقی ها اون موقع خودشو نشون میده.
Hamilton1970
احساس میکنم تا هفته دیگه قراره جنگ ادامه داشته باشه بین طرفدارهای کره و ژاپن…
ما که اعلام بی‌طرفی کردیم باید بریم یه گوشه پناه بگیریم😂
Genius
ما تو مملکت خودمون تا ۵۰ سال دیگه هم خودروهای ev نخواهیم دید وقتی هنوز تو نخ کوئیک و دنا و تاراییم!!اگه مرحمت کنن بذارن درون سوزهای کمپانی بدبخت تویوتا(!!)بدون گمرکی وارد بشه ممنون میشیم
سالار فصل
امتیاز ژاپن و کره چندان تفاوتی با هم ندارن
وقت اتحاد ژاپن و کره فن ها رسیده 🙂
کیان
باریکلا، خیلی نکته خوبی گفتی، علی رغم این همه شو تبلیغاتی و جایزه جایگاه خاصی ندارن، اینا خودشون و کشتن شدن این ژاپنیها هیچ کاری نکردن شدن این، چقدر تفاوت!!!
من بعید میدونم ایران خودرو هم کره متقلب ایموبیلایزر و گردن بگیره
Tesla
تسلا کبیر 🇺🇸🇺🇸💪💪💪 و باز هم مثل همیشه جاپون بازنده میشه ( جاپونیا یادتون که نرفته پرفروش ترین خودرو جهان الان چیه !!!) 🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪
Reza
بله تویوتا رافوره
هرگز این اسطوره رو از یاد نخواهیم برد
Tesla
جاپون چه بخواد چه نخواد ، در نهایت به سرنوشت شوم نوکیا دچار میشه و این مطلب هم مهر تاییدی بر گفته های من هست
arefgod
ژاپن داخل انواع خودرو های هیبرید پلاگین هیدروژنی برقی سرمایه گذاری کردن. بعدشم شرکتی مثل بی ام و خیلی محصولاتش گرونه و اصلا نباید با قیمت تویوتا مقایسه اش کرد یعنی اینکه فروش برقی های تویوتا در سال های آینده خیلی زیاد خواهد شد. بعدشم بعضی شرکت ها مثل هوندا خیلی کارخونه ها و فروششون داخل آمریکاست. در آخر بگم که اصلا از تویوتا خوشم نمیاد. و تو ژاپنی ها هوندا و سوبارو رو قبول دارم
BMW
هیچ وقت تسلا بر قی رو با ماشین های اصالت دار ژاپنی مقایسه نکن اون موقع که تسلا هنوز تو شیر دوشی برقی بوده ژاپن تو کار ماشین هایی مثل مزدا RX_7تویوتا AE-86بوده و بقیه ماشین ها بعدشم من هیچ وقت تسلا رو حساب نکردم و نمی کنم و نخواهم کرد چون از برقی خوشم نمیاد اونم تسلا با تشکر
Muty
به نظرم بازی آنچنان شروع نشده که بخوایم نتیجه اش رو بگیم
فعلا
دقیقه ۱ و ۲ بازی برقی ها هستیم
تا انتهای نیمه اول و بعدش نمیه دوم راه زیادی هست
…………………. شب درازه
به نظرم مدیران استراتژیک کمپانی ها خوب کارشون رو بلدن خصوصا در شرکت های بزرگ
حالا چهارتا بچه هی نوکیا نوکیا میکنن
JDM
خیلی جالب شد
اینو بگم این عقب موندگی نیست! جو رسانه ای هستش که یک عده تازه به دوران رسیده دادن و موضوع بعدی اینه نوکیا ک عقب مونده نبود الگوریتمش بد بود که از ویندوزفون استفاده کرد تویوتا تغییر سیستم میده اونم جدی نیسانم زمانی همه رو به تب‌وتاب میندازه که با نسل r36 بیاد همینطور محصولات جدیدش بذارین بازار داغ بشه بعد حرف بزنین
JDM
اقایونی که میگن تسلا بهترین و پرفروش ترینه اول سلطان بنز و لرد بیمر که لوکس‌ساز هستن رو کنار‌بزنین اونموقع بیاین بگین تویوتای اقتصادی ساز و بقیه ژاپنی ها رو شکست دادیم شما با یه خبر ادعاتون میشه این نشونه ضعف کمپانیه که طرفداراش با خبرای بی‌پایه بقیه شرکتارو تحقیر میکنن فولکس واگن هم میگفتین نابود میشه ولی الان کل اروپا دستشه🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪VW
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







زومیتزومجی کجارو
زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari